witam serdecznie wszystkich forumowiczów i od razu chciałem przedstawić informację mam do zaoferowania możliwość dokonania analizy przepływu przez układy dolotowe i wylotowe silnika, przed lub po modyfikacji, zakres pomiarowy urządzenia od 0-275 ltr/s przepływającego powietrza
analiza obejmuje serię pomiarów z tabelami wyników wykresami wydatków i strat przepływu, wnioskami i spostrzeżeniami. jeżeli jest ktoś zainteresowany tego typu usługą to pierwsza osoba z forum bmw M, która się zgłosi ma pomiar danego modułu gratis. we własnym zakresie jednak będzie musiała dorobić adapter do urządzenia.
co oznacza moduł ?np. układ dolotowy od wlotu powietrza do przepustnicy, lub kolektor dolotowy z przepustnicą, lub kanał głowicowy z zaworem.
jak ktoś będzie zainteresowany to mogę przesłać na emaila
przykład takiej analizy (dotyczy ona silnika 5.7 hemi układ doprowadzenia powietrza do kolektora ssacego)
proszę o zapytanie na emaila lub telefonicznie
artitech@wp.pl
722300036
flowbench w legnicy- urządzenie do badania przepływu
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: flowbench w legnicy- urządzenie do badania przepływu
Dziekuje ze przeslanie mi materialow. Przejrzalem i powiem ze takie stanowisko na pewno jest bardzo przydatne do roznego typu prac, zwiazanych z polepszaniem sprawnosci napelniania itd. Ile jest takich stanowisk w PL ? Ja sa koszty przeprowadzenia takich badan, dorobienia adaptera?
Jedynym minusem chyba sa jednak koszty tego, bo prace nad przeplywem sa zazwyczaj zmudne, a pamietajmy ze w dzisiejszych czasach malo kto decyduje sie na konkretne modyfikakcje wolnossacych silnikow. W przypadku silnikow doladowanych te opory nie maja juz az takiego znaczenia.
Zakres pomiarowy tej maszyny jest taki akurat, Moje M5 osiaga przeplyw teoretyczny na poziomie 221 ltr/s przy 7000 rpm (przy napelnieniu 100%). Forma graficzna wynikow pozostawia jeszcze wiele do zyczenia, ale mam nadzieje ze to bedzie sie rozwijalo
Jedynym minusem chyba sa jednak koszty tego, bo prace nad przeplywem sa zazwyczaj zmudne, a pamietajmy ze w dzisiejszych czasach malo kto decyduje sie na konkretne modyfikakcje wolnossacych silnikow. W przypadku silnikow doladowanych te opory nie maja juz az takiego znaczenia.
Zakres pomiarowy tej maszyny jest taki akurat, Moje M5 osiaga przeplyw teoretyczny na poziomie 221 ltr/s przy 7000 rpm (przy napelnieniu 100%). Forma graficzna wynikow pozostawia jeszcze wiele do zyczenia, ale mam nadzieje ze to bedzie sie rozwijalo

Re: flowbench w legnicy- urządzenie do badania przepływu
witam
forma przedstawienia wyników jest opracowywana i będzie na pewno się zmieniała aby była jak najbardziej czytelna dla odbiorcy. dziękuję za opinie i jednocześnie proszę o sugestie, w którym kierunku zmiany miałby nastąpić, aby spełniało to wymagania. wszelkie sugestie mile widziane.
co do ceny to jest ona zależna od rodzaju badania. tzn. czy ma być badany pojedynczy element np. moduł przepustnicy, czy zespół przepustnic, czy będzie to pojedyncze badanie układu dolotowego seryjnego i porównanie go do układu modyfikowanego np: porównanie oporów w warunkach znamionowych układu z filtrem seryjnym i z filtrem (sportowym ) bo różnie z nimi bywa, czy może będzie to badanie przepustowości zaworów w funkcji skoku, czy np. jaki wpływ będzie miała zmiana skoku zaworów na parametry przepływu ( przy wymianie wałków r.) jest to zależne zupełnie od tego jaką odpowiedź chcemy uzyskać. na cenę będzie miała wpływ ilość cylindrów silnika jeżeli będzie to badanie porównujące przepływ w kanałach. cena również będzie zależna od energii gdyż minimalna moc urządzenia wykorzystywana to 1,2 KW a max7.2 KW no i czas jaki poświęci się na badanie danego układu. co do adaptera to jest opcja dorobienia adaptera do konkretnego elementu przez klienta ( może ma takie możliwości techniczne np. ma zakład ślusarski) wtedy odchodzi to od kosztów badań ( należy zwrócić uwagę, że ten adapter będzie służył wielokrotnie , tyle razy ile będzie potrzeba wykonania pomiarów . adapter taki można wykonać w kilka osób jeżeli będzie chciało się badać te parametry w kilku silnikach).
