MaRoS's E46 M3
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
MaRoS's E46 M3
Witam! Wpadłem na pomysł, aby każdy z nas powiedział trochę o swoim aucie i może wkleił kilka zdjęć.
Moje auto jest to E46 M3 z 06.2005 roku. Auta ma pakiet Competition, który wyróżnia auto spośród innych eMek. Auto kupiłem z przebiegiem 6800km w tej chwili po pół roku ma 22000km. Musze przyznać, że był to najlepszy zakup mojego życia. Nigdy nie miałem auta, które przynosiło by taką radość z jazdy. To nawet nie to, że jest takie szybkie (w sumie osiągami nie odbiega bardzo od mojego poprzedniego auta) tylko po prostu każdego dnia kiedy mam gdzieś jechać, odczuwam wewnętrzną radość jak sobie pomyśle, że będę tam jechał moją eMką
Różnice pakietu Competiotn to :
- felgi ze wzorem od CSL’a,
- kierownica i hamulec ręczny pokryty alcantarą,
- krótsze przełożenie kierownicze (z 15.4:1 do 14.5:1),
- przednie hamulce od CSL’a ( tarcze 345mm, seria 325mm),
- M-track mode, czyli przycisk na kierownicy wyłączający ESP „do połowy”. Niestety mieć M-track mode = brak multifunkcji na kierownicy.
- Kolor Interlagos Blau oferowany tylko w tym pakiecie,
- aluminiowe listwy oferowane tylko z tym pakietem.
Moc auta była weryfikowana na hamowni inercyjnej jednak napotkałem trochę problemów przy pomiarze. Jak pewnie nie wszyscy wiedzą E46 M3 ma ogranicznik obrotów na luzie. Robiąc tzw. „przygazówki” komputer odcina paliwo przy 6 tyś obrotów. Nie wiedzieć czemu (pewnie za małe obciążenie) na hamowni inercyjnej auto myślało, że jest na luzie i odcinało paliwo przy tych 6 tyś obr. Dlatego wykres ucina się tam gdzie się ucina a nie idzie do 8 tys. Jak Master's zrobi hamownie na 4x4 to migiem do niego podjade i się zmierze na porządnej obciążeniówce
Modyfikacje auta to dyfuzor ala CSL, karbonowe grille przedni i boczne. Dołożyłem też moduł free-TV dzięki któremu można oglądać telewizje podczas jazdy. Musze przyznać, że trzeba się pilnować, bo łatwo jest się zagapić .
Planowane modyfikacje:
- Pompowanie boczków oraz regulacja ledźwiowa fotela kierowcy (mam już części tylko trochę czasu brak, żeby się za to zabrać),
- karbonowe listwy
- klapa bagażnika CSL,
- kompresor (najprawdopodobniej Active Autowerke Stage II = ok. 500KM ,
- karbonowy dach,
- hamulce (jakiś BBK pewnie Brebmo)
- wydech
Trochę zdjęć:
Może Pan Admin też opisze swoje auto
Moje auto jest to E46 M3 z 06.2005 roku. Auta ma pakiet Competition, który wyróżnia auto spośród innych eMek. Auto kupiłem z przebiegiem 6800km w tej chwili po pół roku ma 22000km. Musze przyznać, że był to najlepszy zakup mojego życia. Nigdy nie miałem auta, które przynosiło by taką radość z jazdy. To nawet nie to, że jest takie szybkie (w sumie osiągami nie odbiega bardzo od mojego poprzedniego auta) tylko po prostu każdego dnia kiedy mam gdzieś jechać, odczuwam wewnętrzną radość jak sobie pomyśle, że będę tam jechał moją eMką
Różnice pakietu Competiotn to :
- felgi ze wzorem od CSL’a,
- kierownica i hamulec ręczny pokryty alcantarą,
- krótsze przełożenie kierownicze (z 15.4:1 do 14.5:1),
- przednie hamulce od CSL’a ( tarcze 345mm, seria 325mm),
- M-track mode, czyli przycisk na kierownicy wyłączający ESP „do połowy”. Niestety mieć M-track mode = brak multifunkcji na kierownicy.
