odchudzenie E36 M3 3,2

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
rutek
Posty: 163
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 15:48
Auto: ///M3 E36 Coupe
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: odchudzenie E36 M3 3,2

Post autor: rutek » czw lut 04, 2010 22:31

U mnie po zważeniu wyszło tak:
- przednia oś: 705 kg - 52%
- tylna oś: 658 kg - 48%

czyli razem 1363kg :-)

Ważone było auto + kierowca +ok. 30 litrów w baku (S50B30)
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 13:58 przez rutek, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: odchudzenie E36 M3 3,2

Post autor: Marcin_Os » pt lut 05, 2010 00:07

Jak tylko 28 kg różnicy to nie dużo, napewno większość z tej masy to szyberdach.
Generalnie w nowych BMW silnik jest cofnięty do tyłu. Większość aut ma wręcz pustą przestrzeń między silnikiem a chłodnicą. Plusem też są bardzo krótkie zwisy z przodu i z tyłu.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: odchudzenie E36 M3 3,2

Post autor: Rekin » sob lut 06, 2010 22:03

Rutek, to seryjne auto? tylko 1363 kilo? masz klime? co z wnetrzem? Jak w ogole wyglada roznica masowa 3.0 vs 3.2?

rutek
Posty: 163
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 15:48
Auto: ///M3 E36 Coupe
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: odchudzenie E36 M3 3,2

Post autor: rutek » sob lut 06, 2010 22:13

Rekin pisze:tylko 1363 kilo?
Tyle wyszło po ważeniu :-) Wkleiłem wydrók, żeby to potwierdzić, jest w moim poprzednim poście.
Auto jest seryjne.

Awatar użytkownika
Inur
Posty: 273
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 00:43
Auto: E36 M3 3.2
Lokalizacja: Poznań

Re: odchudzenie E36 M3 3,2

Post autor: Inur » sob lut 06, 2010 23:27

Coś mało tych kilogramów.

Klima niewiele waży, razem z nagrzewnicą max 15kg.
W 3.2 jest cięższa skrzynia. Nie wiem jak z resztą auta.

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: odchudzenie E36 M3 3,2

Post autor: Kudłaty » ndz lut 07, 2010 12:32


Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: odchudzenie E36 M3 3,2

Post autor: Rekin » śr maja 18, 2011 19:04

Czy ktos z Was mial stycznosc z maskami do e36 dostępnymi na allegro, chodzi o zamienniki, te po ok. 400zł. Interesuje mnie masa tego ustrojstwa. Na racingforum wyczytałem, ze ogolnie te zamienniki sa robione z cienszej blachy niz oryginały, przykładowo oryginalny blotnik coupe wazy 4kg, taki blaszany zamiennik 2kg.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: odchudzenie E36 M3 3,2

Post autor: Venom » śr maja 18, 2011 21:59

Jakby ktos chcial to zostawiam namiar na bardzo dobrego kolesia, ktory robi nadwozia z carbonu i innych tworzyw. Przygotowuje nadwozia do sportu, na pewno zrobilby elementy do E36. Nie wiem jak cenowo sprawy sie maja. Gosc jest z mojego miasta i jest moim kolega z czasow jak jeszcze bawilem sie w rajdy :)

http://shop.rajdy-najda.com/index.php/c ... igowe.html

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: odchudzenie E36 M3 3,2

Post autor: ww296 » ndz maja 22, 2011 23:45

rozkład mas to nie tylko nacisk na osie - innymi słowy sztanga z ciężarkami na końcach bedzie miała idealny rozkład mas procentowy ale w samochodach dążymy do skupienia masy w srodku cięzkości -czyli w sztandze ciężary dokładnie na środku.
M3 ma cięzki żeliwny silnik - masa skupiona bardziej z przodu niz w np czterocylindrowych nawet bardziej n iz w np aluminiowych R6 m52. Kto jeżdził jednym i drugim wie o czym mówię.
M3 jest oczywiście przez to podsterowana bardziej - naprawde trudno zerwać przyczepność tylnej osi - trzeba mocniej gaz przycisnąć ;)
Jednak nie do koińca taka charakterystyka jest gorsza - łatwiej bedzie wyprowadzić auto z poślizgu spowodowanego zerwaniem ptrzyczepność z gazu np.
Zresztą BMW poczarowało troche zawieszeniem w m3 aby auto prowadziło sie dobrze.
ciągle szybciej...

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: odchudzenie E36 M3 3,2

Post autor: Wojtek » wt maja 31, 2011 12:01

Jak ucieka ci przod to zmien sobie opony - na jakies nowe konkretne, kiedys jak mialem jeszcze 2 litrowy silnik i kupilem auto na continentalach a pozniej zalozylem uzywane dunlopy to przod zaczol tak uciekac ze autem sie nie dalo jezdzic... po zmianie tych bubli na nowe opony conti takie jak mialem wczesniej ciezko mi powiedziec zeby auto bylo podsterowne...
S50B30 :)

ODPOWIEDZ