Pawel_M3GT pisze:rypik pisze:
Swoja droga jest DME z BMW Motorsport niby bez EWS ale sprzedawane jest w kmplcie razem z czyms wpinanym zamiast EWS'a i z tym sie uruchamia, bez tego nie.
Wedlug mojej wiedzy DME z Motorsportu ma EWS ( dosteny jest bypass w celu ominiecia )
W 3.0 na przyklad sa dwa chipy odpowiadajace za prace silnika jeden do DME drugi do sterownika VNC, ktory jest osobno.
W 3.2 jest wszystko w DME.
Dobra Twoja wiedza. DME z Motorsportu bez EWS ma EWS

W komplecie _był_ DME + dziwadło-bypass + wiązka. Był ponieważ można kupić tylko DME w obecnej chwili.
Napisałem że bez EWS ma EWS ponieważ jeżeli nie dopięte jest dziwadło-bypass, można zschynronizować z klasycznym EWS2 ze zgodnym VIN. Zatem brak wiązki nie jest przeszkodą.
DME z Motorsportu ma jednak tą wadę, że oprogramowanie procków wewnątrz jest zupełnie inne niż te które jest w klasycznym DME co powoduje brak możliwości ingerencji w ustawienia sterownika przez tunerów.
DME z Motorsportu dostępne jest w dwóch wersjach. Grouppe N (takim dysponuje) oraz Alpha-N (takim nie dysponuje). Różnica seryjny soft vs Grouppe N (bo mam wiedzę tylko o tym) to:
- odcinka równo na 8K,
- możliwość używania termostatu 57oC z Motorsportu,
- inne wystrojenie na 350 kuni.
Oczywiście wystrojenie ma związek z silnikiem S50B32 z Motorsportu który ma cieńszą uszczelkę przez co ma inne CR (11,45 zamiast 11,30), jednomasik lekki Motorsport, i nieco inny układ wydechowy (ale wciąż z katalizatorami) Motorsport. No i airbox.
DME seryjny - nie może być zaflashowany przez kabel do wersji Grouppe-N. Trzeba podnieść, zaprogramować i położyć obie kości w DME. Dzieje się tak z powodu braku możliwości zaflashowania częsci kości przez kabelek.
DME motorsport Alpha-N - oprócz braku MAF - nie mam pojęcia czym się różni, ale wymaga czujnika ciśnienia barometrycznego którego MSS50 w sobie (w przeciwieństwie do MSS52 i nowszych) NIE posiada więc wgranie Alpha-N do seryjnego auta nie jest do końca - tak jak powinno być.
Co do dwóch kości - uproszczając miałem na myśli, że nie jest to takie banalne jak w 3.0 gdzie każdy eeprom był od oddzielnej funkcji.
W 3.2 flashują się oba.
Jeżeli chcesz usunąć EWS to opcje dwie - bądx EWS immo (dostępne na rynku), bądz wizyta u tunera który oprócz wyrzucenia EWS może zmienić Ci limiter/vmax/wystrojenie. O to chodziło mi w pierwszym nieczytelnym poście.
Marcin_Os pisze:Ta, i wszystko jasne

. Jaśniej książę.
Tołdi się poprawi.
