Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
Witam
Postanowiłem opisać całą niedawną operację na moim aucie na forum.
Mam w tej chwili 3sztukę M3 e46(przebieg 130tyś 100% ori) a jeździłem w sumie 5 lub 6 takimi autami.
W każdym z tych aut słyszalne były stuki z napędu/mostu/skrzyni przy szarpaniu/wciskaniu sprzęgła w manual lub w smg przy gwałtownej zmianie biegu.
Bez tragedii ale coś tam słychać było.
Na forum wielokrotnie czytałem,że tak ma być w m3,że to ze skrzyni tam jest zrobiony luz i,że to normalne więc nigdy nie zgłębiałem tematu.
Obecne m3 miało słabe już tuleje w sankach/wózku tylnym więc trzeba było wymienić.
Ogólnie stwierdziłem,że robię w aucie wszystko co się da a nawet więcej na zapas,żeby był spokój na dłużej.
Wiec przy wyjęciu wózka z tyłu zmieniliśmy wszystko w tylnym zawieszeni,żeby już przez następne 100tyś tego nie wyciągać bo roboty od cholery:
4x tuleja wózka
8x pływające tuleje wahaczy tył
2x tuleje w progach tył
2x łączniki stabilizatora tył
2x gumy stabilizatora tył
2x poduszki amortyzatorów tył
dalej już nie w tylnym zawieszeniu
2x poduszka skrzyni biegów
łącze elastyczne wału napędowego
oleje skrzynia/most/smg
podpora wału była wymieniona przez poprzedniego właściciela
sprzęgło tak samo praktycznie nowe
dwumas stan bdb
most i półosie były idealne zero luzu wszystko było wyjęte więc dokładnie sprawdziliśmy.
Wymienialiśmy też trochę rzeczy z przodu jakieś drążki końcówki łączniki itd ale to nie ma wpływu na w/w stuki.
Dodatkowo odpowietrzenie smg plus kompletna adaptacja
Po złożeniu ogromna poprawa praktycznie brak stuków ale przy ruszaniu do tyłu potem do przodu i czasem gwałtownie do przodu coś tam jeszcze się cichutko odzywało.
Stwierdziliśmy,że musi się dać wyeliminować te odgłosy i się udało.
Okazało się,że mimo dokręcenia na max jest lekki luz na śrubie trzymającej most do sanek oraz ta sama historia z jedną z dwóch śrub trzymających most z tyłu
(tam gdzie idzie nr 4 podkładka)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... ve_output/
Na w/w problem pomogło zastosowanie dodatkowych podkładek grubszych.
No i teraz podsumowanie.
ZERO STUKÓW Z NAPĘDU/SKRZYNI/MOSTU przy szarpaniu gwałtownym ruszaniu czy zmianie biegów nawet na 6 trybie nic kompletna cisza.
Na trybach 5/6 z pedałem w podłodze SMG szarpie ale żadnych uderzeń ani stuków nie ma.
Mnie najgorzej drażniło pukanie przy zapinaniu i rozpinaniu napędu a w tej chwili zero kompletna cisza wszystko sztywne.
CZYLI W M3 STUKI Z NAPĘDU NIE SĄ NORMALNE!!
To efekt luzu lub zużycia jakiegoś elementu co jest naturalne w tak mocnym aucie z przebiegiem powyżej 100tyś.
Dodam,że na złożonym zawieszeniu nie było nigdzie widać luzów byłem 2 razy na szarpakach u mechanika też nie dało się długą łyżką nic wyczuć ani szarpiąc napędem na kanale jednak wyciągnęliśmy wózek bo dwie tuleje wzrokowo były nadpęknięte więc zrobiliśmy i przejrzeliśmy wszystko co się dało od A do Z.
Pisze celowo,żeby obalić forumowy mit,że tak ma być co mnie od zawsze dziwiło,że bmw wykonało taką fuszerkę fakt większość M3 tak ma ale tak nie ma być.
