kostek jezdzil nawet juz bez termostatu... wydaje mi sie caly czas ze sprawa lezy w visco...Idzik pisze:Oj, grzał się, ale bez przesady, ledwo przekroczył 100 stopni i to naprawdę przy jeździe non-stop powiedzmy, na odcince 2/3 bokiem.MaRoS pisze:No dobra to ja powiem, że nie tylko auto Kostka tak ma. Mateusha auto też się grzało na torze i Idzika chyba też...
Normalnie (Ułeż/Modlin itp) nigdy coś takiego nie wystąpiło.
Może zamiana termostatu na jakiś zimniejszy aftermarketowy pomoże ? Na pewno nie jest to duży koszt.
Układ chłodzenia
Re: Układ chłodzenia
Re: Układ chłodzenia
To Maros nie ma termostatu. Ja mam nowy, a nawet stary był sprawdzany i reagował tak jak powinien.djset pisze:kostek jezdzil nawet juz bez termostatu...
Re: Układ chłodzenia
Temperatura termostatu to 80C.
No ale teraz tak, ten sam termostat i ta sama viscoza siedzi w aucie które jeździ w Hiszpani, ten sam w aucie które jeździ w Italii, RPA i Austrlaii czyli w klimatach ciepłych. Z drugiej strony ten sam termostat i viscoza jest w samochodzie w Szwecji, Norwegii, Rosji czyli raczej w zimnych klimatach.
Teraz jest zimno więc się nie dogrzewa, w lato było gorąco więc się przegrzewał, czy komuś kiedyś coś strzeliło? (Zakładam, że podczas normlanej jazdy.)
Jakoś musi być to wypośrodkowane.
No ale teraz tak, ten sam termostat i ta sama viscoza siedzi w aucie które jeździ w Hiszpani, ten sam w aucie które jeździ w Italii, RPA i Austrlaii czyli w klimatach ciepłych. Z drugiej strony ten sam termostat i viscoza jest w samochodzie w Szwecji, Norwegii, Rosji czyli raczej w zimnych klimatach.
Teraz jest zimno więc się nie dogrzewa, w lato było gorąco więc się przegrzewał, czy komuś kiedyś coś strzeliło? (Zakładam, że podczas normlanej jazdy.)
Jakoś musi być to wypośrodkowane.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Układ chłodzenia
Ostatnio jak już chyba pisałem samochód mi się delikatnie przechładzał (na jakimś innym wiatraku). Brakowało ok. 2 stopni aby wskazówka stała pionowo. Ale teraz jak było -10 stopni to temp. płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy wynosiła 77 stopni. W serwisie założyli mi mój stary wiatrak (od M3) i temp wzrosła do 80. Teraz wyjąłem viscoze i nie ma jej w ogóle. Jutro zobaczę jak się samochód będzie zachowywał.
Byłbym wdzięczny jakby inni napisali jaką mają temp. płynu chłodzącego przy aktualnych mrozach. Ewentualnie czy wskazówka stoi pionowo czy jednak się lekko odchyla. Żebym wiedział czy to jednak normalne czy szukać usterki gdzie indziej
Czekam teraz na viscozę + wiatrak bezpośrednio z Niemiec.

Byłbym wdzięczny jakby inni napisali jaką mają temp. płynu chłodzącego przy aktualnych mrozach. Ewentualnie czy wskazówka stoi pionowo czy jednak się lekko odchyla. Żebym wiedział czy to jednak normalne czy szukać usterki gdzie indziej

Czekam teraz na viscozę + wiatrak bezpośrednio z Niemiec.
Gdyby to były anomalie rzędu 5 stopni jak to moje przechładzanie to bym się z tobą zgodził ale samochód jak mi się przegrzewał to wchodził na czerwone pole, a chyba nie powinienMarcin_Os pisze:Teraz jest zimno więc się nie dogrzewa, w lato było gorąco więc się przegrzewał, czy komuś kiedyś coś strzeliło? (Zakładam, że podczas normlanej jazdy.)
Jakoś musi być to wypośrodkowane.

Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 02:01 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Układ chłodzenia
A to nie elektronika steruje kiedy się ma wiatrak włączać? Co ma klimat do tego?Marcin_Os pisze:Temperatura termostatu to 80C.
No ale teraz tak, ten sam termostat i ta sama viscoza siedzi w aucie które jeździ w Hiszpani, ten sam w aucie które jeździ w Italii, RPA i Austrlaii czyli w klimatach ciepłych. Z drugiej strony ten sam termostat i viscoza jest w samochodzie w Szwecji, Norwegii, Rosji czyli raczej w zimnych klimatach.
Teraz jest zimno więc się nie dogrzewa, w lato było gorąco więc się przegrzewał, czy komuś kiedyś coś strzeliło? (Zakładam, że podczas normlanej jazdy.)
Jakoś musi być to wypośrodkowane.
Re: Układ chłodzenia
Jak jest visco to nie ma elektroniki. W M5 masz wiatrak elektryczny.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Układ chłodzenia
Mam E46 M3... Wiadomo że tam jest visco... Ale jak silnik się nieco przegrzeje (woda w granicach 88 stopni, olej powyżej 100 stopni) to zaczyna pracować mimo wszystko wiatrak elektryczny (im silnik dostał bardziej w palnik tym ten wiatrak kręci się szybciej), mimo iż klimatyzacja jest wyłączona! Weźcie to pod uwagę... Wg mnie nawet jakby visco było wyjęte to wiatrak elektryczny i tak pewnie spełnia zadanie dochładzania cieczy chłodzącej, ew wspomagania pracy visca...Marcin_Os pisze:Jak jest visco to nie ma elektroniki. W M5 masz wiatrak elektryczny.
Re: Układ chłodzenia
Poeździłem dziś trochę, z myślą o tobie kostekkostek_ja pisze:Byłbym wdzięczny jakby inni napisali jaką mają temp. płynu chłodzącego przy aktualnych mrozach. Ewentualnie czy wskazówka stoi pionowo czy jednak się lekko odchyla. Żebym wiedział czy to jednak normalne czy szukać usterki gdzie indziej


Wiatrak normalnie nie chodzi, do ostzrejszej jezdzie zaczyna się wolno kręcić i po kilku dociążeniach silnika kręci się nieco szybciej! Mowa tutaj o wiatraku elektrycznym przed chłodnicą... Kostek, może u ciebie właśnie ten wiatrak kręci się cały czas stałą prędkością i wtedy kiedy nie potrzeba przechładza silnik, a kiedy potrzeba by się kręcił szybciej to on go nie dochładza? Co ty o tym sądzisz...?
Jutro sprawdzę przy jakiej temp cieczy chłodzącej zaczyna się kręcić i ewentualnie przy jakiej kolejnej łapie szybszy bieg...
Re: Układ chłodzenia
Też pomyślałem o tym wiatraku 
Jak będę gdzieś jechał to sprawdzę.

Jak będę gdzieś jechał to sprawdzę.
Re: Układ chłodzenia
W E39 rzeczywiście po przekroczeniu jakiejś granicy temperatury, pracę wiatraka na wiskozie zaczyna wspomagać wiatrak elektryczny od klimatyzacji, nie zależnie czy klima pracuje czy nie...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Układ chłodzenia
OK. Przetestowałem i przy temp. płynu chłodniczego 79-80 stopni wiatrak elektryczny pracuje.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Układ chłodzenia
A napewno nie masz włączonej klimy?
Re: Układ chłodzenia
Specjalnie ją wyłączyłem, bo faktycznie zawsze mam włączoną.
Re: Układ chłodzenia
A to tego nie wiedziałem, Dzięki za wyjaśnienie. Wiem że miałem w 530d visco i myślałem że każda e39 ma.Marcin_Os pisze:Jak jest visco to nie ma elektroniki. W M5 masz wiatrak elektryczny.

Chociaż teraz mi się przypomniało, że jak miałem problemy z układem chłodzenia w tamtej e39, to doprowadzali temp silnika do iluś tam i sprawdzali czy się wiatrak włączy. Więc chyba jakaś elektronika/czujniki temp. były?
Re: Układ chłodzenia
Marcin_Os pisze:Jak jest visco to nie ma elektroniki. W M5 masz wiatrak elektryczny.
Więc jak to jest?kostek_ja pisze:OK. Przetestowałem i przy temp. płynu chłodniczego 79-80 stopni wiatrak elektryczny pracuje.
