na początek OLEJ
Re: na początek OLEJ
Z Millers*m wg mnie jest zasadniczy problem jaki nawet tuaj na forum kktoś publikował badania ale inne analogiczne dane z badań tego oleju w necie są porównywalne i do odnalezienia...Mille*s przy normalnej jeździe codziennej po 10k przebiegu nie trzyma podstawowych parametrów jakościowych świadczących o oleju. A jednak ważne jest ,że olej trzymał parametry nie tylko wtedy gdy jest w opakowaniu.
Foinix ten biuletyn to jest rekomendacja BMW, a tą poprostu się kupuje. BMW rekomendując CAST**LA ,w ASO cały czas kupuje i zalewa to co akurat muszą kupywać przez centrale, a czasami nawet dochodzi do zakupów bezpośrednich w beczkach BMW i wierz mi ,że nie jest to CAST*OL (nie będziemy również wnikać czy to czyjaś perwersja czy celowe działanie). Ludzie po dizeń dzisiejsz myślą, że oryginalne oleje kupywane w BMW mają w środku CAST**LA. Zaś CAST*OL to powszechnia uznana i jakościowa marka produkujaca oleje. Historia początków oleji 10W60 w silnikach S jest bardzo długa i niestety czysto komercyjna a nie podyktowana wymogami specjalistycznymi silnika...
Napiszę ciekawostkę w testach konsumencji w niemczech budżetowa marka jak MANNOL wygrywa paramentami technicznymi jak i walorami dla użytkownika (cena) z zieloną marką. A MANNOL w PL w technologii bazy HC -Syntesis kosztuje w okolicach 60-80zł za 5l... Trzeba się powaznie zastanowić za co się płaci kupując znany olej ze znaną twarzą czy sportowcem, za duże pieniądza okupione rekomendacjami "wielkich".
Zbiłem z tematu ale oczywiście chodzi mi o fakt, że wszedzie tam gdzie czytacie o rekomendacjach czy specyfikacjach, warto wziąć temat pod lupę.
Kązdy z nas może zacząc produkować środki smarne i nie jest to nic trudnego, następnie możemy sobie napisać jakie specyfikacje spełniają i jakie są pyszne i malinowe, jednakże dopiero gdy olej otrzymuje aprobatę, nalezy słono zapłacić producentowi. A czasami jest również tak, że olej spełnia specyfikacje producenta a następnie ten sam produkt pakują w inne opakowanie,za które już nie trzeba płacić 'haraczu'.
Przepraszam wszystkich za swoją jawną postawę i niechęć do niektórych producentów oleji ale poprostu mszczę się za to, co robią ludziom
Foinix ten biuletyn to jest rekomendacja BMW, a tą poprostu się kupuje. BMW rekomendując CAST**LA ,w ASO cały czas kupuje i zalewa to co akurat muszą kupywać przez centrale, a czasami nawet dochodzi do zakupów bezpośrednich w beczkach BMW i wierz mi ,że nie jest to CAST*OL (nie będziemy również wnikać czy to czyjaś perwersja czy celowe działanie). Ludzie po dizeń dzisiejsz myślą, że oryginalne oleje kupywane w BMW mają w środku CAST**LA. Zaś CAST*OL to powszechnia uznana i jakościowa marka produkujaca oleje. Historia początków oleji 10W60 w silnikach S jest bardzo długa i niestety czysto komercyjna a nie podyktowana wymogami specjalistycznymi silnika...
Napiszę ciekawostkę w testach konsumencji w niemczech budżetowa marka jak MANNOL wygrywa paramentami technicznymi jak i walorami dla użytkownika (cena) z zieloną marką. A MANNOL w PL w technologii bazy HC -Syntesis kosztuje w okolicach 60-80zł za 5l... Trzeba się powaznie zastanowić za co się płaci kupując znany olej ze znaną twarzą czy sportowcem, za duże pieniądza okupione rekomendacjami "wielkich".
