[S50B30] uszkodziłem silnik,
[S50B30] uszkodziłem silnik,
witajcie.
na początek: wiem , że takie ekspertyzy przez net do do d... ale jednak może ktoś mi podpowie.
zrobiłem dzisiaj potworną głupotę. po pociągnięciu 3-ki do oporu nie trafiłem zmiany na 4-kę i wrzuciłem 2-kę.
silnik zawył. natychmiast wysprzęgliłem , ale coś i tak się zabiło
silnik pracuje , ale bardzo nierówno. cały się trzęsie. boję się go w ogóle odpalać.
o dziwo nie słychać , żeby coś waliło czy stukało. zastanawiam się: czy to w ogóle mozliwe , żeby łańcuch rozrządu "przeskoczył"?
czy macie inne pomysły co się mogło stać? i od czego zacząć? zdejmować głowicę czy od razu cały silnik wyciągać?
załamka
na początek: wiem , że takie ekspertyzy przez net do do d... ale jednak może ktoś mi podpowie.
zrobiłem dzisiaj potworną głupotę. po pociągnięciu 3-ki do oporu nie trafiłem zmiany na 4-kę i wrzuciłem 2-kę.
silnik zawył. natychmiast wysprzęgliłem , ale coś i tak się zabiło
silnik pracuje , ale bardzo nierówno. cały się trzęsie. boję się go w ogóle odpalać.
o dziwo nie słychać , żeby coś waliło czy stukało. zastanawiam się: czy to w ogóle mozliwe , żeby łańcuch rozrządu "przeskoczył"?
czy macie inne pomysły co się mogło stać? i od czego zacząć? zdejmować głowicę czy od razu cały silnik wyciągać?
załamka
Re: [S50B30] uszkodziłem silnik,
Jak nie odpalisz to i nie sprawdzisz
.Jesli tylko zawyl a nic nie puka w srodku to nie ma co panikowac.Jakby to rozrzad a konkretnie lancuch pekl lub przeskoczy to na pewno bys uslyszal i raczej by juz nie odpalil.Jutro na spokojnie obejrz wszystko i daj znac co sie dzieje 


Re: [S50B30] uszkodziłem silnik,
no nie... odpalałem go potem (takie głupie łudzenie się , że wystygnie i będzie lepiej). silnik odpala , tylko chodzi nierówno , cały się trzęsie... objaw taki , jakby w silniku na pasku przeskoczył pasek o jeden ząbek. (oczywiście w takim co nie powoduje to spotkania zaworków z tłokiem
)

Re: [S50B30] uszkodziłem silnik,
Ja zaczalbym od najprostrzej rzeczy czyli swiec.Wykrec je i sprawdz jak sa wypalone bo byc moze vanos niewytrzymal
Re: [S50B30] uszkodziłem silnik,
Jak zdiagnozujesz sprawe to mam taki silnik na czesci, wiec moge Ci pomoc... 

Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: [S50B30] uszkodziłem silnik,
Z Twojego opisu wynika jedynie to że mogłeś zepsuć koło dwumasowe. W silniku nic nie da się popsuć w taki sposób tym bardziej że silnik pali. Może masz ochotę go trochę podkręcić dysponuję chipami do tego silnika. Sam też go używałem aż do momentu założenia turbo 

Re: [S50B30] uszkodziłem silnik,
Bombel: dzięki. wiem i bedę pamiętał jak już się dowiem co umarło.
Krismax: niestety się nie zgodzę. przy takim manewrze jak zrobiłem (3-ka do odcięcia-7800RPM i wrzucenie 2-ki) obroty silnika bardzo gwałtownie wyskoczyły. być może nawet powyżej 10000RPM. to mogło spowodować bardzo wiele uszkodzeń - panewki , zawory , tłoki/korby , vanos... niestety na razie tylko gdybać mogę. jutro się za to zabiorę i po kolei bedę eliminował pomysły
. co do uszkodzenia koła dwumasowego - nie znam tematu , mógłbyś rozwinąć? jak może się uszkodzić i jak to zdiagnozować?
p.s. mam już chip i to od Ciebie
Krismax: niestety się nie zgodzę. przy takim manewrze jak zrobiłem (3-ka do odcięcia-7800RPM i wrzucenie 2-ki) obroty silnika bardzo gwałtownie wyskoczyły. być może nawet powyżej 10000RPM. to mogło spowodować bardzo wiele uszkodzeń - panewki , zawory , tłoki/korby , vanos... niestety na razie tylko gdybać mogę. jutro się za to zabiorę i po kolei bedę eliminował pomysły

p.s. mam już chip i to od Ciebie

Re: [S50B30] uszkodziłem silnik,
Koło dwumasowe (zamachowe) jest odpowiedzialne za drgania auta na wolnych obrotach. Osobiście nie sądzę aby 10tys rpm zepsuło silnik. Na jakimś zlocie bmw widziałem złote M3 E36 które kręciło się do ponad 9tys. Ostre szarpniecie mogło uszkodzić jedynie koło zamachowe. Jednak odpal autko i zrób nim rundkę. Posłuchaj przy odpaleniu czy nic nie puka. A jesli silnik będzie pracował równo pomimo, ze auto bedzie drżeć to właśnie objaw w/w uszkodzenia. Pozdrawiam
Re: [S50B30] uszkodziłem silnik,
Mógł łańcuch przeskoczyć. Już na innym forum to napisałem. Łańcuchy w emkach się rozciągają, zwłaszcza po dużych przebiegach. A jeżeli łańcuch to zawory krzywe. Mi przeskoczył właśnie w S50B30.
Re: [S50B30] uszkodziłem silnik,
Wiec jaki przebieg jest duzy dla S50B30??? I czy wymiana lancuszka powinna byc konieczna czy zalezy to od stylu jazdy??? Pozdrawiam///M3 pisze: Łańcuchy w emkach się rozciągają, zwłaszcza po dużych przebiegach.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: [S50B30] uszkodziłem silnik,
Mi się to stało po 260 tys km.
To, że łańcuch jest "na życie" to taki mit. Przy przebiegach rzędu około 200 tys powinno się go sprawdzić i jeżeli ma luzy to wymienić. A już bezwzględnie sprawdzić napinacz. Tylko, że wymiana łańcucha to dosyć droga impreza bo wymienia się go razem z kołami zębatymi.
To, że łańcuch jest "na życie" to taki mit. Przy przebiegach rzędu około 200 tys powinno się go sprawdzić i jeżeli ma luzy to wymienić. A już bezwzględnie sprawdzić napinacz. Tylko, że wymiana łańcucha to dosyć droga impreza bo wymienia się go razem z kołami zębatymi.
Re: [S50B30] uszkodziłem silnik,
Wiec orientacyjnie ile moze taki zestaw z wymiana kosztowac???
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: [S50B30] uszkodziłem silnik,
No to faktycznie niezle u mnie naszczescie przebieg nie jest jeszcze taki straszny ale na jakies sprawdzenie tego luzu to sie chyba wybiore.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: [S50B30] uszkodziłem silnik,
Już wszystko wiadomo. zaworki wydechowe dostały , wałek wydechowy przytarło i pęknięta jedna szklanka.
Czy ktoś poratuje wiedzą na temat kompatybilności głowicy od S50B32 do silnika S50B30. help plizzzz
Czy ktoś poratuje wiedzą na temat kompatybilności głowicy od S50B32 do silnika S50B30. help plizzzz