Tak samo jak kilka osób na forum polecało wlewanie dot 4 lub 5.1 do SMG super sprawa na załatwienie pompy bo ta skrzynia ma chodzić na oleju hydraulicznym a nie żrącym płynie hamulcowym. Cóż,że na zbiorniku od SMG wyraźny napis PENTOSIN ONLY choć nie only bo są zamienniki febi np ale musi być hydrauliczny syntetyczny olej .
Postanowiłem opisać całą niedawną operację na moim aucie na forum.
Mam w tej chwili 3sztukę M3 e46(przebieg 130tyś 100% ori) a jeździłem w sumie 5 lub 6 takimi autami.
W każdym z tych aut słyszalne były stuki z napędu/mostu/skrzyni przy szarpaniu/wciskaniu sprzęgła w manual lub w smg przy gwałtownej zmianie biegu.
Bez tragedii ale coś tam słychać było.
Na forum wielokrotnie czytałem,że tak ma być w m3,że to ze skrzyni tam jest zrobiony luz i,że to normalne więc nigdy nie zgłębiałem tematu.
Obecne m3 miało słabe już tuleje w sankach/wózku tylnym więc trzeba było wymienić.
Ogólnie stwierdziłem,że robię w aucie wszystko co się da a nawet więcej na zapas,żeby był spokój na dłużej.
Wiec przy wyjęciu wózka z tyłu zmieniliśmy wszystko w tylnym zawieszeni,żeby już przez następne 100tyś tego nie wyciągać bo roboty od cholery:
4x tuleja wózka
8x pływające tuleje wahaczy tył
2x tuleje w progach tył
2x łączniki stabilizatora tył
2x gumy stabilizatora tył
2x poduszki amortyzatorów tył
dalej już nie w tylnym zawieszeniu
2x poduszka skrzyni biegów
łącze elastyczne wału napędowego
oleje skrzynia/most/smg
podpora wału była wymieniona przez poprzedniego właściciela
sprzęgło tak samo praktycznie nowe
dwumas stan bdb
most i półosie były idealne zero luzu wszystko było wyjęte więc dokładnie sprawdziliśmy.
Wymienialiśmy też trochę rzeczy z przodu jakieś drążki końcówki łączniki itd ale to nie ma wpływu na w/w stuki.
Dodatkowo odpowietrzenie smg plus kompletna adaptacja
Po złożeniu ogromna poprawa praktycznie brak stuków ale przy ruszaniu do tyłu potem do przodu i czasem gwałtownie do przodu coś tam jeszcze się cichutko odzywało.
Stwierdziliśmy,że musi się dać wyeliminować te odgłosy i się udało.
Okazało się,że mimo dokręcenia na max jest lekki luz na śrubie trzymającej most do sanek oraz ta sama historia z jedną z dwóch śrub trzymających most z tyłu
(tam gdzie idzie nr 4 podkładka)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... ve_output/
Na w/w problem pomogło zastosowanie dodatkowych podkładek grubszych.
No i teraz podsumowanie.
ZERO STUKÓW Z NAPĘDU/SKRZYNI/MOSTU przy szarpaniu gwałtownym ruszaniu czy zmianie biegów nawet na 6 trybie nic kompletna cisza.
Na trybach 5/6 z pedałem w podłodze SMG szarpie ale żadnych uderzeń ani stuków nie ma.
Mnie najgorzej drażniło pukanie przy zapinaniu i rozpinaniu napędu a w tej chwili zero kompletna cisza wszystko sztywne.
CZYLI W M3 STUKI Z NAPĘDU NIE SĄ NORMALNE!!
To efekt luzu lub zużycia jakiegoś elementu co jest naturalne w tak mocnym aucie z przebiegiem powyżej 100tyś.
Dodam,że na złożonym zawieszeniu nie było nigdzie widać luzów byłem 2 razy na szarpakach u mechanika też nie dało się długą łyżką nic wyczuć ani szarpiąc napędem na kanale jednak wyciągnęliśmy wózek bo dwie tuleje wzrokowo były nadpęknięte więc zrobiliśmy i przejrzeliśmy wszystko co się dało od A do Z.
Pisze celowo,żeby obalić forumowy mit,że tak ma być co mnie od zawsze dziwiło,że bmw wykonało taką fuszerkę fakt większość M3 tak ma ale tak nie ma być.
