Stuki w silniku
Stuki w silniku
witam mam problem z moim S54 mianowicie cos zaczelo stukac w silniku, auto jezdzilo bylo ok podjechalem na swiatla ruszam i slysze stukanie takie podobne do spalania stukowego/stukanie sworzni tlokowych, na wolnych obrotach silnik pracuje calkowicie poprawinie po dodaniu gazu na postoju slychac delikatny hurgot pod pokrywa zaworow. Dlugo nie myslac znajc problemy S54 kupilem kpl panewek korbowodowych (nominal z ASO) wymienilem i dalej to samo, myslalem ze to moze slabej jakosc paliwowiec spuscilem do zera i nalalem V-powera 98, dalej to samo, nastepnym problemem jest pekajaca piasta Vanosa sciagnalem pokrywe sprawdzilem piaste i z nia wszystko ok, pod pokrywa wszystko na miejscu. Sprawdzilem kompem niestety Bosch Kts bo nie mam kompa do BMW i bledow w silniku brak. Gdzie mam dalej szukac bo historie o peknietym tloku to jakos do mnie nie docieraja. Auto w obecnej chwili ma przejechane 170130Km i jezdzi na 10W60
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Stuki w silniku
Zmierz kompresje tylko z wykreconymi wszystkimi swiecami.
Zagladales do panewek glownych przy wymianie korbowych?
Zagladales do panewek glownych przy wymianie korbowych?
Re: Stuki w silniku
niestety nie zagladalem do glownych panewek z nimi raczej jest wszystko ok, kontrolka oleju gasnie po 1sec. Pomiar kompresji wykonam w poniedzialek. Odkrylem jeszcze jeden objaw gdy auto pracuje na wolnych obrotach i powoli dodaje gazu jest ok a jak gwaltownie klepne w gaz to zamiast sie wkrecac na poczatku sie zadlawii obroty na 1sec spadna na ok 700 i tez slychac takie przydzwonienie z silnika. Moze to problem z vanosem?? a dziwek jest podobny do tego https://www.youtube.com/watch?v=3__4P6RSVsE" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stuki w silniku
Może to słynne śruby vanosa jest ich chyba po 6 szt jak zdejmiesz vanos są z tyłu i przykręcaja kółka rozrządu mogły się poluzowac i halasują sprawdź to.
https://youtu.be/vIWvKfwoYqs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/vIWvKfwoYqs" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stuki w silniku
obstawiam chyba opcje ze trzeba zrzucic glowice
niestety koszty naprawy beda spore cos czuje

Re: Stuki w silniku
niestety nie udalo mi sie dzisiaj zmierzyc komprechy bo moj sprzet ma za duzy gwint bede jutro probowal drugim. Zauwazylem ze na zimnym silniku do chwili jak zlapie temp. ok 1/3 nie ma tego efektu spalania stukowego i i reakcja na gaz jest natychmiastowa ale slychac halas spod pokrywy zaworow, jak pisalem wczesniej sciagnalem pokrywy i wszystko wyglada jak nowe:/ moze to Vanos sie rozsypal?? uszczelka glowicy, sruby, zestaw pokr zaworow juz czeka.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Stuki w silniku
Vanos serwis bez problemu ogarnie, obecnie wszystkie s54 na pomorzu są tam serwisowane oczywiście diagnoza w pare godzin i gwarancja na robotę 

Re: Stuki w silniku
kompresja zmierzona 8/8/12/12,5/13/12 wiec czapka w gore
Re: Stuki w silniku
przyczyna byla przepalona uszczelka pod glowica miedzy 1 a 2 cylindrem. Wiec regenerator nie pomoze a tak na serio to bym nawet tego do malucha nie nalal.
Re: Stuki w silniku
Generalnie, od razu trzeba było mierzyć kompresję. ..i czytać archiwum, było już o tym. Jakiekolwiek "dzwonienie" w S54 to prawie zawsze uszczelka (pomijając źródła zewn.).