Układ chłodzenia

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » wt gru 01, 2009 00:40

Idzik pisze:
MaRoS pisze:No dobra to ja powiem, że nie tylko auto Kostka tak ma. Mateusha auto też się grzało na torze i Idzika chyba też...
Oj, grzał się, ale bez przesady, ledwo przekroczył 100 stopni i to naprawdę przy jeździe non-stop powiedzmy, na odcince 2/3 bokiem.

Normalnie (Ułeż/Modlin itp) nigdy coś takiego nie wystąpiło.

Może zamiana termostatu na jakiś zimniejszy aftermarketowy pomoże ? Na pewno nie jest to duży koszt.
kostek jezdzil nawet juz bez termostatu... wydaje mi sie caly czas ze sprawa lezy w visco...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » wt gru 01, 2009 00:53

djset pisze:kostek jezdzil nawet juz bez termostatu...
To Maros nie ma termostatu. Ja mam nowy, a nawet stary był sprawdzany i reagował tak jak powinien.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Marcin_Os » wt gru 01, 2009 01:02

Temperatura termostatu to 80C.

No ale teraz tak, ten sam termostat i ta sama viscoza siedzi w aucie które jeździ w Hiszpani, ten sam w aucie które jeździ w Italii, RPA i Austrlaii czyli w klimatach ciepłych. Z drugiej strony ten sam termostat i viscoza jest w samochodzie w Szwecji, Norwegii, Rosji czyli raczej w zimnych klimatach.

Teraz jest zimno więc się nie dogrzewa, w lato było gorąco więc się przegrzewał, czy komuś kiedyś coś strzeliło? (Zakładam, że podczas normlanej jazdy.)
Jakoś musi być to wypośrodkowane.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » czw gru 17, 2009 22:50

Ostatnio jak już chyba pisałem samochód mi się delikatnie przechładzał (na jakimś innym wiatraku). Brakowało ok. 2 stopni aby wskazówka stała pionowo. Ale teraz jak było -10 stopni to temp. płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy wynosiła 77 stopni. W serwisie założyli mi mój stary wiatrak (od M3) i temp wzrosła do 80. Teraz wyjąłem viscoze i nie ma jej w ogóle. Jutro zobaczę jak się samochód będzie zachowywał.

Byłbym wdzięczny jakby inni napisali jaką mają temp. płynu chłodzącego przy aktualnych mrozach. Ewentualnie czy wskazówka stoi pionowo czy jednak się lekko odchyla. Żebym wiedział czy to jednak normalne czy szukać usterki gdzie indziej :-)

Czekam teraz na viscozę + wiatrak bezpośrednio z Niemiec.
Marcin_Os pisze:Teraz jest zimno więc się nie dogrzewa, w lato było gorąco więc się przegrzewał, czy komuś kiedyś coś strzeliło? (Zakładam, że podczas normlanej jazdy.)
Jakoś musi być to wypośrodkowane.
Gdyby to były anomalie rzędu 5 stopni jak to moje przechładzanie to bym się z tobą zgodził ale samochód jak mi się przegrzewał to wchodził na czerwone pole, a chyba nie powinien :wink:
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 02:01 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Artur_M5
Posty: 167
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Artur_M5 » czw gru 17, 2009 23:41

Marcin_Os pisze:Temperatura termostatu to 80C.

No ale teraz tak, ten sam termostat i ta sama viscoza siedzi w aucie które jeździ w Hiszpani, ten sam w aucie które jeździ w Italii, RPA i Austrlaii czyli w klimatach ciepłych. Z drugiej strony ten sam termostat i viscoza jest w samochodzie w Szwecji, Norwegii, Rosji czyli raczej w zimnych klimatach.

