M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
Regulamin forum
ZASADY UMIESZCZANIA OGLOSZEN:
1. Na forum obowiazuje zakaz dzialalnosci komercyjnej. Na przyklad: linki w podpisie, tematy nie bedace ogloszeniami prywatnych osob, bannery reklamowe, etc.
Istnieje mozliwosc zareklamowania sie na Mforum, w tej sprawie prosze o kontakt ze mna: PW (prywatna wiadomosc) lub mail. Wszystko znajdziecie w moim profilu lub na pasku ponizej.
Oferujemy m.in. reklame bannerowa (banner duzy, maly, gora lub dol strony), temat sponsorowany, forum sponsorowane, wspolpraca na M Track Day, i inne
2. To forum to nie portal aukcyjny, wiec prosze o podawanie w tresci ogloszenia ceny oferowanego przedmiotu(ow), badz przedzialu cenowego.
Wyjatkiem od reguly sa ogoszenia w ktorych znajduja sie linki do Allegro, badz innych portali.
Ogloszenia nie spelniajace powyzszego wymogu beda usuwane.
3. Dla ofert sprzedaży aut zostało stworzone dedykowane forum "Sprzedam auto". Proszę o zamieszczanie tam tylko ogłoszeń sprzedaży aut BMW ///M lub podobnych.
4. Proszę o ogłoszenia dotyczące tylko części (oraz aut) związanych BMW ///M (np. części pasujące do takich aut lub auta o podobnych osiągach / historii)
ZASADY UMIESZCZANIA OGLOSZEN:
1. Na forum obowiazuje zakaz dzialalnosci komercyjnej. Na przyklad: linki w podpisie, tematy nie bedace ogloszeniami prywatnych osob, bannery reklamowe, etc.
Istnieje mozliwosc zareklamowania sie na Mforum, w tej sprawie prosze o kontakt ze mna: PW (prywatna wiadomosc) lub mail. Wszystko znajdziecie w moim profilu lub na pasku ponizej.
Oferujemy m.in. reklame bannerowa (banner duzy, maly, gora lub dol strony), temat sponsorowany, forum sponsorowane, wspolpraca na M Track Day, i inne
2. To forum to nie portal aukcyjny, wiec prosze o podawanie w tresci ogloszenia ceny oferowanego przedmiotu(ow), badz przedzialu cenowego.
Wyjatkiem od reguly sa ogoszenia w ktorych znajduja sie linki do Allegro, badz innych portali.
Ogloszenia nie spelniajace powyzszego wymogu beda usuwane.
3. Dla ofert sprzedaży aut zostało stworzone dedykowane forum "Sprzedam auto". Proszę o zamieszczanie tam tylko ogłoszeń sprzedaży aut BMW ///M lub podobnych.
4. Proszę o ogłoszenia dotyczące tylko części (oraz aut) związanych BMW ///M (np. części pasujące do takich aut lub auta o podobnych osiągach / historii)
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
Przelozenie glowne 3.91 do dyfrow typu 210 czyli:
-M3 E36 3.2
-M3 E46
-m5 E34
-m5 e39
-M3 E92
Szczegolnie polecam do M3 E46 przelozenie to poprawia osiagi, auto staje sie wyraznie zywsze , przy czym w zasadzie prawie wogole nie tracimy na predkosci maksymalnej i nie wplywa ono ujemnie na jazde w trasie. Jednym slowem jest optymalne.
Przelozenie jest NOWE ,nigdy nie uzywane, zawiniete jeszcze w oryginalny szary papier , kupione kiedys w BMW Motorsport.
Kontakt przez PW
cena 3200zl
Posiadam rowniez dyfer z M3 E46 po malym przebiegu jak nowy, zero rdzy itp.
-M3 E36 3.2
-M3 E46
-m5 E34
-m5 e39
-M3 E92
Szczegolnie polecam do M3 E46 przelozenie to poprawia osiagi, auto staje sie wyraznie zywsze , przy czym w zasadzie prawie wogole nie tracimy na predkosci maksymalnej i nie wplywa ono ujemnie na jazde w trasie. Jednym slowem jest optymalne.
Przelozenie jest NOWE ,nigdy nie uzywane, zawiniete jeszcze w oryginalny szary papier , kupione kiedys w BMW Motorsport.
Kontakt przez PW
cena 3200zl
Posiadam rowniez dyfer z M3 E46 po malym przebiegu jak nowy, zero rdzy itp.
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
A jakie jest przelozenie seryjnie w E92 M3 z DKG ?
- wojtasm5
- Posty: 361
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
- Auto: E36 M3EVO OE++
- Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
- Kontakt:
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
3,85 było z DKG
Co do treści ogłoszenia to:
3,91 custom dla e46 w stosunku do 3,62 standardowe w e46 to nie wiele. Zmiana o +/-0,3 jest odczuwalna ale petarda to nie jest.
W e36 było 3,23 i po zamontowaniu 3,91 to już było COŚ i w sporcie się sprawdzi .
Moim zdaniem do e46 to 4,10 lub 4,44 ma sens.
Co do treści ogłoszenia to:
3,91 custom dla e46 w stosunku do 3,62 standardowe w e46 to nie wiele. Zmiana o +/-0,3 jest odczuwalna ale petarda to nie jest.
W e36 było 3,23 i po zamontowaniu 3,91 to już było COŚ i w sporcie się sprawdzi .
Moim zdaniem do e46 to 4,10 lub 4,44 ma sens.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
dokładnie , 4.1 tylko , a powiedz mi to 4.4 z czego wziąć ?
