szpera

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
spa
Posty: 128
Rejestracja: śr wrz 18, 2013 00:10
Auto: e36 M3 3.0 cab

szpera

Post autor: spa » pn lip 14, 2014 22:30

M3 3.0 i mam taki problem- na suchym auto leci bokiem pięknie i blokada działa już od samego startu czy to na 1. biegu czy 2. Ale na mokrym ze startu dupa podskakuje i zachowuje się jakby coś nie łapało... jakby samochód na chamca szukał trakcji. Potem jest już lepiej, ale i tak odnoszę wrażenie że czasem bierze tylko jedno koło. Czy to normalne? Czy coś się po prostu dupcy?;)

chudini3
Posty: 501
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 21:58
Auto: GTR 90', CL600 93'

Re: szpera

Post autor: chudini3 » wt lip 15, 2014 00:17

To normalne. Jak byś miał twardsze zawieszenie to problem pewnie by ustał. To normalne dla każdego bmw ;-)

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: szpera

Post autor: Pawel_M3GT » wt lip 15, 2014 11:56

moze masz slabe amorki z tylu?

Awatar użytkownika
wojtasm5
Posty: 361
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 20:40
Auto: E36 M3EVO OE++
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Kontakt:

Re: szpera

Post autor: wojtasm5 » śr lip 16, 2014 07:50

Z doświadczenia wiem że jak komuś się wydaje że szpera chyba nie działa to na jest już NIE Działa.
To że na mokrym nie trzyma, jest związane z tym że nie może powstać spięcie dynamiczne a spięcie wstępne nie wystarcza.
Mechanizm blokady ma około 20lat więc można przyjąć że nowy nie jest. Żadna z rozebranych przeze mnie szper do M3 3,0 nie była w stanie nawet dobrym.
Czy to z cabrio po 100tys czy coupe po 300tys.
Czasem starczy zmienić olej na nieodpowiedni i szpera szybko zaczyna puszczać.
Co do skakania tyłu, to amorki i stan zawieszenia - trzeba sprawdzić, można też popróbować z różnym ciśnieniem w oponach.
Grzebanie w szperach z dobrym skutkiem.

Awatar użytkownika
spa
Posty: 128
Rejestracja: śr wrz 18, 2013 00:10
Auto: e36 M3 3.0 cab

Re: szpera

Post autor: spa » czw lip 17, 2014 00:10

Dzięki!:)
Zawias jeszcze ok, ale olej w moście trzebaby sprawdzić... :? tzn. zmienić. Jaki polecacie? Przy okazji jaki do skrzyni?

ODPOWIEDZ