Teraz jest zimno więc się nie dogrzewa, w lato było gorąco więc się przegrzewał, czy komuś kiedyś coś strzeliło? (Zakładam, że podczas normlanej jazdy.)
Jakoś musi być to wypośrodkowane.
A to nie elektronika steruje kiedy się ma wiatrak włączać? Co ma klimat do tego?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Marcin_Os » pt gru 18, 2009 11:01

Jak jest visco to nie ma elektroniki. W M5 masz wiatrak elektryczny.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » pt gru 18, 2009 12:42

Marcin_Os pisze:Jak jest visco to nie ma elektroniki. W M5 masz wiatrak elektryczny.
Mam E46 M3... Wiadomo że tam jest visco... Ale jak silnik się nieco przegrzeje (woda w granicach 88 stopni, olej powyżej 100 stopni) to zaczyna pracować mimo wszystko wiatrak elektryczny (im silnik dostał bardziej w palnik tym ten wiatrak kręci się szybciej), mimo iż klimatyzacja jest wyłączona! Weźcie to pod uwagę... Wg mnie nawet jakby visco było wyjęte to wiatrak elektryczny i tak pewnie spełnia zadanie dochładzania cieczy chłodzącej, ew wspomagania pracy visca...

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » pt gru 18, 2009 17:38

kostek_ja pisze:Byłbym wdzięczny jakby inni napisali jaką mają temp. płynu chłodzącego przy aktualnych mrozach. Ewentualnie czy wskazówka stoi pionowo czy jednak się lekko odchyla. Żebym wiedział czy to jednak normalne czy szukać usterki gdzie indziej
Poeździłem dziś trochę, z myślą o tobie kostek ;) I temperaturę mam taką samą jak w lato, czyli normalnie 84 stopnie. Ogrzewanie na max, bo lubię ciepło. Czasami temp spadała do 82, sporadycznie do 81, ale przy stałej jezdzie tak ok 100km/h temp sztywno trzyma 84 stopnie. Raz udało mi się wodę zagrzać do temp 86 stopni, ale to po kilku ostrzejszych akcjach na przyczepnym gruncie. Aha, temp na zewnątrz od -13 do -14,5 stopni, więc raczej chłodno ;)
Wiatrak normalnie nie chodzi, do ostzrejszej jezdzie zaczyna się wolno kręcić i po kilku dociążeniach silnika kręci się nieco szybciej! Mowa tutaj o wiatraku elektrycznym przed chłodnicą... Kostek, może u ciebie właśnie ten wiatrak kręci się cały czas stałą prędkością i wtedy kiedy nie potrzeba przechładza silnik, a kiedy potrzeba by się kręcił szybciej to on go nie dochładza? Co ty o tym sądzisz...?
Jutro sprawdzę przy jakiej temp cieczy chłodzącej zaczyna się kręcić i ewentualnie przy jakiej kolejnej łapie szybszy bieg...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » pt gru 18, 2009 17:51

Też pomyślałem o tym wiatraku ;)

Jak będę gdzieś jechał to sprawdzę.

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Konrad95x » pt gru 18, 2009 18:23

W E39 rzeczywiście po przekroczeniu jakiejś granicy temperatury, pracę wiatraka na wiskozie zaczyna wspomagać wiatrak elektryczny od klimatyzacji, nie zależnie czy klima pracuje czy nie...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » pt gru 18, 2009 21:16

OK. Przetestowałem i przy temp. płynu chłodniczego 79-80 stopni wiatrak elektryczny pracuje.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Maros » sob gru 19, 2009 02:01

A napewno nie masz włączonej klimy?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » sob gru 19, 2009 02:04

Specjalnie ją wyłączyłem, bo faktycznie zawsze mam włączoną.

Awatar użytkownika
Artur_M5
Posty: 167
Rejestracja: wt gru 02, 2008 18:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Artur_M5 » sob gru 19, 2009 16:42

Marcin_Os pisze:Jak jest visco to nie ma elektroniki. W M5 masz wiatrak elektryczny.
A to tego nie wiedziałem, Dzięki za wyjaśnienie. Wiem że miałem w 530d visco i myślałem że każda e39 ma. :oops:
Chociaż teraz mi się przypomniało, że jak miałem problemy z układem chłodzenia w tamtej e39, to doprowadzali temp silnika do iluś tam i sprawdzali czy się wiatrak włączy. Więc chyba jakaś elektronika/czujniki temp. były?

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » sob gru 19, 2009 17:30

Marcin_Os pisze:Jak jest visco to nie ma elektroniki. W M5 masz wiatrak elektryczny.
kostek_ja pisze:OK. Przetestowałem i przy temp. płynu chłodniczego 79-80 stopni wiatrak elektryczny pracuje.
Więc jak to jest? :roll:

ODPOWIEDZ