Układ chłodzenia

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
swider
Posty: 91
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 21:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Układ chłodzenia

Post autor: swider » wt paź 20, 2009 19:33

Koszt 2954.82 zł w ASO. ~2000 zł zamiennik w sklepach. Wymiana pewnie jak w większości aut, czyli najpierw wyjąć skrzynie, a potem dwumas. Troche roboty jest.

miniuś m3
Posty: 32
Rejestracja: wt lis 07, 2006 00:10
Lokalizacja: BEŁCHATÓW

Re: Układ chłodzenia

Post autor: miniuś m3 » wt paź 20, 2009 21:10

nowy dwumas to i nowe sprzegło czyli około 3 tysi plus robocizna

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ chłodzenia

Post autor: piotr e38 » wt paź 20, 2009 23:22

Djset spokojnie,najpierw trzeba się upewnić czy to na pewno to. Jak coś to załóż nowy temat. Pozdrawiam :wink:

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » śr paź 21, 2009 11:29

Jestem po testach specjalnie dla ciebie kolego :) Nawet fajne te "ukryte opcje komputera".
Więc tak:
Temperatura wody w trasie 81-84, przy temp powietrza 5-7 stopni i temp oleju 80-85 stopni. Jazda stateczna, ok 120-160 km/h (warunki na drodze są jakie są). Temp ogrzewania 23 stopnie.
Temp wody w mieście przy lekkim pałowaniu dochodzi do 87 stopni. Olej niecała setka, ogrzewanie 23 stopnie...
Tak to u mnie wygląda...
A auto po postoju całonocnym nagrzewa się już po 2-3 minutach delikatnej jazdy, osiągając temp cieczy chłodzącej ok 84 stopnie.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » pt lis 06, 2009 19:43

Niestety wymiana silnika nie pomogła.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Maros » pt lis 06, 2009 20:35

Wymień jeszcze raz :lol:

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » pt lis 06, 2009 21:06

kolego kostek_ja, przeczytałem ten wątek jeszcze raz, cały... I piszesz że przy ponad 90 stopniach cieczy chłodzącej twoje visco jest wciąz niesprzęgnięte... Dzisiaj było dość fajnie na zewnątrz, więc zorbiłem mały test. Temp na climatroniku 16 stopni (aby nie było odbioru temperatury), klima włączona (aby dodatkowo dogrzewać chłodnicą klimy chłodnicę wody), wyskoczyłem na drogę i pełna lufa bokiem! Bo opony mam i tak do wymiany na nowe letnie :D Oczywiście wcześniej TEST 7.0! I temp cieczy u mnie była na max 91 stopni, a wskazówka nadal stała pionowo (nieznacznie się odchyliła w prawo, ale nieznacznie!). Gdy jest temp wody w granicach 80 stopni jest minimalnie w lewo... Ale do czego dążę. Jak się zatrzymałem, to opony gorące (tył toyo R888 szer.295), hamulce aż szczelały, maska w górę i kontrola visco. I wiesz co, było spięte jak cholera!!! Silnik się chwilkę przechłodził, zgasiłem. Trzymam visco, szwagier odpala, a ono wyrywa sie! Temp wody niby 84 stopnie (tyle zawsze silnik stara sie utrzymać), a visco zapiernicza! normalnie przy obrotach silnika rzędy 4tyś słychać jak dmucha! dopiero jak zajechałem spokojnie do domu, maskę podnosze i patrze, a ono już takie pół-uśpione... Czyli chłodna ciecz...
Moja propozycja jest taka: Weź dotrzyj do producenta viskoz (znaczy się do pierwszych rąk), kup takie nie przechowywane w pozycji "__" tylko PRZECHOWYWANE W POZYCJI " | ". I może problem zginie... Wg mnie wciąż to visco może nie chłodzić...
A przyjrzyjcie się wisco, jak ma ono podgięte łopatki i ile powietrza zagarnia śmigłem! Taki wentylator od klimy robi to na 50%, nawet jak chodzi na max (w dzisiejszym moim przypadku) :D
A dużo jest roboty by wymeinić visco? Wiesz co mam na myśli? ;) Jak byłbym w Warszawie to byśmy się nimi zamienili i porównali efekt... Co ty na to?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » pt lis 06, 2009 21:59

Maros, ja za to nie płacę. Będą wymieniać wszystko, aż do skutku.

djset, u mnie przy 95 stoi pionowo. Odchyla się dopiero przy 96. Dzisiaj zagrzałem ją do 98, wskazówka była na tej kropce z prawej. Na torze zdażyło mi się wejść na czerwone pole które zaczyna się od 104.

Podobno visco jest tak zapakowane że albo stoi pionowo albo pod kątem 45, nie ma możliwości żeby leżało.

