Kłopoty ze skrzynia SMG

2000-2006 | silnik: S54
piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: piotr e38 » sob lut 11, 2012 19:11

no to ja już więcej pomysłów nie mam, skoro cały układ jest sprawny, to nie mam pojęcia dlaczego nie działa, a może przez te Twoje kodowania jest coś powalone w sterowniku, może brak komunikacji między ECU skrzynia a ECU silnika, tam info idzie po magistrali CAN.

Nie wiem co to za błąd wywala Getribe costam, cośtam....

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 345
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: bartus » sob lut 11, 2012 19:37

przed kodowaniem było dokładnie to samo.

wydaje mi się, że jakby był błąd komunikacji to nie przeszłaby adaptacja.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 345
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: bartus » sob mar 24, 2012 21:44

Po raz drugi wymieniłem czujnik wybranego biegu i problem minął. Auto normalnie jeździ, ale pojawiła się kolejna hydrozagadka:

Auto w trybie Sport (S na wyświetlaczu) zachowuje się jak w trybie Automat (zmienia samo biegi), a w trybie automat (A) jak na sporcie (nie zmienia biegu nawet przy odcince). Wrzucony bieg mruga, ale auto jeździ.

Błędów brak zarówno w inpie jak i na GTOne.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » ndz mar 25, 2012 22:13

To chyba tak właśnie ma być,że jak jest duże S to jest auto jak jest duże A to jest manual z tego co pamiętam bo to pokazuje co włączysz ruszając lewarkiem w prawo a to co masz włączone pokazane jest w lewej części wyświetlacza.

Co do mrugającego biegu u mnie tak była przy uszkodzeniu zamka maski.
Dodam,że zamki i czujniki masz dwa prawy lewy i oba muszą być zamknięte.
Sprawdź w inpie czy maska wg komputera jest otwarta czy zamknięta i to samo drzwi bo od nich też bieg będzie mrugał ale wtedy też szyba się nie domyka jak zamek uszkodzony więc byś raczej zauważył.

Awatar użytkownika
yakuza
Posty: 245
Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: yakuza » wt mar 27, 2012 08:51

jak to jest z procedura startu sa jakies ograniczena jej uzywania?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: kostek_ja » wt mar 27, 2012 09:33

Nie, po prostu szybciej ci się sprzęgło zużyje, tak samo jak w manualu.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Maros » wt mar 27, 2012 10:23

Jest tez ograniczenie, że nie uruchomisz procedury dwa razy, jeden po drugim. Musisz chwile poczekać aż się sprzęgło trochę wychłodzi, bo procedura strasznie je przypala.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » wt mar 27, 2012 11:13

Dokładnie jak Maros pisze ale moim zdaniem nie ma sensu używania procecudury bo to nic specjalnego można tak samo a nawet lepiej ruszyć i bez niej.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Kudłaty » wt mar 27, 2012 11:23

Jak często pada sprzegło w SMG i czy ktokolwiek z was ma to już za sobą?
Zastanawiam się kto naprawia takie skrzynie?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » wt mar 27, 2012 20:49

Ja robiłem już chyba wszystko w tych skrzyniach.
Same w sobie raczej nie padają padają pompy,wybieraki, przekaźniki itd
Usterki się zdarzają ale wszystko da się zrobić.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Kudłaty » wt mar 27, 2012 22:00

Prędzej czy później tarczki muszą się zużywać. Pytanie czy to działa jak w automatycznych skrzyniach i jakie generuje koszta? Co ze sprzegłem i gdzie to ew. naprawić poza ASO?

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: m!xeR » wt mar 27, 2012 22:23

ale co naprawiać ? Jak sprzęgło Ci się zużywa to je wymieniasz, nie naprawiasz. To jest takie samo sprzęgło jak w wersji manualnej jedyna różnica w tym, że w SMG to hydrauliczny siłownik wysprzęgla a nie Twoja noga ;]

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » wt mar 27, 2012 22:23

Jakie tarczki?
Przecież SMG to normalny manual tylko sterowanie elektroniczne wybierakiem i sprzęgłem.
Sprzęgło takie same jak w manualu w detalu około 1600zł po rabatach ok 1100zł.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: Kudłaty » czw mar 29, 2012 10:38

Dzięki za wyjaśnienie. Przyznam szczerze że nigdy nie miałem doczynienia z SMG, nie znam budowy SMG, dlatego dupytuje co i jak :)
W takim razie mocno zastanawia mnie się dlaczego z E36 wyrzucaja nagminnie SMG skoro to taka fajna zabawka?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kłopoty ze skrzynia SMG

Post autor: --==maly==---- » czw mar 29, 2012 11:12

Bo w E36 była dużo bardziej awaryjna, sporo wolniejsza od manuala i trudniejsza w naprawach.
W e46 też zdarzają się naprawy ale rzadziej, łatwiej je zdiagnozować i osiągi te same co w manualu.

ODPOWIEDZ