540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

1998-2003 | silnik: S62B50
HUBAL_PATRIOT
Posty: 8
Rejestracja: pt mar 25, 2011 16:35
Lokalizacja: Gdańsk

540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

Post autor: HUBAL_PATRIOT » pt mar 25, 2011 16:50

BARDZO bym chciał żeby ktoś kto jeździł m5 i 540i (najlepiej trochę dłużej niż 1 dzień) nakreślił i sprecyzował jak duża jest ta amplituda różnic miedzy modelami..

Czytałem wiele artykułów o m5 i 540 cale m- forum itd, i jest dużo skrajnych wypowiedzi fanatycy piszą o "niesamowitej bestii potrafiącej wysyłać cie w przeszłość i zmieniać niemowlęta w Schwarzeneggerów " ...

Czytałem dla przykładu posta pewnego typa co marzył o m5 byl zafascynowany jak większość przed kupnem m5 i opisał swoje rozczarowanie po zakupie.. Miał wcześniej 530d e39 z zawieszeniem m - tech i napisał że rozczarował się właśnie prowadzeniem m5 w porównaniu do 530d, nie pod względem mocy oczywiście ale możliwości pokonywania luków i generalnie jeździe bez względu na przyspieszenie ... jakby do tego 530d wstawić 5.0 v8 z m5 to nie odczul by tej całej różnicy tak bardzo. Podsumował ze auto jest wspaniałe ale generalnie "czar prysł" bo spodziewał się czegoś więcej. Ten post właśnie trochę ostudził moje zapędy.
Nie chce zostać źle zrozumiany i odebrany jako oszołom który porównuje 530d do m5.... bron boże tego nie robię.
Ja potrzebuje wiedzieć czego mam oczekiwać po przesiadce z 540ia na m5...

to jak na dzień dzisiejszy to widzę:

1- ładniejsze, głębsze brzmienie
2-lepsze hamulce
3-niższe twardsze zawieszenie
4-usprawnione systemy(np.dsc3)
5-szpera :!: :D
6-szersze ogumienie=lepsze własności jezdne i trakcja
7-więcej mocy i momentu
8-twardsza karoseria
9-lepsza aerodynamika
10-MANUAL :D :!:
11-znaczek m i zwracanie uwagi(tego wole raczej uniknąć :neutral: )

Nie uwzględniam na razie strony ekonomicznej, która wydaje mi się ze przerobiłem na 4+ mniej więcej.... to będzie później.

I teraz żeby nie było tak pięknie ze sam se odpowiedziałem na te pytania (na pewno by się znaleźli tacy co by tak napisali :mrgreen: )
w punktach napisze wątpliwości adekwatnie do kolejności spostrzeżeń:

