M3 e90-92 kilka pytań
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M3 e90-92 kilka pytań
Zgadza się ostatnio dużo UC i US ściga auta sprowadzone na specjalne do 5 lat wstecz.
Zazwyczaj czekają na koniec tego okresu więc dodatkowo odsetki są duże.
Zazwyczaj czekają na koniec tego okresu więc dodatkowo odsetki są duże.
Re: M3 e90-92 kilka pytań
Źle sformułowałem stwierdzenie-chodziło mi o to, że Moreti chyba jest urzędnikiem UC lub US skoro tak prześwietlił wszystkie wymienione egzemplarze-a z pewnością nie jest.
Co do akcyzy to racja-tylko nie wiem czy obowiązki podatkowe, akcyzowe nie spoczywają na kupującym, który bezpośrednio nabył pojazd jako nabycie wewnątrzwspólnotowe...
Co do akcyzy to racja-tylko nie wiem czy obowiązki podatkowe, akcyzowe nie spoczywają na kupującym, który bezpośrednio nabył pojazd jako nabycie wewnątrzwspólnotowe...
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: M3 e90-92 kilka pytań
Bytnas tak jest jak piszesz ale gdy w/w firma jest na słupa a często tak jest i nie ma jak wyegzekwować należności to ścigają właściciela auta.
Re: M3 e90-92 kilka pytań
Nie, nie jestem. Akcyza spoczywa na aktualnym właścicielu, niby masz regres do importera (którym zwykle jest spółka słup) - wiec to nie wykonalne. Widziałem dokumentację kilku egz. które chciałem kupić, wszędzie tak samo - zanim masz krajową fv jest 2-3 pośredników (sp z o.o.), a w karcie pojazdu brak wzmianki o zmianie przeznaczenia, bo wydaje sie ją pozniej, albo gubi. Samochód juz zarejestrowany jest w kraju, wiec firma leasingowa nie sprawdza dokumentów zagranicznych, tyllko FV i karte pojazdu. W sytuacji kiedy właścicielem jest firma leasingowa czy bank - to temat jest najprostszy - w momencie kontroli dostaniesz FV z dopłatą przysłowiowych 50 tyś PLN akcyzy, vat od akcyzy i odsetek a samochód w razie problemu od razu idzie jako zastaw do Izby Celnej. Są ludzie którzy kupują to ryzyko, ja nie kupiłem.BYNTAS pisze: Co do akcyzy to racja-tylko nie wiem czy obowiązki podatkowe, akcyzowe nie spoczywają na kupującym, który bezpośrednio nabył pojazd jako nabycie wewnątrzwspólnotowe...
Re: M3 e90-92 kilka pytań
Zawsze myślałem, że jak leasing to auto Twoje nie jest, a co za tym idzie problemy formalne z nim też być Twoje nie powinny...
No Fear - No Fun!
Re: M3 e90-92 kilka pytań
Prawo swoje, życie swoje...SyTy pisze:Zawsze myślałem, że jak leasing to auto Twoje nie jest, a co za tym idzie problemy formalne z nim też być Twoje nie powinny...
- arturo
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
- Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: M3 e90-92 kilka pytań
Należności celno-skarbowe obciążają przedmiot ( w tym przypadku pojazd ) i obecny właściciel musi wszystko zapłacić w przypadku afery .
Jest: F82 M4, F95 X5M Comp, F85 X5M RaceChip GTS, F86 X6M, MINI JCW Grand Prix AD2020 , S1000R M 2021
Było: E92 M3

Było: E92 M3
Re: M3 e90-92 kilka pytań
Kto nim jest?arturo pisze: obecny właściciel musi wszystko zapłacić w przypadku afery
No Fear - No Fun!
