E36 dla laika

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: E36 dla laika

Post autor: Camil » wt maja 17, 2011 18:49

A to juz kwestia mechanika.... :mrgreen:

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: E36 dla laika

Post autor: ww296 » wt wrz 20, 2011 11:38

polecam 328 - w dobrym stanie. Mody:
kolektro dolotowy z 325 lub lepsza i droższa opcja kolektor wydechowy z M3 (barany). Raczej nie razem wydaje sie ze każde z rozwiązań daje podobne osiągi z tym że z kolektorem wydechowym nie traci sie dołu.
Zawieszenie:

polecam NOWE amortyzatory Bilstein B6 - wbrew pozorom to najtańsza i najlepsza opcja.
oczywiście wymiana sworzni na wahaczach i tuleja pełna - to groszowe sprawy.
Hamulce:
najtańsza opcja - tarcze i jarzmo z BMW E46 po liftingu ze słabszych wersji tarcza 300 mm plug&play zacisk zostaje ten sam więc nawet nie trzeba odpowietrzać mało pracy tanie rozwiązanie. w328 z tyłu mamy tarcze wentylowane i fajnie współgrają z 300 mm z przodu - przy swapie na tarcze z 330 325 mm - tył też pasowałoby ruszyc bo jednak duża różnica w rozmiarze tarczy przód i tył.
Tarcze gładki ATE to najtańsze rozwiązanie ale mierne - nigdy power disk - to szajsowate tarcze.

Naped:
w 328 naped jest bardzo mocny - nie do zabicia praktycznie bez slicka. Mody: szpera i krótsze przełożenie, koniecznośc (droga) wymiany elementów gumowych tyylnego mostu bo jak jest luz którego na codziń nie czuć to wyrywa mocowania i problemy gotowe.

Tuning:
odelżenie auta spowoduje że bedzie szybkie i na prostej i na zakrętach. M3 to oczywiuście inna bajaka ale i koszty i serwis i awaryjność inna...
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E36 dla laika

Post autor: rypik » wt wrz 20, 2011 20:45

ww296 pisze:polecam 328 - w dobrym stanie. Mody:
kolektro dolotowy z 325 lub lepsza i droższa opcja kolektor wydechowy z M3 (barany). Raczej nie razem wydaje sie ze każde z rozwiązań daje podobne osiągi z tym że z kolektorem wydechowym nie traci sie dołu.
I tutaj chciałbym potencjalnych userów M52B28 przestrzec, w takim sensie, że bez ecumastera i wystrojenia tego przyrosty nie są takie "cudowne" jak opisuje się to w necie.
Zbadane empirycznie w samochodzie kolegi, polepszyło się ale kiepsko.

Pierwiej kolektor ssący, potem wydechowy, potem strojenie, i na końcu niutonków było mniej... :-(

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: E36 dla laika

Post autor: ww296 » śr wrz 21, 2011 12:18

Powtórze się: "raczej nie razem" Czyli przypadki o których słysząłem zamontowania baranów i dolotu z m50 nie były korzystne i występowały problemy.
Za to modyfikacje pojedyncze są korzystne bez strojenia.
ja moje 328 zhamowałem z dolotem na 202 KM więc przyrost nie taki jak niektórzy optymiści potają dwieście kilkanaście koni ale wystarczajacy aby na 400 metrów zyskać długośc , półtora.
ciągle szybciej...

tomb32
Posty: 224
Rejestracja: sob sty 30, 2010 14:52
Lokalizacja: gostynin

Re: E36 dla laika

Post autor: tomb32 » wt lis 01, 2011 20:56

nie chce zakladac nowego tematu.jakie przelozenie ma dyfer z b32 ze skrzynia smg?

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: E36 dla laika

Post autor: Bombel » wt lis 01, 2011 20:57

3,23
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

padre
Posty: 92
Rejestracja: wt lut 16, 2010 11:37
Lokalizacja: Chojnice

Re: E36 dla laika

Post autor: padre » wt lis 01, 2011 21:14

a w automacie nie było czasami 3.38 bo też się spotkałem z takim mostem?

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: E36 dla laika

Post autor: Bombel » wt lis 01, 2011 21:15

A były automaty w M3?
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

padre
Posty: 92
Rejestracja: wt lut 16, 2010 11:37
Lokalizacja: Chojnice

Re: E36 dla laika

Post autor: padre » wt lis 01, 2011 21:15


Awatar użytkownika
Greg
Posty: 168
Rejestracja: pn cze 01, 2009 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: E36 dla laika

Post autor: Greg » wt lis 01, 2011 22:01

Dane z linku są dla aut na rynek amerykański. W wersji europejskiej przełożenie było takie jak napisał Bombel.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: E36 dla laika

Post autor: Pawel_M3GT » wt lis 01, 2011 22:13

rypik pisze:
Pierwiej kolektor ssący, potem wydechowy, potem strojenie, i na końcu niutonków było mniej... :-(
I prawidlowo ze moment byl mniejszy .
Wiekszosc ludzi robi takie rzeczy i nie wie po co i dlaczego.

Kolektor dolotowy z M50 nie doda Ci "niutonkow"..
Kolektor w M50 ma szerokie i krotkie lejki ( czyli konsktrukcyjnie powieksza MOC w gornych partiach )
Kolektor w 328i ma waskie i dlugie lejki ( moment obrotowy, elastyczny dol )
Im grubsze barany tym silnik slabszy na dole a mocnejszy na samej gorze.
Prosta zasada.

tomb32
Posty: 224
Rejestracja: sob sty 30, 2010 14:52
Lokalizacja: gostynin

Re: E36 dla laika

Post autor: tomb32 » wt lis 01, 2011 23:17


ZMIJA PŁOCK
Posty: 46
Rejestracja: wt sie 30, 2011 14:29
Lokalizacja: Płock

Re: E36 dla laika

Post autor: ZMIJA PŁOCK » wt lis 01, 2011 23:55

Niby Ładne!! :-D :-D

tomb32
Posty: 224
Rejestracja: sob sty 30, 2010 14:52
Lokalizacja: gostynin

Re: E36 dla laika

Post autor: tomb32 » śr lis 02, 2011 00:15


Bennekx
Posty: 12
Rejestracja: ndz cze 10, 2012 10:15
Lokalizacja: Krakow

Re: E36 dla laika

Post autor: Bennekx » pn cze 11, 2012 18:48

Kolega jeździł przez 2 sezony w zawodach driftowych 328 coupe. Z jego wypowiedzi łatwo było wywnioskować ze samochód z tym silnikiem radzi sobie raczej do drugiego biegu. Na trzeci bieg już za mało mocy. Wiąże się to rownież z brakiem sensu instalowania większych kół nas 15 cali. Obecnie zmienił na m-power i mówi ze różnica jest kolosalne. 328 do driftu szybko zaczyna ograniczać możliwości. Wydaje mi się ze lepszym rozwiązaniem było by kupienie e36 lub e30 po swapie na 4.4 v8

ODPOWIEDZ