jeżeli klient nie ma możliwości to adapter może być dorobiony na miejscu lecz jego cena też jest uzależniona od jego skomplikowania i będzie wliczona w cenę badania. przykładowo adapter przepustnicy można wykonać z kawałka dechy i koszt jego nie przekroczy 20 pln. a adapter głowicy to element do którego wykonania jest potrzebne zaplecze ślusarskie i koszt jego będzie znacznie większy.
co do ilości stanowisk w Polsce to szukałem informacji na ten temat i sieci i doliczyłem się trzech (mimo tego że za oceanem jest to popularne urządzenie, jak i również na wyspach)być może się mylę, ale inne firmy się albo nie chwalą takimi urządzeniami albo ich nie posiadają .dlaczego ?
odpowiedź jest prosta >flow tester prawdę ci powie< i czasami lepiej jej nie znać bo można się tylko mocno zdenerwować jak pomyśli się zostawionych pieniądzach i mizernym efekcie.
podsumowując cena jest zależna od rodzaju badania i ostateczna będzie podana dopiero po ustaleniu konkretów (informacji o tym jakie klient chce uzyskać odpowiedzi)
pozdrawiam
Piotr
forma przedstawienia wyników jest opracowywana i będzie na pewno się zmieniała aby była jak najbardziej czytelna dla odbiorcy. dziękuję za opinie i jednocześnie proszę o sugestie, w którym kierunku zmiany miałby nastąpić, aby spełniało to wymagania. wszelkie sugestie mile widziane.
co do ceny to jest ona zależna od rodzaju badania. tzn. czy ma być badany pojedynczy element np. moduł przepustnicy, czy zespół przepustnic, czy będzie to pojedyncze badanie układu dolotowego seryjnego i porównanie go do układu modyfikowanego np: porównanie oporów w warunkach znamionowych układu z filtrem seryjnym i z filtrem (sportowym ) bo różnie z nimi bywa, czy może będzie to badanie przepustowości zaworów w funkcji skoku, czy np. jaki wpływ będzie miała zmiana skoku zaworów na parametry przepływu ( przy wymianie wałków r.) jest to zależne zupełnie od tego jaką odpowiedź chcemy uzyskać. na cenę będzie miała wpływ ilość cylindrów silnika jeżeli będzie to badanie porównujące przepływ w kanałach. cena również będzie zależna od energii gdyż minimalna moc urządzenia wykorzystywana to 1,2 KW a max7.2 KW no i czas jaki poświęci się na badanie danego układu. co do adaptera to jest opcja dorobienia adaptera do konkretnego elementu przez klienta ( może ma takie możliwości techniczne np. ma zakład ślusarski) wtedy odchodzi to od kosztów badań ( należy zwrócić uwagę, że ten adapter będzie służył wielokrotnie , tyle razy ile będzie potrzeba wykonania pomiarów . adapter taki można wykonać w kilka osób jeżeli będzie chciało się badać te parametry w kilku silnikach).
jeżeli klient nie ma możliwości to adapter może być dorobiony na miejscu lecz jego cena też jest uzależniona od jego skomplikowania i będzie wliczona w cenę badania. przykładowo adapter przepustnicy można wykonać z kawałka dechy i koszt jego nie przekroczy 20 pln. a adapter głowicy to element do którego wykonania jest potrzebne zaplecze ślusarskie i koszt jego będzie znacznie większy.
co do ilości stanowisk w Polsce to szukałem informacji na ten temat i sieci i doliczyłem się trzech (mimo tego że za oceanem jest to popularne urządzenie, jak i również na wyspach)być może się mylę, ale inne firmy się albo nie chwalą takimi urządzeniami albo ich nie posiadają .dlaczego ?
odpowiedź jest prosta >flow tester prawdę ci powie< i czasami lepiej jej nie znać bo można się tylko mocno zdenerwować jak pomyśli się zostawionych pieniądzach i mizernym efekcie.
podsumowując cena jest zależna od rodzaju badania i ostateczna będzie podana dopiero po ustaleniu konkretów (informacji o tym jakie klient chce uzyskać odpowiedzi)
pozdrawiam
Piotr