SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Awatar użytkownika
czarny8800
Posty: 207
Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
Lokalizacja: WARSZAWA

SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: czarny8800 » czw lip 17, 2008 17:32

witam,
Mam problem z dwumasem do sprzęgła, jestem po ostrym poszukiwaniu dwumasa do swojej e34 m5 3.8 i zostaje mi tylko ori BMW Serwis. Moje pytanie może znacie jakieś tańsze rozwiązanie? Z kolegą allcar udało mi się skompletować szprzęgło Sachs za co mu strasznie dziękuję:) , jednak po ostrym poszukiwaniu dwumasa okazało się że LUK w polsce rozkłada ręce, a LUK w niemczech nie produkuje już tego typu asortymentu:(. Istnieje jakieś alternatywne rozwiązanie? Przez znajomego mam dostać odpowiedź, jaka będzie cena z BMW ori dwumasa, wiadomo że będzie tańsza niż jak bym sam poszedł i kupił, jednak chciałbym się upewnić, czy nie da się tego jakoś rowiązać taniej, ale również dobrze. Po rozmowie z mechanikiem serwisującym moją ///5 nie ma opcji na planowanie dwumasa, bo już ma swoje lata i jest strasznie styrana.

Pozdr
Czarny8800
bez prawka, a punkty się zbiera.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Bombel » czw lip 17, 2008 18:28

Nie polecam regeneracji. W swojej M5 mialem regenerowane raz, potem drugi raz na gwarancji i wszystkie objawy wracaly po 1000km.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: SyTy » czw lip 17, 2008 21:33

Nie kombinuj, odstaw eM do garażu, nazbieraj na oem i zapomnij o dwumasie na następne 150 000 km. Nie ma zamienników.
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Venom » sob lip 19, 2008 21:58

Jesli zdecydujesz sie na inna opcje niz zaleca Syty to...

Slyszalem od kilku osob ze jest w PL taki Pan o nazwisku Radzikowski - ktory przerabia sprzegla pod wyczyn. www.sprzegla.com

Sam nie robilem nic u niego ale z tego co wiem ludzie sobie chwala. Mozesz popytac - moze bylby w stanie Ci pomoc

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Mfunf » ndz lip 20, 2008 20:19

Wiem ze chlopaki z m5board wypieprzaja dwumasa i zakaladaja sprzeglo od 3.6
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

Awatar użytkownika
czarny8800
Posty: 207
Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: czarny8800 » ndz lip 20, 2008 23:34

Też słyszałem taką opcję, ale nie wiem. gdzie można więcej na ten temat się dowiedźieć.
bez prawka, a punkty się zbiera.

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: SyTy » ndz lip 20, 2008 23:50

Użytkownik z tąd - Koki powinien pomóc, zna temat i z tego co mówił przy takiej opcji powinna lżej wkręcać się na obroty.
No Fear - No Fun!

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Mfunf » pn lip 21, 2008 05:25

czarny8800 pisze:Też słyszałem taką opcję, ale nie wiem. gdzie można więcej na ten temat się dowiedźieć.


Z tego co ...pamietam to prosta robota. Poprostu wymieniasz na kolo zamachowe i sprzeglo od 3.6 i chyba tyle? Pogzebie troszke na m5board i jak znajde to przykleje link:)
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Mfunf » pn lip 21, 2008 05:42

Ok znalazlem;) Potrzebujesz tak jak wczesniej wspomnialem kolo zam. i docisk od 3.6 a reszta jest taka sama. Tylko przgotuj sie na troszke wiecej wstrzasow na biegu jalowym.(mimo tego wszyscy sobie chwala) Ale cos za cos prawda:) Aaa tak rozkreca sie szybciej bo wazy polowe tego co 3.8
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Marcin_Os » pn lip 21, 2008 08:39

