olej silnikowy oraz do dyfra
olej silnikowy oraz do dyfra
Witam, Panowie jaki olej silnikowy był oryginalnie stosowany w M3?
Muszę teraz kupić olej do szpery, ale nie mam pojęcia w ogóle co kupić, żeby spełniało moje wymagania.
Potrzeba mi olej do dyfra z M3 3.2 dyfer będzie dostawał mocno po dupie więc potrzeba mi oleju o parametrach wyścigowych/torowych. Na bank musi być to motul, tylko jakich parametrów szukać?
Muszę teraz kupić olej do szpery, ale nie mam pojęcia w ogóle co kupić, żeby spełniało moje wymagania.
Potrzeba mi olej do dyfra z M3 3.2 dyfer będzie dostawał mocno po dupie więc potrzeba mi oleju o parametrach wyścigowych/torowych. Na bank musi być to motul, tylko jakich parametrów szukać?
- wojtasm5
- Posty: 361
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
- Auto: E36 M3EVO OE++
- Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
- Kontakt:
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
Znam się na dyfrach.
Olej do dyfra polecam jedynie OE BMW. Jako jedyny posiada dodatki uszlachetniające, które zapewniają zmniejszenie zużycia oraz odporność i wytrzymałość temperaturową oleju. Posiadam ogromne doświadczenie tej kwestii Ani Motul FF ani Castrol syntrax nie dają pełnej ochrony a nawet przy ostrym uźytkowaniu auta wcale nie chronią mechanizmu ciernego.
Wszystkie inne oleje to jedynie substytut jakości OE.
Olej do dyfra polecam jedynie OE BMW. Jako jedyny posiada dodatki uszlachetniające, które zapewniają zmniejszenie zużycia oraz odporność i wytrzymałość temperaturową oleju. Posiadam ogromne doświadczenie tej kwestii Ani Motul FF ani Castrol syntrax nie dają pełnej ochrony a nawet przy ostrym uźytkowaniu auta wcale nie chronią mechanizmu ciernego.
Wszystkie inne oleje to jedynie substytut jakości OE.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
Panowie potrzebuje nr ori oleju BMW do dyfra, ktoś pomoże?
- wojtasm5
- Posty: 361
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
- Auto: E36 M3EVO OE++
- Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
- Kontakt:
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
NR OE 83 22 2 282 583 niestety cena za 0,5l dramatycznie wysoka.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
Jasne, tylko że olej który podałeś ma zastosowanie w modelu e46 i wyżej ze względu na zmienioną konstrukcję całej szpery.
Mało tego ta "droga" wersja jest wzbogacona o FM Booster (Friction modifier booster) "dolewany" do oleju produkowanego przez castrola dla BMW.
BMW wprowadziło tą modyfikację po narzekaniach klientów na dźwięki wydobywające się z dyfra przy ciasnych nawrotach.
Bardzo dużo info na ten temat jest na anglojęzycznych forach. FM Booster powoduje jedynie zmniejszenie tarcia.
Dodatek jest też dostępny osobno o ile dobrze pamiętam jeep ma w ofercie jako dolewkę do oleju.
Natomiast wnioskując po tym że temat jest w dziale m3 e36 to ja bym nie świrował tylko wlał zwykły castrol saf-xj 75w140 - bo z tego co wiem szpera w m3 e36 nie różni się wiele konstrukcyjnie od szpery dostępnej w non M.
Pozdro
Mało tego ta "droga" wersja jest wzbogacona o FM Booster (Friction modifier booster) "dolewany" do oleju produkowanego przez castrola dla BMW.
BMW wprowadziło tą modyfikację po narzekaniach klientów na dźwięki wydobywające się z dyfra przy ciasnych nawrotach.
Bardzo dużo info na ten temat jest na anglojęzycznych forach. FM Booster powoduje jedynie zmniejszenie tarcia.
Dodatek jest też dostępny osobno o ile dobrze pamiętam jeep ma w ofercie jako dolewkę do oleju.
Natomiast wnioskując po tym że temat jest w dziale m3 e36 to ja bym nie świrował tylko wlał zwykły castrol saf-xj 75w140 - bo z tego co wiem szpera w m3 e36 nie różni się wiele konstrukcyjnie od szpery dostępnej w non M.
