Post
autor: allcar » śr mar 04, 2009 02:17
Dwa razy byłem świadkiem jak wylewa się płyn wspomagania z E60M5 podczas "bączków"
Przyszła mi pewna myśl, jako że E39M5 ma podobny problem ale z płynem w wysprzęgliku, kiedy to podczas nawet ostrzejszej pojeżdżawki wpada sprzęgło z winy gotującego się płynu w hydraulice sterowania sprzęgłem co jest spowodowane nieszczęśliwie bliską obecnością kolektorów wydechowych przy przewodach doprowadzających płyn do wysprzęglika, nagrzewa się i gotuje...
Zapewne w E60 M5 jest podobna sytuacja ale ze wspomaganiem, nie wiem jak dokładnie poprowadzone są przewody hydrauliczne wspomagania kierownicy ale zakładam że blisko silnika a zwłaszcza kolektorów wydechowych i podczas bączka, temperatura kolektorów i silnika wzrasta, brak pędu powietrza (bo auto niemalże stoi w miejscu) dlatego też całe ciepło "zbiera" się pod maską i ogrzewa wszystko, m.in. hydraulikę wspomagania, płyn zaczyna się gotować i dlszy ciąg scenariusza jest znany.
Jak moje przypuszczenia są prawdziwe to może warto by było zamontować jakieś osłony termiczne na przewody wspomagania czy jakieś ekrany termoizolacyjne....
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.