Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
Planuje odświeżyć powłoke lakiernicza w swojej babci, nie chcialbym jednoczesnie pakowac jej na warsztat i robic to poprzez "zbieranie" warstwy lakieru na mokro z papierem 2000, bo lakier jest w calkiem dobrej kondycji, chodzi mi o typowy finishing - pastowanie + powłoka ochronna.
Ma ktos z was jakies doswiadczenia w tej materii, jest jakis adres za z rozsądną kwotą za tego typu usługi (wawa i okolice?)
Ma ktos z was jakies doswiadczenia w tej materii, jest jakis adres za z rozsądną kwotą za tego typu usługi (wawa i okolice?)
No Fear - No Fun!
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
Moze to Ci troche przyblizy jak to zrobic samemu, o ile oczywiscie bedzie chcialo Ci sie w to bawic


Nie do konca to, o co Ci chodzi, ale zawsze cosQSY pisze:Bardzo często w naszych starszych samochodach spotykamy sie z problemem porysowanego- zniszczonego lakieru. Chciał bym w miare mozliwosci przyblizyc Wam jak mozna samemu w prosty sposób odświeżyc stary porysowany i zmatowiały lakier![]()
Narazie skupimy sie na polerowaniu mechanicznym.
Na początek moze podam przykladowe narzedzia i pasty (scierne i nabłyszcające ) z jakich bedziemy korzystac:
Napewno bedziemy potrzebowali past o róznej scieralnosci ja osobiscie polecam pasty firmy farecla (czyt. farekla).
do początkowej polerki polecam paste G3
Obrazek
do wykanczającej G10
Obrazek
Napewno bedziemy potrzebowali tez tzw G-Mopa (gabka polerska zakaldana na szlifierkę kątową)
Obrazek
na foto to ta biala gabka z kawalkiem plastiku![]()
oczywiscie bedziemy potrzebowac szlifierki kątowej, UWAGA! szlifirka musi byc koniecznie z regulowaną predkoscią obrotową.
Obrazek
bedziemy potrzebowali tez papieru sciernego (tzw na mokro) w zaleznosci od ilosci polerowanych elementów bedziemy potrzebowali od 5 do 10 arkuszy tego papieru.
Papier wodny o ziarnistosci 2000 lub 2500 w zaleznosci od stanu lakieru![]()
do polerki potrzebne bedzie tez wiaderko ( litraz wiaderka w zaleznosci od upodoban osoby polerującej)
bedziemy potrzebowali równiez czystej gabki do przepłukiwania polerowanych elementów.
DObrze było by miec tez w zasiegu reki szlauf z bierzącą wodą.
jak juz mamy potrzebne narzedzia, mozemy zabrac sie do przygotowania auta do polerki. Sprawa jest latwa poniewaz operacja ta polega na bardzo dokaldnym umyciu auta i ocenie uszkodzen lakieru.
nastepnie po ocenie uszkodzenia lakieru mozemy przystąpic do matowania lakieru. Do tego celu uzywam papieru o ziarnistosci 2000 dla bardziej zniszczonych powlok lub 2000 dla powlok które posiadaja delikatne rysy lub zmatowienia.
Sama opracja matowania polega na wlaniu wody do wiaderka a nastepnie wrzuceniu do tej wody naszego papieru wodnego, nastepnie mokrym papierem delikatnie ruchami okreznymi matujemy dany element samochodu. Podczas tej operacji trzeba koniecznie uwazac na szelkiego rodzaju ranty, poniewaz na nich znajduje sie najmniej lakieru i łatwo jest go poprostu przetrzecPodczas matowania trzeba pamietac o tym by dosyc czesto moczyc papier scierny i sam element matowany. Kazdy element na samochodzie matujemy do uzyskania szarej jednolitej powloki. Przypominam ze cała operacja jest bardzo deikatna i bardzo czesto musimy kontrolowac stan lakieru. Dobre oko jest niezbędne
![]()
Zmatowany element nalezy dokladnie umyc i osuszyc po zakonczeniu operacji, jezeli widzimy ze lakier nie jest równomiernie zmatowany, operacje powtarzamy tylko w tych miejscach gdzie zauwazylismy jeszcze przebłyski starej powłoki caly czas pamietając o tym by dokladnie namaczac miejsce matowane.
