zimówki na 19
- michalnowak1234
- Posty: 274
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 00:01
- Lokalizacja: Warszawa/Radom
- Kontakt:
zimówki na 19
Czy jezdzil ktos z Was na 19tkach na zimowkach?
Re: zimówki na 19
Ja wczoraj założyłem.
Planowałem jeździć na 4 przodach, ale 18tki mi wciąż nie przyszły, więc nie miałbym wówczas kompletu na tor. Tymczasowo założyłem 245/35/19 na standardowy komplet 19tek. Z przodu jest ok, ale z tyłu lekki german style.
Planowałem jeździć na 4 przodach, ale 18tki mi wciąż nie przyszły, więc nie miałbym wówczas kompletu na tor. Tymczasowo założyłem 245/35/19 na standardowy komplet 19tek. Z przodu jest ok, ale z tyłu lekki german style.
- michalnowak1234
- Posty: 274
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 00:01
- Lokalizacja: Warszawa/Radom
- Kontakt:
Re: zimówki na 19
a jak sie jezdzi?
Re: zimówki na 19
michalnowak1234, wybacz ale na razie jeździłem tylko po suchym i samochód ze względu na ten sam rozmiar (245/35/19) z przodu i z tyłu był trochę bardziej nadsterowny w porównaniu do letniego kompletu. Po śniegu jeszcze nie jeździłem gdyż eMkę oszczędzam i nie jeżdżę nią na co dzień. Wątpię żeby była jakaś specjalna różnica miedzy 18 a 19 (oczywiście przy zachowaniu tej samej szerokości z przodu i z tyłu).
Jak pojeżdżę to opiszę wrażenia
Jak pojeżdżę to opiszę wrażenia

Re: zimówki na 19
Ja mam taki komplet:
Opony zimowe Dunlop M3 przód - 235/40/19, tył - 255/40/19.
Jeździłem na nich już rok temu i mogę polecić taki zestawik.
Profil dałem celowo wyższy dla większego komfortu, wszystko pasuje i jeździ się bardzo dobrze.
Opony zimowe Dunlop M3 przód - 235/40/19, tył - 255/40/19.
Jeździłem na nich już rok temu i mogę polecić taki zestawik.
Profil dałem celowo wyższy dla większego komfortu, wszystko pasuje i jeździ się bardzo dobrze.
- michalnowak1234
- Posty: 274
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 00:01
- Lokalizacja: Warszawa/Radom
- Kontakt:
Re: zimówki na 19
a jesli chodzi komfort? jak na tym wyzszym profilu? kurde, zastanawiam sie, bo na 18tce jest troche lepiej jesli chodzi o komfort.
Myslicie ze 255/40/19 285/35R19 daloby rade do m3 e46 na 8.5 i 9.5 cala ?
Myslicie ze 255/40/19 285/35R19 daloby rade do m3 e46 na 8.5 i 9.5 cala ?
Re: zimówki na 19
Seryjne zimowe 18tki mają taki profil jak letnie 19tki. Moim zdaniem różnica w komforcie przy zmianie profilu na o 5 wyższy jest ledwie zauważalna.michalnowak1234 pisze:a jesli chodzi komfort? jak na tym wyzszym profilu? kurde, zastanawiam sie, bo na 18tce jest troche lepiej jesli chodzi o komfort.
Ja bym założył 255/35/19 albo 255/40/19 na wszystkie 4. Dlaczego? na śniegu im węższa opona tym lepiej trzyma, a oś tylna jako oś stabilizująca powinna mieć taką samą bądź wyższą przyczepność niż oś przednia (niezależnie od napędu), gdyż inaczej samochód robi się nie stabilny.michalnowak1234 pisze:Myslicie ze 255/40/19 285/35R19 daloby rade do m3 e46 na 8.5 i 9.5 cala ?
Do tego do seryjnej M3 szerokość 255 na tył jest co najmniej wystarczająca.
Ja jak już pisałem założyłem 4x 245/35/19. Wczoraj i dzisiaj pojeździłem i jeździ mi się rewelacyjne. Samochód jest stabilny, świetnie trzyma się drogi. Oczywiście wjazdy i wyjazdy z miejsc gdzie śnieg jest wysoki do łatwych nie należą, a czasami są wręcz nie możliwe, ale tutaj radzą sobie tylko SUVy. Samochód rusza w miarę żwawo (to głównie zasługa szpery), ale wiadomo że do 4x4 mu trochę brakuje. W zakrętach nie wiem co lepiej jeździ M3 czy X5. Chyba jest to spowodowane tym że M3 jest lżejsze, napęd w X5 co chwila przenosi moment na inne koło i ciężko go wyczuć no i głównie tym że ja nie bardzo ogarniam 4x4

Re: zimówki na 19
problem sie pojawi podczas hamowania a nie podczas jazdy!
czy to beda rozne szerokosci czy takie same 


