M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Oferty sprzedaży części do BMW ///M
Regulamin forum
ZASADY UMIESZCZANIA OGLOSZEN:

1. Na forum obowiazuje zakaz dzialalnosci komercyjnej. Na przyklad: linki w podpisie, tematy nie bedace ogloszeniami prywatnych osob, bannery reklamowe, etc.

Istnieje mozliwosc zareklamowania sie na Mforum, w tej sprawie prosze o kontakt ze mna: PW (prywatna wiadomosc) lub mail. Wszystko znajdziecie w moim profilu lub na pasku ponizej.
Oferujemy m.in. reklame bannerowa (banner duzy, maly, gora lub dol strony), temat sponsorowany, forum sponsorowane, wspolpraca na M Track Day, i inne

2. To forum to nie portal aukcyjny, wiec prosze o podawanie w tresci ogloszenia ceny oferowanego przedmiotu(ow), badz przedzialu cenowego.
Wyjatkiem od reguly sa ogoszenia w ktorych znajduja sie linki do Allegro, badz innych portali.
Ogloszenia nie spelniajace powyzszego wymogu beda usuwane.

3. Dla ofert sprzedaży aut zostało stworzone dedykowane forum "Sprzedam auto". Proszę o zamieszczanie tam tylko ogłoszeń sprzedaży aut BMW ///M lub podobnych.

4. Proszę o ogłoszenia dotyczące tylko części (oraz aut) związanych BMW ///M (np. części pasujące do takich aut lub auta o podobnych osiągach / historii)
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: Pawel_M3GT » czw gru 27, 2018 21:04

Przelozenie glowne 3.91 do dyfrow typu 210 czyli:
-M3 E36 3.2
-M3 E46
-m5 E34
-m5 e39
-M3 E92
Szczegolnie polecam do M3 E46 przelozenie to poprawia osiagi, auto staje sie wyraznie zywsze , przy czym w zasadzie prawie wogole nie tracimy na predkosci maksymalnej i nie wplywa ono ujemnie na jazde w trasie. Jednym slowem jest optymalne.
Przelozenie jest NOWE ,nigdy nie uzywane, zawiniete jeszcze w oryginalny szary papier , kupione kiedys w BMW Motorsport.
Kontakt przez PW
cena 3200zl

Posiadam rowniez dyfer z M3 E46 po malym przebiegu jak nowy, zero rdzy itp.

pawel1234
Posty: 151
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: pawel1234 » sob gru 29, 2018 13:22

A jakie jest przelozenie seryjnie w E92 M3 z DKG ?

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: wojtasm5 » ndz gru 30, 2018 22:54

3,85 było z DKG
Co do treści ogłoszenia to:
3,91 custom dla e46 w stosunku do 3,62 standardowe w e46 to nie wiele. Zmiana o +/-0,3 jest odczuwalna ale petarda to nie jest.
W e36 było 3,23 i po zamontowaniu 3,91 to już było COŚ i w sporcie się sprawdzi .
Moim zdaniem do e46 to 4,10 lub 4,44 ma sens.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Bimmermen
Posty: 80
Rejestracja: pn cze 04, 2018 20:36
Auto: BMW M3 SMG

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: Bimmermen » pn gru 31, 2018 18:37

dokładnie , 4.1 tylko , a powiedz mi to 4.4 z czego wziąć ?

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 345
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: bartus » pn gru 31, 2018 20:35

4.1 i 4.44 sa dostepne nowe.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: Pawel_M3GT » czw sty 03, 2019 03:22

wojtasm5 pisze:
ndz gru 30, 2018 22:54
3,85 było z DKG
Co do treści ogłoszenia to:
3,91 custom dla e46 w stosunku do 3,62 standardowe w e46 to nie wiele. Zmiana o +/-0,3 jest odczuwalna ale petarda to nie jest.
W e36 było 3,23 i po zamontowaniu 3,91 to już było COŚ i w sporcie się sprawdzi .
Moim zdaniem do e46 to 4,10 lub 4,44 ma sens.
Niestety nie masz racji , M3 E92 DKG mialo 3.15
Manual ma 3,85


Odnosnie zmian do cywilnej jazdy :
E36 3.2 z 3.91 jest stanowczo za krotkie na ulice, do sportu jak najbardziej. W tym modelu fajne przelozenie to 3.62 , auto wyraznie szybsze , ale wedlug mnie i tak minimalnie za krotkie jesli zamierzamy robic szybkie trasy - ciut za duze obroty na 6 biegu i wyzsze spalanie o 1-1.5 L

4.10 do E46 , ktorym jezdzimy co jakis czas trase wedlug mnie rowniez jest za krotkie. 3.91 to fajny kompromis , a roznica w przyspieszaniu jest odczuwalna.

Jako przyklad moge podac tez swoje E36 325i ze skrzynia z 328i , ktorego uzywam akurat tylko po miescie na zakupy , gdzie mam przelozenie 3.45 zamiast 2.93 i musze powiedziec , ze trasy nie da sie jechac, no chyba, ze wleczemy sie 120-130.

