DME S50 B32 Ktora kosc odpowiedzialna jest za mapy silnika?

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

DME S50 B32 Ktora kosc odpowiedzialna jest za mapy silnika?

Post autor: Pawel_M3GT » sob gru 18, 2010 18:53

DME MSS50 B32 SIEMENS
Ktora z pamieci flash widocznych na zdjeciu jest odpowiedzialna za sterowanie mapami silnika?
Czy od tego sa te dwie kosci? czy jedna? ( jesli tak to ktora ? i w takiej sytuacji za co odpowiada ta druga?) , Ktore to EWS ?
Prosze o odpowiedzi od osob naprawde majacych 100% informacje.

Obrazek

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: DME S50 B32 Ktora kosc odpowiedzialna jest za mapy silnika?

Post autor: piotr e38 » ndz gru 19, 2010 09:56

Podpytaj Michała Małeckiego, ( Maleckis ) powinien wiedzieć.

Wydaję mi się że druga odpowiada za sterowanie Vanosem.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DME S50 B32 Ktora kosc odpowiedzialna jest za mapy silnika?

Post autor: rypik » ndz gru 19, 2010 20:35

2 procki i 2 pamięci do nich. To nie jest tak, że jedno ews drugie vanos czy cokolwiek innego.

Oprogramowanie bez EWS, czy z remapem, ze zmienionym limiterem rpm 320kilobajtow, masz 2x2mbity, reszta pusto/smieci. W zaleznosci od wersji DME, albo kosci texas albo intel.

Swoja droga jest DME z BMW Motorsport niby bez EWS ale sprzedawane jest w kmplcie razem z czyms wpinanym zamiast EWS'a i z tym sie uruchamia, bez tego nie.

Jedz do lepszego tunera i zrobi Ci co chcesz. Bo akurat MSS50 pięknie programuje się po złączu tylko trzeba zasilić programming pin, bez otwierania sterownika.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: DME S50 B32 Ktora kosc odpowiedzialna jest za mapy silnika?

Post autor: Marcin_Os » ndz gru 19, 2010 23:10

rypik pisze:2 procki i 2 pamięci do nich. To nie jest tak, że jedno ews drugie vanos czy cokolwiek innego.

Oprogramowanie bez EWS, czy z remapem, ze zmienionym limiterem rpm 320kilobajtow, masz 2x2mbity, reszta pusto/smieci. W zaleznosci od wersji DME, albo kosci texas albo intel.

Swoja droga jest DME z BMW Motorsport niby bez EWS ale sprzedawane jest w kmplcie razem z czyms wpinanym zamiast EWS'a i z tym sie uruchamia, bez tego nie.

Jedz do lepszego tunera i zrobi Ci co chcesz. Bo akurat MSS50 pięknie programuje się po złączu tylko trzeba zasilić programming pin, bez otwierania sterownika.
Ta, i wszystko jasne :-P . Jaśniej książę.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: DME S50 B32 Ktora kosc odpowiedzialna jest za mapy silnika?

Post autor: Pawel_M3GT » ndz gru 19, 2010 23:35

rypik pisze:
Swoja droga jest DME z BMW Motorsport niby bez EWS ale sprzedawane jest w kmplcie razem z czyms wpinanym zamiast EWS'a i z tym sie uruchamia, bez tego nie.
Wedlug mojej wiedzy DME z Motorsportu ma EWS ( dosteny jest bypass w celu ominiecia )

W 3.0 na przyklad sa dwa chipy odpowiadajace za prace silnika jeden do DME drugi do sterownika VNC, ktory jest osobno.
W 3.2 jest wszystko w DME.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DME S50 B32 Ktora kosc odpowiedzialna jest za mapy silnika?