1-540i brzmi bardzo ładnie i ciche nie jest w końcu to ten sam silnik tylko bez przeróbek, jednak 4-rurowy wydech m5 na pewno wszystko podkreśla i wyjmuje co najlepsze. Są tacy jednak co twierdza ze w trasie to zaczyna drażnić przy spokojnej jeździe. Pytanie brzmi na jak to wygląda w praktyce jakość brzmienia/komfort
2- czytałem ze siła hamowania jest większa od 540i, ale nieznacznie. Ze hamulce w m5 to tak naprawdę większe hamulce cywilne a nie jakieś super nawierty dzikie wafle, co również widać w cenie tarcz w porównaniu do konkurentów jak i w rozmiarze tarcz m5 i 540i..
3- Nigdy nie jeździłem na m-techu ponoć jest niższy o 20mm ale nie wiem tu wiele więcej. Dodam ze zawieszenie w 540i jest inne niż w innych e39 z mniejszymi silnikami, ponoć jest utwardzone ma inna konstrukcje pisze ponoć bo tak wyczytałem w internecie i nie mam 100 % pewności ze to prawda
4- ta oto kolejna niewiadoma
5-ciekawe na ile to się odczuwa w rzeczywistości
6- wszystko raczej jasne....
7- to też jest temat względny.. 114 koni i 60 momentu więcej (mam rocznik 2000 wiec silnik jest po usprawnieniach ma moment obrotowy 440 nie 420) jednak charakterystyki na wykresie nigdy nie widziałem. Wiadomo że mocy jest więcej jednak nie wiem czy drastycznie więcej. Spieszę z wyjaśnieniem. konie mechaniczne wpływają na prędkość maksymalna (nie jestem specjalistą :roll: )to mnie w ogóle nie interesuje do tej pory jechałem najwięcej ponad 240 i tyle mi wystarcza. Sporadycznie w Polsce i parę godzin za granica na autostradach oczywiste. Wiec zap********** 300 km/h zostawiam szybkim i wściekłym. Zwłaszcza ze kobieta z którą jeżdżę zaczyna mnie wk****** juz przy 180..... :571: :evil: To co kocham natomiast to przyspieszenie. Lubię dynamicznie wyprzedzać i szybko ruszać.. generalnie nawet jak jeżdżę "spokojnie" to szybko przyspieszam. Za przyspieszenie i elastyczność odpowiada (chyba) moment obrotowy a tu różnica nie jest wielka. Więcej może tu dać manualna skrzynia prawdopodobnie. Zakres prędkości podczas przyspieszenia który mnie najbardziej interesuje to 60-160 km/h. I tu pzeprowadzilem małe testy :idea: . Mianowicie wyszukałem akceleracje 540i i m5 na youtube i ze stoperem w reku mierzyłem rożne zakresy prędkości po parę razy i średni wynik zapisywałem na kartce różnica była ale nie jest jakoś powalająca..
80-140 540i robi w @ 6,40-6,50 s a m5 w 5,10-5,20 s w zależności od opóźnienia palucha naciskającego start stop. Oczywiście nie jest to profesjonalne mierzenie przyspieszenia ale daje do myślenia co?? :norty:

dla 540i np:
http://www.youtube.com/watch?v=sHJSmV6o ... r_embedded
dla m5 np:
http://www.youtube.com/watch?v=0fzf7IK3 ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=TtqRJPJN ... r_embedded

wszystkich niedowiarków zachęcam do sprawdzenia ze stoperem w reku wyniku np 80-140 czyli typowe prędkości podczas wyprzedzania w Polsce Czy odczujecie ogromną różnice na drodze?
8- nie wiem co tu napisać.. ee.. Odczuwam ciekawość?
9- tu wszystko jasne
10-manual.. można by polemizować co lepsze ale w e39 m5 i tak jest tylko manual wiec nie ma sensu.
11-wersja z fabrycznie usuniętymi oznaczeniami jest tu ratunkiem. Może jestem przewrażliwiony ale pisaliście tu ze generalnie wszystkie inne gt gtc gts amg tuningowane krążowniki itd często chcą się sprawdzić i po jakimś czasie staje się to irytujące. Wspominaliście tez ze często ktoś na trasie za wszelka cenę chce wam dotrzymać kroku podczas wyprzedzania i generalnie się przykleja,(jak widzę mke to sam tak robię :oops: ) co morze być też irytujące, wiec wywalacie znaczki M na półkę. Ja należne do takich osób definitywnie.

Jak widać jest to zbiór moich przemyśleń(które mi w nocy spać nie pozwalają :| ) i owoc 1 h pisania. Chętnie wysłucham co macie do powiedzenia i zapraszam do kreatywnej dyskusji :mrgreen: :idea:
Dodam ze podobny temat zarzuciłem na BMW-klub.pl ale pomyślałem że tu otrzymam wiecej odp. o M5

