SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
- czarny8800
- Posty: 207
- Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
- Lokalizacja: WARSZAWA
SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
witam,
Mam problem z dwumasem do sprzęgła, jestem po ostrym poszukiwaniu dwumasa do swojej e34 m5 3.8 i zostaje mi tylko ori BMW Serwis. Moje pytanie może znacie jakieś tańsze rozwiązanie? Z kolegą allcar udało mi się skompletować szprzęgło Sachs za co mu strasznie dziękuję:) , jednak po ostrym poszukiwaniu dwumasa okazało się że LUK w polsce rozkłada ręce, a LUK w niemczech nie produkuje już tego typu asortymentu:(. Istnieje jakieś alternatywne rozwiązanie? Przez znajomego mam dostać odpowiedź, jaka będzie cena z BMW ori dwumasa, wiadomo że będzie tańsza niż jak bym sam poszedł i kupił, jednak chciałbym się upewnić, czy nie da się tego jakoś rowiązać taniej, ale również dobrze. Po rozmowie z mechanikiem serwisującym moją ///5 nie ma opcji na planowanie dwumasa, bo już ma swoje lata i jest strasznie styrana.
Pozdr
Czarny8800
Mam problem z dwumasem do sprzęgła, jestem po ostrym poszukiwaniu dwumasa do swojej e34 m5 3.8 i zostaje mi tylko ori BMW Serwis. Moje pytanie może znacie jakieś tańsze rozwiązanie? Z kolegą allcar udało mi się skompletować szprzęgło Sachs za co mu strasznie dziękuję:) , jednak po ostrym poszukiwaniu dwumasa okazało się że LUK w polsce rozkłada ręce, a LUK w niemczech nie produkuje już tego typu asortymentu:(. Istnieje jakieś alternatywne rozwiązanie? Przez znajomego mam dostać odpowiedź, jaka będzie cena z BMW ori dwumasa, wiadomo że będzie tańsza niż jak bym sam poszedł i kupił, jednak chciałbym się upewnić, czy nie da się tego jakoś rowiązać taniej, ale również dobrze. Po rozmowie z mechanikiem serwisującym moją ///5 nie ma opcji na planowanie dwumasa, bo już ma swoje lata i jest strasznie styrana.
Pozdr
Czarny8800
bez prawka, a punkty się zbiera.
Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
Nie polecam regeneracji. W swojej M5 mialem regenerowane raz, potem drugi raz na gwarancji i wszystkie objawy wracaly po 1000km.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
Nie kombinuj, odstaw eM do garażu, nazbieraj na oem i zapomnij o dwumasie na następne 150 000 km. Nie ma zamienników.
No Fear - No Fun!
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
Jesli zdecydujesz sie na inna opcje niz zaleca Syty to...
Slyszalem od kilku osob ze jest w PL taki Pan o nazwisku Radzikowski - ktory przerabia sprzegla pod wyczyn. www.sprzegla.com
Sam nie robilem nic u niego ale z tego co wiem ludzie sobie chwala. Mozesz popytac - moze bylby w stanie Ci pomoc
Slyszalem od kilku osob ze jest w PL taki Pan o nazwisku Radzikowski - ktory przerabia sprzegla pod wyczyn. www.sprzegla.com
Sam nie robilem nic u niego ale z tego co wiem ludzie sobie chwala. Mozesz popytac - moze bylby w stanie Ci pomoc
Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
Wiem ze chlopaki z m5board wypieprzaja dwumasa i zakaladaja sprzeglo od 3.6
'93 DaytonaViolett B36 360tys km
- czarny8800
- Posty: 207
- Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
Też słyszałem taką opcję, ale nie wiem. gdzie można więcej na ten temat się dowiedźieć.
bez prawka, a punkty się zbiera.
Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
Użytkownik z tąd - Koki powinien pomóc, zna temat i z tego co mówił przy takiej opcji powinna lżej wkręcać się na obroty.
No Fear - No Fun!
Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
czarny8800 pisze:Też słyszałem taką opcję, ale nie wiem. gdzie można więcej na ten temat się dowiedźieć.
Z tego co ...pamietam to prosta robota. Poprostu wymieniasz na kolo zamachowe i sprzeglo od 3.6 i chyba tyle? Pogzebie troszke na m5board i jak znajde to przykleje link:)
'93 DaytonaViolett B36 360tys km
Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
Ok znalazlem;) Potrzebujesz tak jak wczesniej wspomnialem kolo zam. i docisk od 3.6 a reszta jest taka sama. Tylko przgotuj sie na troszke wiecej wstrzasow na biegu jalowym.(mimo tego wszyscy sobie chwala) Ale cos za cos prawda:) Aaa tak rozkreca sie szybciej bo wazy polowe tego co 3.8
'93 DaytonaViolett B36 360tys km
Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
Koło zamochowe:
do 3.6 - 1950 pln
do 3.8 - 2750 pln
Ceny ASO
do 3.6 - 1950 pln
do 3.8 - 2750 pln
Ceny ASO
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
- czarny8800
- Posty: 207
- Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
Witam,
Dzięki Panowie za wszystkie info, po rozmowach telefonicznych z paru kolegami z mforum, decyduję się na przejście na cały komplet z E34 3.6 czyli: koło i kompletne sprzęgło. Po wszystkim podzielę się z wami wszystkimi spostrzeżeniami i odczuciami za i przeciw tej zmiany. Sprzęgło już czeka od kolegi allcara, który też załatwia mi koło, biorąc pod uwagę że koło będzie ori z BMW będę jeszcze czekał z 5 dni i potem MONTAŻ. Pewne obawy są jakie będą efekty, ale najważniejsze że nie będzie żadnego druciarstwa bo wszyscy mówią że pasuje idealnie, więc będą tylko zmiany w odczuciach przyspieszenia podobno i delikatne drgania na biegu jałowym. Założymy i zobaczymy
Pozdrawiam
Dzięki Panowie za wszystkie info, po rozmowach telefonicznych z paru kolegami z mforum, decyduję się na przejście na cały komplet z E34 3.6 czyli: koło i kompletne sprzęgło. Po wszystkim podzielę się z wami wszystkimi spostrzeżeniami i odczuciami za i przeciw tej zmiany. Sprzęgło już czeka od kolegi allcara, który też załatwia mi koło, biorąc pod uwagę że koło będzie ori z BMW będę jeszcze czekał z 5 dni i potem MONTAŻ. Pewne obawy są jakie będą efekty, ale najważniejsze że nie będzie żadnego druciarstwa bo wszyscy mówią że pasuje idealnie, więc będą tylko zmiany w odczuciach przyspieszenia podobno i delikatne drgania na biegu jałowym. Założymy i zobaczymy