Re: zimówki na 19
kosiniak, mógłbyś to rozwinąć?
Bo opona o wyższym profilu lepiej trzyma na prostej, czy to na suchym czy śniegu, zarówno podczas przyśpieszania jak i hamowania, ale znowu bardziej się kładzie w zakręcie. Ten efekt na śniegu jest minimalny więc bardziej opłaca się opona o wyższym profilu. To samo z hamowaniem. Niby wyższy profil lepiej trzyma, ale na suchym lepiej mieć większe hamulce, a na śniegu i bardzo małe dadzą radę.
Tylko że w M3 są takie a nie inne hamulce i nie założysz mniejszych felg jak 17 czy w nowszych modelach 18. A już różnica między 18 a 19 jest prawie żadna.
Bo opona o wyższym profilu lepiej trzyma na prostej, czy to na suchym czy śniegu, zarówno podczas przyśpieszania jak i hamowania, ale znowu bardziej się kładzie w zakręcie. Ten efekt na śniegu jest minimalny więc bardziej opłaca się opona o wyższym profilu. To samo z hamowaniem. Niby wyższy profil lepiej trzyma, ale na suchym lepiej mieć większe hamulce, a na śniegu i bardzo małe dadzą radę.
Tylko że w M3 są takie a nie inne hamulce i nie założysz mniejszych felg jak 17 czy w nowszych modelach 18. A już różnica między 18 a 19 jest prawie żadna.
Re: zimówki na 19
to znaczy ze jak bedziesz jechal 100km/h to czy bedziesz mial opone 225/40/18 czy 255/35/18 to i tak nie wyhamujesz
do jazdy oczywiscie im wezsza i wyzsza tym lepsza 


Re: zimówki na 19
Wybacz ale dalej cię nie rozumiem.kosiniak pisze:to znaczy ze jak bedziesz jechal 100km/h to czy bedziesz mial opone 225/40/18 czy 255/35/18 to i tak nie wyhamujesz
Oczywiście że jak będziesz jechał 100km/h i nagle 5m przed tobą pojawi się przeszkoda to nie wyhamujesz niezależnie od nawierzchni czy opony. Trzeba tak jechać żeby aktualna droga hamowania nam wystarczyła i tyle.
Ja jechałem ponad 100 na śniegu i jakoś żyję

Re: zimówki na 19
na to ze nie rozumiesz to ja juz niestety nic nie poradze, od tega sa inne fora 

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zimówki na 19
Na zimę muszą być węższe opony,żeby był większy nacisk na mniejszą powierzchnię dzięki czemu przyczepność będzie większa.
Zarówno ruszanie jak i hamowanie będzie szybsze na węższej oponie jeżeli chodzi o jazdę bo śniegu czy oblodzonej drodze.
Zarówno ruszanie jak i hamowanie będzie szybsze na węższej oponie jeżeli chodzi o jazdę bo śniegu czy oblodzonej drodze.
Re: zimówki na 19
To może wyrażę się mniej grzecznie: Bzdury piszesz.kosiniak pisze:na to ze nie rozumiesz to ja juz niestety nic nie poradze, od tega sa inne fora
Zawsze jest to kwestia jakiegoś kompromisu. Trzeba się zastanowić ile się jeździ po suchym ile po śniegu itd. Jeżeli ktoś ma seryjne M3 i musi nim jeździć niezależnie od pogody, wówczas powinien kupić 17tki do tego wąskie i wysokie opony. Wówczas jakoś da radę. W moim przypadku nie jest to ani potrzebne, anie realne. Przede wszystkim dlatego że mam hamulce większe niż seryjne, a co za tym idzie muszę albo założyć 19tki, albo specjalne 18tki. Z faktu że mam inne samochody M3 mogę jeździć tylko wtedy kiedy mam na to ochotę. Wówczas nie opłaca mi się kupować kolejnego kompletu kół. Docelowo mam zamiar jeździć na 4 przodach + odpowiednie dystanse. Wówczas 245 z tyłu na suchym będzie dawać radę, a dzięki takim samym oponom z przodu jak i z tyłu samochód będzie stabilny na śniegu. Tymczasowo mam założone tylne felgi tylko dlatego że muszę mieć też komplet torowy, a wciąż czekam na 18tki pod semi-slicki bądź slicki.
Oczywiście że najlepiej byłoby założyć coś pokroju 185/60/15 i do tego jeszcze przydałby się napęd na 4, wyższy, miększy zawias, inna geometria itd. Tylko że M3 nie jest samochodem terenowym czy rajdowym.
Jakby co to w takim okresie w ASO są promocje na kompletne koła, gdzie opona + felga nie jest dużo droższa od samej opony. Jak miałem seryjne M3 to tak zrobiłem, byłem zadowolony i bardzo polecam takie rozwiązanie. Cenowo pewnie wyjdzie podobnie jak komplet opon na 19tki, a przy 17tkach pewnie taniej.
Re: zimówki na 19
tak jak zwykle, ty za to zjadles wszystkie rozumykostek_ja pisze:To może wyrażę się mniej grzecznie: Bzdury piszesz.

