E-36 Coupe M50B30 Turbo

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » ndz lut 11, 2018 23:23

M4 jest git, ale czasami mam potrzebę pozamiatania trochę bardziej bezkompromiso.

Od dawna chodziła mi po głowie budowa grubszego projektu e36. Dzisiaj wróciłem do domu wymarzonym coupe. Samochód nie ma grama rdzy, mimo że podwozie nie jest zakonserwowane - wszystko widać jak na tacy. Miało podobno jakąś niewielką przygodę z przodu, ale podłoga jest 100% oryginalna, nigdy nie naprawiana, to samo podłużnice, dno bagażnika cacy. Cały samochód ma drugi lakier: wiadomo to nie to samo co pierwszy, ale lepszy taki niż poobijany i obłażący. Zwłaszcza, że wszystko w okolicach 140-2xx mikronów. Jedyne miejsce gdzie znaleźliśmy szpachlę to tylny lewy błotnik - podobno przed malowaniem był tam wspawany kawałek poszycia bo wychodziła rdza. Pewnie tam też była lekko stuknięta.

318is, 1996r bez szyberdachu, Technoviolet. W bonusie wpadł pełen M pakiet na zewnątrz i w środku, climatronic i czarna decha z poduszką pasażera. Do wstawienia duże OBC.

Plany: na początek szukam M50B25, zrobimy kapitalny remont + stroker na częściach z M54B30 na 3 litry + wydech + strojenie. Po drodze wpadną nowe hamulce od e46 330 + nowe przewody miedziane poprowadzone w środku + hydrołapa. Celem ma być drift + street, więc zawias ISC + komplet poliuretanów + wzmocnienia wózka. Środek wypruty, pomalowany na czarno + kubły + szelki + short-shifter.

Jakiś czas chcę polatać na takim setupie, 240-260KM przy ~1200kg. Za rok z kolei obspawamy całą budę, wrzucimy klatkę i turbo celując w ok. 450-500KM. Taki setup powinien obejść się bez kucia. Na cwhilę obecną nie ma planów na więcej, taki zestaw i tak powinien wystarczająco zamiatać. Ale jak to mówią, apetyt rośnie w miarę jedzenia.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2021 22:18 przez Juras, łącznie zmieniany 1 raz.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Przemooo » ndz lut 11, 2018 23:43

Laski pod Disco będą już teraz zachwycone :D

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » pn lut 12, 2018 08:19

Zgadza sie. Potencjał do zadawania szyku pod remizami jest już w tym momencie ogromny. Sam kolor jest OK ale nazwa techno Violet jasno to podkreśla :twisted: :D

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » pt lut 16, 2018 23:59

Właśnie się dowiedziałem, że zarówno cały M pak i klimatronik są fabryczne :twisted:
Choć pewnie w związku z przygodą jaką miała z przodu zderzak został wymieniony na taki bez szczebelków. Trzeba sprawdzić czy w ogóle jest oryginalny.

Type code: BE71
Model: 318IS (EUR)
E-F-R series: E36 2
Series: 3
Type: COUPE
Steering: LL
Doors: 2
Engine: M44
Displacement: 1.90
Power: 103 (140 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 299 - TECHNO-VIOLETT METALLI
Upholstery code: Z1XX - SONDERPOLSTERUNG
Prod.date: 1996-03-06

S214 Automatic stability control (ASC+T)
S243 Airbag for front passenger
S246 Manually adjust. steering column
S255 Sports leather steering wheel
P337 M Sports package
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S481 Sports seat
S498 Headrests mechanically adjustable, rear
S510 Headlight vertical aim control
S520 Fog lights
S534 Automatic air conditioning
S556 Outdoor temperature indicator
S669 Radio BMW Business RDS
S676 HiFi speaker system
S704 M Sports suspension
S756 BMW LA wheel, round spoke, individual
L801 National version Germany/Austria
S806 Third stoplamp
S818 Battery master switch

Zaczynamy kompletowanie części. Dzisiaj przyszła hydrołapa oraz short shifter Swagier. Rozwazałem oryginał z Z3M ale podobno wcale nie jest taki krótki. Chiniola nie zaryzykuję. Dodatkowo nie mam przekonania, ale chcę spróbować z dłuższą dzźwignią. Jak nie siądzie to się obetnie i nagwintuje od nowa. Oprócz tego z jednej strony przykręca się go do tunelu, a z drugiej można wciąż go schować w jego plastikowej, oryginalnej części i zasłonić mieszkiem. Kompaktowa hydrołapa o podobnej długości.