Pozdro
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
2fast4u Dzięki za wypowiedź i za pomoc ;-)
- wojtasm5
- Posty: 361
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
- Auto: E36 M3EVO OE++
- Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
- Kontakt:
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
Drogi Panie gdybym nie przerobił problemów szper kilkaset razy to bym się nie odzywał.
Castrol swój olej klasuje jako ledwo dobry. Wejdź sprawdź na ich oficjalnej stronie. Jako zalecany => OE. I przez okres kilku miesięcy widniał tam podany przeze mnie nr OE.
Mimo to że na opakowaniu napisane jest że dedykowany i co tylko.
Nowe płytki cierne z ty olejem wytrzymują 30tys Km, wiem z doświadczenia. W moim kombi zatarły się po tym przebiegu.
Wiele szper po wymianie na ten olej, po kilku tys Km przestawało działać. Idąc dalej olej tamten to Castrol saf-xj plus booster a olej Castrol teraz nazywa się Syntrax i powodem zmiany nazwy nie jest tylko wizerunek lecz i zmiany produkcji i składu. Oczywiście chodzi o kasę.
Co szpery z ///M e46 cudem technologi nie są, są to produkty komercyjne, mają się zużywać i masz się udawać do serwisu po nową.
Często nie wytrzymują 200tys.
Każdą tezę mogę potwierdzić przykładami i doświadczeniem a nie postami. Przez ostatnie 7lat widziałem więcej niż 100 szper więc mogę się wypowiadać. Często wypowiedzi są pisane w oparciu o jeden konkretny przypadek, mogę powiedzieć że mam szerszy pogląd na temat mechanizmów oraz ich obsługi.
Castrol swój olej klasuje jako ledwo dobry. Wejdź sprawdź na ich oficjalnej stronie. Jako zalecany => OE. I przez okres kilku miesięcy widniał tam podany przeze mnie nr OE.
Mimo to że na opakowaniu napisane jest że dedykowany i co tylko.
Nowe płytki cierne z ty olejem wytrzymują 30tys Km, wiem z doświadczenia. W moim kombi zatarły się po tym przebiegu.
Wiele szper po wymianie na ten olej, po kilku tys Km przestawało działać. Idąc dalej olej tamten to Castrol saf-xj plus booster a olej Castrol teraz nazywa się Syntrax i powodem zmiany nazwy nie jest tylko wizerunek lecz i zmiany produkcji i składu. Oczywiście chodzi o kasę.
Co szpery z ///M e46 cudem technologi nie są, są to produkty komercyjne, mają się zużywać i masz się udawać do serwisu po nową.
Często nie wytrzymują 200tys.
Każdą tezę mogę potwierdzić przykładami i doświadczeniem a nie postami. Przez ostatnie 7lat widziałem więcej niż 100 szper więc mogę się wypowiadać. Często wypowiedzi są pisane w oparciu o jeden konkretny przypadek, mogę powiedzieć że mam szerszy pogląd na temat mechanizmów oraz ich obsługi.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
Jeśli widziałeś tyle szper to powinieneś wiedzieć że w przypadku Samochodu M3 E46 konstrukcje tego elementu jest inna a konkretnie zostało dodane coś na wzór sprzęgła hydrokinetycznego które to bazując na przesunięciu elementów względem siebie generuje ciśnienie oleju, który rozpycha płytki cierne szpery - to coś podobnego do 1 generacji sprzęgła haldex z grupy VW. Dlatego olej musi spełniać dodatkowe wymagania. W modelu E36 Szpera jest klasyczna i w niej olej odpowiada "tylko" za smarowanie.wojtasm5 pisze:Drogi Panie gdybym nie przerobił problemów szper kilkaset razy to bym się nie odzywał.
Castrol swój olej klasuje jako ledwo dobry. Wejdź sprawdź na ich oficjalnej stronie. Jako zalecany => OE. I przez okres kilku miesięcy widniał tam podany przeze mnie nr OE.
Mimo to że na opakowaniu napisane jest że dedykowany i co tylko.
Nowe płytki cierne z ty olejem wytrzymują 30tys Km, wiem z doświadczenia. W moim kombi zatarły się po tym przebiegu.
Wiele szper po wymianie na ten olej, po kilku tys Km przestawało działać. Idąc dalej olej tamten to Castrol saf-xj plus booster a olej Castrol teraz nazywa się Syntrax i powodem zmiany nazwy nie jest tylko wizerunek lecz i zmiany produkcji i składu. Oczywiście chodzi o kasę.