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
4.1 i 4.44 sa dostepne nowe.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
Niestety nie masz racji , M3 E92 DKG mialo 3.15wojtasm5 pisze: ↑ndz gru 30, 2018 22:543,85 było z DKG
Co do treści ogłoszenia to:
3,91 custom dla e46 w stosunku do 3,62 standardowe w e46 to nie wiele. Zmiana o +/-0,3 jest odczuwalna ale petarda to nie jest.
W e36 było 3,23 i po zamontowaniu 3,91 to już było COŚ i w sporcie się sprawdzi .
Moim zdaniem do e46 to 4,10 lub 4,44 ma sens.
Manual ma 3,85
Odnosnie zmian do cywilnej jazdy :
E36 3.2 z 3.91 jest stanowczo za krotkie na ulice, do sportu jak najbardziej. W tym modelu fajne przelozenie to 3.62 , auto wyraznie szybsze , ale wedlug mnie i tak minimalnie za krotkie jesli zamierzamy robic szybkie trasy - ciut za duze obroty na 6 biegu i wyzsze spalanie o 1-1.5 L
4.10 do E46 , ktorym jezdzimy co jakis czas trase wedlug mnie rowniez jest za krotkie. 3.91 to fajny kompromis , a roznica w przyspieszaniu jest odczuwalna.
Jako przyklad moge podac tez swoje E36 325i ze skrzynia z 328i , ktorego uzywam akurat tylko po miescie na zakupy , gdzie mam przelozenie 3.45 zamiast 2.93 i musze powiedziec , ze trasy nie da sie jechac, no chyba, ze wleczemy sie 120-130.
Wiadomo , ze do sportu najlepiej bedzie spisywac sie jak najkrotsze przelozenie ( trzeba dobrac je jeszcze odpowiednio do specyfikacji toru )
Generalnie zalezy do czego auto ma sluzyc i co kto woli.
Zazwyczaj sa filmiki z roznymi przelozeniami na YT , wiec kazdy moze sobie sam porownac itp, ale pamietajcie przy tym zawsze, ze krotkie przelozenie ktore w miescie bedzie swietne , na trasie moze okazac sie udreka.
Dziekuje Panowie za dyskusje i przemyslenia..
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
Kiedyś to liczyłem i wychodzilo mi że przy 4.10 obroty będą za wysokie w szybszą trasę i zrobiłem wtedy 3.91. Jak ktoś nie używa auta do dalekich wyjazdów wtedy warto 4.10.
- wojtasm5
- Posty: 361
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
- Auto: E36 M3EVO OE++
- Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
- Kontakt:
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
Katalogi DKG klasyfikują jako manuala. Nawet ASAP na którym pracuje ASO.
Co do reszty nie chce mi się wypowiadać bo każdy ma trochę racji w zależności od punktu odniesienia.
Nie tak dawno 3,91 było do na bycia za kilkaset złoty a 4,1 i 4,44 za prawie 4tys. Dziś ceny się znacznie zbliżyły praktycznie bez zmiany ceny w ASO.
Co do reszty nie chce mi się wypowiadać bo każdy ma trochę racji w zależności od punktu odniesienia.
Nie tak dawno 3,91 było do na bycia za kilkaset złoty a 4,1 i 4,44 za prawie 4tys. Dziś ceny się znacznie zbliżyły praktycznie bez zmiany ceny w ASO.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
Panowie,
A gdzie zakupie 3,62-3,64 - coś takiego ?
A gdzie zakupie 3,62-3,64 - coś takiego ?
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
Pawel, 325 ma fabrycznie 3.15. Skrocenie do 3.45 jest raczej nieznaczne. do 80kmh na 2. Wiem bo sam takie mam. Rozwazam przy okazji wymiany mostu jak ten sie juz kiedys rozleci 3.62.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
Tak 325 ma 3.15 Ja mam skrzynie z M3 3.0 czyli mam jeszcze krotrzy 5bieg 1:1
Jak autem nie bedziesz jezdzil w trase i ma to byc tylko zabawka na miasto , ja bym dal 3.91 , wtedy takie M50 jedzie dosc fajnie.
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
Zawsze zastanawiala mnie skala skracania mostu. Ktos wie do ilu teoretycznie nalezaloby skrocic most np. z 3.15 w 325 zeby na 2 osiagnac efektywnie to samo przelozenie co nominalnie na 1?
- wojtasm5
- Posty: 361
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
- Auto: E36 M3EVO OE++
- Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
- Kontakt:
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
Zapraszam do liczenia,
https://www.m-forum.de/kalkulator/getriebe/index.html
Do wyboru masz:
3,23
3,38
3,46
3,64
3,73
3,91
4,10
4,27
4,45
A jak bużdet bez ograniczeń to i 5,,28 coś tak
https://www.m-forum.de/kalkulator/getriebe/index.html
Do wyboru masz:
3,23
3,38
3,46
3,64
3,73
3,91
4,10
4,27
4,45
A jak bużdet bez ograniczeń to i 5,,28 coś tak
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
Wychodzi na to, że most ok 5,3 spowodowałby, że 2 byłaby oryginalną 1. Czyli np. skracając z 3.15 do 4,2 przesunęliśmy dwójkę o połowę drogi do oryginalnej 1. Myślę, że ten 3,6x będzie jako kolejny w sam raz do latania bokiem na tor i na miasto.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210
Wedlug mnie jak auto tylko i wylacznie na miasto to bedzie za dlugi. Mowie ci pakuj 3.91 albo nawet 4.10
Silnik masz slaby ( dopoki nie masz turbo ) wiec jak najwiecej musisz wyciagnac przelozeniem.
Ja kupilem swoja 325 z dyfrem 4.10.
Na miasto i do zabawy bylo super , szła jak glupia.
Zmienilem go tylko dlatego poniewaz zdarzaja mi sie tez wypady poza miasto, a w trasie nie dalo sie jechac.