Tak samo jak kilka osób na forum polecało wlewanie dot 4 lub 5.1 do SMG super sprawa na załatwienie pompy bo ta skrzynia ma chodzić na oleju hydraulicznym a nie żrącym płynie hamulcowym. Cóż,że na zbiorniku od SMG wyraźny napis PENTOSIN ONLY choć nie only bo są zamienniki febi np ale musi być hydrauliczny syntetyczny olej .
Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
Dobra, gdzie to robiłeś, bo ASO weźmie tyle, co za pół wozu...
PS. co do tego, że to "naturalne", to napisz to gościom od Stangów albo Vette / Camaro...
PS. co do tego, że to "naturalne", to napisz to gościom od Stangów albo Vette / Camaro...

Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
--==maly==----, ale co tam się dzieje? Śruby są za długie przy tym dyfrze? Rozciągnęły się?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
Robiłem u swojego zaufanego mechanika ale tak naprawdę to takie zawieszenia jak w każdym BMW więc każdy ogarnięty sobie poradzi.
Kostek wygląda to właśnie jak by śruby były w tych miejscach za długie ale nie widać,żeby się wyciągnęły czy coś z gwintem było nie tak a mimo wszystko po dokręceniu na max nie trzymały zbyt mocno.
Te tylne śruby były na pewno oryginalne i takie jak mają być i to jest najdziwniejsze a ta w mocująca most do sanek nie wiem czy oryginał bo nie sprawdzałem jaka ma być.
Kostek wygląda to właśnie jak by śruby były w tych miejscach za długie ale nie widać,żeby się wyciągnęły czy coś z gwintem było nie tak a mimo wszystko po dokręceniu na max nie trzymały zbyt mocno.
Te tylne śruby były na pewno oryginalne i takie jak mają być i to jest najdziwniejsze a ta w mocująca most do sanek nie wiem czy oryginał bo nie sprawdzałem jaka ma być.
Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
--==maly==----, a to nie wszystkie 3 montują dyfer do sanek, belki czy jak się nie zwie część nr.1:


- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
Ja miałem luz na 13 i jednej chyba z tych 10 którą tu widać mocowana od tyłu dyfra tak jak pokazywałem na rysunku wyżej. Sporo ucichło po wymianie już samych tulei,tulejek itd wszystkich gumowych elementów zdecydowanie sztywniej pracowało całe zawieszenie ale z tych śrub były jeszcze delikatne stuki.
Ogólnie jak komuś coś stuka warto wjechać na kanał i na odpalonym samochodzie poszarpać na hamulcu silnikiem przód tył gwałtownie i posłuchać z kanału co i gdzie stuka i gdzie jest luz my tak znaleźliśmy te śruby inaczej nie dało by się tego wyczuć bo pod ręką wszystko było sztywno.
Ogólnie jak komuś coś stuka warto wjechać na kanał i na odpalonym samochodzie poszarpać na hamulcu silnikiem przód tył gwałtownie i posłuchać z kanału co i gdzie stuka i gdzie jest luz my tak znaleźliśmy te śruby inaczej nie dało by się tego wyczuć bo pod ręką wszystko było sztywno.
Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
Mały, wg mnie, to już musiałeś mieć tam sporo luzu - (wg mnie) nie ma szans, by podczas zmiany z "kopytem" w podłodze nie było odczuwalnego kopa w dyfer na S5, S6 (czy nawet i S4) - mówię o "kopie" - głuchym "uderzeniu", przeniesieniu, nie o metalicznym czy jakimś skrzeczącym, blaszanym etc. dźwięku z wału / łączników...to nie DSG z dwoma sprzęgłami.