- Kolor Interlagos Blau oferowany tylko w tym pakiecie,
- aluminiowe listwy oferowane tylko z tym pakietem.
Moc auta była weryfikowana na hamowni inercyjnej jednak napotkałem trochę problemów przy pomiarze. Jak pewnie nie wszyscy wiedzą E46 M3 ma ogranicznik obrotów na luzie. Robiąc tzw. „przygazówki” komputer odcina paliwo przy 6 tyś obrotów. Nie wiedzieć czemu (pewnie za małe obciążenie) na hamowni inercyjnej auto myślało, że jest na luzie i odcinało paliwo przy tych 6 tyś obr. Dlatego wykres ucina się tam gdzie się ucina a nie idzie do 8 tys. Jak Master's zrobi hamownie na 4x4 to migiem do niego podjade i się zmierze na porządnej obciążeniówce
Modyfikacje auta to dyfuzor ala CSL, karbonowe grille przedni i boczne. Dołożyłem też moduł free-TV dzięki któremu można oglądać telewizje podczas jazdy. Musze przyznać, że trzeba się pilnować, bo łatwo jest się zagapić .
Planowane modyfikacje:
- Pompowanie boczków oraz regulacja ledźwiowa fotela kierowcy (mam już części tylko trochę czasu brak, żeby się za to zabrać),
- karbonowe listwy
- klapa bagażnika CSL,
- kompresor (najprawdopodobniej Active Autowerke Stage II = ok. 500KM ,
- karbonowy dach,
- hamulce (jakiś BBK pewnie Brebmo)
- wydech
Trochę zdjęć:
Może Pan Admin też opisze swoje auto
Re: MaRoS's E46 M3
Poniwaz mialem przyjemonosc pojezdzic tym autem:
+ zmniejszone przelozenie kierownicze - na prawde super sparawa, szczegolnie na kretym torze. Czuc roznice w stosunku do zwyklej M, a do tego jest bardzo fajna kierownica w alcantarze
+ wzor felg - bardzo ladne, wg mnie nawet troche ladniejsze od moich Chociaz te sa odlewane a moje kute.
+ TV z TV-free - I want one
- brak multifunkcji i tempomatu na kierwnicy - o ile w polskich warunkach tempomat srednio sie przydaje to sterowanie radiem jest wyjatkowo przydatne
- kolor, moze to kwestia gustu ale za malo niebieski a za bardzo fioletowy
- wewnetrzne listwy ozdobne - bardzo porzadnie wykonane (prawdziwe alumninium) ale wygladaja wg mnie srednio
Opis mojego auta juz wkrotce. Aby rozkrecic to forum zapraszam wszystkich do opisu swoich M
+ zmniejszone przelozenie kierownicze - na prawde super sparawa, szczegolnie na kretym torze. Czuc roznice w stosunku do zwyklej M, a do tego jest bardzo fajna kierownica w alcantarze
+ wzor felg - bardzo ladne, wg mnie nawet troche ladniejsze od moich Chociaz te sa odlewane a moje kute.
+ TV z TV-free - I want one
- brak multifunkcji i tempomatu na kierwnicy - o ile w polskich warunkach tempomat srednio sie przydaje to sterowanie radiem jest wyjatkowo przydatne
- kolor, moze to kwestia gustu ale za malo niebieski a za bardzo fioletowy
- wewnetrzne listwy ozdobne - bardzo porzadnie wykonane (prawdziwe alumninium) ale wygladaja wg mnie srednio
Opis mojego auta juz wkrotce. Aby rozkrecic to forum zapraszam wszystkich do opisu swoich M
- tom_kulturysci
- Posty: 685
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
- Auto: E46 M3 & 335D
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: MaRoS's E46 M3
jesli mozesz to zrob pare fotek srodka.....
kozacka ta Twoja kierownica musi byc.....
kozacka ta Twoja kierownica musi byc.....
