Vanos i błąd P0012
Vanos i błąd P0012
Hi
Dzisiaj wymieniałem uszczelnienie między solenoidami a wałkami (ta cała płytka z oringami).
Odpiąć wtyczkę, odkręcić 5 śrub, wymienić płytkę, zakręcić 5 śrub i wpiąć wtyczkę.
Operacja prosta jak drut a jednak coś poszło nie tak.
P0012: Camshaft Position A Timing over-retarded Bank 1
Po skasowaniu błąd nie wyskakuje, na wolnych może chodzić godzinę i nic, podczas jazdy auto wykazuje spore straty mocy i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wyrzuca tylko ten błąd.
Przychodzą mi do głowy 2 tanie opcje
1. coś źle złożyłem, ale nie da się tego złożyć np. odwrotnie
2. Uszkodziłem przewód/wtyczkę
No i jeszcze jedna opcja droga że jednak padło.
Nie mam już czasu dzisiaj bo o 3 rano wyjeżdżam z PL, ale może ktoś miał taki problem, albo ma jakieś pomysły.
Dzisiaj wymieniałem uszczelnienie między solenoidami a wałkami (ta cała płytka z oringami).
Odpiąć wtyczkę, odkręcić 5 śrub, wymienić płytkę, zakręcić 5 śrub i wpiąć wtyczkę.
Operacja prosta jak drut a jednak coś poszło nie tak.
P0012: Camshaft Position A Timing over-retarded Bank 1
Po skasowaniu błąd nie wyskakuje, na wolnych może chodzić godzinę i nic, podczas jazdy auto wykazuje spore straty mocy i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wyrzuca tylko ten błąd.
Przychodzą mi do głowy 2 tanie opcje
1. coś źle złożyłem, ale nie da się tego złożyć np. odwrotnie
2. Uszkodziłem przewód/wtyczkę
No i jeszcze jedna opcja droga że jednak padło.
Nie mam już czasu dzisiaj bo o 3 rano wyjeżdżam z PL, ale może ktoś miał taki problem, albo ma jakieś pomysły.
Re: Vanos i błąd P0012
Jeśli nie cieknie i równo dokręciłeś, to "usual suspect": wtyczka (łamie się zatrzask + ew. przewód (temp.)), albo poleciały solenoidy w pudełeczku (niestety, zdarza się, zazwyczaj właśnie po robocie), ew. regulatorek ciśnienia (ta duża śruba z małym filterkiem w środku), choć nie spotkałem się jeszcze z tym. W teorii, mógł paść czujnik położenia wałka, ale dość dziwny byłby to zbieg okoliczności...
Re: Vanos i błąd P0012
Ok. Nie pozostaje mi nic innego jak porozbierac wszystko od nowa i przeglądnąć punkt po punkcie.
Na stronie besainsystem piszą żeby popuścić regulator ciśnienia z filtrem na czas pracy czego nie zrobiłem bo filtr i oringi wymieniłem tam już wcześniej. Może w tym jeszcze siedzi problem.
Wrócę z Hiszpanii to będę działał. Napiszę dla potomnych co zepsułem i jak to naprawiłem
Na stronie besainsystem piszą żeby popuścić regulator ciśnienia z filtrem na czas pracy czego nie zrobiłem bo filtr i oringi wymieniłem tam już wcześniej. Może w tym jeszcze siedzi problem.
Wrócę z Hiszpanii to będę działał. Napiszę dla potomnych co zepsułem i jak to naprawiłem

-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Vanos i błąd P0012
Możesz zadzwonić do promotora mocy oni często pomagają telefonicznie
Kiedyś nie miałem błędów vanos'a miałem problemy z odpalaniem i mocą w niskim zakresie obrotów. Po rozmowie powiedzieli bym zaczął od wymiany czujników wałków bo mogą źle pracować i pomogło
Ekipa ma mega doświadczenie i są bardzo życzliwi 



Re: Vanos i błąd P0012
Wpadłem do domu na 2 dni, bo mi to spać po nocach nie daje.
Rozebrałem, popatrzyłem, podumałem i pół puszki zmywacza do hebli później błąd z p0012 zamienił się na p0011.
Tropy są 2, jeden mi się wyjaśni w przeciągu godziny, drugi w przeciągu najbliższego tygodnia.
Rozebrałem, popatrzyłem, podumałem i pół puszki zmywacza do hebli później błąd z p0012 zamienił się na p0011.
Tropy są 2, jeden mi się wyjaśni w przeciągu godziny, drugi w przeciągu najbliższego tygodnia.
- Norberte30
- Posty: 252
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013 20:18
- Auto: M3 e36 3.2 SMG Estoril
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Vanos i błąd P0012
Spiesz się, bo nie zdążysz na godzine "0"
Re: Vanos i błąd P0012
Ok, naprawiłem.
Tak jak obiecałem wklejam dla potomnych.
Przyczyną awarii były zapchane zawory vanosa. Co ciekawe auto nie rzucało wcześniej żadnymi błędami. Dlaczego usterka występuje dopiero przy zdemontowaniu vanosa nie wiem.
Doskonale opisane jest to w tym filmie.
https://youtu.be/sHDoIgZeCdY
Prostym testem jest użycie magnesu (od ok. 1:50)
Jak wasze zawory nie wydają takiego dość głośnego dźwięku to polecam dokładne czyszczenie zanim zaczniecie wydawać kasę na remonty.
Subiektywne wrażenie mam aktualnie że auto nigdy tak ochoczo nie nabierało prędkości jak obecnie. Przy najbliższej okazji potwierdzę i to.
Tak jak obiecałem wklejam dla potomnych.
Przyczyną awarii były zapchane zawory vanosa. Co ciekawe auto nie rzucało wcześniej żadnymi błędami. Dlaczego usterka występuje dopiero przy zdemontowaniu vanosa nie wiem.
Doskonale opisane jest to w tym filmie.
https://youtu.be/sHDoIgZeCdY
Prostym testem jest użycie magnesu (od ok. 1:50)
Jak wasze zawory nie wydają takiego dość głośnego dźwięku to polecam dokładne czyszczenie zanim zaczniecie wydawać kasę na remonty.
Subiektywne wrażenie mam aktualnie że auto nigdy tak ochoczo nie nabierało prędkości jak obecnie. Przy najbliższej okazji potwierdzę i to.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Vanos i błąd P0012
U mnie po tym zabiegu czuć jak by auto było zrywniejsze coś niby alaaa moje byłe 320d po chipie. Czuć różnice tylko na niskich obrotach ale różnica jest odczuwalna 

Re: Vanos i błąd P0012
Świetne info, dzięki!