2008 M3 E90 6Speed w USA

2008-2013 | silnik: S65B40
Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: Dino444 » śr wrz 07, 2011 19:21

wania pisze:hiob napisał/a:
aktualnie 1 300 000 km.



tyle maja wiekszoc VW B5 TDI w polsce
Ale to nieoficjalnie bo oficialnie maja niecale 130 tys :mrgreen: :mrgreen:

BTW ten matowy na M3 to Frozen Grey sie nazywa i jest przepiekny tylko problematyczny jesli chodzi o utzrymanie w czystosci i codzienna eksploatacje zarazem.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
hiob
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 25, 2011 06:42
Lokalizacja: Charlotte, NC

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: hiob » pt paź 14, 2011 07:32

Dino444 pisze: BTW ten matowy na M3 to Frozen Grey sie nazywa i jest przepiekny tylko problematyczny jesli chodzi o utzrymanie w czystosci i codzienna eksploatacje zarazem.
Już go nie ma. Byłem wczoraj u tego dealera, samochód już jest sprzedany.

Przejechałem już parę tysięcy kilometrów moją eM Trójeczką, więc kilka uwag na temat tego auta w roli codziennego środka transportu. Przede wszystkim muszę odwołać to, co powiedziałem kilka tygodni temu, a mianowicie że trudno jest nim jeździć w łagodny sposób. Okazuje się, że jest to tylko kwestia pewnego przyzwyczajenia i choć nigdy to auto nie będzie takim pojazdem jak choćby Audi A4 mojej żony, czy nasza stara Mazda6, to przecież wcale nie jest trudno jeździć nim płynnie i bez szarpnięć.

Samochód ma możliwości zaprogramowania kilku parametrów i możliwość szybkiej zmiany tych parametrów poprzez naciśnięcie różnych przycisków. Można zaprogramować charakterystykę silnika, to jak ostro i szybko reaguje on na pedał gazu, można zaprogramować lub wyłączyć Dynamic Stability Control, "nianię" pilnującą, by nas nie obracało dookoła po każdym dodaniu gazu na zakręcie i można programować miękkość zawieszenia.

Jak to więc jest konkretnie ustawione w moim samochodzie? Włączenie silnika moim kluczykiem powoduje, że amortyzatory pozostają w komfortowym ustawieniu, silnik jest w środkowym ustawieniu "Sport", a Dynamic Stability Control jest w pełni aktywny.

Na kierownicy jest bardzo przydatny przycisk "M", który także można zaprogramować. U mnie wygląda to tak: Wciśnięcie przycisku "M" powoduje, że ustawienia oprogramowania silnika zmieniają się na "Sport Plus" - czyli najbardziej agresywne, amortyzatory na "Sport", czyli najbardziej sztywne, a Dynamic Stability Control, czyli niania na "M Dynamic Mode". Ustawienie to pozwala na pewien poślizg kół przy ruszaniu z miejsca i na dość agresywny dryft, poślizgi na zakrętach. MDM zaczyna dopiero interweniować tuż przed momentem, w którym kierowca traci zupełnie kontrolę i auto zaczyna się obracać. Jest to bardzo fajne ustawienie, bo pozwala na zabawę, równocześnie uniemożliwiając kompromitację kierowcy, który przesadzi z dodawaniem gazu na mokrej kostce, albo za późno zacznie odkręcać kierownicę wyprowadzając auto z poślizgu. Dodatkowo "Servotronic", wspomaganie kierownicy, jest ustawione na "Sport", co powoduje bardziej komunikatywne i "twardsze" działanie układu kierowniczego.

Trzy przyciski na centralnej konsoli, koło lewarka zmiany biegów pozwalają na dodatkowe zmiany, nawet podczas jazy. "Power" pozwala na zmianę tego, jak reaguje silnik między ustawieniami "Normal" i "Sport" ("Sport Plus" można ustawiać tylko poprzez I-drive, komputer pokładowy), "EDC", czyli Electronic Dumper Control, pozwala ustawić amortyzatory w jednym z trzech położeń, a przycisk "DSC off" pozwala wyłączyć zupełnie nianię. Jednak ja osobiście szczerze odradzam korzystanie z takiej możliwości, jeżeli nie jesteśmy na pustym placu. M Dynamic Mode pozwala na dużo swobody i nie ma potrzeby całkowitego wyłączania niani, chyba, że ktoś naprawdę chce się pokręcić w kółko.

