2008 M3 E90 6Speed w USA

2008-2013 | silnik: S65B40
Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: Maros » wt paź 16, 2012 18:29

Obsługa hamowni powinna była "skalibrować" ją pod dany bieg czyli nie powinno się tu nic względem mocy zmienić. Bardzo fajne auto, gratuluję!

Idzik, nie czekaj do wiosny :)

saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: saron22 » wt paź 16, 2012 18:40

jestm pod wrazenie wyniku! 600 km robi robote!

Awatar użytkownika
hiob
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 25, 2011 06:42
Lokalizacja: Charlotte, NC

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: hiob » śr paź 17, 2012 06:02

Maros pisze:Obsługa hamowni powinna była "skalibrować" ją pod dany bieg czyli nie powinno się tu nic względem mocy zmienić.
Powinna, gdyby wiedziała, jakie przełożenie jest w M3. Ale Dan, właściciel hamowni, "The Man", mnie pytał, bo sam nie wiedział, a ja mylnie mu powiedziałem, że chyba czwórka to bezpośredni bieg.

Dan co prawda miał kiedyś M3, ale był to E46 i sprzedał go, by kupić hamownię. Teraz jego warsztat specjalizuje się w tuningowaniu Mustangów, nie miał więc wielkiej, albo raczej żadnej praktyki z M3 E90.

Taki test to jedynie 65 dolarów, więc może wybiorę się tam jeszcze kiedyś i powtórzymy, na piątce i z wyłączoną klimą. :lol:
www.katolik.us Zapraszam.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: Camil » śr paź 17, 2012 06:36

Przewaznie biegiem bezposrednim jest przedostatni bieg do przodu,...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: kostek_ja » śr paź 17, 2012 08:10

hiob pisze:Dan co prawda miał kiedyś M3, ale był to E46 i sprzedał go, by kupić hamownię. Teraz jego warsztat specjalizuje się w tuningowaniu Mustangów, nie miał więc wielkiej, albo raczej żadnej praktyki z M3 E90.
W e46 bezpośrednim też jest piątka ;)

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: Maros » śr paź 17, 2012 11:49

hiob pisze:
Maros pisze:Obsługa hamowni powinna była "skalibrować" ją pod dany bieg czyli nie powinno się tu nic względem mocy zmienić.
Powinna, gdyby wiedziała, jakie przełożenie jest w M3. Ale Dan, właściciel hamowni, "The Man", mnie pytał, bo sam nie wiedział, a ja mylnie mu powiedziałem, że chyba czwórka to bezpośredni bieg.
No nie zgodzę się z Tobą. Hamownia zna obroty silnika i obroty kół. Z tego łatwo może sobie wyliczyć przełożenie napędu.

osti!
Posty: 199
Rejestracja: wt sty 27, 2009 20:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: osti! » śr paź 17, 2012 12:54

Maros pisze:
hiob pisze:
Maros pisze:Obsługa hamowni powinna była "skalibrować" ją pod dany bieg czyli nie powinno się tu nic względem mocy zmienić.
Powinna, gdyby wiedziała, jakie przełożenie jest w M3. Ale Dan, właściciel hamowni, "The Man", mnie pytał, bo sam nie wiedział, a ja mylnie mu powiedziałem, że chyba czwórka to bezpośredni bieg.
No nie zgodzę się z Tobą. Hamownia zna obroty silnika i obroty kół. Z tego łatwo może sobie wyliczyć przełożenie napędu.

Dokladnie, osoba wykonujaca pomiar ustala przelozenie na podstawie obrotow silnika i kol wiec pomiar auta moze byc wykonany np. na 3, 4 lub 5 biegu. Mocne auta lepiej mierzyc na wyzszym biegu.

A na marginesie - gratuluje auta, naprawde swietne zestawienie :)

Awatar użytkownika
hiob
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 25, 2011 06:42
Lokalizacja: Charlotte, NC

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: hiob » śr paź 17, 2012 13:00

Camil pisze:Przewaznie biegiem bezposrednim jest przedostatni bieg do przodu,...
Przeważnie nie znaczy zawsze. Nie mam teraz dostępu do testów, ale jestem pewien, że są samochody, gdzie 5. i 6. to są nadbiegi.
Maros pisze:
hiob pisze:
Maros pisze:Obsługa hamowni powinna była "skalibrować" ją pod dany bieg czyli nie powinno się tu nic względem mocy zmienić.
Powinna, gdyby wiedziała, jakie przełożenie jest w M3. Ale Dan, właściciel hamowni, "The Man", mnie pytał, bo sam nie wiedział, a ja mylnie mu powiedziałem, że chyba czwórka to bezpośredni bieg.
No nie zgodzę się z Tobą. Hamownia zna obroty silnika i obroty kół. Z tego łatwo może sobie wyliczyć przełożenie napędu.
To znaczy z czym się nie zgodzisz?

