Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

2000-2006 | silnik: S54
Diabel
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 09, 2010 00:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: Diabel » wt mar 09, 2010 01:34

Nie, to kolor skóry i lakieru też się liczy? :) Duża prośba o rzeczowe porady.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: allcar » wt mar 09, 2010 07:34

Liczy się / nie liczy się. Może akurat Marcin zna ten samochód, a zapytał o konfigurację żeby dowiedzieć się czy o dobry samochód chodzi :think:
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: Maros » wt mar 09, 2010 15:36

Jeżeli auto jest zadbane to nie będziesz miał żadnego problemu. Jedyną "bolączka" E46 przed liftem były wadliwe panewki i pompa oleju. Sprawdź czy zostały wymienione w ramach akcji serwisowej i tyle. Pozostałe rzeczy to już kwestia indywidualna danego egzemplarza.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: Marcin_Os » śr mar 10, 2010 01:51

Diabel pisze:Nie, to kolor skóry i lakieru też się liczy? Duża prośba o rzeczowe porady.
allcar pisze:Liczy się / nie liczy się. Może akurat Marcin zna ten samochód, a zapytał o konfigurację żeby dowiedzieć się czy o dobry samochód chodzi :think:
Dokładnie o to mi chodziło :wink: .
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Diabel
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 09, 2010 00:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: Diabel » śr mar 10, 2010 22:41

Maros, dzięki za info. Można to sprawdzić w ASO po VIN-ie, czy w książce powinno być?

Ale na chłopski rozum, to jakby te wadliwe panewki i pompa nie były wymienione w ramach akcji, to pewnie problemy byłyby już widoczne po pierwszych 30-40 tys. km, albo i wcześniej.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: Maros » śr mar 10, 2010 22:46

Powinno być w książce serwisowej, ale po vinie też można sprawdzić.

To nie jest tak że wszsytkie silniki wybuchały... jeżeli nie były zmieniane to możliwe że nic się nie stanie jak to tak zostawisz. A może się stanie... ;)

moalord
Posty: 131
Rejestracja: czw paź 08, 2009 21:44
Lokalizacja: PL - Bstok

Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: moalord » wt mar 16, 2010 18:27

Witajcie

Myślę, że przydało by się wznowić temat zakupu M3.. Proszę wklejać zdjęcia z ogłoszenia w takiej formie jak poniżej i konkretne opisy oglądanych egzemplarzy - bez OFF TOPICU i zbędnego SPAMU

Obrazek

Pojawiło się ponownie M które kiedyś oglądałem (chyba z 4-5 miesięcy temu) - Dla młodych zapaleńców, auto jak oglądałem było w tej samej cenie... Do wymiany było

4 opony, 4 tarcze + klocki, Dyfer, uszkodzony system trakcji (kontrolka ciągle się pali), multifunkcyjna kierownica nie działa, zaniedbany w środku (zjechane siedzenia, syf itp), do tego miało pożar bagażnika (brak głośników, wyściółki, malowana tylna klapa) i do tego miało robioną spawaną podłogę (auto nie było raczej oszczędzane) i ponoć przy "mokrej pogodzie" robi się małe jeziorko w bagażniku :) Ogólnie z daleka ładna, ale po weryfikacji wszystkich jej wad, odjechałem bez zastanowienia..

To tyle z tego co pamiętam... także ostrzegam amatorów M3 że niska cena to nie znaczy okazja.. Jak dobrze pamiętam na dzień dobry trzeba było w nią włożyć ok. 15 tys.