Zbiłem z tematu ale oczywiście chodzi mi o fakt, że wszedzie tam gdzie czytacie o rekomendacjach czy specyfikacjach, warto wziąć temat pod lupę.
Kązdy z nas może zacząc produkować środki smarne i nie jest to nic trudnego, następnie możemy sobie napisać jakie specyfikacje spełniają i jakie są pyszne i malinowe, jednakże dopiero gdy olej otrzymuje aprobatę, nalezy słono zapłacić producentowi. A czasami jest również tak, że olej spełnia specyfikacje producenta a następnie ten sam produkt pakują w inne opakowanie,za które już nie trzeba płacić 'haraczu'.
Przepraszam wszystkich za swoją jawną postawę i niechęć do niektórych producentów oleji ale poprostu mszczę się za to, co robią ludziom
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: na początek OLEJ
Czyli co ,
Do tej pory mialem TWSa , wczoraj odebralem 10l milersa CFS 10w60 NT ( gdzie w temacie e92 wszyscy mnie namawiali) a teraz sie dowiaduje ze do jazdy codziennej sie nie nadaje, to w koncu co sie nadaje , bo wychodzi na to ze zaden..
Do tej pory mialem TWSa , wczoraj odebralem 10l milersa CFS 10w60 NT ( gdzie w temacie e92 wszyscy mnie namawiali) a teraz sie dowiaduje ze do jazdy codziennej sie nie nadaje, to w koncu co sie nadaje , bo wychodzi na to ze zaden..
Re: na początek OLEJ
Z tego co wyczytalem to milers jest spoko do przebiegu 6tys km. Potem trzeba wymieniac bo traci swoje właściwościMMarcinS pisze:Czyli co ,
Do tej pory mialem TWSa , wczoraj odebralem 10l milersa CFS 10w60 NT ( gdzie w temacie e92 wszyscy mnie namawiali) a teraz sie dowiaduje ze do jazdy codziennej sie nie nadaje, to w koncu co sie nadaje , bo wychodzi na to ze zaden..
Re: na początek OLEJ
Rozwiniesz? Bo pamiętam, ze kiedyś w tym poście http://mforum.com.pl/viewtopic.php?f=34&t=8323" onclick="window.open(this.href);return false; zwracałeś uwagę na niskie TBN. Możesz podać jakiś punkt odniesienia? Których parametrów nie trzyma?Konrad95x pisze:Z Millers*m wg mnie jest zasadniczy problem jaki nawet tuaj na forum kktoś publikował badania ale inne analogiczne dane z badań tego oleju w necie są porównywalne i do odnalezienia...Mille*s przy normalnej jeździe codziennej po 10k przebiegu nie trzyma podstawowych parametrów jakościowych świadczących o oleju. A jednak ważne jest ,że olej trzymał parametry nie tylko wtedy gdy jest w opakowaniu.
Z ciekawości zerknąłem na raporty blackstone dostępne na m5board (głownie dla TWS, bo innych jest raczej mało) i chyba wszystkie raporty mają TBN zdecydowanie niżej. Lepkość w 40 i 100 stopniach też z reguły na korzyść Millersa. Jedyne w czym faktycznie Millers wypada słabiej to punkt zapłonu - większość wyników dla Castrola utrzymuje się powzej 400 F, dla Millersa zdarzają się wyniki na poziomie 390 F. Ja niestety nie zlecałem przy poprzednich badaniach TBN, zrobię to pewnie kolejnym razem. Niestety nie znalazłem żadnej analizy dla popularnego i polecanego tutaj LM GT1 10W60.
Podasz źródło?Koko pisze: Z tego co wyczytalem to milers jest spoko do przebiegu 6tys km. Potem trzeba wymieniac bo traci swoje właściwości
Re: na początek OLEJ
Popieram sie tylko tym tematem
Re: na początek OLEJ
TBN świadczy o bazie olejowej i zawieranych dodatkach... to się nie zmienia wraz z czasem użytkowania (to jest pewnego rodzaju oznaczenia jakości produkcji)... Mi generalnie chodzi o testy lepkościowe oraz spadającą na łeb temp.zapłonu...Greg pisze:Możesz podać jakiś punkt odniesienia? Których parametrów nie trzyma?