Pozdrawiam
bez prawka, a punkty się zbiera.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
Roznica w kole dwumasowym a jednomasowym jest znana wszystkim. Konstrukcja i inna rola spelniana poprzec poszczegolne elementy...
Ja bym sie jedynie obawial wywazenia... Mimo wszystko sa lekkie roznice w silach stycznych dzialajacych na tlok... na dluzsza mete moga cierpiec panewki glowne...
Kto jednak by na to patrzyl
- czekamy na rezultaty
Ja bym sie jedynie obawial wywazenia... Mimo wszystko sa lekkie roznice w silach stycznych dzialajacych na tlok... na dluzsza mete moga cierpiec panewki glowne...
Kto jednak by na to patrzyl

Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
Venom pisze:Roznica w kole dwumasowym a jednomasowym jest znana wszystkim. Konstrukcja i inna rola spelniana poprzec poszczegolne elementy...
Ja bym sie jedynie obawial wywazenia... Mimo wszystko sa lekkie roznice w silach stycznych dzialajacych na tlok... na dluzsza mete moga cierpiec panewki glowne...
Kto jednak by na to patrzyl- czekamy na rezultaty
Mysle ze to co piszesz mam sens:)
Jak juz wyrzej wspomnialem wielu gosci poszlo droga 3.6 i jak narazie nie obilo mi sie o uszy czy nastapily jakies negatywne skutki tej wymiany! Aczkolwiek wywarzenia,,,,wywarzenia,,, i rezonans walu korbowego przy czestych wysokich obrotach moze (ale nie musi) w przyszlosci zakanczyc sie dramatycznym koncem silnika!

'93 DaytonaViolett B36 360tys km
Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
My mamy jednomasa w B38 i spisuje sie bdb od ponad 15tys km.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: SPRZĘGŁO-DWUMASOWE KOŁO M5 E34 3.8
Tak naprawde to roznica sprzegla dwumasowego od klasycznego sprowadza sie do ograniczenia drgan przenoszonych na skrzynie biegow. Gdyby silnik B36 i B38 byl taki sam to roznica bylyby tylko te drgania [ich amplituda glownie - bo czestotliwosc chyba sie nie zmienia]. Mozliwe ze konstruktorzy z Getrag projektujac skrzynie 6 biegowa wzieli ten fakt pod uwage. Do tego dochodzi jeszcze mniejszy moment bezwladnosci po stronie silnika co wplywa na konstrukcje synchronizatorow W sprawie skrzyni 5 biegowej chyba bym sie nie obawial... bo byla taka sama dla B36 i B38... Poza tym istnieje w obliczeniach cos takiego jak wspolczynnik bezpieczenstwa ktory w przypadku samochodow wychodzacych spod znaku BMW M GmbH daje duze mozliwosci... bez wiekszych konsekwencji [czego przykladem sa uzytkownicy z m5board oraz uzytkownik Camil
].
Tak to wszystko wyglada w teorii... jak jest w praktyce - szczerze mowiac nie wiem.

Tak to wszystko wyglada w teorii... jak jest w praktyce - szczerze mowiac nie wiem.

Ostatnio zmieniony wt lip 22, 2008 08:20 przez Venom, łącznie zmieniany 1 raz.