Stukot w silniku M3 e36 3,2

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: ///M3 » pn lis 05, 2007 20:52

Olej w skrzyni wymieni i będzie pilnował to będzie OK.

Tobie Marcinek zostały wciąż panewki :lol:

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Marcin_Os » pn lis 05, 2007 20:55

///M3 pisze: Tobie Marcinek zostały wciąż panewki :lol:
Zyje i ma się dobrze. A nawet jakoś tak cicho jest :roll: .
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Bombel » pn lis 05, 2007 22:29

Marcin_Os pisze:Zyje i ma się dobrze. A nawet jakoś tak cicho jest :roll: .
Cisza przed burza ;)
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

PawełM
Posty: 15
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:14
Lokalizacja: Wawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: PawełM » wt lis 06, 2007 22:45

[quote="///M3"].
Olej wymieniać panowie! I to częściej niż to wynika z tych wskazań kompa.
quote]


Dokladnie tak !!!!!!!!


Pomimo że jestem tutaj bardzo świeży to pozwole sobie rozpocząć wojne na temat oleju.
Panowie nie Castrol!!!!! Pooglądajcie sobie rozebrane silniki po Catrolu to bedziecie wiedziec czemu panewki padaja.

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Tomas_M5 » wt lis 06, 2007 22:51

PawełM pisze:Panowie nie Castrol!!!!! .
a jaki?

Yanaki
Posty: 54
Rejestracja: pt gru 08, 2006 15:47
Lokalizacja: Wawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Yanaki » wt lis 06, 2007 22:56

Motul, choć z drugiej strony zawsze lałem do M TWS i nigdy nie miałem problemów

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Tomas_M5 » wt lis 06, 2007 23:07

u nas wszyscy rajdowi serwisanci twierdzą ze nalanie motula do silnika z przebiegienm na innym oleju to zgon dla silnika.

Awatar użytkownika
macpis
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:46
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: macpis » wt lis 06, 2007 23:12

i dobrze twierdza. Ja wlalem motul 300v competition 15w50 i zapalila sie kontrolka cisnienia oleju. Dopiero jak wlalem polsyntetyk castrol 10w40 to wrocilo do normy.
PeAcE, LovE and ///M

PawełM
Posty: 15
Rejestracja: śr paź 31, 2007 10:14
Lokalizacja: Wawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: PawełM » śr lis 07, 2007 08:40

Ja leje do wszytkiego Motula i to do aut które mają różne przebiegi i do tejpory nie mialem jakiś przygód. Do swojej M zaleje 300V Le Mans 20W60 i na takim oleju śmiga moja E-38 i jak na razie to nie mam żadnych problemów lecz do jazdy na codzien lepszy jednak bedzie Competition 15W50.Chcial bym dodac ze naprawde moje auta nie maja lekko.
Castrol pozostawia straszny syf w silniku.Pogadajcie ze starszymi mechanikami którzy mają spore doswiadczenie to zobaczycie co wam powiedzą na temat Castrola.To że Castrol jest reklamowany w szybkich i wscieklych i to ze zaleca go BMW to nie znaczy ze jest dobry.
Widzialem juz duzo silnikow rozebranych ktore jeździly na Castrolu i niektore naprawde z malym przebiegiem np.50 000 km i ilosc syfu ktora jest pod miska,deklem itd naprawde daje do myslenia.

Awatar użytkownika
tom_kulturysci
Posty: 685
Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
Auto: E46 M3 & 335D
Lokalizacja: Podlaskie

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: tom_kulturysci » śr lis 07, 2007 11:58

z tego co tu czytam TWS-a (przeznaczony tylko dla mpowerow) nie nalezy lac do emki? ?

kurde to zakrciliscie teraz w glowie dla mnie :???:

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: ///M3 » śr lis 07, 2007 13:02

Jeszcze raz się rozpisze na temat książki M3 3.0 z 93 roku. Jest tam napisane, że sugerowanym olejem jest 15W50.
Znam tylko jeden syntetyk o takich parametrach - Motul 300V Competition.
O Castrolach słyszałem różne opinie, sam nigdy nie używałem. Mojemu Tacie zalewają co prawda castrola jakiegoś w serwisie i w 530d i w 535d, ale Ojciec ma już swoje lata i nie jeździ tylko się toczy, więć u niego się sprawdza bez zarzutów :)

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: mateush » śr lis 07, 2007 16:30

PawełM pisze:Panowie nie Castrol!!!!!
Gdzies czytalem ze TWS to cos zupelnie innego niz pozostale Castrole (RS, Edge, itd).
Poza tym nie moze byc zly jesli go zalecaja do S54, S62, S85, silinikow Porsche i podobno jest uzywany w Mclarenie F1 i SLR !
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Bombel » śr lis 07, 2007 18:31

Czy jest mozliwe, ze uszkodzil sie korbowod, bo panewka sie obrocila?? Wal wyglada ladnie na oko mechanika, a korbowod strasznie poniszczony...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Yanaki
Posty: 54
Rejestracja: pt gru 08, 2006 15:47
Lokalizacja: Wawa

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Yanaki » śr lis 07, 2007 22:17

co masz na mysli pisząc "poniszczony", mozesz wrzucić fotkę?

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2

Post autor: Bombel » śr lis 07, 2007 22:42

Yanaki pisze:co masz na mysli pisząc "poniszczony", mozesz wrzucić fotkę?
Nie widzialem jeszcze osobiscie. Jutro obejrze postaram sie zrobic fotke. Poniszczony w sensie, ze panewka go uszkodzila, czyli "oczko" korbowodu ma nierowna powierzchnie z tego co powiedzial...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

ODPOWIEDZ