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątp

Post autor: Bombel » pt mar 25, 2011 17:14

HUBAL_PATRIOT pisze: 1- ładniejsze, głębsze brzmienie
2-lepsze hamulce
3-niższe twardsze zawieszenie
4-usprawnione systemy(np.dsc3)
5-szpera :!: :D
6-szersze ogumienie=lepsze własności jezdne i trakcja
7-więcej mocy i momentu
8-twardsza karoseria
9-lepsza aerodynamika
10-MANUAL :D :!:
11-znaczek m i zwracanie uwagi(tego wole raczej uniknąć :neutral: )
Jeżeli się wahasz nawet nie uwzględniając kosztów, to lepiej odpuść sobie M5 na rzecz 540i.
1. Brzmią podobnie, M5 jest ciche, za ciche.
2. Hamulce mocne, ale nie wyczynowe i tutaj masz racje, każde BMW stosunkowo dobrze hamuje.
3. Zawieszenie w serii M5 nie jest niskie, jest to bardzo komfortowa limuzyna.
4. Systemy w M5 nie są w ogóle potrzebne, żeby to auto sprawiało jakąkolwiek radość z jazdy.
5. Szpera to szpera i nikt nigdy mi nie powie, że nie czuć, że auto ma szperę.
6. Trakcja przypadku M5 na pewno będzie słabsza ze względu na nisko występujący wysoki moment obrotowy, bez względu na szerokość opon
7. DUŻO więcej mocy i momentu!!!!
8. Karoseria jest dokładnie taka sama jak w zwykłym e39 (z wyjątkiem tylnej podłogi).
9. Aerodynamika też identyczna jak w aucie z mpakietem, na pewno nieodczuwalna dla normalnego człowieka.
10. Manual vs automat. To nie SKlasa, żeby był tam potrzebny automat, szczególnie przy takiej elastyczności.
11. Oznaczenia? Dużo bardziej uwagę zwracają wydechy, ale i tak 90% ludzi nie zauważy różnicy.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

Post autor: Camil » pt mar 25, 2011 17:17

Moim zdaniem takie pytania to sobie mozna wsadzic. Kazdy jest inny, inaczej wszystko odczuwa. A opinie innych nt. subiektywnych odczuc tez moznaby sobie podarowac.
Trzeba samemu sprawdzic.
W tym calym poscie jest za duzo "ponoc", "mysle" i "ktos powiedzial".
Wiadomym jest, ze 540 ma inny zawias - to jest inna masa, roznice to amory i sprezyny.
Btw. Stoper mozna sobie tez wsadzic.
Pozdrawiam

HUBAL_PATRIOT
Posty: 8
Rejestracja: pt mar 25, 2011 16:35
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

Post autor: HUBAL_PATRIOT » pt mar 25, 2011 17:32

No wiem że stoper można sobie wsadzić.... niestety nie mam dostępu do m5 na żywo. Ratuje się czym mogę, a nie znalazłem nigdzie m5 e39 vs 540 e39 na prostej....
A dużo jest "ponoć, chyba" bo większość wiedzy jaka mam to to co udało mi się wyszukać w sieci, to tez zaznaczam ze nie jestem specem i nie chce się mądrzyć

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

Post autor: Bombel » pt mar 25, 2011 17:34

Jechałeś kiedyś m5?
Tych aut nie da się wcale porównać!! M5 to dzikus przy 540i.

HUBAL_PATRIOT
Posty: 8
Rejestracja: pt mar 25, 2011 16:35
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątp

Post autor: HUBAL_PATRIOT » pt mar 25, 2011 17:43

No właśnie. Gdybym miał więcej kasy to myślał bym raczej o e60 m5. Ciekawe jest to co piszesz. Sadziłem ze w brzmieniu odczuje właśnie dużą różnice....

Rozwinął byś możne tą myśl?