Co szpery z ///M e46 cudem technologi nie są, są to produkty komercyjne, mają się zużywać i masz się udawać do serwisu po nową.
Często nie wytrzymują 200tys.
Każdą tezę mogę potwierdzić przykładami i doświadczeniem a nie postami. Przez ostatnie 7lat widziałem więcej niż 100 szper więc mogę się wypowiadać. Często wypowiedzi są pisane w oparciu o jeden konkretny przypadek, mogę powiedzieć że mam szerszy pogląd na temat mechanizmów oraz ich obsługi.
Te 100 szper to mam nadzieję, że widziałeś tylko na zdjęciu bo jesli, nie daj Boze, zajmujesz się ich serwisowaniem, to nie znając budowy i zasady działania i tak cud. że któraś wytrzymała 30 000 km.
Co do pytań autora wątku - warto zadzwonić do ASO i dokładnie dowiedzieć się jaki olej jest dedykowany do określonego podzespołu i auta. Mozna też kupić materiały w serwisie ale gwarantuje że będą takiej samej jakości jak analogiczne kupione np w hurtowni. W przypadku E36 jest to o tyle utrudnione że olej który był zalewany fabrycznie nie jest już produkowany. ale można zalać inny olej 10W60 pamiętając jednocześnie o zastosowaniu dedykowanego do silnika S50 filtra oleju. Wymiarowo jest on taki sam jak do silników m50 jednak z uwagi na gęstszy olej (10W60) ma inną charakterystykę materiału filtrujacego. Jest to dokładnie ten sam filtr który jest montowany w modelu M3 E46.
ciągle szybciej...
- JanekB
- Posty: 21
- Rejestracja: czw sty 23, 2014 22:37
- Auto: M3 E46
- Lokalizacja: Jozefoslaw / Warszawa
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
Czesc,
Olej, ktory my wlewamy do szpery E46 lub E36 to ten olej, w ktorym mocza sie plytki. Ja np. leje Castrol Syntrax 75W140 do LSD, ale nie wiem jak on sie ma do OE, bo na OE - ze wzgledow kosztowych - nie jezdzilem.
Natomiast w E46 olej do viscodrive (ten, ktory rozpycha plytki) jest zamkniety osobno - to inny olej. Jest taki fajny pdf BMW mowiacy o roznicach miedzy E46 M3, a zwyklym i tam pisza "The Pump Unit: The pump unit is sealed (cannot
be dismantled) and is filled with approx. 46 grams of high viscosity silicone oil." Nie brzmi to przekonujaco
(46 gramow oleju) ale to osobny olej - tego co my wlewamy wchodzi chyba ok. 700ml
Pozdrawiam
Olej, ktory my wlewamy do szpery E46 lub E36 to ten olej, w ktorym mocza sie plytki. Ja np. leje Castrol Syntrax 75W140 do LSD, ale nie wiem jak on sie ma do OE, bo na OE - ze wzgledow kosztowych - nie jezdzilem.
Natomiast w E46 olej do viscodrive (ten, ktory rozpycha plytki) jest zamkniety osobno - to inny olej. Jest taki fajny pdf BMW mowiacy o roznicach miedzy E46 M3, a zwyklym i tam pisza "The Pump Unit: The pump unit is sealed (cannot
be dismantled) and is filled with approx. 46 grams of high viscosity silicone oil." Nie brzmi to przekonujaco

Pozdrawiam
Janek B
E46 M3
E46 M3
- wojtasm5
- Posty: 361
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
- Auto: E36 M3EVO OE++
- Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
- Kontakt:
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
Witam!!!!
Muszę się bronić, bo ktoś mi imputuje brak wiedzy.
Gdybym się nie znał to bym się nie wypowiadał.
Kolega powyżej opisuje właściwie budowę z zasadę działania szpery w e46.
I Ty się mylisz kolego z Krakowa. Mechanizm w szperze z e46 są hermetycznie zamknięte z cylindrze z zalanym olejem viscotycznym.
Olej ten zmienia swojej właściwości w raz ze wzrostem temperatury, czyli kiedy mocnej ciśniemy w gaz, płytki trąc się o siebie wytwarzają energie cieplną. Olej gęstnieje zapewniając wzrost spięcia szpery. Bo w w tym rodzaju blokady mamy do czynienia z dociskaniem się szpery - działanie dynamiczne. Dyfry w e46 są jakościowo słabe i żadko wytrzymują 300 a czasem i 200tys Km.