Gdy juz element jest idealnie zmatowany, mozemy przygotowac szlifirkę kątową i G-mopa
Samego G-mopa trzeba nasączyc w czystej wodzie,
Obrazek
nastepnie zamontowac go do szlifierki kątowej w szlifierce ustawiamy prędkosc obrotową na poziomie 1800 obr/min
Obrazek
nastepnie musimy odwirowac z Gmopa nadmiar wody
Obrazek
pózniej nakladamy paste polerską G3 na polerowany element (pasty dajemy odrobinę w zaleznosci od twardosci powloki polerskiej) skrapiamy element wodą, przykladamy szlifierkę kątową z G-mopem i okręznymi ruchami delikatnie polerujemy zmatowiony element samochodu![]()
Obrazek
w miedzy czasie cały czas pamietamy o nawilzaniu G-mopa i polerowanego elementu
Podczas polerowania musimy zwróci uwage na to aby nawilzanie odbywalo sie w sposób umiejetny to jest tak aby wody nie bylo za duzo (moze to spowodowac usterke szlifireki lub nawet porazenie prądem) lub za malo ( mozemy przypalic lakier lub uszkodzic G mopa)
Oczywiscie podczas polerowania równiez uwazamy na ranty, trzeba pamietac ze tez scieramy lakier tyle tylko ze w mniejszej ilosci.
Po zakonczeniu polerowania dla uzyskania lepszego efektu powtarzamy operacje tyle tylko ze z uzyciem pasty mniej sciernej (tzw wykanczającej) czyli G10
UWAGA! nie matujemy drugi raz samochodu czy tez danego elementu, powtarazamy operacje samego polerowania z uzyciem innej pasty polerskiej.
Tak spolerowany element trzeba teraz zabezpieczyc woskiem samochodowym, moim zdaniem najlepszy dostepny na rynku srodek do woskowania auta to srodek o nazwie formuła 1
Obrazek
na poczatek woskowania polecam żółta formułe a dla uzyskania lepszego efektu polecam forumłę czerowną.
Po takiej operacji zwiazanej z reanimacją naszego lakieru na samochodzie mozemy sie cieszyc piekną powłoka lakierniczą.
Dodam od siebie ze takich operacji nie mozna wykonywac co tydzienczy co miesiac...taka operacja powinna sie odbyc raz na dwa lata w zaleznosci od tego jak dbamy o samochód i w jakim stanie jest nasz lakier, pamietajmy ze lakier w leciwych samochodach utlenia sie i wbrew pozorom na samochodzie jest go coraz mniej. Dlatego tzreba bardzo uwazac przy matowaniu auta. Podczas matowania mozemy ocenic grubosc lakieru i jego stan a po takiej ocenie dobrac odpowiednio pasty scierne i technike polerowania. Dla poczatkujacych polecam bardzo uwazac, nie robic tego szybko i na kazdy cm2 auto bardzo uwazac.

Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 12:50 przez Bagio, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
dzieki, tyle że opisałeś tu operacje której właśnie nie chciałbym robic.
1. sposób "renowacji" dla mocno zmęczonych powłok lakierniczych
2. papier 2000+pasta ścierna - nie jest to dobre rozwiazanie - kilka takich zabiegow i można rozgladać sie za lakiernikiem...
3. nie mam narzedzi, produktów ani czasu, szukam miejsca gdzie wstawie rano i wieczorem odbiore świeżutkie auto
1. sposób "renowacji" dla mocno zmęczonych powłok lakierniczych
2. papier 2000+pasta ścierna - nie jest to dobre rozwiazanie - kilka takich zabiegow i można rozgladać sie za lakiernikiem...
3. nie mam narzedzi, produktów ani czasu, szukam miejsca gdzie wstawie rano i wieczorem odbiore świeżutkie auto
No Fear - No Fun!
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
Może tu: http://www.ochronalakieru.pl/SyTy pisze: 3. nie mam narzedzi, produktów ani czasu, szukam miejsca gdzie wstawie rano i wieczorem odbiore świeżutkie auto
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
pogoglowałem chwile i jeszcze znalazłem jakieś szczątkowe info o firmie SNB Sweden z podobną usługą tyle tylko że ich strona nie funkcjonuje a info z sieci są mocno ograniczone.Pawel pisze:Może tu: http://www.ochronalakieru.pl/
Pytam więc dalej czy firma ochronalakieu.pl jest jedyną na naszym rynku oferującą taki rodzaj usług, nie ma żadnej alternatywy? Chodzi głównie o koszt, za pełny pakiet u nich 2200pln

No Fear - No Fun!
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
Tez mnie to czeka. Daj znac jak zglebisz temat.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
Ja też właśnie muszę to zrobić, bo u nas gdzie eMka stała przez jakiś czas pod chmurką, z lakierem jeszcze gorzej. Też właśnie myślałem o www.ochronalakieru.pl i pełny pakiet.
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
Strasznie drogi ten Diamondbrite.
Czy to nie jest to samo http://moto.allegro.pl/item337068072__n ... brite.html ?
Czy to nie jest to samo http://moto.allegro.pl/item337068072__n ... brite.html ?
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
To jest to.
Tak wogóle zajmuje się tym Shifty, ten z forum SR.PL
Tak wogóle zajmuje się tym Shifty, ten z forum SR.PL
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
to jest co? z tego co sie orientowałem w obu firmach (Ochronalakieru, SNB) środki których używają nie są do obrotu zewnętrznego. Ochronalakieru.pl jest droższa, tyle że po pełnej usłudze otrzymujesz zapas środków do pielęgnacji lakieru na kilka-kilkanaście myć auta, z kolei SNB ma na wstepie jakieś 30-35% tańszą usługę no ale nic nie dostajesz w formie"reklamówki". Obie firmy mają zbliżony rodzaj usługi albo dla właściciela - podobne osiagają efekty.Marcin_Os pisze:To jest to.
ma jakiś swój warsztat/pomieszczenie, robi pranie i pielęgnację tapicerki?Marcin_Os pisze:Tak wogóle zajmuje się tym Shifty
Do jaśniejszego oglądu o czym mówie, zamieszczam zdjecie. W efekcie końcowym po takiej usłudze oczekuje uzyskania efektu szkła - pod każdym kątem lakier bez widocznych mikrorysek (czegoś co się pojawia na lakierze już po pierwszym myciu na szczotach)
Jeśli nie znajdę żadnej innej alternatywy poza dwoma wymienionymi mam zamiar zrobić test w obu firmach (jak sie zgodzą) na żony aucie (7 letnia głęboka czerń w akrylu z VW bardzo cieżki w utrzymaniu, wszystko na nim widać)
No Fear - No Fun!
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
Troszkę zorientowałem się w tym temacie, i generalnie wszystkie środki czy to SNB czy Diamondbrite mają podobne zasady działenia.
I tak pełen pakiet Diamondbrite jak wspominaliście kopsztuje ok.2200zł , jeśli chodzi o SNB to jest w Żyrardowie ( tel. 046 855 02 77 ) firma która oferuje kompletną usługę za ok.1200zł - mankamentem jest konieczność zostawienia auta na 1-2 ! dni .
Jest także w Warszawie jeszcze jeden zakład używający środków bazujących na polimerach jakiejś francuskiej firmy o takim samym działaniu ,koszt usługi to ok.600zł netto , ale nie robią wnętrza !. Jest to zakład blacharsko lakierniczy Daewoo ( tel. 227439669 ), mieści się na tyłach serwisu aut amerykańskich przy Łodygowej 25 lub 27 ?
Ja widziałem osobiście efekt działania SNB na czarnym e38 i wygladała rewelacyjnie
, auto po 200km w ulewnym deszczu na autostradzie pozostawało czyste. Ale działanie antystatyczne środka niestety uniemożliwiło zamontowanie magnetycznej anteny CB.
Auto było robione w poznańskiej firmie http://www.piekneauto.pl/ , kosztowało to 350zł netto bez wnętrza.