[/quote]Jeżeli się wahasz nawet nie uwzględniając kosztów, to lepiej odpuść sobie M5 na rzecz 540i.
.[/quote]


To nie jest tak że m5 dla mnie jest jakaś alternatywą opcja do przemyślenia. Jestem generalnie nastawiony na kupno, ale targają mną niepewność czy po prostu nie wyobrażam sobie za dużo. E39 jest dla mnie jednym z ładniejszych BMW i było by wspaniale mieć je w najmocniejszej wersji.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

Post autor: Bombel » pt mar 25, 2011 17:45

Emkę się kupuje sercem nie rozumem ;)

HUBAL_PATRIOT
Posty: 8
Rejestracja: pt mar 25, 2011 16:35
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

Post autor: HUBAL_PATRIOT » pt mar 25, 2011 17:57

Niestety nigdy nie jechałem m5.. Wszystko sprowadza się do tego ze muszę czatować na m-ke w okolicy pomorskiego i przejechać się nią, zobaczyć jak to wygląda na drodze.

Niestety nie wiem kiedy to się stanie i trochę się niecierpliwie :neutral:

Dobra a do tego czasu napisałbyś jeszcze jak to wygląda z zawieszeniem i prowadzeniem? o ile jest agresywniejsze precyzyjniejsze itd według ciebie?
Ostatnio zmieniony pt mar 25, 2011 18:08 przez HUBAL_PATRIOT, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

Post autor: Marcin_Os » pt mar 25, 2011 18:01

Jest precyzyjniejsze, bo ma inny magiel. Zawieszenie nie jest twarde, jest za miekie, za normalne.
Ja jeździłem 540 ze zwykłym zawieszeniem i tam to była jakaś pomyłka.

Odnośnie momentu, jak chcę kogoś zdziwić, to ruszam ze świateł na 2 biegu, wrzucam 4 i potem 6. Samochód nawet na moment się nie zamuli i jedziejakby nigdy nic...
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

Post autor: boogie » pt mar 25, 2011 18:25

Po kolei :)

Generalnie porównywanie kogoś "zawiedzonego" 530d do M5 to mega nieporozumienie.
Typ chyba był po jakiś tabletkach hehehe
M5 to nie pojazd na tor, czuć 1850 kg, ale totalnie nie wiem co owa osoba miala na mysli, ze czar prysl, tym bardziej ze jezdziła pierdziadłem pt. diesel.....

1. M5 jest głośniejsze niz 540ia w kabinie.
Sprawdzałem to ostatni raz w ubiegłym tygodniu.
Zależy tez od egzemlaprza. Moj jest glosniejszy w srodku niz Osa, ktory ma jakby wydech mniej wydmuchany, i podwojne szyby. Mimo wszystko to limuzyna jednak.

2. Hamulce są wielkie, wieksze niz McLarenie F1, ale to przez mase, i nie jest tajemnicą, że to żadna rewelacja jest. M3 e46 zdecydowanie lepiej hamuje. Ale jak pisał Bombel, w sumie każde BMW dobrze hamuje, więc jak nagle zachamujesz na ulicy M5, to 99,9% aut wjedzie Ci w tyłek.

3. Zawias jest twardszy niz 540ia, nizszy zdziebko, ale i tak nie jakiś niski, nie ma problemu z hopkami itp. Generalnie sporo elementow wspólnych jest w e39 V8, ale taczka M5 to nie jest zupełnie hehehe, dla mnie po zmianie z 540i 6b na B14 to byl dupowóz.

4. DSC w M5 jest sprawne, i działa głównie jak hamulec hehehe temperując auto, tak że walisz głową w kierownice. Jak przesadzisz, to zadne DSC nie pomoze, jak w kazdym aucie tego typu.

5. jest i ma sens

6.Guma musi byc szersza, bo auto wiecej wazy i ma troche potncjału. Generalnie, nigdy nie ma w tym samochodzie pełnej trakcji, nieważne jaka opona i jakie warunki są. Zawsze tył zamiata.