Koło zamochowe:
do 3.6 - 1950 pln
do 3.8 - 2750 pln
Ceny ASO
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
czarny8800
Posty: 207
Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: czarny8800 » pn lip 21, 2008 19:10

Witam,
Dzięki Panowie za wszystkie info, po rozmowach telefonicznych z paru kolegami z mforum, decyduję się na przejście na cały komplet z E34 3.6 czyli: koło i kompletne sprzęgło. Po wszystkim podzielę się z wami wszystkimi spostrzeżeniami i odczuciami za i przeciw tej zmiany. Sprzęgło już czeka od kolegi allcara, który też załatwia mi koło, biorąc pod uwagę że koło będzie ori z BMW będę jeszcze czekał z 5 dni i potem MONTAŻ. Pewne obawy są jakie będą efekty, ale najważniejsze że nie będzie żadnego druciarstwa bo wszyscy mówią że pasuje idealnie, więc będą tylko zmiany w odczuciach przyspieszenia podobno i delikatne drgania na biegu jałowym. Założymy i zobaczymy :)

Pozdrawiam
bez prawka, a punkty się zbiera.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Venom » pn lip 21, 2008 19:19

Roznica w kole dwumasowym a jednomasowym jest znana wszystkim. Konstrukcja i inna rola spelniana poprzec poszczegolne elementy...

Ja bym sie jedynie obawial wywazenia... Mimo wszystko sa lekkie roznice w silach stycznych dzialajacych na tlok... na dluzsza mete moga cierpiec panewki glowne...

Kto jednak by na to patrzyl :P - czekamy na rezultaty

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Mfunf » pn lip 21, 2008 22:42

Venom pisze:Roznica w kole dwumasowym a jednomasowym jest znana wszystkim. Konstrukcja i inna rola spelniana poprzec poszczegolne elementy...

Ja bym sie jedynie obawial wywazenia... Mimo wszystko sa lekkie roznice w silach stycznych dzialajacych na tlok... na dluzsza mete moga cierpiec panewki glowne...

Kto jednak by na to patrzyl :P - czekamy na rezultaty


Mysle ze to co piszesz mam sens:)
Jak juz wyrzej wspomnialem wielu gosci poszlo droga 3.6 i jak narazie nie obilo mi sie o uszy czy nastapily jakies negatywne skutki tej wymiany! Aczkolwiek wywarzenia,,,,wywarzenia,,, i rezonans walu korbowego przy czestych wysokich obrotach moze (ale nie musi) w przyszlosci zakanczyc sie dramatycznym koncem silnika! ;)
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Camil » wt lip 22, 2008 06:58

My mamy jednomasa w B38 i spisuje sie bdb od ponad 15tys km.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8

Post autor: Venom » wt lip 22, 2008 08:17

Tak naprawde to roznica sprzegla dwumasowego od klasycznego sprowadza sie do ograniczenia drgan przenoszonych na skrzynie biegow. Gdyby silnik B36 i B38 byl taki sam to roznica bylyby tylko te drgania [ich amplituda glownie - bo czestotliwosc chyba sie nie zmienia]. Mozliwe ze konstruktorzy z Getrag projektujac skrzynie 6 biegowa wzieli ten fakt pod uwage. Do tego dochodzi jeszcze mniejszy moment bezwladnosci po stronie silnika co wplywa na konstrukcje synchronizatorow W sprawie skrzyni 5 biegowej chyba bym sie nie obawial... bo byla taka sama dla B36 i B38... Poza tym istnieje w obliczeniach cos takiego jak wspolczynnik bezpieczenstwa ktory w przypadku samochodow wychodzacych spod znaku BMW M GmbH daje duze mozliwosci... bez wiekszych konsekwencji [czego przykladem sa uzytkownicy z m5board oraz uzytkownik Camil :)].


Tak to wszystko wyglada w teorii... jak jest w praktyce - szczerze mowiac nie wiem. :P
Ostatnio zmieniony wt lip 22, 2008 08:20 przez Venom, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