Panowie ja próbuję pomóc pisząc swoje posty. Nie jestem użytkownikiem który ma jedno BMW ze szperą i wywodzę się na podstawie tego jednego przypadku.
Przerabiam lub regeneruje kilka dyfrów w miesiącu. Słucham co mówią klienci, jakich olejów stosują oraz potrafię poznać na jakim oleju jeździł dyfer.
Niestety CAstrol Syntrac 75-140 jest olejem ledwo dobrym w normalnej jeździe. Oficjalna Strona Castrola to potwierdza, a że na opakowaniu jest napisane ze zalecany i wręcz stworzony do BMW to nie do końca tak. Castrol oleju SAF-XJ już nie produkuje. Tego oleju już nie ma.
Więc w tym temacie już więcej się nie będę wypowiadał. Chyba że ktoś zaatakuje mnie lub moją wiedzę. Jak ktoś ma jakieś pytania proszę na PW.
Muszę się bronić, bo ktoś mi imputuje brak wiedzy.
Gdybym się nie znał to bym się nie wypowiadał.
Kolega powyżej opisuje właściwie budowę z zasadę działania szpery w e46.
I Ty się mylisz kolego z Krakowa. Mechanizm w szperze z e46 są hermetycznie zamknięte z cylindrze z zalanym olejem viscotycznym.
Olej ten zmienia swojej właściwości w raz ze wzrostem temperatury, czyli kiedy mocnej ciśniemy w gaz, płytki trąc się o siebie wytwarzają energie cieplną. Olej gęstnieje zapewniając wzrost spięcia szpery. Bo w w tym rodzaju blokady mamy do czynienia z dociskaniem się szpery - działanie dynamiczne. Dyfry w e46 są jakościowo słabe i żadko wytrzymują 300 a czasem i 200tys Km.
Panowie ja próbuję pomóc pisząc swoje posty. Nie jestem użytkownikiem który ma jedno BMW ze szperą i wywodzę się na podstawie tego jednego przypadku.
Przerabiam lub regeneruje kilka dyfrów w miesiącu. Słucham co mówią klienci, jakich olejów stosują oraz potrafię poznać na jakim oleju jeździł dyfer.
Niestety CAstrol Syntrac 75-140 jest olejem ledwo dobrym w normalnej jeździe. Oficjalna Strona Castrola to potwierdza, a że na opakowaniu jest napisane ze zalecany i wręcz stworzony do BMW to nie do końca tak. Castrol oleju SAF-XJ już nie produkuje. Tego oleju już nie ma.
Więc w tym temacie już więcej się nie będę wypowiadał. Chyba że ktoś zaatakuje mnie lub moją wiedzę. Jak ktoś ma jakieś pytania proszę na PW.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
Dziwne to, bo najpierw ww296 pocisnal wojtasa, w sumie nic nie napisal sam o szperach i zaraz przerzucil sie na temat oleju i napisal o nim jak typowy laik. Kazdy wie jak jest z tws i kazdy wpadnie na to, by zadzownic do salonu i spytac co polecaja…ww296 jakos malo wiarygodnie brzmisz, rozwin.
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
Witam
Wojtas - przepraszam za być może za mocne słowa.
Mam jedna M-ke wcześniej miałem dwie 328 i naciąłem się parę razy na bzdury wypisywane na forach, dlatego bardzo mnie denerwuje, jak ktoś wg mnie takie bzdury wypisuje.
Do mojego samochodu w dyfrze jest "zwykły" Castrol. W ASO pokazali mi butelkę tego oleju i można go kupić również poza ASO w dużo lepszej cenie. Niestety nie pamiętam jego parametrów, dlatego poradziłem kontakt z ASO.
Prawdopodobnie na rynku znajdują się oleje lepsze niż ten Castrol ale np w moim samochodzie ten olej wytrzymał prawie 200 000 Km, zapewne nie był wymieniany i do tej pory szpera pracuje prawidłowo - na ile mogę to ocenić bez dodatkowych przyrządów Dlatego uważam że nie ma co szukać oszczędności akurat w tym punkcie zwłaszcza że tego oleju nie wymieniamy okresowo a jego wycieki również są raczej sporadyczne. Olej w takim mechanizmie różnicowym ma zapewnić nie tylko super smarowanie ale własnie musi to smarowanie mieć na odpowiednim poziomie, nie za dużym, nie za małym z uwagi na mechanizm którego zasada działania wymaga odpowiedniego współczynnika tarcia.
