Dzisiaj sprawdziłem kompresję u siebie i wyszło mi równo 12 na wszystkich cylindrach. Nie istotne czy z gazem w podłodze czy nie. Widać nawet że na włączonym zapłonie i zgaszonym silniku, przepustnice otwierają się jak się wciska gaz, ale jak tylko zacznie się kręcić rozrusznikiem to się przymykają.
Możliwe też że część ciśnienia uciekała mi przez uszczelkę od manometru, gdyż czasami ją potrafiło przedmuchać wyżej na dużo szerszą część. Dobiorę jakąś twardszą i kiedyś zmierzę jeszcze raz.
U Pako mogą się otwierać bardziej ze względu na większe opory w dolocie (kompresor, który się nie kręci).
PS.
W TISie przed chwilą przeczytałem że powinienem wykręcić wszystkie świece, a ja po kolei wykręcałem i wkręcałem na miejsce żeby mi się jakiś syf do komory spalania nie dostał. Ma to jakieś znaczenie?
POMIAR KOMPRESJI SILNIKA
Re: POMIAR KOMPRESJI SILNIKA
powiem tak mi pomiar wyszedł tak samo przy wszystkich wykręconych świecach jak i przy wykręcanych po jednej. dzisiaj polatałem troche autem zagrzał się i mierzyłem jeszcze raz i wyszło 13 z wciśnietym gazem i próbe wykonywałem również bez gazu w podłoge tylko kreciłem rozrusznikiem i wyszło też 13 ciekawe dlaczego przy pierwszym pomiarze wyszło 12.5 być może silnik nie był dostatecznie ciepły myśle że to był powód innego wyniku suma sumarum moja kompra na każdym cylindrze wynosi 13
Re: POMIAR KOMPRESJI SILNIKA
U mnie na rozgrzanym silniku z gazem na maksa wyszło na każdym między 12.5 a 13. W książce też nie mogłem znaleźć danych do m3. Motor 2002rok 130tys przebiegu. Dzwoniłem do ASO żeby uzyskać taką informację odp"nie ma mechanika który się tym zajmuję" hehe
Re: POMIAR KOMPRESJI SILNIKA
jest to nielogiczne i chore że w aso nie mają takich danych nawet jesli chcecie zbadac kompre to nie ma mechanika na miejscu i trzeba czekać TO CHYBA TYLKO W POLSCE TAK JEST !!
Re: POMIAR KOMPRESJI SILNIKA
Ja w Fusie nie mam takich problemów, a od ręki to u każdego mechanika jest ciężko.