Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
Witam
Jak w temacie. Poszukuje oleju który w temperaturze około 80-100 stopni będzie miał największą gęstość.
Pod uwagę biorę te 3 produkty ale nie znam się na oznaczeniach i nie wiem jak to porównać.
Castrol TWS. Motorsport. API SJ/CF ACEA A3/B3/B4,
Castrol EDGE Sport 10W-60 API SL/CF ACEA A3/B3/B4,
Valvoline Racing 10W-60 - API - SJ więcej nie mogę znaleźć o tym oleju.
Wiem,że wiele S50 na nim jeździ.
Będę wdzięczny za rozwiązanie zagadki który jest najgęściejszy i ma największą lepkość w dużych temperaturach.
Jak w temacie. Poszukuje oleju który w temperaturze około 80-100 stopni będzie miał największą gęstość.
Pod uwagę biorę te 3 produkty ale nie znam się na oznaczeniach i nie wiem jak to porównać.
Castrol TWS. Motorsport. API SJ/CF ACEA A3/B3/B4,
Castrol EDGE Sport 10W-60 API SL/CF ACEA A3/B3/B4,
Valvoline Racing 10W-60 - API - SJ więcej nie mogę znaleźć o tym oleju.
Wiem,że wiele S50 na nim jeździ.
Będę wdzięczny za rozwiązanie zagadki który jest najgęściejszy i ma największą lepkość w dużych temperaturach.
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
nie znam się na lepkościach ale ja w swojej 3.0 mam tego valvoline i na inny olej nie zmienie, wcześniej używałem go w 328 i też byłem zadowolony
u nas na tym oleju jeżdżą dwie m5 e34 oraz m3 e30 i mają tą samą opinie choć to półsyntetyk
na m-day przy ostrej jeździe ci co mieli zalane valvoline mieli niższą temp. oleju na wskażnikach niż inni,ale to tylko wskaźniki
ps. zaraz ktoś po mnie pojedzie
u nas na tym oleju jeżdżą dwie m5 e34 oraz m3 e30 i mają tą samą opinie choć to półsyntetyk
na m-day przy ostrej jeździe ci co mieli zalane valvoline mieli niższą temp. oleju na wskażnikach niż inni,ale to tylko wskaźniki
ps. zaraz ktoś po mnie pojedzie

zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
Poważnie mówisz z tymi temperaturami to sprawdzona sprawa?
Bo poczytałem o tych klasach ale to nic ciekawego nie pokazuje w różnicy między tymi olejami.
Bo poczytałem o tych klasach ale to nic ciekawego nie pokazuje w różnicy między tymi olejami.
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
na m-day w zegrzu odemnie z miasta były dwie m5e34 obie na valvoline, po ostrej jeździe na wskażnikach mieli o 10 stopni mniejszą temp. oleju niz inni (może nie u wszystkich)
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
Listek no chyba trochę przesadzasz... nie masz pojęcia jakie temperatury miało większość aut a gadasz.
Mały, weź pod uwagę też Motula LeMans 20W60
Mały, weź pod uwagę też Motula LeMans 20W60
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
No tak ale niż inni w jakich modelach?
Zresztą trudno to porównać bo każdy mógł inaczej jeździć i różnie męczyć auto.
Uwaga cenna bo właśnie tego potrzebuje oleju który tak się nie gotuje i jest gęstszy w wysokich temperaturach.
Zresztą trudno to porównać bo każdy mógł inaczej jeździć i różnie męczyć auto.
Uwaga cenna bo właśnie tego potrzebuje oleju który tak się nie gotuje i jest gęstszy w wysokich temperaturach.
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
napisałem wyrażnie, że może nie u wszystkich
to jest opinia kolegów którzy tam byli i porównywali z niektórymi autami
dodam że mój znajomy nie szczędził tam auta(M5 E34 3.
a olej oscylował w okolicy 110 stopni gdzie w E36 3.2 bylo 120 stopni
już więcej nie pisze bo mnie tam nie było
to jest opinia kolegów którzy tam byli i porównywali z niektórymi autami
dodam że mój znajomy nie szczędził tam auta(M5 E34 3.