I ta część wypowiedzi dotyczy samochodu E36 i jest zgodna z tematem.
Watek dotyczący E46 M3 jest of topikiem dlatego nie rozpisywałem się na ten temat.
Ale rozwijając - E36 ma sapere mechaniczną gdzie płytki rozpycha "bolec" napędzany siłą biorąca się bezpośrednio z obrotów przekazywanych poprzez wał. (wiem że niejasno to napisałem ale jestem pewien że Wojtas jak i Janek b i inni znający zasadę działania wiedza o co chodzi.) E46 ma odrębny mechanizm będący de facto pompą oleju która poprzez zwiększenie ciśnienia tego oleju wytwarza siłę rozpychająca płytki blokując je.
Wojtas - moja wiedza dotycząca szpery w E46 jest czysto teoretyczna - nigdy nie widziałem tego mechanizmu na oczy, jednak kiedyś zaciekawiony danymi technicznymi, gdzie podają płynne zasprzeglenie szpery nawet do 100 procent zglebiłem temat teoretycznie - ze zwykłej ludzkiej ciekawości i jak zwykle będąc zdumiony prostotą i efektywnością rozwiązań inżynierów BMW.
Wojtas - teraz czytając Twoje poprzednie posty w sumie stwierdzam, że trochę niepotrzebnie Cie zaatakowałem bo generalnie nigdzie nie napisałeś nic niewłaściwego - poprzednio odczytałem, że sensem Twojej wypowiedzi jest taki ze szpery e36 i E46 sa takie same konstrukcyjnie. - Więc generalnie i oficjalnie - przepraszam jesli poczułeś się urażony. I rzeczywiście się mylę - wydawało mi się, że mechanizm viskotyczny w E46 "dzieli" olej z tym który smaruje płytki i pozostałe mechanizmy dyfra i dlatego wymagany jest ten tajemniczy "dodatek".
Niestety, będziesz musiał jednak wytłumaczyć się w tym wątku ze swojej niewiedzy
ponieważ później napisałeś:
cytuje:
"I Ty się mylisz kolego z Krakowa. Mechanizm w szperze z e46 są hermetycznie zamknięte z cylindrze z zalanym olejem viscotycznym.
Olej ten zmienia swojej właściwości w raz ze wzrostem temperatury, czyli kiedy mocnej ciśniemy w gaz, płytki trąc się o siebie wytwarzają energie cieplną. Olej gęstnieje zapewniając wzrost spięcia szpery. Bo w w tym rodzaju blokady mamy do czynienia z dociskaniem się szpery - działanie dynamiczne. Dyfry w e46 są jakościowo słabe i żadko wytrzymują 300 a czasem i 200tys Km."
Chodzi mi o fragment który wytłuściłem.
Ps. Olej silnikowy który jest zalecany do silników S jest taki sam w e46 i e36 jest to olej o parametrach 10W60, praktycznie każdy na rynku przy zastrzeżeniu że stosujemy filtr oleju przystosowany do tak gęstego oleju - jesli zastosujemy
"zwykły" filtr to tez generalnie nic się nie stanie ale przez większość czasu, większość oleju nie będzie w ogóle filtrowana.
Ps.2 Wojtas - po tonie wypowiedzi i generalnie jej zawartości widzę, że nie jesteś "zwykłym" użytkownikiem BM-ki i Twoje wypowiedzi są cenne, dlatego nie zrażaj się i wypowiadaj dalej w tym temacie (no i w innych, rzecz jasna) - nawet jesli się mylisz
to własnie takie dyskusje są okazja do poprawienia swoich doświadczeń. pozdrawiam
Ps.3 Możliwe że to ja się mylę - prosze wtedy o wskazanie mojego błędu.
Wojtas - przepraszam za być może za mocne słowa.
Mam jedna M-ke wcześniej miałem dwie 328 i naciąłem się parę razy na bzdury wypisywane na forach, dlatego bardzo mnie denerwuje, jak ktoś wg mnie takie bzdury wypisuje.
