E-36 Coupe M50B30 Turbo
- listek
- Posty: 460
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
widzę że standardowe miejsca do łatania, jeżeli można to jaki koszt takiego piaskowanie podwozia?
jakiś konkret jeżeli chodzi o środki konserwacji?
jakiś konkret jeżeli chodzi o środki konserwacji?
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
2k. Do tego osobno zabezpieczenie ok 1.5k pln. Epoksyd plus poliuretan z gladka struktura. Na koncu bedzie wygladac jak polakierowane a nie jak baranek. Do tego osobno srodek do wtrysniecia w profile zamkniete. Nazwy konkretnych srodkow wrzuce pozniej.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Dobrze wygląda taka wypiaskowana podłoga. Stan samej podłogi faktycznie fajny.
Co do środków to nie daj się namówić na żadne Boll itp bo to jest szajs. Moim zdaniem jedyne słuszne to Teroson i Sika i do tego specjalny pistolet do nakładania. I Terosonem i Sika zrobisz konserwację szwów dokładnie tak jak robiła to fabryka
oraz baranek na samą podłogę, progi, nadkola, wnęki nadkoli itp. I dopiero na to lakier. Czy to ekpksyd czy normalny samochodowy to już do wyboru. Ale Teroson lub Sika to jedyna słuszna droga.
Co do środków to nie daj się namówić na żadne Boll itp bo to jest szajs. Moim zdaniem jedyne słuszne to Teroson i Sika i do tego specjalny pistolet do nakładania. I Terosonem i Sika zrobisz konserwację szwów dokładnie tak jak robiła to fabryka

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Dzieki za podpowiedz. Z tego co wiem to chyba najpierw podklad epoksydowy a na to powloka poliuretanowa i koniec. Natomiast na pewno nie zaden Boll. To, ze to syf wie nawet taki laik w temacie blacharki jak ja. Dowiem sie dokladnie jaka jest koncepcja nazw tych srodkow ale robi to firma ze sporym doswiadczeniem, robia rowniez auta ale i sporo konstrukcji stalowych. Sa oprocz tego dodatkowo 2 osoby, ktore to ode mnie nadzoruja. Praktycznie caly sztab ludzi przy tym glowkuje
i wiedza, ze musi byc tip-top.
Ogolnie jest to wszystko dosyc ciekawe od strony procesu, a widok takiej wyczyszczonej podlogi jest faktycznie bardzo satysfakcjonujacy. Teraz spawamy dziury, wstawiamy progi, ustalilismy ostatecznie, ze cala reszta auta na zewnatrz i w srodku bedzie sodowana (ok 5k pln) - w tej samej firmie od piachu. Jest to po prostu najlepsza metoda mechanicznego usuwania starego lakleru. Wydrzemy wszystko do golej blachy, w najmniejszych zakamarkach. Cel posredni, tu akurat e46:


Ogolnie jest to wszystko dosyc ciekawe od strony procesu, a widok takiej wyczyszczonej podlogi jest faktycznie bardzo satysfakcjonujacy. Teraz spawamy dziury, wstawiamy progi, ustalilismy ostatecznie, ze cala reszta auta na zewnatrz i w srodku bedzie sodowana (ok 5k pln) - w tej samej firmie od piachu. Jest to po prostu najlepsza metoda mechanicznego usuwania starego lakleru. Wydrzemy wszystko do golej blachy, w najmniejszych zakamarkach. Cel posredni, tu akurat e46:

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Praca u podstaw to jedno ale nie mozna zapominac o szczegolach. Nowe lampy, jeszcze nigdy nie zakladane, otrzymaly wlasnie zestaw black hella (FTWL). Czyli w mojej subiektywnej ocenie, wraz z dymionym kierunkiem (beda przyciemnione folia, biale oryginaly) to najlepszy zestaw przedniego oswietlenia do e36. W sumie to ta obwodka metalowa wokol soczewki powinna byc pomalowana na czarno ale raz, ze nie chce upackac nowych lamp a dwa, ze moze dobrze, ze ta soczewka nie zniknie tak calkiem przy wylaczonych swiatlach. Przy wlaczonych raczej bez znaczenia bo i tak zgubi sie w swietle soczewki ale jeszcze sie nad tym zastanowie.








Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Na szybko, ledwo wrocila z sodowania, beda lepsze foty jak wroci na podnosnik. Wyszlo jeszcze kilka dziur i efektow tworczej pracy poprzednich blacharzy ale teraz juz nas nic nie zaskoczy. Zabawna byla chwila rozkminy czy dach nie jest wstawiany, na szczescie to fabryczne spawy miedziane
Az trudno uwierzyc, ze koszt tego zlepka blach juz przekroczyl 10k pln. Teraz drugie tyle trzeba wpakowac by dokonczyc sama blache i lakier. Bede mial niedlugo info w koncu jakie srodki do zabezpieczenia podlogi. Rudy nalot w srodku na podlodze to oczywiscie nie rdza, a resztki kleju. Czeka nas jeszcze sporo zabawy nim trafi na montaz.







































Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Podziwiam Twój zapał i cierpliwość. Zwłaszcza, że osobiście to moje nieulubione 3er.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Uprzedzam, ze przydlugie i potencjalnie nudne ale w ramach notatki chce dla siebie podsumowac.
Pora na weryfikacje pierwotej oceny stanu karoserii sprzed zakupu z pierwszego postu.
ok... Idac dalej...
Mialo przygode z przodu, nie az taka niewielka bo prawa podluznica jednak byla kombinowana. Ale podloga faktycznie jest cala, bagaznik tez, zadnych wspawanych cwiartek czy innych historii, widac, ze buda jest prosta, inaczej tez moglyby byc problemy ze wspawaniem rollbara. Lakier byl nowy ale to, ze byl slabo polozony wiedzialem od dawna, co teraz i tak jest bez znaczenia. Wstawiana reparaturka blotnika jest zgodna z opisem powyzej, choc wyglada to naprawe po rdzy, nie sladow kolizji, ktora zakladalem w tym miejscu. Ciekawostka: jedynym elementem z fabrycznym lakierem byla maska, ze wzgledu na kolizje musiala byc wymieniona na inna w kolor. Zderzak jest oryginalny, od wewnetrznej strony widac, ze pochodzi z zielonego auta.
Oprocz nieistniejacych progow najwiecej pracy czeka nas w okolicach prawego nadkola oraz przy podlodze na styku z progami, zwlaszcza z lewej, jest tez lekkie sito w okolicach pedalu gazu oraz kilka łat do poprawy po poprzednich specjalistach.
Moja ocena tej budy - obecny stan oczywiscie odbiega od idealu i wymaga sporo pracy. Z jednej strony liczylem na to, ze bedzie w troche lepszym stanie ale nie ma tez wielkiej tragedii. Wolalbym, zeby ta podluznica nie byla dotykana ale co zrobic. Reszta jest spokojnie do wyprowadzenia, zwlaszcza, ze niektore elementy blacharskie wstawimy po fabrycznych zgrzewach jako nowe ASO. Trzeba sie zorientowac co i za ile jest dostepne.
Jest jeszcze historia prawego tylnego nadkola, ktore zapomnialem wczoraj odslonic spod plandeki, gdzie pierwszy spec, ktory pracowal przy aucie przyznal sie do szurniecia nim przy wyjezdzaniu z warsztatu, bylo to naprawione wybitnie na odpiernicz (jak wiekszosc wczesniejszych prac przy aucie), wiem ze byl tam kilogram szpachli, ktora obecnie jest oczywiscie usunieta i bedzie to wyciagane. Choc calkiem szpachli tam pewnie nie unikniemy ale tu czekam na foto i info od blacharza.
Wydaje mi sie, ze jest i tak znaczaco powyzej sredniej rynkowej, gdzie serio nawet jak nie jest to oczywiste przy zakupie to mozna trafic na niezly kibel kupujac e36. Fuks i tak, ze faktycznie nigdzie indziej nie oberwala, nie ma wstawianych cwiar czy cietych slupkow dachowych (sic!
).
Pora na weryfikacje pierwotej oceny stanu karoserii sprzed zakupu z pierwszego postu.
"Samochod nie ma grama rdzy"Juras pisze: ↑ndz lut 11, 2018 23:23
Samochód nie ma grama rdzy, mimo że podwozie nie jest zakonserwowane - wszystko widać jak na tacy. Miało podobno jakąś niewielką przygodę z przodu, ale podłoga jest 100% oryginalna, nigdy nie naprawiana, to samo podłużnice, dno bagażnika cacy. Cały samochód ma drugi lakier: wiadomo to nie to samo co pierwszy, ale lepszy taki niż poobijany i obłażący. Zwłaszcza, że wszystko w okolicach 140-2xx mikronów. Jedyne miejsce gdzie znaleźliśmy szpachlę to tylny lewy błotnik - podobno przed malowaniem był tam wspawany kawałek poszycia bo wychodziła rdza. Pewnie tam też była lekko stuknięta.

Mialo przygode z przodu, nie az taka niewielka bo prawa podluznica jednak byla kombinowana. Ale podloga faktycznie jest cala, bagaznik tez, zadnych wspawanych cwiartek czy innych historii, widac, ze buda jest prosta, inaczej tez moglyby byc problemy ze wspawaniem rollbara. Lakier byl nowy ale to, ze byl slabo polozony wiedzialem od dawna, co teraz i tak jest bez znaczenia. Wstawiana reparaturka blotnika jest zgodna z opisem powyzej, choc wyglada to naprawe po rdzy, nie sladow kolizji, ktora zakladalem w tym miejscu. Ciekawostka: jedynym elementem z fabrycznym lakierem byla maska, ze wzgledu na kolizje musiala byc wymieniona na inna w kolor. Zderzak jest oryginalny, od wewnetrznej strony widac, ze pochodzi z zielonego auta.
Oprocz nieistniejacych progow najwiecej pracy czeka nas w okolicach prawego nadkola oraz przy podlodze na styku z progami, zwlaszcza z lewej, jest tez lekkie sito w okolicach pedalu gazu oraz kilka łat do poprawy po poprzednich specjalistach.
Moja ocena tej budy - obecny stan oczywiscie odbiega od idealu i wymaga sporo pracy. Z jednej strony liczylem na to, ze bedzie w troche lepszym stanie ale nie ma tez wielkiej tragedii. Wolalbym, zeby ta podluznica nie byla dotykana ale co zrobic. Reszta jest spokojnie do wyprowadzenia, zwlaszcza, ze niektore elementy blacharskie wstawimy po fabrycznych zgrzewach jako nowe ASO. Trzeba sie zorientowac co i za ile jest dostepne.
Jest jeszcze historia prawego tylnego nadkola, ktore zapomnialem wczoraj odslonic spod plandeki, gdzie pierwszy spec, ktory pracowal przy aucie przyznal sie do szurniecia nim przy wyjezdzaniu z warsztatu, bylo to naprawione wybitnie na odpiernicz (jak wiekszosc wczesniejszych prac przy aucie), wiem ze byl tam kilogram szpachli, ktora obecnie jest oczywiscie usunieta i bedzie to wyciagane. Choc calkiem szpachli tam pewnie nie unikniemy ale tu czekam na foto i info od blacharza.
Wydaje mi sie, ze jest i tak znaczaco powyzej sredniej rynkowej, gdzie serio nawet jak nie jest to oczywiste przy zakupie to mozna trafic na niezly kibel kupujac e36. Fuks i tak, ze faktycznie nigdzie indziej nie oberwala, nie ma wstawianych cwiar czy cietych slupkow dachowych (sic!

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Możesz zdradzić jaki jest mniej więcej koszt sodowania takiej budy jak E36?? Bo widzę, że masz zrobiłeś całą karoserię łącznie z elementami które można odkręcić.
Przyznam, że podoba mi się taka robota. Ale jest jedna bardzo ważna uwaga: nie spierdol tego! Chodzi mi konkretnie o to, że teraz macie wszystko na wierzchu i dokładnie widać gdzie i co się dzieje. Zróbcie blachę na profi a zabezpieczenie antykorozyjne na podwójne profi. Gdzie fabrycznie było zgrzewane to zgrzewajcie żeby to wszystko wyglądało na 5+ Tak aby więcej już do tego nie wracać.
Aaaaa, bym był zapomniał: zastanawiałeś się może na obspawaniem budy??
Przyznam, że podoba mi się taka robota. Ale jest jedna bardzo ważna uwaga: nie spierdol tego! Chodzi mi konkretnie o to, że teraz macie wszystko na wierzchu i dokładnie widać gdzie i co się dzieje. Zróbcie blachę na profi a zabezpieczenie antykorozyjne na podwójne profi. Gdzie fabrycznie było zgrzewane to zgrzewajcie żeby to wszystko wyglądało na 5+ Tak aby więcej już do tego nie wracać.
Aaaaa, bym był zapomniał: zastanawiałeś się może na obspawaniem budy??
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Tak, żadna tajemnica, pisałem już nawet wcześniej: 2k za piaskowanie podłogi i 4,5k za sodowanie wraz z dodatkowym piaskowaniem środków progów po zerwaniu ich zewnętrznego poszycia. Przy czym to jest bez rozebrania całego auta, które rozliczam osobno.saron22 pisze: ↑czw lut 11, 2021 19:29Możesz zdradzić jaki jest mniej więcej koszt sodowania takiej budy jak E36?? Bo widzę, że masz zrobiłeś całą karoserię łącznie z elementami które można odkręcić.
Przyznam, że podoba mi się taka robota. Ale jest jedna bardzo ważna uwaga: nie spierdol tego! Chodzi mi konkretnie o to, że teraz macie wszystko na wierzchu i dokładnie widać gdzie i co się dzieje. Zróbcie blachę na profi a zabezpieczenie antykorozyjne na podwójne profi. Gdzie fabrycznie było zgrzewane to zgrzewajcie żeby to wszystko wyglądało na 5+ Tak aby więcej już do tego nie wracać.
Aaaaa, bym był zapomniał: zastanawiałeś się może na obspawaniem budy??
Taki jest obecnie plan, jest zakład z polecenia, który podobno zna się na rzeczy, sami jeżdżą w motorsporcie i znają moje wysokie oczekiwania związane z tym projektem. Samochód już u nich jest. Tanio nie będzie ale ja nie mam takiego podejścia, co chyba widać, żeby na chama wszędzie przycinać byle tylko było najtaniej. Dostajesz to za co płacisz. Chcesz przycinać, będzie tandeta. Ma być klasa, będzie kosztować.
A czy wyjdzie jak zakładam to za jakiś czas zobaczymy. Finalnie nie ja to będę robić osobiście więc pozostanie liczyć na to, że poważnie podejdą do tematu i nie będą chcieli wchodzić ze mną w konflikt finansowy bo jeszcze żadnemu majstrowi to na dobre nie wyszło - pierwszy nie dostał prawie nic za totalnie spartoloną robotę, która w niektórych kręgach urosła do rangi legendy, a drugi (od pierwszych prac przy podłodze) zgodził się oddać połowę kasy. Lekko nie mają bo nie płacę za robienie tylko za określony efekt

Wszędzie gdzie będzie dostępność części blacharskich z ASO i nie będą kosztować milion to będzie z ASO. Na dniach będzie ostateczna decyzja w jakim dokładnie zakresie karoseria zostanie dodatkowo wzmocniona - CDN.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Zamawiamy:.
Nowe z ASO:
- przednie kierunki (białe oczywiście, do przyciemnienia folią)
- listwy boczne M pakiet wraz z emblematami
- nosek przedliftowy pod spryski
- dysze spryskiwaczy świateł wraz z teleskopami i mocowaniami
- niektóre uszczelki szyb
- ramki klamek zewnętrznych wraz z uszczelkami
Nowe poza ASO:
- szyba czołowa (chcialem z ASO ale juz sa niedostepne)
- łączniki stabów (staby już są o czym wcześniej pisałem, ich poli też)
- chłodnica
- wiatrak na wisko (inwencja twórcza kogoś wcześniej - godna podziwu, każde ramię przycięte w zygzak, żeby nie haczyło o jakąś dziwną chłodnicę)
- dodatkowy wiatrak elektryczny + włącznik
- przewody hamulcowe
- przewody paliwowe
- wzmocnienia kielichów
- łącznik wału poli Deuter
- tuleje acentryczne Deuter
- poduszki silnika i skrzyni z E28
- wszystkie śruby od spodu - nowe, srebrne, ocynk
- olej do skrzyni biegów MTF 75W-80 (być może Liqui Moly)
- czujnik temperatury oleju + konwersja licznika ekonomizera do kompletu
- wiązka kabinowa (używana, wyciągnięta bez cięcia, przy poprzedniej naprawdę kogoś poniosło: pochlastana, myśleliśmy, że niektóre łączenia były w ogóle na skrętkę ale nie - były lutowane jednak jak to już załączam poniżej. Ktoś miał też chyba akurat remont bo i kawałek kabla z instalacji elektrycznej budynku też się znalazł)
Do weryfikacji:
- łożysko oporowe
- wysprzęglik
- uszczelki nakładek progowych M pakiet (być może również pójdą nowe ASO, zobaczymy)
- rozważam też zakup nowego serwa z e60.
Za jakiś czas zacznę sukcesywnie wrzucać zdjęcia tego wszystkiego.




Nowe z ASO:
- przednie kierunki (białe oczywiście, do przyciemnienia folią)
- listwy boczne M pakiet wraz z emblematami
- nosek przedliftowy pod spryski
- dysze spryskiwaczy świateł wraz z teleskopami i mocowaniami
- niektóre uszczelki szyb
- ramki klamek zewnętrznych wraz z uszczelkami
Nowe poza ASO:
- szyba czołowa (chcialem z ASO ale juz sa niedostepne)
- łączniki stabów (staby już są o czym wcześniej pisałem, ich poli też)
- chłodnica
- wiatrak na wisko (inwencja twórcza kogoś wcześniej - godna podziwu, każde ramię przycięte w zygzak, żeby nie haczyło o jakąś dziwną chłodnicę)
- dodatkowy wiatrak elektryczny + włącznik
- przewody hamulcowe
- przewody paliwowe
- wzmocnienia kielichów
- łącznik wału poli Deuter
- tuleje acentryczne Deuter
- poduszki silnika i skrzyni z E28
- wszystkie śruby od spodu - nowe, srebrne, ocynk
- olej do skrzyni biegów MTF 75W-80 (być może Liqui Moly)
- czujnik temperatury oleju + konwersja licznika ekonomizera do kompletu
- wiązka kabinowa (używana, wyciągnięta bez cięcia, przy poprzedniej naprawdę kogoś poniosło: pochlastana, myśleliśmy, że niektóre łączenia były w ogóle na skrętkę ale nie - były lutowane jednak jak to już załączam poniżej. Ktoś miał też chyba akurat remont bo i kawałek kabla z instalacji elektrycznej budynku też się znalazł)
Do weryfikacji:
- łożysko oporowe
- wysprzęglik
- uszczelki nakładek progowych M pakiet (być może również pójdą nowe ASO, zobaczymy)
- rozważam też zakup nowego serwa z e60.
Za jakiś czas zacznę sukcesywnie wrzucać zdjęcia tego wszystkiego.




Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Przed chwila ustalilismy, ze bedzie obspawana cala podloga od spodu, niektore jej fragmenty od srodka (m.in. w okolicach mocowan foteli oraz na laczeniach z grodzia) oraz z przodu przy kielichach.
Odpowiadajac tez na Twoje inne pytanie o marki srodkow do zabezpieczenia podlogi to bedzie to Sika.