
E36 dla laika
Re: E36 dla laika
A to juz kwestia mechanika.... 

Re: E36 dla laika
polecam 328 - w dobrym stanie. Mody:
kolektro dolotowy z 325 lub lepsza i droższa opcja kolektor wydechowy z M3 (barany). Raczej nie razem wydaje sie ze każde z rozwiązań daje podobne osiągi z tym że z kolektorem wydechowym nie traci sie dołu.
Zawieszenie:
polecam NOWE amortyzatory Bilstein B6 - wbrew pozorom to najtańsza i najlepsza opcja.
oczywiście wymiana sworzni na wahaczach i tuleja pełna - to groszowe sprawy.
Hamulce:
najtańsza opcja - tarcze i jarzmo z BMW E46 po liftingu ze słabszych wersji tarcza 300 mm plug&play zacisk zostaje ten sam więc nawet nie trzeba odpowietrzać mało pracy tanie rozwiązanie. w328 z tyłu mamy tarcze wentylowane i fajnie współgrają z 300 mm z przodu - przy swapie na tarcze z 330 325 mm - tył też pasowałoby ruszyc bo jednak duża różnica w rozmiarze tarczy przód i tył.
Tarcze gładki ATE to najtańsze rozwiązanie ale mierne - nigdy power disk - to szajsowate tarcze.
Naped:
w 328 naped jest bardzo mocny - nie do zabicia praktycznie bez slicka. Mody: szpera i krótsze przełożenie, koniecznośc (droga) wymiany elementów gumowych tyylnego mostu bo jak jest luz którego na codziń nie czuć to wyrywa mocowania i problemy gotowe.
Tuning:
odelżenie auta spowoduje że bedzie szybkie i na prostej i na zakrętach. M3 to oczywiuście inna bajaka ale i koszty i serwis i awaryjność inna...
kolektro dolotowy z 325 lub lepsza i droższa opcja kolektor wydechowy z M3 (barany). Raczej nie razem wydaje sie ze każde z rozwiązań daje podobne osiągi z tym że z kolektorem wydechowym nie traci sie dołu.
Zawieszenie:
polecam NOWE amortyzatory Bilstein B6 - wbrew pozorom to najtańsza i najlepsza opcja.
oczywiście wymiana sworzni na wahaczach i tuleja pełna - to groszowe sprawy.
Hamulce:
najtańsza opcja - tarcze i jarzmo z BMW E46 po liftingu ze słabszych wersji tarcza 300 mm plug&play zacisk zostaje ten sam więc nawet nie trzeba odpowietrzać mało pracy tanie rozwiązanie. w328 z tyłu mamy tarcze wentylowane i fajnie współgrają z 300 mm z przodu - przy swapie na tarcze z 330 325 mm - tył też pasowałoby ruszyc bo jednak duża różnica w rozmiarze tarczy przód i tył.
Tarcze gładki ATE to najtańsze rozwiązanie ale mierne - nigdy power disk - to szajsowate tarcze.
Naped:
w 328 naped jest bardzo mocny - nie do zabicia praktycznie bez slicka. Mody: szpera i krótsze przełożenie, koniecznośc (droga) wymiany elementów gumowych tyylnego mostu bo jak jest luz którego na codziń nie czuć to wyrywa mocowania i problemy gotowe.
Tuning:
odelżenie auta spowoduje że bedzie szybkie i na prostej i na zakrętach. M3 to oczywiuście inna bajaka ale i koszty i serwis i awaryjność inna...
ciągle szybciej...
Re: E36 dla laika
I tutaj chciałbym potencjalnych userów M52B28 przestrzec, w takim sensie, że bez ecumastera i wystrojenia tego przyrosty nie są takie "cudowne" jak opisuje się to w necie.ww296 pisze:polecam 328 - w dobrym stanie. Mody:
kolektro dolotowy z 325 lub lepsza i droższa opcja kolektor wydechowy z M3 (barany). Raczej nie razem wydaje sie ze każde z rozwiązań daje podobne osiągi z tym że z kolektorem wydechowym nie traci sie dołu.
Zbadane empirycznie w samochodzie kolegi, polepszyło się ale kiepsko.
Pierwiej kolektor ssący, potem wydechowy, potem strojenie, i na końcu niutonków było mniej...

Re: E36 dla laika
Powtórze się: "raczej nie razem" Czyli przypadki o których słysząłem zamontowania baranów i dolotu z m50 nie były korzystne i występowały problemy.
Za to modyfikacje pojedyncze są korzystne bez strojenia.
ja moje 328 zhamowałem z dolotem na 202 KM więc przyrost nie taki jak niektórzy optymiści potają dwieście kilkanaście koni ale wystarczajacy aby na 400 metrów zyskać długośc , półtora.
Za to modyfikacje pojedyncze są korzystne bez strojenia.
ja moje 328 zhamowałem z dolotem na 202 KM więc przyrost nie taki jak niektórzy optymiści potają dwieście kilkanaście koni ale wystarczajacy aby na 400 metrów zyskać długośc , półtora.
ciągle szybciej...
Re: E36 dla laika
nie chce zakladac nowego tematu.jakie przelozenie ma dyfer z b32 ze skrzynia smg?
Re: E36 dla laika
a w automacie nie było czasami 3.38 bo też się spotkałem z takim mostem?
Re: E36 dla laika
Dane z linku są dla aut na rynek amerykański. W wersji europejskiej przełożenie było takie jak napisał Bombel.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: E36 dla laika
I prawidlowo ze moment byl mniejszy .rypik pisze:
Pierwiej kolektor ssący, potem wydechowy, potem strojenie, i na końcu niutonków było mniej...
Wiekszosc ludzi robi takie rzeczy i nie wie po co i dlaczego.
Kolektor dolotowy z M50 nie doda Ci "niutonkow"..
Kolektor w M50 ma szerokie i krotkie lejki ( czyli konsktrukcyjnie powieksza MOC w gornych partiach )
Kolektor w 328i ma waskie i dlugie lejki ( moment obrotowy, elastyczny dol )
Im grubsze barany tym silnik slabszy na dole a mocnejszy na samej gorze.
Prosta zasada.
Re: E36 dla laika
co o tym myslicie? http://moto.allegro.pl/tanio-okazja-bmw ... 87736.html
-
- Posty: 46
- Rejestracja: wt sie 30, 2011 14:29
- Lokalizacja: Płock
Re: E36 dla laika
sorki pomylilem linki http://moto.allegro.pl/oryg-bmw-dyfer-s ... 73821.html
Re: E36 dla laika
Kolega jeździł przez 2 sezony w zawodach driftowych 328 coupe. Z jego wypowiedzi łatwo było wywnioskować ze samochód z tym silnikiem radzi sobie raczej do drugiego biegu. Na trzeci bieg już za mało mocy. Wiąże się to rownież z brakiem sensu instalowania większych kół nas 15 cali. Obecnie zmienił na m-power i mówi ze różnica jest kolosalne. 328 do driftu szybko zaczyna ograniczać możliwości. Wydaje mi się ze lepszym rozwiązaniem było by kupienie e36 lub e30 po swapie na 4.4 v8