tanie pompy paliwa

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

tanie pompy paliwa

Post autor: kons6 » pn sty 30, 2012 22:53

różnica w cenie do oryginalnych lub nawet zamienników dostępnych w intercars jest znaczna

http://allegro.pl/kompletna-pompa-paliw ... 79511.html

czy te pompy dają stabilne i odpowiednie ciśnienie?
czy nie popsują się w ciągu miesięcy?
czy czujniki poziomu paliwa będą dawać odpowiedni sygnał?

potrzebuję 2 takie pompy, więc różnica w koszcie jest podwójna...

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: wania » pn sty 30, 2012 23:21

s50b32 nie potrzebuje przypadkiem 5 barowej pompy jako jedyny z silnikow w E36? :roll:

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: kons6 » wt sty 31, 2012 12:28

wania pisze:s50b32 nie potrzebuje przypadkiem 5 barowej pompy jako jedyny z silnikow w E36? :roll:
dzięki za wskazówkę, poszukałem i tak jest, choć w niektórych miejscach można znaleźć błędną informację o 3,5bar

teraz próbuję ustalić czy pompę od s50b32 można wstawić bezproblemowo w plastik od zwyłej pompy e36 sprzed 1995 - ten z powrotem paliwa do baku

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: wania » wt sty 31, 2012 12:37

ja musze sprawdzic swoja pompe pod obciazeniem ale jakos nie moglem ostatnio znalesc "rewizji" zeby sie wpiac bo na listwie paliwowej nie ma. podobno mozna jako zamiennik uzyc Walbro 255 i cena nie jest jakas powalajaco wysoka

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: kons6 » wt sty 31, 2012 12:58

ja potrzebuję starych "obudów" plastikowych, żeby zmienić zasilanie z 1 na 2 pompy i przez to móc jeździć szybko wszystkie zakręty (również prawe) z niedużą ilością paliwa w baku

"ciekawi" mnie też czy instalacja paliwowa zniesie 2 pompy ładujące po 5bar każda...

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: rypik » wt sty 31, 2012 14:11

Kup Boscha albo Walbro i sie nic nie zepsuje, paliwa bedziesz mial ile trzeba.

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: kons6 » wt sty 31, 2012 14:44

rypik pisze:Kup Boscha albo Walbro i sie nic nie zepsuje, paliwa bedziesz mial ile trzeba.
a w te plastiki będą pasowały?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: --==maly==---- » wt sty 31, 2012 15:27

Ja walbro 255 miałem w 330ci z kompresorem i była nawet mniejsza od oryginału zmieściła się w koszyk i miała luz. Podłożona była guma,żeby pompa była sztywno ale to nie był dobry pomysł bo spuchła i później nie mogłem jej wyjąć.
Nie wiem jak się ma wielkość koszyka e36 do koszyka e46.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: ww296 » wt sty 31, 2012 23:57

kons6 pisze:ja potrzebuję starych "obudów" plastikowych, żeby zmienić zasilanie z 1 na 2 pompy i przez to móc jeździć szybko wszystkie zakręty (również prawe) z niedużą ilością paliwa w baku

"ciekawi" mnie też czy instalacja paliwowa zniesie 2 pompy ładujące po 5bar każda...
Każda pompa da 5 bar - ciśnienie ustala regulator ciśnienia paliwa na listwie a nie pompa - oczywiscie pompa musi być przystosowana do stałego obciążenia ciśnieniem np 5 bar. dla instalacji paliwowej bez znaczenia ile pomp podepniesz bo ciśnienie bedzie takie samo.

Jak zamierzasz podpiąć te pompy aby wyeliminować problem prawych zakrętów? - Przyznam że mnie strasznie dręczy ta sprawa bo nawet na głupich zjazdach/wjazdach na autostrade (trochę szybciej) na zwykłych oponach musze mieć prawie 1/2 baku aby problem nie wystepował - a problem jest groźny dla silnika bo za uboga mieszank może spowodowac wypalenie zaworów lub nawet stopienie tłoka...
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: rypik » śr lut 01, 2012 00:06

Piotrek, jak kojarze to te plastiki w e36 podchodzą i można zamontować bez podkładek jak mały napisał. W E39 też bez rzeźbienia podchodzi.

A jak chcesz 100% pewności, to jakiegoś swirlpota wyczaruj i pompa może być słabsza, paliwa mniej, auto lżejsze, a przerywać nie będzie.

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: kons6 » śr lut 01, 2012 00:07

przekonujący opis ze szczegółami znalazłem tu http://www.evosport.com/tech/e36_twin_fuel_pumps.pdf

trzeba jednak pamiętać, że opis dotyczy silnika S52, więc w s50b32 potrzeba innych pomp

kwestia ciśnienia dotyczy obiegu przed regulatorem (chodzi mi o to, żeby nie było zbyt dużego ciśnienia w przewodach i ich połączeniach) jeżeli dwa przewody połączą się w jeden o tym samym przekroju to ciśnienie może wzrosnąć, chociaż zależy to od tego jak paliwo wróci do baku

postanowiłem podejść do tego doświadczalnie (jak w załączonym pliku): zmierzyć ciśnienie przed modyfikacją (z 1 pompą) i po modyfikacji (z 2 pompami)

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: kons6 » śr lut 01, 2012 00:10

rypik pisze:A jak chcesz 100% pewności, to jakiegoś swirlpota wyczaruj i pompa może być słabsza, paliwa mniej, auto lżejsze, a przerywać nie będzie.
tutaj problem jest banalny: potrzebuję wnętrza auta, żeby ładować koła i narzędzia na zawody, przy swirlpocie to odpada; poza tym nie chcę przewodów paliwowych we wnętrzu auta

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: rypik » śr lut 01, 2012 00:13

EE dopóki objętość układu jest stała to ciśnienie jest stałe, to czy podepniesz 1 czy 2 czy 5 pompek to ciśnienie przed regulatorem paliwa to nie będzie iloczynem ilości pompek. na fizyce coś tam było w podstawówce ? :D

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: kons6 » śr lut 01, 2012 14:03

rypik pisze:EE dopóki objętość układu jest stała to ciśnienie jest stałe, to czy podepniesz 1 czy 2 czy 5 pompek to ciśnienie przed regulatorem paliwa to nie będzie iloczynem ilości pompek. na fizyce coś tam było w podstawówce ? :D
ciśnienie będzie stałe w całym układzie - zgoda, natomiast przy odpowienio małym przekroju rurek, część dostarczanej do układu cieczy będzie, wg mnie, powodowała wzrost ciśnienia zamiast wzrostu objętości cieczy przepływającej przez układ w tym samym czasie.
uważam, że wpływ dołączenia dodatkowej pompy będzie powodował częściowo analogiczne skutki do zwężenia przewodu

policzenie charakterystyki przepływu cieczy przez takie rozgałęzienie z 2 pompami wykracza daleko poza podstawówę, nawet tę dawną - ośmioklasową :wink:

kons6
Posty: 246
Rejestracja: pn sty 11, 2010 20:13
Lokalizacja: poz

Re: tanie pompy paliwa

Post autor: kons6 » śr lut 01, 2012 18:43

--==maly==---- pisze:Ja walbro 255 miałem w 330ci z kompresorem i była nawet mniejsza od oryginału zmieściła się w koszyk i miała luz
a pasowała bez przeróbek do wtyczki, przewodu wyprowadzającego paliwo i filtra/sitka?

ODPOWIEDZ