Tutaj poczytanka:
http://m3forum.net/m3forum/showthread.p ... 940&page=6
Moja podczas uślizgów czy ostrych wejść nie przejawia jakichkolwiek oznak przechyłów, bujania, niestabilności czy "gumowatości" tyłu, ale normale "kopy" są (brak jakichkolwiek "clunk" podczas zmian 1 - R czy 2),
PS. łącznik wału miałem chyba robiony jakieś kilka tys. km temu,
PPS. podobno "kop" jest obecny / normalną sprawą także i w Lambo z R-tronic'ami
Tutaj poczytanka:
http://m3forum.net/m3forum/showthread.p ... 940&page=6
Moja podczas uślizgów czy ostrych wejść nie przejawia jakichkolwiek oznak przechyłów, bujania, niestabilności czy "gumowatości" tyłu, ale normale "kopy" są (brak jakichkolwiek "clunk" podczas zmian 1 - R czy 2),
PS. łącznik wału miałem chyba robiony jakieś kilka tys. km temu,
PPS. podobno "kop" jest obecny / normalną sprawą także i w Lambo z R-tronic'ami

Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
Czy możesz napisać jaki koszt części mocowania sanek i zawieszenia tylnego
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
Lassie przy zmianach na 5-6trybie były głuche dźwięki teraz też są ale minimalne prawie nie słyszalne wiele cichsze niż wcześniej a naprawdę tragedii nie było. Mam trzecią już M3 e46 i wszystkie były na bieżąco serwisowane w ASO po inspekcjach itd ale w żadnej nie było tak cicho jak tu. Szarpnięcie musi być bo to tak jak byś zmienił bieg strzelając ze sprzęgła ale zrób to w manualu i porównaj w swoim SMG u mnie w tej chwili identycznie jest jak w zwykłym manualu. Im mocniejsze uderzenia w dyfer tym większy luz na czymś mamy.
Brodi co do kosztów ja brałem wszystko w ASO ale kilka elementów można kupić zamienników bo pasują od wszystkich e36 i e46 pozostałe są tylko do m3 i brak zamienników opiszę co i jak:
4x tuleja wózka 120złx4= 480zł
4x pływające tuleje wahaczy wewnętrzne 4x45zł=180zł (są zamienniki po 25zł szt)
4x pływające tuleje wahaczy zewnętrzne przy kole 4x195zł = 800zł (są zamienniki po 80-90zł)
2x tuleje w progach tył 93złx2= 200zł
2x łączniki stabilizatora tył 80złx2 = 160zł
2x gumy stabilizatora tył 40złx2 = 80zł
2x poduszki amortyzatorów tył 95x2 = 200zł (są zamienniki 50zł sztuka)
2100-2200zł wszystkie części a robiąc na dobrym zamienniku lemforder np to to samo co ori można kupić części za 1500zł więc bez tragedii. Mechanik za robociznę około 700-1500zł zależy gdzie i jak.
U mnie wyszło sporo więcej za części ponad dwa razy tyle bo robiłem jeszcze poduszki pod skrzynią(100zł),łącze elastyczne na wale(300zł),uszczelkę dekla (400zł!!),świece(300zł),olej tws( 350zł), oleje do mostu,skrzyni,smg( 500zł),drążki kierownicze i łączniki przód (600zł),simering skrzyni tył, uchwyty tłumika tył 300zł,uszczelki kolektora wydechowego 300zł, żaówki xenonu 400zł na pewno jeszcze parę pierdół o których zapomniałem ale uparłem się zrobić wszystko i suma wyszła niezła. Wiele elementów było jeszcze ok ale i tak wymieniliśmy,żeby był już spokój.
W samochodzie było prawie gołe podwozie wyjęty wał,wydech,skrzynia,most wózek, amortyzatory przód i tył bo zmieniałem sprężyny na Vogtland więc wszystko dokładnie mogliśmy przejrzeć i posprawdzać mając części w ręku.
Dodatkowo mam nowe sprzęgło, nową podporę wału, nowe wszystkie tarcze hamulcowe i klocki w tym przód od CSLa więc naprawdę nie ma się co psuć w tym aucie przez następne kilkadziesiąt tyś km.