Co do podmiany visco to można spróbować, ale wątpię żeby to coś dało. Koledzy Maros i Pablo już raz zrobili taką podmiankę. Visco które w jednym samochodzie działało w drugim już nie.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » sob lis 07, 2009 01:19

u mnie w granicach optymalnej pracy wskazówka stoi "równo pionowo", ale jak się przyjrzę dokładnie to minimalne odchyłki rzędu 1mm w lewo czy prawo są. Jutro zrobię zdjęcia i ci to pokaże, oczywiście z włączonym TESTem 7,0. Ale to nieistotne... Daje do myślenia to co napisałeś, a mianowicie "Koledzy Maros i Pablo już raz zrobili taką podmiankę. Visco które w jednym samochodzie działało w drugim już nie."
I pytanie: Czy oby na pewno wydajność pompy wody jest prawidłowa??? Czy masz możliwość sprawdzenia temperatury wody na wyjściu z silnika (ew wejście do chłodnicy), a wejściu do silnika (wyjściu z chłodnicy)? I tak się zastanawiam, czy jakby wyłączyć obieg wody na nagrzewnicę (jest tam pod obudową filtra powietrza taka pompka elektryczna z elektro-zaworem) i puścić całą wodę na chłodnicę to czy też się będzie grzała i czy też visco będzie martwe...!? Bo coś mi się wydaje właśnie że ta woda u ciebie nie płynie jak powinna... Może oberwał ci się plastikowy wirnik w pompie wody...? No bo skoro bez termostatu też ci się grzeje, to wg mnie wydajność układu chłodzenia/schładzania kiepska. Sprawdź czy powrót z chłodnicy masz gorący, czy tylko ciepły...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » sob lis 07, 2009 01:54

djset, pompa jest nowa, tak samo jak cały układ oprócz chłodnicy. Od przyszłego tygodnia zaczynam z tym walczyć w pewnym sensie poza serwisem. Zobaczę co mi zaproponuje BMW Polska. Niech sobie pościągają jakiś ekspertów itp.

Tylko to wszystko trwa i na razie zapowiada się na to że jeszcze potrwa i nie wiem czy nie będę musiał kupić innego samochodu na tor.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » sob lis 07, 2009 11:16

A jak włączysz ogrzewanie na max (32 stopnie i dmuchawa do oporu) to też się przegrzewa? Bo mnie się wydaję że coś nie nadąża odbierać ciepła z silnika... No chyba że ten silnik generuje wyjątkowo duuuużo więcej ciepła niż powinien...

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: Marcin86 » sob lis 07, 2009 12:27

nie czytałem całego tematu ale dziwi mnie podejscie serwisu BMW który robi Twoje auto. Może przyczyna leży w całkiem innym miejscu, np. uszkodzony któryś z czujnków temperatury. Proponuję zamontować profesjonalny czujnik temperatury z cyfrowym wyświetlaczem lub pojechać do dobrego mechanika, który posiada laserowy czujnik temperatury i zbadać cały układ.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ chłodzenia

Post autor: piotr e38 » sob lis 07, 2009 12:40

kostek_ja pisze:djset, pompa jest nowa, tak samo jak cały układ oprócz chłodnicy. Od przyszłego tygodnia zaczynam z tym walczyć w pewnym sensie poza serwisem. Zobaczę co mi zaproponuje BMW Polska. Niech sobie pościągają jakiś ekspertów itp.

Tylko to wszystko trwa i na razie zapowiada się na to że jeszcze potrwa i nie wiem czy nie będę musiał kupić innego samochodu na tor.
Mieliśmy podobny problem w E31 850 tzn nowe wisco w jednym egzemplarzu chodziło jak głupie, a w drugim to samo wisco jakby umarło. Powodem tego jak się okazało póżniej była chłodnica zamulona kamieniem, która słabo oddawała temperaturę i wiscoza się nie załączała.
Jak zakładaliśmy nową chłodnicę to w porównaniu wagi stara była ze dwa kilo cięższa od nowej. Po wymianie chłodnicy auto śmiga i nie grzeje się oczywiście.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Układ chłodzenia

Post autor: kostek_ja » sob lis 07, 2009 14:30

A jak włączysz ogrzewanie na max (32 stopnie i dmuchawa do oporu) to też się przegrzewa? Bo mnie się wydaję że coś nie nadąża odbierać ciepła z silnika... No chyba że ten silnik generuje wyjątkowo duuuużo więcej ciepła niż powinien...
Chyba już o tym pisałem. Na MTD w Koszalinie miałe problem z przejechaniem 3min. próby z otwartymi oknami i włączonym na maxa ogrzewaniu.
Marcin86 pisze:np. uszkodzony któryś z czujnków temperatury.
Dziękuję za zainteresowanie, ale niestety czujniki też są nowe.

piotr e38, sprawdzę bo tylko jeszcze chłodnica nie była zmieniana.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Układ chłodzenia

Post autor: djset » sob lis 07, 2009 22:27

Czy u nas w M3 E46 jest grzałka za termostatem? Bo jeśli nie to polecam poczytać sobie to: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=42444. Może coś nowego się wyjaśni...
A jak wymienisz chłodnicę kostek_ja, to daj znać, bo naprawdę dużo do myślenia daje mi twój problem...

ODPOWIEDZ