Pozdrawiam

Diabel
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 09, 2010 00:29
Lokalizacja: Warszawa

Twarde sprzęgło

Post autor: Diabel » pt mar 26, 2010 20:22

Jeszcze jedno pytanko, auto, które zamierzam kupić ma strasznie twarde sprzęgło, czy wszystkie M e46 tak mają? (jeździłem tylko jedną, nie mam porównania :) ) W porównaniu z moim obecnym autem to jakbym wciskał sprzęgło w ciągniku...a jak się je wciśnie na maxa to słychać grzechotanie z silnika :|

Piotrk
Posty: 23
Rejestracja: czw sty 29, 2009 18:46
Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin

Re: Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: Piotrk » pt mar 26, 2010 22:58

Diabel, to poprostu BMW ;p

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: kostek_ja » sob mar 27, 2010 01:37

Diabel pisze:a jak się je wciśnie na maxa to słychać grzechotanie z silnika :|
Ten objaw jest w M3 czy w twoim aktualnym aucie? W M3 nic takiego nie zauważyłem.

pele
Posty: 30
Rejestracja: pt paź 12, 2007 14:56
Lokalizacja: MPower

Re: Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: pele » sob mar 27, 2010 13:50

ema na wcisnietym sprzegle jak cos grzechocze to jest to lozysko oporowe do wymiany.pozdro
vin: JP!!!

Diabel
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 09, 2010 00:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: Diabel » pn mar 29, 2010 21:08

Okazało się, że pod sprzęgłem nie było ogranicznika, taki plastikowy bolec, dlatego sprzegło można było wcisnąć głębiej niż normalnie, co powodowało grzechotanie.

Inna sprawa, że słychać jakieś stuki w tylnym moście - na 1, 2 i wstecznym, przy wysprzęglaniu i małych prędkościach.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: djset » pn mar 29, 2010 21:15

Diabel pisze:Inna sprawa, że słychać jakieś stuki w tylnym moście - na 1, 2 i wstecznym, przy wysprzęglaniu i małych prędkościach.

Normalka ;) Tzn normalne zużycie. A stuków w skrzyni nie masz na I i II biegu? A jak gasisz auto na puszczonym sprzęgle to jest takie rechotanie, którego nie ma na wciśnietym sprzegle?

puszkinen
Posty: 106
Rejestracja: pn sty 04, 2010 18:37
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: puszkinen » pn mar 29, 2010 21:21

witam.jadę jutro lub pojutrze zobaczyć tę emke
http://moto.allegro.pl/item966501122_bm ... fting.html
może ktos ma bardziej wprawne oko ode mnie i dostrzeże coś niepokojącego?
70tyś i brak ksiązki bity w lewy przód,i w 2005 miała robiony remont silnika w serwisie
miska i dół silnika

Diabel
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 09, 2010 00:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup M3 - Kto kolwiek widział - kto kolwiek wie

Post autor: Diabel » pn mar 29, 2010 21:41

djset pisze:
Diabel pisze:Inna sprawa, że słychać jakieś stuki w tylnym moście - na 1, 2 i wstecznym, przy wysprzęglaniu i małych prędkościach.

Normalka ;) Tzn normalne zużycie. A stuków w skrzyni nie masz na I i II biegu? A jak gasisz auto na puszczonym sprzęgle to jest takie rechotanie, którego nie ma na wciśnietym sprzegle?
Do tej pory gasiłem na wciśniętym sprzęgle, ale dzięki za info, sprawdze gaszenie bez sprzęgła i dam znać.

Przyznam, że biegi troche ciężko* wchodzą, nie wiem czy to typowe dla tego modelu, ale musze je nieźle wpinać*, zwłaszcza dwójkę. Najgorzej jest jak startuje i cisne do 7k obrotów zmieniając z 1 na 2 - raz wskoczyłem nawet drążkiem w maksymalne lewo, tam gdzie wsteczny się zapina dając do góry :) Torche lipa bo trace na tym z 0,5 sekundy :).

*Aby zdefiniować moje "ciężko" i "wpinać" mogę porównać jedynie do Civica '08 - generalnie więcej się trzeba napracować w M-ce, żeby zapiąć bieg i więcej przyłożyć siły. Skrzynia nie jest tak precyzyjna, że można dwoma palcami, trzymając jedynie za drążek, wachlować dowolnie biegami podczas jazdy.

Zablokowany