Kupiłem też płytki do regulacji zaworów komplet za 1200zł i polecam każdemu sprawdzenie po ASO. Moja miała inspekcję II jakieś 10tyś km temu i stwierdzili,że zawory ok (nie chce się fiutą regulować) a większość zaworów była za luźna lekko ponad normę. Teraz silnik chodzi dużo ciszej i jak by bardziej gładko. W ok Warszawy mogę dać namiar na swojego mechanika ustawi zawory bez problemu w M3. Jak by ktoś potrzebował kupić płytki służę pomocą w w ASO trzeba czekać ok 5-7 dni bez auta.
Pozdrawiam
Brodi co do kosztów ja brałem wszystko w ASO ale kilka elementów można kupić zamienników bo pasują od wszystkich e36 i e46 pozostałe są tylko do m3 i brak zamienników opiszę co i jak:
4x tuleja wózka 120złx4= 480zł
4x pływające tuleje wahaczy wewnętrzne 4x45zł=180zł (są zamienniki po 25zł szt)
4x pływające tuleje wahaczy zewnętrzne przy kole 4x195zł = 800zł (są zamienniki po 80-90zł)
2x tuleje w progach tył 93złx2= 200zł
2x łączniki stabilizatora tył 80złx2 = 160zł
2x gumy stabilizatora tył 40złx2 = 80zł
2x poduszki amortyzatorów tył 95x2 = 200zł (są zamienniki 50zł sztuka)
2100-2200zł wszystkie części a robiąc na dobrym zamienniku lemforder np to to samo co ori można kupić części za 1500zł więc bez tragedii. Mechanik za robociznę około 700-1500zł zależy gdzie i jak.
U mnie wyszło sporo więcej za części ponad dwa razy tyle bo robiłem jeszcze poduszki pod skrzynią(100zł),łącze elastyczne na wale(300zł),uszczelkę dekla (400zł!!),świece(300zł),olej tws( 350zł), oleje do mostu,skrzyni,smg( 500zł),drążki kierownicze i łączniki przód (600zł),simering skrzyni tył, uchwyty tłumika tył 300zł,uszczelki kolektora wydechowego 300zł, żaówki xenonu 400zł na pewno jeszcze parę pierdół o których zapomniałem ale uparłem się zrobić wszystko i suma wyszła niezła. Wiele elementów było jeszcze ok ale i tak wymieniliśmy,żeby był już spokój.
W samochodzie było prawie gołe podwozie wyjęty wał,wydech,skrzynia,most wózek, amortyzatory przód i tył bo zmieniałem sprężyny na Vogtland więc wszystko dokładnie mogliśmy przejrzeć i posprawdzać mając części w ręku.
Dodatkowo mam nowe sprzęgło, nową podporę wału, nowe wszystkie tarcze hamulcowe i klocki w tym przód od CSLa więc naprawdę nie ma się co psuć w tym aucie przez następne kilkadziesiąt tyś km.
Kupiłem też płytki do regulacji zaworów komplet za 1200zł i polecam każdemu sprawdzenie po ASO. Moja miała inspekcję II jakieś 10tyś km temu i stwierdzili,że zawory ok (nie chce się fiutą regulować) a większość zaworów była za luźna lekko ponad normę. Teraz silnik chodzi dużo ciszej i jak by bardziej gładko. W ok Warszawy mogę dać namiar na swojego mechanika ustawi zawory bez problemu w M3. Jak by ktoś potrzebował kupić płytki służę pomocą w w ASO trzeba czekać ok 5-7 dni bez auta.
Pozdrawiam
Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
No właśnie, mam podejrzenia, że dzięki pewnemu ASO jestem jeden S54 w plecy (coś mi się wydaje, że źle poustawiali co najmniej jeden gar (za ciasno), przez co za wysoka temp. "wyjarała" zawór i uszczelkę...).
Tego typu robota tylko samemu, albo komuś mocno zaufanemu - pomyłka / partactwo może kosztować BARDZO wiele...
Mały - mam zamiar zrobić regulację u siebie niedługo - odezwę się na priv.
Tego typu robota tylko samemu, albo komuś mocno zaufanemu - pomyłka / partactwo może kosztować BARDZO wiele...