Hamownia nie zna niczego, jest to po prostu maszyna podłączona do komputera. Komputer trzeba bezpośrednio zaprogramować, a żeby to zrobić człowiek musi znać pewne fakty. Gdy obsługujący zakłada, że auto jest testowane na bezpośrednim biegu, samo urządzenie w żaden sposób tego nie skoryguje, nie znając rozmiaru kół, czy średnicy opon.
www.katolik.us Zapraszam.

osti!
Posty: 199
Rejestracja: wt sty 27, 2009 20:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: osti! » śr paź 17, 2012 15:58

Oczywiscie, ze sama nic nie zrobi. Dane jak obwod kol, temperatura, cisnienie, waga rolki to parametry niezbedne do wlasciwego pomiaru. Przelozenie jest dokladnie wyliczane i kalibrowane przez urzadzenie na podstawie predkosci obrotowej silnika i kol pojazdu. Pomiar mozemy robic praktycznie na dowolnym biegu, musimy tylko odpowiednio skalibrowac urzadzenie.

Awatar użytkownika
hiob
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 25, 2011 06:42
Lokalizacja: Charlotte, NC

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: hiob » śr paź 17, 2012 17:11

osti!, zapewne są różnego typu urządzenia, wymagające wprowadzenia różnych danych. Ja nie jestem fachowcem, nie znam się na tym, ale nie widziałem, by tak szczegółowe dane były gdziekolwiek wprowadzane. Temperatura, wilgotność i ciśnienie mierzą się automatycznie, podobnie jak czujnik spalin mierzy jak bogata jest mieszanka. Obroty silnika także są automatycznie mierzone, waga rolki to stała "wbudowana w system".

Wysłałem maila do Dana, pytając o AC i piąty bieg, odpowiedział mi:
"5th gear will make a difference, ac shuts off when we go wide open throttle.

Thank You.

Daniel DeSio"
www.katolik.us Zapraszam.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: Maros » śr paź 17, 2012 17:15

A czy mógłbyś zaspokoić naszą ciekawość i poprosić Dana o wytłumaczenie dlaczego tak jest?

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: rypik » śr paź 17, 2012 20:28

Na różnych biegach będą inne straty/opory. Moc będzie ta sama przecież ?
AC owszem wyłącza się od czasów E36 przy zadanych obrotach, moc kompresora to jakieś 5kW w porywach więc nie ma o co kopii kruszyć.

Awatar użytkownika
hiob
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 25, 2011 06:42
Lokalizacja: Charlotte, NC

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: hiob » czw paź 18, 2012 03:15

Camil pisze:Przewaznie biegiem bezposrednim jest przedostatni bieg do przodu,...
2004 Chevrolet Corvette C5 Z06 z sześciobiegową, manualną skrzynią ma bezpośrednią czwórkę, podobnie Viper z lat 2008-09, który szóstkę ma o niezwykle wysokim przełożeniu 0.5. Nowy Mustang ma jednak bezpośrednią piątkę, więc warsztat, który specjalizuje się w Mustangach powinien przynajmniej mi zasugerować piątkę, albo zrobić dodatkowe mierzenie na piątce.
Maros pisze:A czy mógłbyś zaspokoić naszą ciekawość i poprosić Dana o wytłumaczenie dlaczego tak jest?
Jasne, sam jestem ciekawy. Mam nadzieję, że może w najbliższy wtorek uda się go odwiedzić, jak mi coś innego nie wypadnie, albo jak on nie ma już klienta na ósmą rano.
rypik pisze:Na różnych biegach będą inne straty/opory. Moc będzie ta sama przecież ?
AC owszem wyłącza się od czasów E36 przy zadanych obrotach, moc kompresora to jakieś 5kW w porywach więc nie ma o co kopii kruszyć.
Różnica chyba polega jedynie na tym, że na bezpośrednim biegu straty są najmniejsze i wynoszą właśnie te 15%. Są najmniejsze dlatego, że skrzynia daje najmniejszy opór na bezpośrednim biegu, bo nic się tam nie kręci. Zatem moc odczytywana przez hamownię powinna być w jakimś stopniu wyższa na biegu bezpośrednim, niż na innych biegach. Podobnie z klimą, jeżeli kompresor był włączony podczas testu.

Wydaje mi się jednak, że to nie będą większe różnice, niż kilka KM
www.katolik.us Zapraszam.

saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: saron22 » czw paź 18, 2012 08:46

Hiob nie pozostaje ci nic innego jak sprawdzic

Awatar użytkownika
hiob
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 25, 2011 06:42
Lokalizacja: Charlotte, NC

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: hiob » czw paź 18, 2012 22:14

saron22, mam nadzieję, że uda mi się to zrobić w najbliższy wtorek. A przy okazji parę fotek z hamowni:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
www.katolik.us Zapraszam.

ODPOWIEDZ