I tak pełen pakiet Diamondbrite jak wspominaliście kopsztuje ok.2200zł , jeśli chodzi o SNB to jest w Żyrardowie ( tel. 046 855 02 77 ) firma która oferuje kompletną usługę za ok.1200zł - mankamentem jest konieczność zostawienia auta na 1-2 ! dni .
Jest także w Warszawie jeszcze jeden zakład używający środków bazujących na polimerach jakiejś francuskiej firmy o takim samym działaniu ,koszt usługi to ok.600zł netto , ale nie robią wnętrza !. Jest to zakład blacharsko lakierniczy Daewoo ( tel. 227439669 ), mieści się na tyłach serwisu aut amerykańskich przy Łodygowej 25 lub 27 ?
Ja widziałem osobiście efekt działania SNB na czarnym e38 i wygladała rewelacyjnie

Auto było robione w poznańskiej firmie http://www.piekneauto.pl/ , kosztowało to 350zł netto bez wnętrza.
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
To co podał w linku mateush, to jest właśnie ten środek. Używają tego u nas w serwisie. Pokrywają tym nowe samochody i wygląda to naprawdę konkretnie. W przypadku samochodów używanych najpierw jest polerka mechaniczna, a dopiero później Diamond. O kosztach nie będę pisał bo są dużo wyższe niż u dystrybutora.SyTy pisze:to jest co? z tego co sie orientowałem w obu firmach (Ochronalakieru, SNB) środki których używają nie są do obrotu zewnętrznego. Ochronalakieru.pl jest droższa, tyle że po pełnej usłudze otrzymujesz zapas środków do pielęgnacji lakieru na kilka-kilkanaście myć auta, z kolei SNB ma na wstepie jakieś 30-35% tańszą usługę no ale nic nie dostajesz w formie"reklamówki". Obie firmy mają zbliżony rodzaj usługi albo dla właściciela - podobne osiagają efekty.Marcin_Os pisze:To jest to.
ma jakiś swój warsztat/pomieszczenie, robi pranie i pielęgnację tapicerki?Marcin_Os pisze:Tak wogóle zajmuje się tym Shifty
Do jaśniejszego oglądu o czym mówie, zamieszczam zdjecie. W efekcie końcowym po takiej usłudze oczekuje uzyskania efektu szkła - pod każdym kątem lakier bez widocznych mikrorysek (czegoś co się pojawia na lakierze już po pierwszym myciu na szczotach)
Jeśli nie znajdę żadnej innej alternatywy poza dwoma wymienionymi mam zamiar zrobić test w obu firmach (jak sie zgodzą) na żony aucie (7 letnia głęboka czerń w akrylu z VW bardzo cieżki w utrzymaniu, wszystko na nim widać)
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
dzięki Koki za info, Marcin_ a co z tym Shifty, jak mozesz daj mi jakiś namiar na PW.
Pytanie do wszystkich, którzy byliby zainteresowani odświeżeniem auta, bede robil rekonesans w przyszlym tygodniu pod katem jakosci i cen, wydaje mi sie ze jak byloby wiecej jak 2-3 auta moznaby wynegojowac jakis dodatkowy upust.
Prosze o wpisy chetnych w tym temacie lub do mnie PW, ja bede stawial 2 auta od siebie.
Pytanie do wszystkich, którzy byliby zainteresowani odświeżeniem auta, bede robil rekonesans w przyszlym tygodniu pod katem jakosci i cen, wydaje mi sie ze jak byloby wiecej jak 2-3 auta moznaby wynegojowac jakis dodatkowy upust.
Prosze o wpisy chetnych w tym temacie lub do mnie PW, ja bede stawial 2 auta od siebie.
No Fear - No Fun!
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
Ja jak na razie mam jedno auto z nowym lakierem do zabezpieczenia ,a w póżniejszym czasie jeszcze 3 kolejne.SyTy pisze: Pytanie do wszystkich, którzy byliby zainteresowani odświeżeniem auta, bede robil rekonesans w przyszlym tygodniu pod katem jakosci i cen, wydaje mi sie ze jak byloby wiecej jak 2-3 auta moznaby wynegojowac jakis dodatkowy upust.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poprawa kondycji lakieru w Twoim ///M
może i ja bym się na coś takiego pisał... 