Do mojego samochodu w dyfrze jest "zwykły" Castrol. W ASO pokazali mi butelkę tego oleju i można go kupić również poza ASO w dużo lepszej cenie. Niestety nie pamiętam jego parametrów, dlatego poradziłem kontakt z ASO.
Prawdopodobnie na rynku znajdują się oleje lepsze niż ten Castrol ale np w moim samochodzie ten olej wytrzymał prawie 200 000 Km, zapewne nie był wymieniany i do tej pory szpera pracuje prawidłowo - na ile mogę to ocenić bez dodatkowych przyrządów Dlatego uważam że nie ma co szukać oszczędności akurat w tym punkcie zwłaszcza że tego oleju nie wymieniamy okresowo a jego wycieki również są raczej sporadyczne. Olej w takim mechanizmie różnicowym ma zapewnić nie tylko super smarowanie ale własnie musi to smarowanie mieć na odpowiednim poziomie, nie za dużym, nie za małym z uwagi na mechanizm którego zasada działania wymaga odpowiedniego współczynnika tarcia.
I ta część wypowiedzi dotyczy samochodu E36 i jest zgodna z tematem.
Watek dotyczący E46 M3 jest of topikiem dlatego nie rozpisywałem się na ten temat.
Ale rozwijając - E36 ma sapere mechaniczną gdzie płytki rozpycha "bolec" napędzany siłą biorąca się bezpośrednio z obrotów przekazywanych poprzez wał. (wiem że niejasno to napisałem ale jestem pewien że Wojtas jak i Janek b i inni znający zasadę działania wiedza o co chodzi.) E46 ma odrębny mechanizm będący de facto pompą oleju która poprzez zwiększenie ciśnienia tego oleju wytwarza siłę rozpychająca płytki blokując je.
Wojtas - moja wiedza dotycząca szpery w E46 jest czysto teoretyczna - nigdy nie widziałem tego mechanizmu na oczy, jednak kiedyś zaciekawiony danymi technicznymi, gdzie podają płynne zasprzeglenie szpery nawet do 100 procent zglebiłem temat teoretycznie - ze zwykłej ludzkiej ciekawości i jak zwykle będąc zdumiony prostotą i efektywnością rozwiązań inżynierów BMW.
Wojtas - teraz czytając Twoje poprzednie posty w sumie stwierdzam, że trochę niepotrzebnie Cie zaatakowałem bo generalnie nigdzie nie napisałeś nic niewłaściwego - poprzednio odczytałem, że sensem Twojej wypowiedzi jest taki ze szpery e36 i E46 sa takie same konstrukcyjnie. - Więc generalnie i oficjalnie - przepraszam jesli poczułeś się urażony. I rzeczywiście się mylę - wydawało mi się, że mechanizm viskotyczny w E46 "dzieli" olej z tym który smaruje płytki i pozostałe mechanizmy dyfra i dlatego wymagany jest ten tajemniczy "dodatek".
Niestety, będziesz musiał jednak wytłumaczyć się w tym wątku ze swojej niewiedzy

cytuje:
"I Ty się mylisz kolego z Krakowa. Mechanizm w szperze z e46 są hermetycznie zamknięte z cylindrze z zalanym olejem viscotycznym.
Olej ten zmienia swojej właściwości w raz ze wzrostem temperatury, czyli kiedy mocnej ciśniemy w gaz, płytki trąc się o siebie wytwarzają energie cieplną. Olej gęstnieje zapewniając wzrost spięcia szpery. Bo w w tym rodzaju blokady mamy do czynienia z dociskaniem się szpery - działanie dynamiczne. Dyfry w e46 są jakościowo słabe i żadko wytrzymują 300 a czasem i 200tys Km."
Chodzi mi o fragment który wytłuściłem.
Ps. Olej silnikowy który jest zalecany do silników S jest taki sam w e46 i e36 jest to olej o parametrach 10W60, praktycznie każdy na rynku przy zastrzeżeniu że stosujemy filtr oleju przystosowany do tak gęstego oleju - jesli zastosujemy
"zwykły" filtr to tez generalnie nic się nie stanie ale przez większość czasu, większość oleju nie będzie w ogóle filtrowana.