Gdy wciśniemy guzik "M" na kierownicy, włączając nasze wcześniejsze ustawienia, możemy potem zmieniać pojedyncze parametry przyciskami na konsoli. Późniejsze dwukrotne wciśnięcie "M" spowoduje powrót do naszych wcześniej zaprogramowanych parametrów.

Zatem jeszcze raz: Włączenie silnika w samochodzie moim kluczykiem (Grażynka ma inne ustawienia) powoduje, że amortyzatory pozostają w położeniu "komfort", niania jest w pełni aktywna, a silnik jest w położeniu "Sport". Naciśnięcie przycisku "M" na kierownicy, co robię np. wjeżdżając na skrzyżowanie autostrady typu "koniczynka", powoduje przełączenie ustawienia amortyzatorów i wspomagania kierownicy na "Sport", ustawienie niani w położenie "M Dynamic Mode", a ustawienia silnika zamieniają się na "Sport Plus". Dzięki temu można koniczynkę przejechać pięknym dryftem, a gdy się zabawa kończy, naciskając ponownie na "M" wrócić do poprzednich ustawień.

Oczywiście gdy wieziemy dostojnych gości, takich jak np. teściowa, to zapominamy o przycisku "M" i dodatkowo wyłączamy nastawienia "Sport" w elektronice silnika, by nasze BMW udawało Citroena. Nie do końca jest to możliwe, ale jak na auto o takich osiągach, BMW M3 E 90 okazuje się całkiem praktycznym i wręcz komfortowym samochodem rodzinnym. Tak przynajmniej uważa moja kochana teściowa. :mrgreen:
www.katolik.us Zapraszam.

Beny
Posty: 82
Rejestracja: pn sie 06, 2007 15:13
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: Beny » pt paź 14, 2011 09:05

ta teściowa ma za dobrze, wozic dupe m3 ;p

a tak poważnie to gratuluje swietnego auta, widac ze jestes zadowolony a to jest najważniejsze w eM :-D
w sumie ja juz wiem ze Twoje nastepne auto to również bedzie eM.. :wink: prawda ?

Awatar użytkownika
hiob
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 25, 2011 06:42
Lokalizacja: Charlotte, NC

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: hiob » śr sie 22, 2012 06:04

Beny pisze: Twoje nastepne auto to również bedzie eM.. :wink: prawda ?
Ja myślę, że już nie będzie następnego auta. Raczej to będzie nieustannie modyfikowane, aż zostanie przerobione na rakietę. :lol:

Postępy prac przy modyfikacji widać tutaj: https://gmpperformance.com/index.cfm?pg ... e&VID=3608
www.katolik.us Zapraszam.

Honik
Posty: 34
Rejestracja: śr wrz 12, 2012 17:57
Lokalizacja: Gliwice

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: Honik » czw paź 04, 2012 23:55

No widzę że ładnie z modyfikacjami lecisz.

Hamowałeś go? Jaka moc wyszła lub jaką szacujecie?
Jakiś filmik z wydechem? ;)

No i może pytanie nie na miejscu, ale jestem ciekaw kosztów takich modyfikacji w USA.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
hiob
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 25, 2011 06:42
Lokalizacja: Charlotte, NC

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: hiob » pt paź 05, 2012 07:01

Honik pisze:
Hamowałeś go? Jaka moc wyszła lub jaką szacujecie?
Nie byłem na hamowni, ale być może wybiorę się wkrótce. Producent kompresora podaje, dla paliwa 93-oktanowego AKI (odpowiednik europejskiego 98 oktanów ROM) 580-600 KM. Z mniej restrykcyjnym wydechem powinien mieć więc co najmniej 600KM.
Jakiś filmik z wydechem? ;)
Jest kilka: http://www.youtube.com/watch?v=ZYEeZwLYSqk http://www.youtube.com/watch?v=X2g8OpLzfo4 http://www.youtube.com/watch?v=piS0j6_TaLM

Teraz każdy film kończę segmentem z nagranym odjeżdżającym autem. Zobacz ostatnie sekundy np. tego filmu: http://www.youtube.com/watch?v=FE0yuFFJuOo
No i może pytanie nie na miejscu, ale jestem ciekaw kosztów takich modyfikacji w USA.
Całość kosztowała 15 tys dolarów. Wydech 1500, kompresor 11 tys, lewarek parę stów, plus robocizna.
www.katolik.us Zapraszam.

Pawel_Cz
Posty: 17
Rejestracja: czw wrz 20, 2012 18:57
Lokalizacja: W-wa

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: Pawel_Cz » pt paź 05, 2012 11:28

Hiobie,
a czy mógłbyś powiedzieć jak jest z trakcją przy mocnym ruszaniu na suchym i mokrym, czy jest duża zmiana w spalaniu i jakie są zalecenia odnoście serwisowania samochodu z takim zestawem (czy nadal kierujesz się wskazaniami komputera czy też są określone przebiegi, przy których powinieneś robić przeglądy)? Jaki jest przebieg od czasu modyfikacji bo pisałeś jakiś czas temu, że zrobiłeś parę tysięcy. Ale jest to 3 tys czy raczej już naście?
Pozdro
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hiob
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 25, 2011 06:42
Lokalizacja: Charlotte, NC

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: hiob » pt paź 05, 2012 14:20

Pawel_Cz pisze:Hiobie,
a czy mógłbyś powiedzieć jak jest z trakcją przy mocnym ruszaniu na suchym i mokrym
W czasie normalnej jazdy nie odczuwa się żadnej różnicy. Jeżeli już, to na korzyść, ale to już po ruszeniu. Auto po prostu ma wyższy moment obrotowy, więc jest odczuwalnie mocniejsze w niższym zakresie obrotów, a to sprawia, że jazda jest przyjemniejsza.

Byłem na torze dragsterów i starając się osiągnąć najlepsze czasy przyspieszeń miałem niesamowite problemy z trakcją w samym momencie ruszania. Alternatywą było albo ruszanie na 3/4 gwizdka, albo palenie gum i mizerne czasy. W sumie najlepsze czasy wychodziły mi z włączoną "nianią", ale wtedy elektronika obniża moc auta.

Ciągle udało mi się zrobić setkę w 4,3 sekundy, a 1/4 mili w 12,3 przy 185km/h. Jestem przekonany, że gdyby nawierzchnia toru była bardziej szorstka, przyczepna, albo gdybym miał opony do wyścigów dragsterów, zszedłbym poniżej 4 sekund na setkę i poniżej 12 sekund na 1/4 mili. Moc była, brakowało trakcji.
czy jest duża zmiana w spalaniu
Nie. Nadal mi wychodzi zużycie w granicach 13-15 l/100km. Oczywiście nie wtedy, gdy szaleję na torze.
Jakie są zalecenia odnoście serwisowania samochodu z takim zestawem (czy nadal kierujesz się wskazaniami komputera czy też są określone przebiegi, przy których powinieneś robić przeglądy)?
Nadal powinno się stosować do zaleceń komputera. Ja sam nie wiem co będę robił, zależy od tego jak często będę jeździł na tor. Ale ponieważ będą to raczej sporadyczne wypady, to chyba nie będzie potrzeby częstszych zmian oleju.
Jaki jest przebieg od czasu modyfikacji bo pisałeś jakiś czas temu, że zrobiłeś parę tysięcy. Ale jest to 3 tys czy raczej już naście?
Pozdro
Nie, nie ma jeszcze tyle. Najwyżej tysiąc mil. Nie przypominam sobie, bym pisał o paru tysiącach.
www.katolik.us Zapraszam.

Honik
Posty: 34
Rejestracja: śr wrz 12, 2012 17:57
Lokalizacja: Gliwice

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: Honik » wt paź 09, 2012 16:23

600 koni :O

Potwór niesamowity. Do tego wydech który daje niemiłosierny ryk na wysokich obrotach.

A co ze sprzęgłem? Seryjne wytrzymuje takie obciążenia?

Gratuluje auta i modyfikacji.

Honik
Posty: 34
Rejestracja: śr wrz 12, 2012 17:57
Lokalizacja: Gliwice

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: Honik » wt paź 09, 2012 16:38

Nie mogę edytować postu, jakiś błąd wyskakuje dlatego napiszę 1 pod 2-gim.

Wielkość waszych zestawów w USA jest przerażająca.
W Polsce duuużo mniejsze zestawy śmigają.

No i wyposażenie ciągnika robi wrażenie :)

Awatar użytkownika
hiob
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 25, 2011 06:42
Lokalizacja: Charlotte, NC

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: hiob » sob paź 13, 2012 00:07

Honik pisze: A co ze sprzęgłem? Seryjne wytrzymuje takie obciążenia?

