Guchy stuk przy ciepym silniku.

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Guchy stuk przy ciepym silniku.

Post autor: mrbeem » pn kwie 18, 2011 17:37

Panowie dzisiaj tak z glupa przy zapalonym silniku odpialem przeplywomierz. Przy odpinaniu prawie nie drgnely obroty a po odpieciu auto chodzilo jakby lepiej troszke. Przy podpinaniu spowrotem lekko spadna obroty na chwile ale auto nie zgasnie. Tak ze przy odpietej przeplywce samochod jakby troszke lepiej chodzi niz przy podpietej i co najwazniejsze nie ma zmiany na gorsze po odpieciu. Czyzby przeplywka do wymiany??

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Guchy stuk przy ciepym silniku.

Post autor: mrbeem » czw kwie 21, 2011 01:40

Ok juz znalazlem prawdopodobnie przyczyne. Lewe powietrze gdzies troszeczke lapie na wezach podcisnienia. Gdy odepne przeplywomierz to na wolnych obrotach jest idealnie. Jazda przy odpietym przeplywomierzu to troche jak jazda 325i wiec przeplywka dziala. Jedyne rozwiazanie jakie mi sie nasuwa to lewe powietrze skoro auto chodzi super na wolnych przy odpietej przeplywce. Wroce do Polski w sierpniu i bedziemy szukac dziurki i zakladac weze sylikonowe

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Guchy stuk przy ciepym silniku.

Post autor: mrbeem » ndz kwie 24, 2011 02:39

Ok mala aktualizacja. Zdjalem dzisiaj kolektor dolotowy zeby zbadac czy nie ciagnie gdzies lewego powietrza. Okazalo sie ze krotszy waz filtra odmy byl pekniety. Wymienilem na nowy. Zlozylem wszystko spowrotem i dalej to samo.

Przeplywka podpieta - auto kaszle na wolnych
Przeplywka odpieta - chodzi idealnie na wolnych

Jedyne co mi sie teraz nasuwa na mysl do uszkodzony przeplywomierz podajacy zle dane do ECU. Rozmawialem z kilkoma mechanikami BMW i kazdy wskazal na przeplywke po tym jak opisalem im problem. Bledu nie wyrzuca przeplywka ale podobno jak jest uszkodza, ale nie na tyle zeby wywalic bleda to wlasnie takie cyry sie dzieja

padre
Posty: 92
Rejestracja: wt lut 16, 2010 11:37
Lokalizacja: Chojnice

Re: Guchy stuk przy ciepym silniku.

Post autor: padre » ndz kwie 24, 2011 15:53

u mnie było to samo, że nie czytał jako błąd, ale jak w kompie weszło się na odczyt bieżącej pracy i porównało z wartościami jakie powinny byc przy określonych obrotach to dopiero widac było różnicę

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Guchy stuk przy ciepym silniku.

Post autor: mrbeem » czw kwie 28, 2011 00:16

Ok juz obczailem. To jest na 100% przeplywomierz. Dzisiaj zamontowalem uzywke ktora kupilem za grosze sprawna i auto chodzi inaczej. Tzn inaczej wchodzi na obroty przy przyspieszaniu i na wolnych juz nic nie stuka. Tak czy tak zaopatruje sie w nowy przeplywomierz niedlugo. Powiedzcie Panowie... ile taki nowy BOSCH do S50b32 kosztuje w Polsce? Bo tutaj w UK to jest jakies 1200zl

padre
Posty: 92
Rejestracja: wt lut 16, 2010 11:37
Lokalizacja: Chojnice

Re: Guchy stuk przy ciepym silniku.

Post autor: padre » czw kwie 28, 2011 10:10

mrbeem pisze:ile taki nowy BOSCH do S50b32 kosztuje w Polsce? Bo tutaj w UK to jest jakies 1200zl
pytałem i OE BMW kosztuje 1200zł, czyli tyle samo, no chyba, że ktoś ma jakieś dodatkowe zniżki

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Guchy stuk przy ciepym silniku.

Post autor: mrbeem » czw kwie 28, 2011 20:07

Ok mam oryginal BOSCH za 600zl nowke. To samo co OE tylko nie od BMW :)

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Guchy stuk przy ciepym silniku.

Post autor: wania » czw kwie 28, 2011 21:46

zapodaj nr czesci i gdzie to kupiles

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Guchy stuk przy ciepym silniku.

Post autor: mrbeem » czw kwie 28, 2011 22:40

Nr czesci BOSCH - 0280217806

Jest to odpowiednik czesci BMW o numerze: 13621403123

Kupilem w Silesia Parts w Żorach. Mam u nich znizke jako znajomy (tzn tak mysle) wiec cena moze byc nieco wyzsza dla kogos kto ich nie zna

tego przeplywomierza szukali mi po numerze VIN wiec jest to prawidlowa czesc. I tak samo potwierdzili ze taka sama przeplywka tylko od BMW to koszt 1200zl

A zastosowanie przeplywki o tym numerze:

TUTAJ

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Guchy stuk przy ciepym silniku.

Post autor: --==maly==---- » czw kwie 28, 2011 22:52

W detalu w intercarsie 775zł więc po zniżce powinno być właśnie w okolicy 600zł.

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Guchy stuk przy ciepym silniku.

Post autor: mrbeem » czw maja 05, 2011 14:53

Witam ponownie. Wlasnie wrocilem z BMW z diagnostyki i dowiedzialem sie ze cylinder numer 3 dostaje za duzo paliwa i stad moje stukanie z wydechu. Jakie moga byc przyczyny tego problemu z cylindrem 3??

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: Guchy stuk przy ciepym silniku.

Post autor: mrbeem » pn maja 09, 2011 05:54

Ok problem wyglada na rozwiazany. Zmienilem dzisiaj przeplywke i wszystkie moje problemy o ktorych pisalem na forum (niekoniecznie w tym temacie) zniknely. Oczywiscie tematu cylindra nr 3 nie zostawie i wtryski ida do czyszczenia plus prawdopodobnie nr 3 do wymiany ale gdy zmienilem przeplywke to auto po prostu ozylo! Najpierw kupilem uzywana i nic nie pomoglo. Pozniej zdecydowalem sie na nowke i roznica jest KOLOSALNA! Elastycznosc silnika 100% lepsza, moc i moment obrotowy w dolnym zakresie obrotow baaaaardzo sie poprawily, auto jakby o wiele lzej jedzie, tzn najmniejsze wcisniecie pedalu gazu i Mka leci do przodu jak szalona. Przez pierwsze 10 minut jazdy z nowa przeplywka nie wierzylem do konca ze jade swoim autem hehe

ODPOWIEDZ