Re: M3 e90-92 kilka pytań
Przeczytaj umowę leasingową ze zrozumieniem, napewno się znajdzie paragrafik, że tego typu ekstra dopłaty spadają na żuczka na końcu.SyTy pisze:Kto nim jest?arturo pisze: obecny właściciel musi wszystko zapłacić w przypadku afery
Re: M3 e90-92 kilka pytań
taaaa żuczka... Zuczki nie kupują aut za 2 czy 3 stówy z szemranego źródła
Re: M3 e90-92 kilka pytań
To nie szemrane zrodla, po prostu chodzi o zarobek,szybka sprzedaz z lepsza cena. Mozna sie naciac
Re: M3 e90-92 kilka pytań
Ale Ty masz podpisaną umowę z leasingiem która Cię zobowiązuje do takich tematów.SyTy pisze:Zawsze myślałem, że jak leasing to auto Twoje nie jest, a co za tym idzie problemy formalne z nim też być Twoje nie powinny...
Bardzo dużo firm leasingowych jakiś czas temu jak był boom na niepłacenie akcyz kazało sobie wpłacać kaucję w wysokości tejże akcyzy, tak na wszelki wypadek.
Ja np. nie odkupie samochodu do dalszej odsprzedaży jezeli nie ma potwierdzenia zapłaty akcyzy.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: M3 e90-92 kilka pytań
No ok, rozumiem, że ten szarak na końcu i tak zawsze wpier&ol dostaje, tylko tu akurat to jest przegięcie. Po to między innymi bierze się leasing, żeby mieć w d^pie to, czy coś jest ze stanem formalnym auta, czy nie jest. Auto jest wynajmowane, nie jestem jego właścicielem i huk mnie to powinno obchodzić.
No Fear - No Fun!
Re: M3 e90-92 kilka pytań
Jest dokładnie odwrotnie, niz Ty piszesz. Ty wybierasz auto, Ty pomosisz ryzyko co wybrałeś, zwłaszcza jak nie jest nowe, a roczne, sprowadzane - leasingu to nie interesuje - wybierzesz z wada prawną, ktorej sie nie sprawdzi - to ty dostaniesz po dupie. Każda umowa leasingowa w OWA ma zapis, ze w przypadku wad prawnych, ets. pojawienia się jakichkolwiek naleznosci publicznoprawnych - przerzyuca się je na Ciebie, leasingobiorce pod rygorem wypowiedzenia umowy i spieniezenia przedmiotu leasingu - tyle. A ze niektorzy nauczyli sie obchodzic procedury leasingowe, to inna sprawa, samochod z niemiec, rejestrowany jest na slupa firme, potrzen 2x sprzedawany - i leasing traktuje go jako nabycie w kraju - czyli broker pokazuje, ze kupil od polskiej spolki, jest polska spolka - potwierdzenie zapłaty ma - i to wystarcza, zeby leasing to lyknał, bo dl anich to krajowa tranbsakcja. Inna sprawa, ze logiczne jest, ze spowadzony samochod z zarganicy 2 tygodnie temu nie oplaca się rejestrowac, przepisywac na 2 spolki - tylko najlepiej zeby leasing sobie to sam zrobic, a broker wystawil posrednia fakture - tak sie nie dzieje niestety. Leasing ma gdzies to - interesuje ich czysty zaroibek na tobie, leasingobiorcy i przerzucenie wszystkich ryzyk na Ciebie.SyTy pisze:No ok, rozumiem, że ten szarak na końcu i tak zawsze wpier&ol dostaje, tylko tu akurat to jest przegięcie. Po to między innymi bierze się leasing, żeby mieć w d^pie to, czy coś jest ze stanem formalnym auta, czy nie jest. Auto jest wynajmowane, nie jestem jego właścicielem i huk mnie to powinno obchodzić.
Re: M3 e90-92 kilka pytań
Uprzejma prośba o info jak można to sprawdzić (konkretnie) i zabezpieczyć się przed kupnem takiej miny?moreti pisze: Ty wybierasz auto, Ty pomosisz ryzyko co wybrałeś, zwłaszcza jak nie jest nowe, a roczne, sprowadzane - leasingu to nie interesuje - wybierzesz z wada prawną, ktorej sie nie sprawdzi - to ty dostaniesz po dupie. Każda umowa leasingowa w OWA ma zapis, ze w przypadku wad prawnych, ets. pojawienia się jakichkolwiek naleznosci publicznoprawnych - przerzyuca się je na Ciebie, leasingobiorce pod rygorem wypowiedzenia umowy i spieniezenia przedmiotu leasingu - tyle.
A
Art M3