Na pewno nie na tym forum. Sory ale jak na razie nie napisałeś tutaj niczego ciekawego. Brakuje takich podstawowych rzeczy jak moc czy chociaż ciśnienie doładowania. Jedyne co tutaj wstawiłeś to filmiki na których albo słychać tylko jakiegoś klekota i widać tak naprawdę tylko twoje światła, albo 5 takich samych na których przejeżdżasz.krismax pisze:Od 2 lat dążę do tego żeby odpowiedź na podobne pytania była jasnaPAKO pisze:ciekawy jestem co szybsze moja m3 czy twoje cudo musimy sie spotkac gdzies na lotnisku
///M3Turbo - DYNO film- str.4
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Marcin_Os, masz rację. Ale ja bym zaczął od opon. Polecam Michelin Pilot Sport 2 PS2 lub jakieś bardziej torowe, np Michelin Sport Cup, Toyo R888...
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Mam na myśli masę seryjnych aut, nie wiem ile dokładnie ale ze 150 kg różnicy pewnie będzie.djset pisze:Marcin_Os, masz rację. Ale ja bym zaczął od opon. Polecam Michelin Pilot Sport 2 PS2 lub jakieś bardziej torowe, np Michelin Sport Cup, Toyo R888...
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Nie miałem weny ani motywacji do opisywania całego projektu i tutaj. Mogę to jednak zrobić jeśli inni użytkownicy czy moderator wyrażą taką chęćkostek_ja pisze:Na pewno nie na tym forum. Sory ale jak na razie nie napisałeś tutaj niczego ciekawego. Brakuje takich podstawowych rzeczy jak moc czy chociaż ciśnienie doładowania. Jedyne co tutaj wstawiłeś to filmiki na których albo słychać tylko jakiegoś klekota i widać tak naprawdę tylko twoje światła, albo 5 takich samych na których przejeżdżasz.krismax pisze:Od 2 lat dążę do tego żeby odpowiedź na podobne pytania była jasnaPAKO pisze:ciekawy jestem co szybsze moja m3 czy twoje cudo musimy sie spotkac gdzies na lotnisku

Na początek to:
- turbo MasterPower T61
- wastegate HKS Style
- BlowOff HKS II
- Wtryski Lucas 460ccm, obecnie Siemens Deka 630ccm
- pompa paliwa Walbro GSS 340
- kolektor customowy z kwasiaka by MTG
- taśma izolacyjna ThermoTec
- regulator ciśnienia paliwa
- oil catch tank by MTG
- łączniki silikonowe Samco
- customowy filtr powietrza by krismax
- kute tłoki JE Pistons - zepsułem

- obecnie tłoki Wiseco
- kute korbowody SPM
- uszczelka pod głowicę Cometic
- szpilki głowicy ARP
- wymienione wszystkie panewki
- wymieniony rozrząd
- wymienione wałki
- pełen remont głowicy (uszczelniacze, prowadnice, dotarte zawory)
- planowany blok
- wskaźnik doładowania AutoGauge, teraz GReddy
- wskaźnik EGT Greddy
- wskaźnik AFR Greddy i sonda szerokopasmowa Greddy
- intercooler - aluminiowy
- Electronic Boost Controller HKS EVC 5
- świece Denso Iridium Power IXU24 -1st.
- tarcza sprzęgła 6-cio spiekowa
- Strojenie DET II by Michał Małecki
Przy obecnym doładowaniu 1,1bar moc powinna wynieść około 500KM.
Na hamownie podjadę na początku przyszłego sezonu, gdyż auto już dotarte

Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:09 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Jak już gdzieś to opisywałeś to wystarczyłoby głównie kopiuj i wklejkrismax pisze:Nie miałem weny ani motywacji do opisywania całego projektu i tutaj. Mogę to jednak zrobić jeśli inni użytkownicy czy moderator wyrażą taką chęć????????

Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Chetnie bysmy poczytali.krismax pisze:Nie miałem weny ani motywacji do opisywania całego projektu i tutaj. Mogę to jednak zrobić jeśli inni użytkownicy czy moderator wyrażą taką chęć ????????
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Skoro naprawdę chcecie - proszę 
Auto było jak dla mnie strasznie szybkie - przez rok...
Po tym czasie poszedłem w ślady Maleckis`a(dzięki za trafne rady) i zacząłem zbierać graty na SoftTurbo:
suszarka

pompa Walbro

bov

wastegate

szpilki głowicy ARP

uszczelka odprężająca 3mm grubości Cometic


Auto było jak dla mnie strasznie szybkie - przez rok...
Po tym czasie poszedłem w ślady Maleckis`a(dzięki za trafne rady) i zacząłem zbierać graty na SoftTurbo:
suszarka

pompa Walbro

bov

wastegate

szpilki głowicy ARP

uszczelka odprężająca 3mm grubości Cometic

Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:48 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Auto trafiło do uzytkownika tego forum - Mario, który to wszystko łącznie z klimą upchnął pod maską.
Jako, że Mario już opisał moje auto w swoich projektach pozwolę sobie zacząć tam gdzie on skończył
Moje auto po wyjechaniu z MTG wyglądało z grubsza tak:

Po kilku drobnych upiększeniach takich jak choćby wymiana gumowych rur od tira na samco, dorobienie customowego filtra powietrza auto już wyglądało tak:

Zrobiłem emką na takim setupie jakieś 3000km. Spalanie oleju, silne dymienie z odmy i niebieski dym z wydechu przerażały mnie na tyle, że zapadła decyzja o remoncie silnika (oczywiście na kutych, nowych podzespołach).
cdn.
Jako, że Mario już opisał moje auto w swoich projektach pozwolę sobie zacząć tam gdzie on skończył

Moje auto po wyjechaniu z MTG wyglądało z grubsza tak:

Po kilku drobnych upiększeniach takich jak choćby wymiana gumowych rur od tira na samco, dorobienie customowego filtra powietrza auto już wyglądało tak:

Zrobiłem emką na takim setupie jakieś 3000km. Spalanie oleju, silne dymienie z odmy i niebieski dym z wydechu przerażały mnie na tyle, że zapadła decyzja o remoncie silnika (oczywiście na kutych, nowych podzespołach).
cdn.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:46 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Jak to zwykle bywa zacząłem od zbierania potrzebnych podzespołów. Postanowiłem, że cała operacja zostanie przeprowadzona w moim garażu (mam kanał)
Pierwszy zakup to korby SPM kupione za pośrednictwem Maleckis`ów (za co wiekie dzięki;):



Później przyszła kolej na tłoki i uszczelkę z usa. Pomógł mi w ich sprowadzeniu słynny niszczyciel M3Turbo - PMN - podziekowania dla niego;)




Wszystko razem wyglądało tak:





Uszczelka MLS Cometic o grubości 1,86mm - stock:


Pudełeczko do strojenia;)


cdn.
Pierwszy zakup to korby SPM kupione za pośrednictwem Maleckis`ów (za co wiekie dzięki;):



Później przyszła kolej na tłoki i uszczelkę z usa. Pomógł mi w ich sprowadzeniu słynny niszczyciel M3Turbo - PMN - podziekowania dla niego;)




Wszystko razem wyglądało tak:





Uszczelka MLS Cometic o grubości 1,86mm - stock:


Pudełeczko do strojenia;)


cdn.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:42 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Czas na montaż:



tyle po 3h pracy na mrozie
Kolejna sobota i aż 5h marznięcia:



I znowu coś odkręciłem:


Po kolejnym dniu silnik gotowy do wyjęcia:




Czas więc go wyjąć:





Teraz można go rozebrać na czynniki pierwsze:




cdn.



tyle po 3h pracy na mrozie

Kolejna sobota i aż 5h marznięcia:



I znowu coś odkręciłem:


Po kolejnym dniu silnik gotowy do wyjęcia:




Czas więc go wyjąć:





