M3 e90-92 kilka pytań

2008-2013 | silnik: S65B40
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: --==maly==---- » pn mar 18, 2013 12:33

Zgadza się ostatnio dużo UC i US ściga auta sprowadzone na specjalne do 5 lat wstecz.
Zazwyczaj czekają na koniec tego okresu więc dodatkowo odsetki są duże.

BYNTAS
Posty: 250
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:22
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Gniezno

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: BYNTAS » pn mar 18, 2013 13:38

Źle sformułowałem stwierdzenie-chodziło mi o to, że Moreti chyba jest urzędnikiem UC lub US skoro tak prześwietlił wszystkie wymienione egzemplarze-a z pewnością nie jest.
Co do akcyzy to racja-tylko nie wiem czy obowiązki podatkowe, akcyzowe nie spoczywają na kupującym, który bezpośrednio nabył pojazd jako nabycie wewnątrzwspólnotowe...

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: --==maly==---- » pn mar 18, 2013 14:08

Bytnas tak jest jak piszesz ale gdy w/w firma jest na słupa a często tak jest i nie ma jak wyegzekwować należności to ścigają właściciela auta.

moreti
Posty: 80
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: moreti » pn mar 18, 2013 14:13

BYNTAS pisze: Co do akcyzy to racja-tylko nie wiem czy obowiązki podatkowe, akcyzowe nie spoczywają na kupującym, który bezpośrednio nabył pojazd jako nabycie wewnątrzwspólnotowe...
Nie, nie jestem. Akcyza spoczywa na aktualnym właścicielu, niby masz regres do importera (którym zwykle jest spółka słup) - wiec to nie wykonalne. Widziałem dokumentację kilku egz. które chciałem kupić, wszędzie tak samo - zanim masz krajową fv jest 2-3 pośredników (sp z o.o.), a w karcie pojazdu brak wzmianki o zmianie przeznaczenia, bo wydaje sie ją pozniej, albo gubi. Samochód juz zarejestrowany jest w kraju, wiec firma leasingowa nie sprawdza dokumentów zagranicznych, tyllko FV i karte pojazdu. W sytuacji kiedy właścicielem jest firma leasingowa czy bank - to temat jest najprostszy - w momencie kontroli dostaniesz FV z dopłatą przysłowiowych 50 tyś PLN akcyzy, vat od akcyzy i odsetek a samochód w razie problemu od razu idzie jako zastaw do Izby Celnej. Są ludzie którzy kupują to ryzyko, ja nie kupiłem.

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: SyTy » pn mar 18, 2013 14:55

Zawsze myślałem, że jak leasing to auto Twoje nie jest, a co za tym idzie problemy formalne z nim też być Twoje nie powinny...
No Fear - No Fun!

BYNTAS
Posty: 250
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:22
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Gniezno

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: BYNTAS » pn mar 18, 2013 15:24

SyTy pisze:Zawsze myślałem, że jak leasing to auto Twoje nie jest, a co za tym idzie problemy formalne z nim też być Twoje nie powinny...
Prawo swoje, życie swoje...

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 216
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: arturo » pn mar 18, 2013 23:13

Należności celno-skarbowe obciążają przedmiot ( w tym przypadku pojazd ) i obecny właściciel musi wszystko zapłacić w przypadku afery .
Jest: F82 M4, F95 X5M Comp, F85 X5M RaceChip GTS, F86 X6M, MINI JCW Grand Prix AD2020 , S1000R M 2021 :D
Było: E92 M3

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: SyTy » pn mar 18, 2013 23:24

arturo pisze: obecny właściciel musi wszystko zapłacić w przypadku afery
Kto nim jest?
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: rypik » pn mar 18, 2013 23:27

SyTy pisze:
arturo pisze: obecny właściciel musi wszystko zapłacić w przypadku afery
Kto nim jest?
Przeczytaj umowę leasingową ze zrozumieniem, napewno się znajdzie paragrafik, że tego typu ekstra dopłaty spadają na żuczka na końcu.

saron22
Posty: 448
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: saron22 » wt mar 19, 2013 00:36

taaaa żuczka... Zuczki nie kupują aut za 2 czy 3 stówy z szemranego źródła

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: Camil » wt mar 19, 2013 07:57

To nie szemrane zrodla, po prostu chodzi o zarobek,szybka sprzedaz z lepsza cena. Mozna sie naciac

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: Marcin_Os » pt mar 22, 2013 00:02

SyTy pisze:Zawsze myślałem, że jak leasing to auto Twoje nie jest, a co za tym idzie problemy formalne z nim też być Twoje nie powinny...
Ale Ty masz podpisaną umowę z leasingiem która Cię zobowiązuje do takich tematów.