Gratuluje auta i modyfikacji.
Dzięki.

Seryjne sprzęgło powinno przenieść takie obciążenia bez problemu, jeżeli tylko nie przesadzimy. Ja spaliłem już sprzęgło, po całodziennej zabawie na torze dragsterów, ale myślę, że to sprzęgło było już poważnie nadwyrężone, także przez pierwszego właściciela samochodu.

Ponieważ na tor dreagsterów się już nie wybieram, to spodziewam się, że nowe sprzęgło będzie mi służyło długie lata.
Honik pisze: Wielkość waszych zestawów w USA jest przerażająca.
W Polsce duuużo mniejsze zestawy śmigają.

No i wyposażenie ciągnika robi wrażenie :)
To fakt, że europejski zestaw niemalże zmieściłby się w amerykańskiej naczepie. Nasze naczepy mają 16m 15 cm, a cały zestaw europejski - 16,5 metra. Solówka z przyczepą w Europie może mieć chyba 18,25 metra, ale to ciągle mało, bo nasze zestawy mają często po 22-25 metrów, a w tych stanach, gdzie wolno mieć potrójne naczepy, mają i po 30 metrów.
www.katolik.us Zapraszam.

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: Krystian » sob paź 13, 2012 10:04

hiob pisze: Solówka z przyczepą w Europie może mieć chyba 18,25 metra.
18,75m
Przez obostrzenia wymiarowe 99% ciągników w Polsce ma ściete przody, a u was w Ameryce 99% ma "nosy"
Do tego większość ciągników w USA z tego co zauważyłem jest 3 osiowych, w Polsce 2 osiowych. 3 osiowe idą czasami do gabarytow, kontenerów czy budowlanki, acz tez często zdazaja sie 2 osiowe.

Awatar użytkownika
hiob
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 25, 2011 06:42
Lokalizacja: Charlotte, NC

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: hiob » wt paź 16, 2012 16:08

Krystian pisze:... większość ciągników w USA z tego co zauważyłem jest 3 osiowych, w Polsce 2 osiowych. 3 osiowe idą czasami do gabarytow, kontenerów czy budowlanki, acz tez często zdazaja sie 2 osiowe.
U nas taka konfiguracja wynika z przepisów dotyczących nacisków na osie. Po prostu samochód o układzie osi 1+2+2 może zabrać więcej towaru, niż zestaw z układem osi 1+1+3.

Mam wynik z hamowni i jest tak, jak się spodziewałem. Nie ma żadnych niespodzianek. Z włączoną klimatyzacją (bo zapomniałem wyłączyć) samochód osiągnął 511,65 KM na kołach. Biorąc pod uwagę stratę 17% w stosunku do mocy silnika, silnik ma 599.63 KM. Z wyłączoną klimą z pewnością przekroczyłby 600 KM :mrgreen:

Najlepsze były miny mechaników, to warsztat, gdzie modyfikują głównie Mustangi i nie wierzyli, że to auto może mieć taką moc. Poniżej wydruk z komputera:

Obrazek

Interesujące, że wynik ten został osiągnięty przy stosunkowo niewielkim doładowaniu. Zmniejszenie kółka napędzającego kompresor powinno dać większy "boost" i łatwe zwiększenie mocy, ale chyba nie ma takiej potrzeby. Ta moc mnie satysfakcjonuje, a mniejsze doładowanie przekłada się na większą trwałość silnika.

Moment obrotowy silnika to 400 Lb-Ft, 542 Nm, a więc też całkiem przyzwoity wynik.
www.katolik.us Zapraszam.

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: Idzik » wt paź 16, 2012 16:45

Bardzo ładny wynik, gratulacje.

Może jak nie sprzedam na wiosne, to mojego sedana też to czeka :twisted:

Awatar użytkownika
hiob
Posty: 50
Rejestracja: czw sie 25, 2011 06:42
Lokalizacja: Charlotte, NC

Re: 2008 M3 E90 6Speed w USA

Post autor: hiob » wt paź 16, 2012 17:01

My w ogóle zrobiliśmy ten test na czwartym biegu, teraz dopiero sprawdziłem, że w M3 bezpośredni bieg to piątka. Więc na piątce powinien być trochę lepszy wynik, bo opory układu przeniesienia napędu są mniejsze. Ale to nie jest istotne, różnice pewnie nie byłyby większe niż kilka KM.
www.katolik.us Zapraszam.

ODPOWIEDZ