To jest zbyt skomplikowana sprawa aby tak to upraszczać... Generalnie rzecz ujmując wg mnie dobrze zrobiłes przechodzą z TWSa na co kolwiek innego i sądząc po opinii wielu użytkownikow tego oleju powienies byc zawodowolony.MMarcinS pisze:Do tej pory mialem TWSa , wczoraj odebralem 10l milersa CFS 10w60 NT ( gdzie w temacie e92 wszyscy mnie namawiali) a teraz sie dowiaduje ze do jazdy codziennej sie nie nadaje, to w koncu co sie nadaje , bo wychodzi na to ze zaden..
Jeśli nie upalasz samochodu na torze, czy drodze a traktujesz go do zwykłej jazdy. Z pewnoscią panewki (S65 oraz S85)i hydrauliczne sterowanie vanosem (problematyczne w S62, S52) odetchnie gdy weźmiesz i potestujesz bardziej "płynne" oleje zwłaszcza zimą. Nie sugeruj się tak bezpośrednio opiniami w internecie tylko postaraj się zgłębić temat.
Pytanie o olej do silnika jest tak samo jałowe jeśli dot. jego żywotności,klasy i satysfakcji jak dyskusja o diecie człowieka mająca przedłużyć jego życie. Są pewne fakty o olejach i są pewne mity, które nie dają jednoznacznych efektów w różnych silnikach...gdyż zawsze do najważniejszych zmiennych mających wpływ na ewentualną awarie silnika zaliczają się te, do których olej nie ma nic do rzeczy, a wnioskuje się o tym. O błędne interpretacje wówczas bardzo szybko...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: na początek OLEJ
Hmmm - zgodnie z informacją zamieszczoną tutaj: http://www.blackstone-labs.com/do-i-need-a-tbn.php" onclick="window.open(this.href);return false; lub tutaj https://www.amsoil.com/newsstand/articl ... se-number/" onclick="window.open(this.href);return false; TBN spada wraz z czasem użytkowania.Konrad95x pisze: TBN świadczy o bazie olejowej i zawieranych dodatkach... to się nie zmienia wraz z czasem użytkowania (to jest pewnego rodzaju oznaczenia jakości produkcji)... Mi generalnie chodzi o testy lepkościowe oraz spadającą na łeb temp.zapłonu...
TBN dla świeżego Millersa to 10, LM 8 (dane producenta), stary TWS 8 (testy nowej próbki na m5board).
Re: na początek OLEJ
to chyba nie to forum czytaszGreg pisze:Konrad95x pisze: Z ciekawości zerknąłem na raporty blackstone dostępne na m5board (głownie dla TWS, bo innych jest raczej mało)
Niestety nie znalazłem żadnej analizy dla popularnego i polecanego tutaj LM GT1 10W60.
Zerknij na dział M5 e60, i tam jest większość analiz LM GT1, nawet koledzy z PL przesyłali swoje LM do Blackstone i generalnie ten olej wypada znacznie lepiej w tych analizach od TWS,
Nie pamiętam już teraz szczegółów, niemniej utkwiło mi w pamięci że znacznie dłużej zachowywał klasę lepkości, znaczy po 5 tys km był 10w-50 a nie np. 15w-30 jak TWS, miał dodatki molibdenowe jako chyba jedyny na rynku (?) i lepszy zestaw środków myjących. Przede wszystkim LM1 był stały w wynikach. Bo Castrol jako McDonald olejowy, produkuje te oleje gdzie mu się ubździ i daje tylko swoje nalepki i butelki, dlatego często wyniki z TWS były szalenie odmienne. Ogólnie po tych testach ludzie zbiorowo tws wywalali na śmietnik.