Bardzo dużo firm leasingowych jakiś czas temu jak był boom na niepłacenie akcyz kazało sobie wpłacać kaucję w wysokości tejże akcyzy, tak na wszelki wypadek.
Ja np. nie odkupie samochodu do dalszej odsprzedaży jezeli nie ma potwierdzenia zapłaty akcyzy.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: SyTy » sob mar 23, 2013 09:28

No ok, rozumiem, że ten szarak na końcu i tak zawsze wpier&ol dostaje, tylko tu akurat to jest przegięcie. Po to między innymi bierze się leasing, żeby mieć w d^pie to, czy coś jest ze stanem formalnym auta, czy nie jest. Auto jest wynajmowane, nie jestem jego właścicielem i huk mnie to powinno obchodzić.
No Fear - No Fun!

moreti
Posty: 80
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: moreti » sob mar 23, 2013 09:57

SyTy pisze:No ok, rozumiem, że ten szarak na końcu i tak zawsze wpier&ol dostaje, tylko tu akurat to jest przegięcie. Po to między innymi bierze się leasing, żeby mieć w d^pie to, czy coś jest ze stanem formalnym auta, czy nie jest. Auto jest wynajmowane, nie jestem jego właścicielem i huk mnie to powinno obchodzić.
Jest dokładnie odwrotnie, niz Ty piszesz. Ty wybierasz auto, Ty pomosisz ryzyko co wybrałeś, zwłaszcza jak nie jest nowe, a roczne, sprowadzane - leasingu to nie interesuje - wybierzesz z wada prawną, ktorej sie nie sprawdzi - to ty dostaniesz po dupie. Każda umowa leasingowa w OWA ma zapis, ze w przypadku wad prawnych, ets. pojawienia się jakichkolwiek naleznosci publicznoprawnych - przerzyuca się je na Ciebie, leasingobiorce pod rygorem wypowiedzenia umowy i spieniezenia przedmiotu leasingu - tyle. A ze niektorzy nauczyli sie obchodzic procedury leasingowe, to inna sprawa, samochod z niemiec, rejestrowany jest na slupa firme, potrzen 2x sprzedawany - i leasing traktuje go jako nabycie w kraju - czyli broker pokazuje, ze kupil od polskiej spolki, jest polska spolka - potwierdzenie zapłaty ma - i to wystarcza, zeby leasing to lyknał, bo dl anich to krajowa tranbsakcja. Inna sprawa, ze logiczne jest, ze spowadzony samochod z zarganicy 2 tygodnie temu nie oplaca się rejestrowac, przepisywac na 2 spolki - tylko najlepiej zeby leasing sobie to sam zrobic, a broker wystawil posrednia fakture - tak sie nie dzieje niestety. Leasing ma gdzies to - interesuje ich czysty zaroibek na tobie, leasingobiorcy i przerzucenie wszystkich ryzyk na Ciebie.

ArtM3
Posty: 16
Rejestracja: sob cze 02, 2012 03:09
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: M3 e90-92 kilka pytań

Post autor: ArtM3 » pn kwie 08, 2013 23:00

moreti pisze: Ty wybierasz auto, Ty pomosisz ryzyko co wybrałeś, zwłaszcza jak nie jest nowe, a roczne, sprowadzane - leasingu to nie interesuje - wybierzesz z wada prawną, ktorej sie nie sprawdzi - to ty dostaniesz po dupie. Każda umowa leasingowa w OWA ma zapis, ze w przypadku wad prawnych, ets. pojawienia się jakichkolwiek naleznosci publicznoprawnych - przerzyuca się je na Ciebie, leasingobiorce pod rygorem wypowiedzenia umowy i spieniezenia przedmiotu leasingu - tyle.
Uprzejma prośba o info jak można to sprawdzić (konkretnie) i zabezpieczyć się przed kupnem takiej miny?
A
Art M3

ODPOWIEDZ