7. 540ia przy M5 stoi nie jedzie.
Twoje pisanie o jakis tam porównanich jest delikatnie mówiąc z d...y.
Konkretnie, to M5 robi przyspieszenie 100-200... (szybciej niż 540 - admin) - zakres prędkości właśnie przy wyprzedzaniu. 540ia zajmuje to przyspieszenie 17-18s.
Nawet tego nie próbuj porównywać... :) 540i 6b ma czas 15s, a to juz jest przepasc.
W zakresie predkosci do wyprzedzania 540ia przy M5 stoi.
http://www.youtube.com/watch?v=a3elCeD7Yh8


8. Karoseria jest wzmocniona o ile wiem, w koncu 200 kg nie masy wiecej, to nie silnik, ktory wazy chyba nawet mniej niz m62. Drzwi są zdaje sie wzmocnione i pare innych elementów....

9. raczej nie

10. patrz punkt 7

11. Nie przesadzaj hehehe i tak prawie nikt nie wie co to jest M5. Obserwuje ludzi, to mozesz byc spokojny heheh niejeden TDCI mnie poganiał itp.
Raczej nie spotkasz auta które sie przyklei hehehe no chyba ze bedziesz miec duze szczescie, bo takich aut jest naprawde bardzo mało...
Ostatnio zmieniony sob mar 26, 2011 12:08 przez boogie, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrówka!

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

Post autor: Camil » pt mar 25, 2011 18:37

Zagdaj z Tomasem, moze pomoze ustawic sie z jakims m5 w okolicy Twojej
TomasM5 nick zeby bylo jasne.
K.
PS. Nie ogladaj tej czerwonej bo rzeczywiscie pomyslisz, ze 540 i m5 jada podobnie.

HUBAL_PATRIOT
Posty: 8
Rejestracja: pt mar 25, 2011 16:35
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

Post autor: HUBAL_PATRIOT » pt mar 25, 2011 18:41

Fajnie ze ci się chciało napisać szerzej Boogie. Zwłaszcza ciekawy jest punkt 7, pokazuje to zupełnie inny obraz niż miałem do tej pory. Wychodzi na to ze gigantyczna różnice czyni skrzynia biegów...

U siebie tez mam podwójne szyby, i zwłaszcza jak włączę jakaś muzykę raczej nie słychać silnika głośno. Powyżej 3-4 tys. słychać ładnie silnik

Ps. Czytałem na forum o tej czerwonej tez pomyślałem ze jeśli to ma być pierwsze M5 jakim będę jechał to możne sobie daruje na rzecz zdrowszej

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

Post autor: Marcin_Os » pt mar 25, 2011 19:41

Jak będziesz w Warszawie to zapraszam.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

HUBAL_PATRIOT
Posty: 8
Rejestracja: pt mar 25, 2011 16:35
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

Post autor: HUBAL_PATRIOT » pt mar 25, 2011 22:17

Ech, masz ci los w ten poniedziałek graliśmy spektakl w teatrze narodowym "święto wiosny"....
I byłem w Wawie można by było też zobaczyć ile 540 tka odstaje od m5 do 200km...

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 540i>>>m5 Różnice. Ciekawe spostrzeżenia i wątpliwo

Post autor: Idzik » sob mar 26, 2011 03:58

E39 540i czy to manual czy automat to jest zwykły dupowóz, który z definicji nie służy do niczego innego niż wożenie dupy...

I ten kto porównuje, albo nie ma pojęcia, albo nie nigdy nie miał kontaktu z M5. Nie da się tych samochodów porównać. 540 i M5 to dwa, skrajnie różne wozy, których różnice czuć po pierwszych 10s jazdy jednym i drugim. Nie chodzi tu tylko osiągi, ale też o samo prowadzenie, które mimo podobnych podzespołów jest inne. Sama szpera daję zupełnie inne odczucia.

A jeśli ktoś sobie wmawia, że 540i jest równie dobre jak M5, to znaczy, że na M5 najprościej w świecie go nie stać.
Ostatnio zmieniony ndz mar 27, 2011 11:30 przez Idzik, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