już więcej nie pisze bo mnie tam nie było

zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
Dzięki za opinie bo każda się liczy. Chodzi mi właśnie o głosy teoretyczne czyli porównanie jakościowe tych 3 rodzai jak i właśnie o praktyczne doświadczenia.
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
Maly ja tez ci polecam oleje MOTUL sam jezdze na takim teraz i do M3 tez tylko ten zalewalem. Problemow z temperatura nie mailem nigdy. W Zegrzu tez bylem co prawda nie najezdzilem sie jak inni ale cztery kolka(dwa przejazdy) zrobilem i nie byly one jakies na pol gwizdka. Auto przed przejazdami bylo rozgrzane ale olej po przejazdach 110 napewno mi nie przekroczyl. A z innymi autami tam to jest jak piszesz kazdy jezdzil inaczej i modele aut byly rozne wiec nie sugerowalbym sie jednoznacznie tym ze sie komus olej grzal a innemu nie. Listek zaluj ze cie nie bylo 

BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
będzie jeszcze okazjaDino444 pisze:Listek zaluj ze cie nie bylo
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
Mały, a nie bierzesz pod uwagę innych dobrych producentów olejów 10W60.
Wszak na Valvo i Castrolu świat sie nie kończy, a już tym bardziej na Castrolu.
Wszak na Valvo i Castrolu świat sie nie kończy, a już tym bardziej na Castrolu.
Pozdrówka!
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
Boogie rozwiń swoją myśl bo ogólnie nie mam jakiś sprecyzowanych wymagań. Zależy mi, żeby olej zachowywał odpowiednią gęstość po rozgrzaniu czyli żeby nie robił się jak woda i to jest główny warunek.
Liczę trochę na opinie ludzi którym np vanos zaczął hałasować na jakimś tam oleju po rozgrzaniu a po wymianie na inny objaw powiedzmy ustąpił bo jak wiadomo vanos lubi gęsty olej i dużo może właśnie powiedzieć o gęstości oleju przy dużej temperaturze.
Liczę trochę na opinie ludzi którym np vanos zaczął hałasować na jakimś tam oleju po rozgrzaniu a po wymianie na inny objaw powiedzmy ustąpił bo jak wiadomo vanos lubi gęsty olej i dużo może właśnie powiedzieć o gęstości oleju przy dużej temperaturze.
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
80-100 stopni to wytrzymuję najzwyklejsze oleje, bo to jest emerycka jazda emką...
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
Dino444 pisze:Auto przed przejazdami bylo rozgrzane ale olej po przejazdach 110 napewno mi nie przekroczyl.
Na TWS'ie zachowuje się tak samo jeżeli chodzi o temp. 120 stopni osiąga tylko w upalne dni przy dłuższej ostrej jeździe. Żeby być precyzyjnym dochodzi do kropki po prawej. Wydaje mi się że te kropki nie dzielą skali między 100 a 150 czy 50 na pół tylko zaznaczają temp. optymalne czyli 80 i 120. Dostrzegam minimalną różnicę w odległości ale to może dlatego że chcę ją widziećDino444 pisze:Maly ja tez ci polecam oleje MOTUL sam jezdze na takim teraz i do M3 tez tylko ten zalewalem. Problemow z temperatura nie mailem nigdy.

Nie rozumiem tylko dlaczego wszyscy zakładacie że im niższa temp. tym lepsza. Skoro tak jest to chyba po co rozgrzewać samochód

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Oznaczenia gęstości i lepkości oleju?
Kostek mi nie chodzi o niższą temperaturę tylko taki olej żeby w wyższej temperaturze był nadal olejem a nie wodą. Często po takim katowaniu słychać,że silnik chodzi dużo głośniej czasem jak sieczkarnia zależy od auta. Np w motorze M54 w E46 330 jak wlejesz słaby olej i po katujesz dłużej auto to będzie chodził jak sieczkarnia samoregulatory przestają spełniać swoją funkcję. U siebie tego nie doświadczyłem nie lubię męczyć auta ale słyszałem 2sztuki 330 które właśnie tak chodziły po 5 minutowej zabawie na placu.