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
zrobie pare fotek jutro i wstawie
P.S. Ty w swoim wątku też byś zrobił kilka fotek wnętrza
P.S. Ty w swoim wątku też byś zrobił kilka fotek wnętrza
Re: MaRoS's E46 M3
Maros, ostatnie zdjecie jest miodzio...
Re: MaRoS's E46 M3
Piękna Emeczka a jaki kolor bardzo mi sie podoba ale tak sądze że m3 najbardziej pasuje w phonex yellow oraz Laguna Seca Blue. A tak wogole jaką benzyne tankujesz ????
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
Macra - mam je na gronie a zrobił je nie kto inny jak Mr Krupek
cent01 - tak naprawde kolor kwestia gustu... mi się osobiście w nim podoba to, że jest dostępny tylko z pakietem Competition a co za tym idzie w Polsce jest to maksymalna żadkość... swoją drogą ktoś wie czy jest jakaś inna M3 z tym pakietem w Polsce?
Tankuje zawsze V-Power Racing. Zdarzyło mi się w trasie zatankować 98 ze 2 razy, bo shella żadnego nie było w pobliżu Wiem jedno...napewno nie zalał bym nigdy 95
cent01 - tak naprawde kolor kwestia gustu... mi się osobiście w nim podoba to, że jest dostępny tylko z pakietem Competition a co za tym idzie w Polsce jest to maksymalna żadkość... swoją drogą ktoś wie czy jest jakaś inna M3 z tym pakietem w Polsce?
Tankuje zawsze V-Power Racing. Zdarzyło mi się w trasie zatankować 98 ze 2 razy, bo shella żadnego nie było w pobliżu Wiem jedno...napewno nie zalał bym nigdy 95
Re: MaRoS's E46 M3
Ja równierz tankuje na V powera 100 oktanów ale równierz 98 na orlenie i Bp no i niekidy statoil. Ale znajomy ma M3 to mówi żeby nie tankowac v powera. Z tego co się orientuje to masz chyba jedyną w Polsce M3 CS. Jak możesz powiedzić ile dałes za taka M3???
Pale gume a nie dusze
- tom_kulturysci
- Posty: 685
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
- Auto: E46 M3 & 335D
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: MaRoS's E46 M3
MaRoS pisze: Tankuje zawsze V-Power Racing. Zdarzyło mi się w trasie zatankować 98 ze 2 razy, bo shella żadnego nie było w pobliżu Wiem jedno...napewno nie zalał bym nigdy 95
zeby tankowac V-POWER to trzeba miec stacje w miescie, a jesli sie ma ją 90 km dalej to LIPA....
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
czemu nie tankować V-powera? Ja tego nie robie, żeby auto było szybksze tylko z tego co się oriętuje to jest to jedyne paliwo sprowadzane z niemiec. Poprostu pokskiej benzynie nie ufam...
cena poszła na PW
cena poszła na PW
Re: MaRoS's E46 M3
Bo moj znajomy uważa ze komputer ktory steruje układem paliwowym jest ustawiony na paliwo 98 oktabowe. On startował kiedyś na 1.4 mili to mowił ze najlepszy czas miał na bezynie z petrochemi 98 i taka tantuje
Pale gume a nie dusze
- tom_kulturysci
- Posty: 685
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
- Auto: E46 M3 & 335D
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: MaRoS's E46 M3
moim zdaniem nic nie powinno sie stac na V-POWER, lecz na klapce jest zmianka napisana ze od 95-98 pb
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
bajki imo... komputer w m3 jest adaptacyjny, czyli dostosowuje się do paliwa w aucie. zresztą nawet jeśli by był ustawiony na paliwo 98 to nie wierze, żeby to miało znaczący wpływ na osiągi auta (1/4 mili)
Re: MaRoS's E46 M3
A ty w swojej emczke masz skrzynie SMG ??? a jak tak to ktorej generacji i jak się to sprawdza ???
Pale gume a nie dusze
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: MaRoS's E46 M3
mam manuala, a w e46 m3 były tylko SMG II. Mateush ma sekwencje i bardzo ją sobie chwiali... do mnie osobiscie ta skrzynia nie przemawia, przynajmniej nie tak jak manual