Teraz można go rozebrać na czynniki pierwsze:




cdn.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:40 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Czas pojechać i odebrać z serwisów głowicę oraz złozony blok.
Naprawa głowicy polegała na wymianie uszczelniaczy i prowadnic, dotarciu zaworów, planowaniu i ustawieniu luzów zaworowych na 0,3mm.
Modyfikacje bloku to oczywiście przetoczenie i honowanie cylindrów na 1-szy nadwymiar, planowanie i złożenie układu korbowo-tłokowego. Pasowanie tłoków to 0.05mm.
Rzut na nowa tarczę sprzęgła z Warszawy:






cdn.
Naprawa głowicy polegała na wymianie uszczelniaczy i prowadnic, dotarciu zaworów, planowaniu i ustawieniu luzów zaworowych na 0,3mm.
Modyfikacje bloku to oczywiście przetoczenie i honowanie cylindrów na 1-szy nadwymiar, planowanie i złożenie układu korbowo-tłokowego. Pasowanie tłoków to 0.05mm.
Rzut na nowa tarczę sprzęgła z Warszawy:






cdn.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:35 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Czas na składanie nagromadzonych puzzli:


Mała renowacja i silnik w budzie




Zabandażowałem kolektor:

Składanie:



3h na włożenie kolektora:


pomógł lewarek



W otworach na świece widać nowe tłoki

Łoże wałków przykręcone

Maleckis mi pomagał

Vanos zainstalowany:



Prawie złożone:



Gotowe i odpalone





Mała renowacja i silnik w budzie




Zabandażowałem kolektor:

Składanie:



3h na włożenie kolektora:


pomógł lewarek




W otworach na świece widać nowe tłoki


Łoże wałków przykręcone

Maleckis mi pomagał


Vanos zainstalowany:



Prawie złożone:



Gotowe i odpalone




Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:34 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Moje "delikatnie przeprowadzone" docieranie doprowadziło do takiego stanu:








Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:30 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Myślałem o tym żeby już się poddać. Trochę mnie to przygnebiło. Wystawiłem na sprzedaż kit turbo, a sam szukałem 2-go silnika i chciałem sprzedać auto, ale...
PMN zaproponował mi kolejne kute tłoki tym razem WISECO na 2-gi nadwymiar (87mm)
Tym razem pasowanie 0.08mm


Mało tego
oto moje sprzęgło:

Może trudno w to uwierzyć ale nigdy nie zauważyłem poslizgu :zdziwko:
Docisk okazał się bardzo krzywy - nie nadawał sie do szlifu gdyż można go przeprowadzić przy krzywiźnie rzędu 0,7mm max. U mnie docisk zapadł się o ponad 5mm. Zmusiło mnie to do zakupu nowego docisku LUK (stock) mam nadzieję, że wytrzyma kilka tysiecy km upalania :hyhy:


PMN zaproponował mi kolejne kute tłoki tym razem WISECO na 2-gi nadwymiar (87mm)
Tym razem pasowanie 0.08mm


Mało tego


Może trudno w to uwierzyć ale nigdy nie zauważyłem poslizgu :zdziwko:
Docisk okazał się bardzo krzywy - nie nadawał sie do szlifu gdyż można go przeprowadzić przy krzywiźnie rzędu 0,7mm max. U mnie docisk zapadł się o ponad 5mm. Zmusiło mnie to do zakupu nowego docisku LUK (stock) mam nadzieję, że wytrzyma kilka tysiecy km upalania :hyhy:


Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 16:25 przez krismax, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ///M3Turbo - DYNO film- str.4
Zaczynam ponowne składanie silnika:


Dokręciłem wal:



Tym razem układ korbowo-tłokowy składałem sam:










Seryjne śruby w rozrządzie o twardości 8.8 wymieniłem na kupione w Faborach śruby o twardości 10,9. Powodem był niszczenie imbusa wewnątrz śruby podczas odkręcania. Teraz już nie powinno być z tym w przyszłości problemu (choć wolałbym go już nigdy więcej nie rozbierać...)



Na lewym kółku juz śruby twarde a na prawym seria:



Gotowe;)



Dokręciłem wal:



Tym razem układ korbowo-tłokowy składałem sam:










Seryjne śruby w rozrządzie o twardości 8.8 wymieniłem na kupione w Faborach śruby o twardości 10,9. Powodem był niszczenie imbusa wewnątrz śruby podczas odkręcania. Teraz już nie powinno być z tym w przyszłości problemu (choć wolałbym go już nigdy więcej nie rozbierać...)



Na lewym kółku juz śruby twarde a na prawym seria:



Gotowe;)