Wiadomo , ze do sportu najlepiej bedzie spisywac sie jak najkrotsze przelozenie ( trzeba dobrac je jeszcze odpowiednio do specyfikacji toru )
Generalnie zalezy do czego auto ma sluzyc i co kto woli.
Zazwyczaj sa filmiki z roznymi przelozeniami na YT , wiec kazdy moze sobie sam porownac itp, ale pamietajcie przy tym zawsze, ze krotkie przelozenie ktore w miescie bedzie swietne , na trasie moze okazac sie udreka.

Dziekuje Panowie za dyskusje i przemyslenia..

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: --==maly==---- » czw sty 03, 2019 03:54

Kiedyś to liczyłem i wychodzilo mi że przy 4.10 obroty będą za wysokie w szybszą trasę i zrobiłem wtedy 3.91. Jak ktoś nie używa auta do dalekich wyjazdów wtedy warto 4.10.

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: wojtasm5 » pt sty 04, 2019 00:09

Katalogi DKG klasyfikują jako manuala. Nawet ASAP na którym pracuje ASO.
Co do reszty nie chce mi się wypowiadać bo każdy ma trochę racji w zależności od punktu odniesienia.
Nie tak dawno 3,91 było do na bycia za kilkaset złoty a 4,1 i 4,44 za prawie 4tys. Dziś ceny się znacznie zbliżyły praktycznie bez zmiany ceny w ASO.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

pawel1234
Posty: 151
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: pawel1234 » pt lut 01, 2019 12:15

Panowie,

A gdzie zakupie 3,62-3,64 - coś takiego ?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: Juras » pt lut 01, 2019 13:59

Pawel, 325 ma fabrycznie 3.15. Skrocenie do 3.45 jest raczej nieznaczne. do 80kmh na 2. Wiem bo sam takie mam. Rozwazam przy okazji wymiany mostu jak ten sie juz kiedys rozleci 3.62.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: Pawel_M3GT » sob lut 02, 2019 00:16

Juras pisze:
pt lut 01, 2019 13:59
Pawel, 325 ma fabrycznie 3.15. Skrocenie do 3.45 jest raczej nieznaczne. do 80kmh na 2. Wiem bo sam takie mam. Rozwazam przy okazji wymiany mostu jak ten sie juz kiedys rozleci 3.62.
Tak 325 ma 3.15 Ja mam skrzynie z M3 3.0 czyli mam jeszcze krotrzy 5bieg 1:1
Jak autem nie bedziesz jezdzil w trase i ma to byc tylko zabawka na miasto , ja bym dal 3.91 , wtedy takie M50 jedzie dosc fajnie.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: Juras » sob lut 02, 2019 09:54

Zawsze zastanawiala mnie skala skracania mostu. Ktos wie do ilu teoretycznie nalezaloby skrocic most np. z 3.15 w 325 zeby na 2 osiagnac efektywnie to samo przelozenie co nominalnie na 1?

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: wojtasm5 » sob lut 02, 2019 10:32

Zapraszam do liczenia,

https://www.m-forum.de/kalkulator/getriebe/index.html

Do wyboru masz:
3,23
3,38
3,46
3,64
3,73
3,91
4,10
4,27
4,45
A jak bużdet bez ograniczeń to i 5,,28 coś tak
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: Juras » sob lut 02, 2019 11:56

Wychodzi na to, że most ok 5,3 spowodowałby, że 2 byłaby oryginalną 1. Czyli np. skracając z 3.15 do 4,2 przesunęliśmy dwójkę o połowę drogi do oryginalnej 1. Myślę, że ten 3,6x będzie jako kolejny w sam raz do latania bokiem na tor i na miasto.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: M3 E46 przelozenie 3.91 typ 210

Post autor: Pawel_M3GT » ndz lut 03, 2019 00:52

Juras pisze:
sob lut 02, 2019 11:56
Wychodzi na to, że most ok 5,3 spowodowałby, że 2 byłaby oryginalną 1. Czyli np. skracając z 3.15 do 4,2 przesunęliśmy dwójkę o połowę drogi do oryginalnej 1. Myślę, że ten 3,6x będzie jako kolejny w sam raz do latania bokiem na tor i na miasto.
Wedlug mnie jak auto tylko i wylacznie na miasto to bedzie za dlugi. Mowie ci pakuj 3.91 albo nawet 4.10
Silnik masz slaby ( dopoki nie masz turbo ) wiec jak najwiecej musisz wyciagnac przelozeniem.
Ja kupilem swoja 325 z dyfrem 4.10.
Na miasto i do zabawy bylo super , szła jak glupia.
Zmienilem go tylko dlatego poniewaz zdarzaja mi sie tez wypady poza miasto, a w trasie nie dalo sie jechac.

ODPOWIEDZ