Ps.2 Wojtas - po tonie wypowiedzi i generalnie jej zawartości widzę, że nie jesteś "zwykłym" użytkownikiem BM-ki i Twoje wypowiedzi są cenne, dlatego nie zrażaj się i wypowiadaj dalej w tym temacie (no i w innych, rzecz jasna) - nawet jesli się mylisz

Ps.3 Możliwe że to ja się mylę - prosze wtedy o wskazanie mojego błędu.
ciągle szybciej...
- wojtasm5
- Posty: 361
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
- Auto: E36 M3EVO OE++
- Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
- Kontakt:
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
Dziś przeprowadzałem kolejny etap prac nad moim eM.
W ciągu prac musieliśmy wyjąć dyfer, do wymiany dolnego wahacza. i stwierdziłem że jak już na ziemi to oprócz wymiany oleju którego zdjęcia dołączę jak tylko złamie kod do jakiejś pokazywarki zdjęć.
Olej zalany był we wrześniu 2013 a ja auto kupiłem na koniec wakacji od tej pory przejechane 1,55tys Km.
Olej Castrol SYFTRANS jakoś tak ten polecany dedykowany i tak dalej.....
Mam nadzieje że zdjęcia wam wszystko powiedzą.
Dyfer rozebrałem założyłem 2 nowe płytki cierne i 2 nowe przekładki. Zeszło kilka godzin pracy ale jak już był zdjęty to był by grzech tego nie zrobić.
1) Po zdjęciu dekla na dnie widać szary muł.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/4 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/E ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
2) zdjęcia przedstawiają stan po demontażu elementów niby wszystko piękne:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/0 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Y ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/P ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Ale po umyci płytek ciernych czy każdy widzi wypolerowany metal???
https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/F ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/F ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/0 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Dla porównania obok (po prawej stronie mamy nowe elementy) różnica jest widoczna.
A teraz olej spuszczony z dyfra:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/L ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/U ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
na ostatnim zdjęciu u góry widać cienie w oleju może tego nie widać ale jest tam mnóstwo drobnych opiłków metalu.
W ciągu prac musieliśmy wyjąć dyfer, do wymiany dolnego wahacza. i stwierdziłem że jak już na ziemi to oprócz wymiany oleju którego zdjęcia dołączę jak tylko złamie kod do jakiejś pokazywarki zdjęć.
Olej zalany był we wrześniu 2013 a ja auto kupiłem na koniec wakacji od tej pory przejechane 1,55tys Km.
Olej Castrol SYFTRANS jakoś tak ten polecany dedykowany i tak dalej.....
Mam nadzieje że zdjęcia wam wszystko powiedzą.
Dyfer rozebrałem założyłem 2 nowe płytki cierne i 2 nowe przekładki. Zeszło kilka godzin pracy ale jak już był zdjęty to był by grzech tego nie zrobić.
1) Po zdjęciu dekla na dnie widać szary muł.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/4 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/E ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
2) zdjęcia przedstawiają stan po demontażu elementów niby wszystko piękne:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/0 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Y ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/P ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Ale po umyci płytek ciernych czy każdy widzi wypolerowany metal???
https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/F ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/F ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/0 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Dla porównania obok (po prawej stronie mamy nowe elementy) różnica jest widoczna.
A teraz olej spuszczony z dyfra:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/L ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/U ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
na ostatnim zdjęciu u góry widać cienie w oleju może tego nie widać ale jest tam mnóstwo drobnych opiłków metalu.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
Dobrze Ci spinała ?
- wojtasm5
- Posty: 361
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
- Auto: E36 M3EVO OE++
- Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
- Kontakt:
Re: olej silnikowy oraz do dyfra
Szpera miała chwile słabości szczególnie w warunkach dla niej ekstremalnych czyli na słabo przyczepnych nawierzchniach gdy koła poruszały się po różnych torach czytaj łuk i planach jest/była przeróbka na S45 lub S75. Ale skoro dyfer był wyjęty to czemu go nie zrobić na stan fabryczny.
Jak by nie było dyfer miał 185tys nalotu i 19 lat pracy. Jak by nie było i tak nie była zajechana jak 90% dyfrów które dostaje lub kupuje na rynku wtórnym.
W razie pytań polecam się.
Jak by nie było dyfer miał 185tys nalotu i 19 lat pracy. Jak by nie było i tak nie była zajechana jak 90% dyfrów które dostaje lub kupuje na rynku wtórnym.
W razie pytań polecam się.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.