Cześć, niedługo po zakupie mój vanos zaczął sypać błędami 74, 75 i 113, w związku z tym wysłałem go na regenerację, ale ani go specjalnie nie wyciszyła, ani błędy nie zniknęły... W związku z tym zaczęliśmy z kumplem szukać przyczyny i On trafił na taki temat:
http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... enoid.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wynika z niego, że solenoidy vanosa się syfią i przycinają... Co skutkuje błędami jak z tematu, drążąc problem dalej trafiłem na ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=ztBVgcR07ys" onclick="window.open(this.href);return false;
Koniec końców zmierzam do jednego- któryś z Was to już przerabiał? Pomogło? Może macie jakieś wskazówki?
Byłbym wdzięczny za informacje, bo będziemy się do tego zabierać po weekendzie.
M5 e39-Vanos błedy 74, 75 i 113, przycinające się solenoidy?
-
- Posty: 34
- Rejestracja: czw lip 28, 2016 14:16
- Auto: e39 M5
- e39540
- Posty: 156
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M5 e39-Vanos błedy 74, 75 i 113, przycinające się soleno
Tak, jest problem z tymi solenoidami. Ja się z nimi trochę bawiłem tego lata, pojawiały się błędy, auto nie miało pełnej mocy. U mnie na przykład winne były przepalone diody znajdujące się na tych płytkach plus niektóre ścieżki między poszczególnymi elektrozaworami były częściowo przepalone i raz łączyły a raz nie. Najpierw skupiłbym się na tym która głowica sprawia problemy, powinno być to widoczne na INPA. Później trzeba wyjąć płytkę z solenoidami i się jej przyjrzeć (nie ma z tym dużo roboty), ewentualnie dać do jakiegoś elektryka/elektromechanika. W razie czego płytki są takie same, więc można przekładać z jednej głowicy na drugą, celem zdiagnozowania czy problem leży tutaj. Jeżeli masz to co u mnie, to koszt będzie niewielki. Jeżeli winny jest fizycznie elektrozawór to albo trzeba szukać używki, albo nówka z ASO 6500 PLN.
Re: M5 e39-Vanos błedy 74, 75 i 113, przycinające się soleno
Pierw sprawdź elektryke jak wspomniał kolega, jeśli dalej nie będą działać prawidłowo poszukaj kogoś ogarniętego w kwestii napraw hydrauliki ABS, bo zasada jest podobna i mi gość naprawił.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: czw lip 28, 2016 14:16
- Auto: e39 M5
Re: M5 e39-Vanos błedy 74, 75 i 113, przycinające się soleno
Elektrozawory regenerują chyba w vano-tech.de po 150 euro za sztukę, ale mam nadzieję, że to nie będzie konieczne...
Głowice mamy zlokalizowaną, bo z tego co pamiętam to akurat prawa strona wywala błędy.
A wymienialiście te uszczelki tak jak na fimie z yt, który wrzucałem? Czy tylko czyszczenie i z powrotem do auta?
Głowice mamy zlokalizowaną, bo z tego co pamiętam to akurat prawa strona wywala błędy.
A wymienialiście te uszczelki tak jak na fimie z yt, który wrzucałem? Czy tylko czyszczenie i z powrotem do auta?
- e39540
- Posty: 156
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M5 e39-Vanos błedy 74, 75 i 113, przycinające się soleno
Uszczelki wymienić nie zaszkodzi, ale tak jak pisałem, najważniejsze jest sprawdzić, czy elektrycznie wszystko jest ok, później tak, jak kolega pisał - hydraulicznie.
Vanotech bierze 200 EUR za jeden elektrozawór plus koszta wysyłki, itp, co przy obecnym kursie EUR wychodzi dość sporo
Vanotech bierze 200 EUR za jeden elektrozawór plus koszta wysyłki, itp, co przy obecnym kursie EUR wychodzi dość sporo

-
- Posty: 34
- Rejestracja: czw lip 28, 2016 14:16
- Auto: e39 M5
Re: M5 e39-Vanos błedy 74, 75 i 113, przycinające się soleno
Prawda to, mocno liczę na to, że jednak nie będę musiał korzystać z ich pomocye39540 pisze: Vanotech bierze 200 EUR za jeden elektrozawór plus koszta wysyłki, itp, co przy obecnym kursie EUR wychodzi dość sporo

Zdam relację z placu boju jak już się za to weźmiemy, dzięki wielkie za wskazówki!
