Kłopoty ze skrzynia SMG
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
no to ja już więcej pomysłów nie mam, skoro cały układ jest sprawny, to nie mam pojęcia dlaczego nie działa, a może przez te Twoje kodowania jest coś powalone w sterowniku, może brak komunikacji między ECU skrzynia a ECU silnika, tam info idzie po magistrali CAN.
Nie wiem co to za błąd wywala Getribe costam, cośtam....
Nie wiem co to za błąd wywala Getribe costam, cośtam....
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
przed kodowaniem było dokładnie to samo.
wydaje mi się, że jakby był błąd komunikacji to nie przeszłaby adaptacja.
wydaje mi się, że jakby był błąd komunikacji to nie przeszłaby adaptacja.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Po raz drugi wymieniłem czujnik wybranego biegu i problem minął. Auto normalnie jeździ, ale pojawiła się kolejna hydrozagadka:
Auto w trybie Sport (S na wyświetlaczu) zachowuje się jak w trybie Automat (zmienia samo biegi), a w trybie automat (A) jak na sporcie (nie zmienia biegu nawet przy odcince). Wrzucony bieg mruga, ale auto jeździ.
Błędów brak zarówno w inpie jak i na GTOne.
Auto w trybie Sport (S na wyświetlaczu) zachowuje się jak w trybie Automat (zmienia samo biegi), a w trybie automat (A) jak na sporcie (nie zmienia biegu nawet przy odcince). Wrzucony bieg mruga, ale auto jeździ.
Błędów brak zarówno w inpie jak i na GTOne.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
To chyba tak właśnie ma być,że jak jest duże S to jest auto jak jest duże A to jest manual z tego co pamiętam bo to pokazuje co włączysz ruszając lewarkiem w prawo a to co masz włączone pokazane jest w lewej części wyświetlacza.
Co do mrugającego biegu u mnie tak była przy uszkodzeniu zamka maski.
Dodam,że zamki i czujniki masz dwa prawy lewy i oba muszą być zamknięte.
Sprawdź w inpie czy maska wg komputera jest otwarta czy zamknięta i to samo drzwi bo od nich też bieg będzie mrugał ale wtedy też szyba się nie domyka jak zamek uszkodzony więc byś raczej zauważył.
Co do mrugającego biegu u mnie tak była przy uszkodzeniu zamka maski.
Dodam,że zamki i czujniki masz dwa prawy lewy i oba muszą być zamknięte.
Sprawdź w inpie czy maska wg komputera jest otwarta czy zamknięta i to samo drzwi bo od nich też bieg będzie mrugał ale wtedy też szyba się nie domyka jak zamek uszkodzony więc byś raczej zauważył.
- yakuza
- Posty: 245
- Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
- Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
jak to jest z procedura startu sa jakies ograniczena jej uzywania?
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Nie, po prostu szybciej ci się sprzęgło zużyje, tak samo jak w manualu.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Jest tez ograniczenie, że nie uruchomisz procedury dwa razy, jeden po drugim. Musisz chwile poczekać aż się sprzęgło trochę wychłodzi, bo procedura strasznie je przypala.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Dokładnie jak Maros pisze ale moim zdaniem nie ma sensu używania procecudury bo to nic specjalnego można tak samo a nawet lepiej ruszyć i bez niej.
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Jak często pada sprzegło w SMG i czy ktokolwiek z was ma to już za sobą?
Zastanawiam się kto naprawia takie skrzynie?
Zastanawiam się kto naprawia takie skrzynie?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Ja robiłem już chyba wszystko w tych skrzyniach.
Same w sobie raczej nie padają padają pompy,wybieraki, przekaźniki itd
Usterki się zdarzają ale wszystko da się zrobić.
Same w sobie raczej nie padają padają pompy,wybieraki, przekaźniki itd
Usterki się zdarzają ale wszystko da się zrobić.
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Prędzej czy później tarczki muszą się zużywać. Pytanie czy to działa jak w automatycznych skrzyniach i jakie generuje koszta? Co ze sprzegłem i gdzie to ew. naprawić poza ASO?
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
ale co naprawiać ? Jak sprzęgło Ci się zużywa to je wymieniasz, nie naprawiasz. To jest takie samo sprzęgło jak w wersji manualnej jedyna różnica w tym, że w SMG to hydrauliczny siłownik wysprzęgla a nie Twoja noga ;]
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Jakie tarczki?
Przecież SMG to normalny manual tylko sterowanie elektroniczne wybierakiem i sprzęgłem.
Sprzęgło takie same jak w manualu w detalu około 1600zł po rabatach ok 1100zł.
Przecież SMG to normalny manual tylko sterowanie elektroniczne wybierakiem i sprzęgłem.
Sprzęgło takie same jak w manualu w detalu około 1600zł po rabatach ok 1100zł.
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Dzięki za wyjaśnienie. Przyznam szczerze że nigdy nie miałem doczynienia z SMG, nie znam budowy SMG, dlatego dupytuje co i jak 
W takim razie mocno zastanawia mnie się dlaczego z E36 wyrzucaja nagminnie SMG skoro to taka fajna zabawka?

W takim razie mocno zastanawia mnie się dlaczego z E36 wyrzucaja nagminnie SMG skoro to taka fajna zabawka?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Bo w E36 była dużo bardziej awaryjna, sporo wolniejsza od manuala i trudniejsza w naprawach.
W e46 też zdarzają się naprawy ale rzadziej, łatwiej je zdiagnozować i osiągi te same co w manualu.
W e46 też zdarzają się naprawy ale rzadziej, łatwiej je zdiagnozować i osiągi te same co w manualu.