Jest tych testów tam od cholery, dziesiątki, i nie bez kozery ten olej to chyba obecnie number one wśród mkowiczów - za oecanem ma nazwę Lubro Oil czy coś w ten deseń.
Pozdrówka!
Re: na początek OLEJ
Mówisz o LM ?boogie pisze: i nie bez kozery ten olej to chyba obecnie number one wśród mkowiczów - za oecanem ma nazwę Lubro Oil czy coś w ten deseń.
Re: na początek OLEJ
A ja na ten sezon zamówiłem Penrite 10 Thens 10w60. Zobaczymy co to warto ale większość parametrów wygląda obiecująco.
Re: na początek OLEJ
Nie znam się na olejach w m54b30 stosuje valvoline vracing 5w50.
Nie planuję w M5 za dużo szaleć a raczej unikać torów
Pytanie jest takie czy liquid moli 5w50 jest właściwym wyborem?
Nie planuję w M5 za dużo szaleć a raczej unikać torów
Pytanie jest takie czy liquid moli 5w50 jest właściwym wyborem?
Re: na początek OLEJ
Witaj sorry dawno mnie 'tu' mnie było. Oczywiście ,że TBN spada wraz z czasem użytkowania, gdyż określa więcej zmiennych a my dyskutujemy o szczątkowych parametrach. Generalizując i upraszczając TBN to nietylko wartość "bazy olejowej" ale "zasadowość" oleju i zdolność do neutralizacji kwasów wytwarzających się przez związki siarki w silniku. Największym zagrożeniem jest stosowanie olejów z dużą zawartością siarki, oraz eksploatacja pojazdu w warunkach miejskich. Krótko mówiąc im większy TBN w kontekście tego parametru tym bardziej olej nadaje się do jazdy po mieście, co zupełnie się wyklucza z zasadnością stosowania do jazdy po mieście oleju o lepkościach 10W czy tym bardziej 10W60...Dlatego TBN ,może być dla jednych istotny dla innych mniej. W kontekście tego czego oczekujemy od oleju. Do jazdy po torze, TBN nie ma większego znaczenia jeśli olej jest przepracowywany szybciej i częsciej go zwykle wymieniamy. W kontekście istotności tego składnika do jazdy po mieście, nie ma sensu go rozpatrywać dla oleji 10W60, które niszczą silnik w dużo bardziej kluczowym charakterze częstego odpalania i gaszenia niż różnice w TBNach... pozdrGreg pisze:Hmmm - zgodnie z informacją zamieszczoną tutaj: http://www.blackstone-labs.com/do-i-need-a-tbn.php" onclick="window.open(this.href);return false; lub tutaj https://www.amsoil.com/newsstand/articl ... se-number/" onclick="window.open(this.href);return false; TBN spada wraz z czasem użytkowania.Konrad95x pisze: TBN świadczy o bazie olejowej i zawieranych dodatkach... to się nie zmienia wraz z czasem użytkowania (to jest pewnego rodzaju oznaczenia jakości produkcji)... Mi generalnie chodzi o testy lepkościowe oraz spadającą na łeb temp.zapłonu...
TBN dla świeżego Millersa to 10, LM 8 (dane producenta), stary TWS 8 (testy nowej próbki na m5board).
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: na początek OLEJ
czyli olej na 5 tyś i goodbay , to po co przepłacaś skoro mannol 10w60 kosztuje 120zł za 6 l i można robić to samo wymieniac co 5 tyś a koszt 1/3Koko pisze:Z tego co wyczytalem to milers jest spoko do przebiegu 6tys km. Potem trzeba wymieniac bo traci swoje właściwościMMarcinS pisze:Czyli co ,
Do tej pory mialem TWSa , wczoraj odebralem 10l milersa CFS 10w60 NT ( gdzie w temacie e92 wszyscy mnie namawiali) a teraz sie dowiaduje ze do jazdy codziennej sie nie nadaje, to w koncu co sie nadaje , bo wychodzi na to ze zaden..
to jaki olej polecacie do 8 tyś skoro wiekszość 5 nie wytrzymuje