Post autor: rypik » pn gru 20, 2010 00:04

Pawel_M3GT pisze:
rypik pisze: Swoja droga jest DME z BMW Motorsport niby bez EWS ale sprzedawane jest w kmplcie razem z czyms wpinanym zamiast EWS'a i z tym sie uruchamia, bez tego nie.
Wedlug mojej wiedzy DME z Motorsportu ma EWS ( dosteny jest bypass w celu ominiecia )

W 3.0 na przyklad sa dwa chipy odpowiadajace za prace silnika jeden do DME drugi do sterownika VNC, ktory jest osobno.
W 3.2 jest wszystko w DME.
Dobra Twoja wiedza. DME z Motorsportu bez EWS ma EWS :) W komplecie _był_ DME + dziwadło-bypass + wiązka. Był ponieważ można kupić tylko DME w obecnej chwili.

Napisałem że bez EWS ma EWS ponieważ jeżeli nie dopięte jest dziwadło-bypass, można zschynronizować z klasycznym EWS2 ze zgodnym VIN. Zatem brak wiązki nie jest przeszkodą.

DME z Motorsportu ma jednak tą wadę, że oprogramowanie procków wewnątrz jest zupełnie inne niż te które jest w klasycznym DME co powoduje brak możliwości ingerencji w ustawienia sterownika przez tunerów.

DME z Motorsportu dostępne jest w dwóch wersjach. Grouppe N (takim dysponuje) oraz Alpha-N (takim nie dysponuje). Różnica seryjny soft vs Grouppe N (bo mam wiedzę tylko o tym) to:

- odcinka równo na 8K,
- możliwość używania termostatu 57oC z Motorsportu,
- inne wystrojenie na 350 kuni.

Oczywiście wystrojenie ma związek z silnikiem S50B32 z Motorsportu który ma cieńszą uszczelkę przez co ma inne CR (11,45 zamiast 11,30), jednomasik lekki Motorsport, i nieco inny układ wydechowy (ale wciąż z katalizatorami) Motorsport. No i airbox.

DME seryjny - nie może być zaflashowany przez kabel do wersji Grouppe-N. Trzeba podnieść, zaprogramować i położyć obie kości w DME. Dzieje się tak z powodu braku możliwości zaflashowania częsci kości przez kabelek.

DME motorsport Alpha-N - oprócz braku MAF - nie mam pojęcia czym się różni, ale wymaga czujnika ciśnienia barometrycznego którego MSS50 w sobie (w przeciwieństwie do MSS52 i nowszych) NIE posiada więc wgranie Alpha-N do seryjnego auta nie jest do końca - tak jak powinno być.

Co do dwóch kości - uproszczając miałem na myśli, że nie jest to takie banalne jak w 3.0 gdzie każdy eeprom był od oddzielnej funkcji.

W 3.2 flashują się oba.

Jeżeli chcesz usunąć EWS to opcje dwie - bądx EWS immo (dostępne na rynku), bądz wizyta u tunera który oprócz wyrzucenia EWS może zmienić Ci limiter/vmax/wystrojenie. O to chodziło mi w pierwszym nieczytelnym poście.
Marcin_Os pisze:Ta, i wszystko jasne :-P . Jaśniej książę.
Tołdi się poprawi. :cry:

bumer
Posty: 2
Rejestracja: wt sty 18, 2011 12:09
Lokalizacja: isle of man

Re: DME S50 B32 Ktora kosc odpowiedzialna jest za mapy silnika?

Post autor: bumer » wt sty 18, 2011 12:24

Jako, iż jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym wszystkich serdecznie powitać :607: wracając do tematu, mam galletto 1250 i gdzieś na youtube widziałem jak koleś podłączył DME "na stole", moje pytanie brzmi : Które piny z okrągłego gniazda i które z DME trzeba połączyć ze sobą ? dzięki

bumer
Posty: 2
Rejestracja: wt sty 18, 2011 12:09
Lokalizacja: isle of man

Re: DME S50 B32 Ktora kosc odpowiedzialna jest za mapy silnika?

Post autor: bumer » wt sty 18, 2011 12:27


Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: DME S50 B32 Ktora kosc odpowiedzialna jest za mapy silnika?

Post autor: Dakic » wt mar 01, 2011 19:27

to ktora to wkoncu bedzie kosc?? ta po prawej czy po lewej?? mam soft od h&h i chce go zamontowac tylko nieusmiecha mi sie wyjarac czegokolwiek [przez podmiane niewlasciwej kosci....

ODPOWIEDZ