Mały - mam zamiar zrobić regulację u siebie niedługo - odezwę się na priv.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
Lassie tak jak piszesz zbyt ciasne ustawienie może spowodować wypalenie zaworu zbyt luźne jest mniej groźne. Dlatego ja ASO omijam bo dostęp do wiedzy mają ogromny ale dobrych mechaników bardzo tam brakuje zresztą byłem dwa razy sprzedając auto w ASO na oględzinach z kupującym to śmiech na stali co ten człowiek sprawdza a czego nie widział a oględziny 600zł.
Po jednych oględzinach zrobiliśmy awanturę bo nie znalazł prostych rzeczy o których mówiłem kupującemu,że są lub będą do wymiany to dostał rabat na oględziny -30% haha śmiech na stali.
Po jednych oględzinach zrobiliśmy awanturę bo nie znalazł prostych rzeczy o których mówiłem kupującemu,że są lub będą do wymiany to dostał rabat na oględziny -30% haha śmiech na stali.
Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
Ja bym dodał jeszcze brak podstawowego narzędzia jakim jest dokładny szczelinomierz. Co 0,05mm to mogą sobie w motorowerze sprawdzać a nie S54.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
Dokładnie Kostek tak jak piszesz takim szczelinomierzem nie ma szans tego dobrze ustawić czy nawet sprawdzić przy takiej podziałce wręcz pewne,że będzie coś poza normą więc to są jaja w biały dzień. Z tego co pamiętam ty dałeś im swój szczelinomierz do ustawiania zaworów w ASO BMW
klient musi mieć swój sprzęt do serwisowania m3 to chyba mówi wszystko i nie trzeba komentować.Tak samo brak płytek do regulacji zaworów 1300-1400zł kosztują dla klienta więc dla ASO ile z 600-700zł i w Warszawie żaden serwis nie ma takiego kompletu a kasę za serwisowanie M3 potrafią brać.
Niestety ale ASO nie umie zarobkami skusić lub utrzymać dobrych mechaników wszystko nastawione na zysk a dobrzy specjaliści otwierają swoje zakłady.

Niestety ale ASO nie umie zarobkami skusić lub utrzymać dobrych mechaników wszystko nastawione na zysk a dobrzy specjaliści otwierają swoje zakłady.
Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
Tak było--==maly==---- pisze:Z tego co pamiętam ty dałeś im swój szczelinomierz do ustawiania zaworów w ASO BMW

Jakbym nie patrzył to z rzeczami nietypowymi jest problem. Mechanikom nie chce się czytać instrukcji (pewnie głównie dlatego że jest po angielsku), wiedzą lepiej itd. Piękny przykład miałem ostatnio z BMW G450X. Motocykl kompletnie nietypowy jak na standardy BMW. Ma bardzo ciekawą konstrukcje wahacza którego oś obrotu pokrywa się z osią obrotu zębatki. Dzięki temu łańcuch może być w pełni naciągnięty i taki być powinien. Oczywiście mechanik zostawił luz jak we wszystkich motorach. Inaczej wyskalowane okienko do sprawdzania poziomu oleju. We wszystkich BMW mamy czerwony okrąg niewiele mniejszy od samego okienka i jego górna krawędź to maks, a dola min. W tej 450 nie ma owego okręgu, a według instrukcji dół to min, ale max to połowa. Oczywiście mechanik zalał na 3/4 okienka. Do motocykla wchodzi 1L oleju, było przelane o jakieś 100mL.
Jakby co to ASO w Warszawie zajmuje się tylko motocyklami

Jak na razie dobre zdanie mam jedynie o BMW Sikora, ale pewnie dlatego że mało z ich usług korzystałem. Z drugiej strony Fus i owe Liberty są o niebo lepsze od Inschape, bo przynajmniej wystarczy pilnować, a w Inschape nawet to nie pomaga.
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zlikwidowałem stuki z napędu i smg
Niestety, wszytskie ASO w pl są po jednych pieniądzach. Faktycznie u Sikory znajdzie się mechanik, który ogarnia ///M. Ale za to nacinać na niepotrzebne koszta potrafią jak nikt inny i są przy tym wyjątkowo bezczelni. Kostek, jakbyś trochę pojeździł do Sikory to też byś zmienił zdanie.
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW