MaRoS's E46 M3

Yanaki
Posty: 54
Rejestracja: pt gru 08, 2006 15:47
Lokalizacja: Wawa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Yanaki » śr maja 14, 2008 22:49

idzik pisze:
SyTy pisze: pewnie pierwsza zaturbiona E46 w PL??
M'ka nie pierwsza, jeździła jakaś srebrna już na kompresorze. E46 nie M turbo też się trafiają.
Yanaki pisze:Nie zrozum źle wypowiedzi, nikt, a już na pewno ja nie życzymy źle, ale jeśli trochę masz pojęcia o mechanice, to przy modyfikacjach powinieneś zwrócić uwagę na kilka rzeczy, dołożenie turbo i przyrost o ponad 200 KM (550-343) bez przygotowania silnika (przynajmniej odprężenie, a do pełni szczęśćia zakucie; tłoki, korby) wróży krótki jego żywot, standardowe sprzęgło nie przeniesie momentu, najtaniej wymienić na spiek i wzmocnić sprężynę na dicisku, ale jazda z tym po mieście, to częste skurcze lewej nogi......
Według mnie, przez takich jak ty, w tym kraju ciągle jest problem z uturbieniem silnika, wszyscy widzą same wady i narzekają, ciężko znaleźć kogoś kto by się tego podjął, a co dopiero wykonał tak jak należy :P Jesteśmy 100 lat za USA czy Niemcami w tym temacie. Też miałem na początku wątpliwości, ale to nie jest Honda, i rzeczywiście, jeździ wiele tak zrobionych egzemplarzy i żyją.

Tak czy inaczej trzymam kciuki i wiem, że będzie dobrze ;)
Nie wiedziałem, że mam aż tak duży wpływ na decyzje dotyczące modów w aucie w PL :wink: , a tak na poważnie, forum, to miejsce na rzeczowe i merytoryczne uwagi/sugestie/opinie, i jedynie to powoduje, że zabieram głos, dzielę się wiedzą i doświadczeniem, i tyle, kto choć troche liznął tego tematu (uturbianie M3), ten w pełni się ze mną zgodzi, odrębnym tematem jest brak doświadczenia rodzimych tunerów i tiunerów w tej materii, i znikoma ilośc profi projektów, ale wszystko przed nami :-) , nie mniej jednak, by nie byc posądzanym o...hgw, szczerze...trzymam kciuki za powodzenie projektu

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » śr maja 14, 2008 23:55

Yanaki, w Polszy jeszcze nitk nie podjął się uturbiania S54 więc dyskutowanie o wytrzymałości tego silnika jest tylko teoretyzowaniem. Powiedz mi skąd masz takie informacje, że sprzęgło tego nie wytrzyma? Wytrzyma tylko troszke krócej. Idzik dobrze powiedział, że w dziedzinie uturbiania M3 jesteśmy daleko w tyle za innymi. I ja mam zamiar zaufać w tym wypadku skandynawskim tunerom i jesten przekonany, że wyjde na tym dobrze :smile:

Może przekona niektórych fakt, że G-power czyli naprawde renomowana niemiecka firma robi na kompresorze z e46 m3 ~500 KM. Trzeba też wziąć pod uwagę to że to jest jednak kompresor a nie turbo. Moc jest rozwijana liniowo, a nie jak w turbo długo długo nic i pierdut.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » czw maja 15, 2008 20:22

Oddałem intercooler do anodyzowania. Będzie czarny :smile:

Awatar użytkownika
buni
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 21, 2007 19:23
Auto: Lotus Exige
Lokalizacja: wawa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: buni » czw maja 15, 2008 21:07

:shock: :shock: gratuluje... i bardzo zazdroszcze..
u mnie niestety zabraklo $$ na SC.. po analizie wszystkich za i przeciw ( SC vs Turbo ) ... sa to najtansze, najszybsze jesli chodzi o montaz i najbardziej bezawaryjne konie na rynku :twisted: :twisted:

jeszcze raz gratuluje 2giej eMki z kompresorem w PL :razz:
RWD

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Bombel » czw maja 15, 2008 22:38

Yanaki. Z calym szacunkiem dla Twojej wiedzy i doswiadczenia uwazam, ze teoretyzowanie na ten temat jest raczej zbedne. Jest to zestaw kompressora ESS Tuning, ktora to firma zalozyla na swiecie juz powiedzmy tysiace kompressorow, a nie Pan Zdzislaw Monster Tuning Garage Moze Sie Uda, A Moze Nie. Firma z tradycja i dzialajaca na calym swiecie. Z tego co kiedys wyczytalem to ESS zanim wypusci kompressor do danego modelu pojazdu to tenze model musi bezawaryjnie przejechac 100kkm, wiec chyba wiedza co robia. Jezeli jestes tak w 100% pewny, ze to auto bez kucizny, odprezania i innych niezbednych wg Ciebie tematow nie jest w stanie bezawaryjnie latac to uwierz mi, ze na 1000 kompressorkow ESSa jezdzacych w M3 E46 na calym swiecie zalozmy 500 z nich by nie wytrzymalo... A wtedy plota ta by dotarla nawet do zadupialej Polski. ESS stracilby renome i chu& bombki strzelil, ESSa nie bedzie. Ja wierze, ze pracuja w tej firmie na tyle madrzy inzynierowie, ktorzy potrafia wyliczyc wszystkie niezbedne parametry nie gorzej niz fabryka i tyle...

Bedzie to zapieprzac niemilosiernie i dlugo...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

bako_21
Posty: 206
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 13:35
Lokalizacja: Katowice

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: bako_21 » czw maja 15, 2008 22:58

No Maros pojechałes po całosci :D no nic zycze powodzenia i wierze ze projekt sie uda !! czekam na jakies zdjatka jak juz bedzie to podczepione do Serca :) i WRAZENIA !! ( A te NAPEWNO BEDA :D:D)

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Dino444 » czw maja 15, 2008 23:10

Czy to ten zestaw masz Maros???


"E46 M3 CFR500/525/550 Supercharger System (114-70)
Featuring the newly developed, clutched high-speed ASA TM1-20HD supercharger unit which combines the efficiency of a turbocharger with the drivability and smoothness of a supercharger. As this unit is based on mechanical gears it does not suffer from the reliability issues that most other high-speed, ball-geared supercharger units are haunted by.

The CFR system comes with a massive front mount intercooler system and especially developed cast aluminium plenum chamber designed for boost.

The supercharger system includes redesigned ESS MSS54 engine control software that is perfectly calibrated for the supercharged engine providing optimum ignition timing under all conditions, recalibrated EGas for quicker throttle response, recalibrated VANOS control and perfectly optimized fuel delivery supplied by 6 larger Bosch injection valves included with the kit.

Power development is 100% smooth and the car behaves just like stock until you demand power, then the car completely transform providing brutal acceleration normally reserved for pure race cars. The CFR system provides impressive torque normally not seen in centrifugal supercharger systems and it combines this with great top-end power.

The system maintains all OBD-II functions and it is backed by a comprehensive 2 year, unlimited mileage warranty program. The system installs in 12-16 hours using normal hand tools and no irreversible modifications to the car is necessary.

CFR500 : For US/Euro spec exhaust headers and 91US/95Euro+ pump fuel
CFR525 : For Euro spec headers and 91/95Euro+ pump fuel
CFR550 : For Euro spec headers and 93/98Euro+ pump fuel

System components:

-ASA TM1-20HD compact, lightweight supercharger unit.
-K07 integrated SC clutch for complete SC disengagement below 1300RPM
-Uni-belt with additional OEM quality rollers.
-6 larger Bosch fuel injectors.
-Perfectly optimized, dyno tweaked ECU software.
-CNC hard anodized brackets and hardware.
-K&N high flow air filter.
-Discharge and intake assemblies made from 304 stainless steel.
-High capacity front mount intercooler system.
-Cast aluminium ESS plenum chamber optimized for boost.
-High temperature silicone hoses with clamps
-Detailed, step-by-step installation manual + CD.
-Heavy-Duty drive belt.
-Fume reduction ESS oil breather assembly designed for boost.
-All installation hardware included
-2yr./unlimited mileage warranty.
Installation time : 12-16 hours"

Jak widac instalacja to bolka z maslem :-D .
Załączniki
ESS.jpg
A tak pod maska powinno to wygladac mniej wiecej czy tak???
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » czw maja 15, 2008 23:16

dokładnie ten

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Dino444 » czw maja 15, 2008 23:19

Co to za pasek i wzamian ktorego sie go wstawia?? "-Heavy-Duty drive belt."
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Dino444 » czw maja 15, 2008 23:29

I ja uwarzam ze nie powinno byc problemow z rzywotnoscia silnika. Z tego co widze na stronie ESS to mozna np zainstalowac zestaw podchodzacy pod 8PSI do nie ///M ale do 323 E46. I pozniej takie 323 to moze spokojnie z ///M sie mierzyc. Wiec chyba panowie z tego zakladu maja leb na karku. Oby :mrgreen:
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Dino444 » pt maja 16, 2008 00:43

A jak wygladac bedzie serwis tego calego kit-u??? chodzi mi wlasnie o pasek i tego slimaka i czy dostales jakas gwarancje na jakis limit kilometrow czy na jakis okres czasu???
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » pt maja 16, 2008 09:18

gwarancja jest na 2 lata bez limitu kilometrów. Podejżewam, że pasek będzie trzeba wymienić po jakiś 100 000 km ale to przebieg totalnie abstrakcyjny więc tak naprawde nie trzeba serwisować tego wogóle

schumi
Posty: 149
Rejestracja: sob gru 15, 2007 16:41
Lokalizacja: slask

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: schumi » pt maja 16, 2008 11:22

A mozna to zamontowac w siedzibie firmy w Norwegi?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » pt maja 16, 2008 11:29

teoretycznie tak i na początku chciałem tak zrobić, ale...

obsypywałem ich mailami z takim pomysłem i na początku nie odpisywali, a potem stwierdzili, że nie mają czasu. Tak naprawde zaczeli mnie poważniej traktować jak zamówiłem kit przez ich stronke. Chociaż i tak kontakt pozostawiał wiele do życzenia.
Ale z drugiej strony kolega Wortmann dzwonił do nich w sprawie kitu VT440 i powiedzieli mu, że nie ma problemu żeby przyjeżdżał. Także najlepiej samemu zadzwonić i się dowiedzieć jak stoją z czasem. Ale zadzwonić, bo mailowo to każdego obsraja :)

Yanaki
Posty: 54
Rejestracja: pt gru 08, 2006 15:47
Lokalizacja: Wawa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Yanaki » pt maja 16, 2008 12:44

W Poznaniu jest firma (podpatrzone kiedyś w TV), która jest przedstawicielem m.innymi ESS, z tego co pamiętam, w ramach ceny był montaż przez autoryzowanego przedstawiciela, tak przynajmniej było za "życia" KSR, warto sprawdzić, chociażby ze względu na kwestie gwarancyjne (odpukać), po za tym powodzenia i trzymam kciuki za powodzenie projektu

ODPOWIEDZ