ObrazekObrazek

Oprócz tego trwają poszukiwania M50B25, jest kilka opcji. Tłumik przygotuje MG Motorsport. W związku z przelotem od kolektorów do końcowego, zakładałem zamówienie go ze sterowanymi klapami. Ale gdy okazało się, że kosztują one 2 razy tyle co sam tłumik i miałbym zapłacić w sumie 3k zamiast 1k to podziękuję. W międzyczasie przyszły nowe kierunki Depo Smoke oraz nowe lampy tylne Depo z białym kierunkiem.

ObrazekObrazek

Mam też wstępnie namierzone używane zaciski z 330 e46. Pójdą do całkowitej renowacji + malowanie proszkowe. Do tego wybór padł na ATE Power Disc + klocki ceramiczne:
Obrazek

Obecne przednie lampy Depo są fatalne. Spróbujemy je uratować wywalając ringi i robiąc BH, ale nie wiem jaki będzie tego rezultat. Jak nie wyjdzie to zadowalająco to namierzyłem nowe Bosche. Myślałem, że już nie da się kupić nowych. http://www.high-tech-tuning.pl/pl/p/BMW ... arelli/124" onclick="window.open(this.href);return false;

W przyszłym tygodniu spawamy dyfer. Póki co obecny na małej głowie. Duża wleci później, pewnie razem z turbo w przyszłym roku. Chyba, że wcześniej zmieli małą. Niedługo trzeba będzie zamówić kompletny zawias ISC przód-tył. Przy okazji wytargamy całe przednie zawieszenie. Wahacze zostaną wypiaskowane, pomalowane i dostaną nowe tuleje - acentryczne. Na przód jeszcze wleci adapter skrętu i tyle. Tylne wahacze z malowaniem i poliuretanami poczekają na kolejny sezon. Jak wleci klatka to trzeba będzie obspawać budę. Wtedy wstawimy wzmocnienia pod tylny wózek i wtedy dopiero przy okazji skończymy tylny zawias wraz z odmalowaniem na poliuretanach, żeby nie rozbierać go dwa razy. Jestem na tropie jakichś fajnych felg - póki co o normalnej szerokości i et, miałem namierzone fajne sznycle 18", ale 2 okazały się krzywe. Na chwilę obecną mocnym kandydatem jest wz-72. Mam namierzone proste, nieprostowane, niespawane, polakierowane proszkowo. Być może dojdą na przyszły tydzień. W tym momencie szukam jakichś sensownych opon. Na przód kupię jakieś nowe koty, a tył i tak będzie rotował :P CDN.
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2020 22:58 przez Juras, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » sob lut 24, 2018 00:47

Wyglada na to, ze jest silnik. Jutro jestem umowiony na odbior calej e36 w sedanie. Stala 8 lat, z czego 4 lata w jednym miejscu bez przestawiania. W kola wrosly krzaki. Zdekompletowana. Szrot calkowity. Natomiast silnik na 4cyl. kompresja 14, na 2cyl. 14,5. Przecieralismy oczy. Po odpaleniu nic niepokojacego nie bylo slychac. Nie bylo mozliwosci sie przejechac. Jest jakies ryzyko, ze zamiast plynu chlodniczego byla woda, ktora mogla nie byc dobrze spuszczona. Jesli to zamarzlo, to moglo rozwalic blok. Na zewnatrz, od srodka nie bo nie byloby kompresji. Dlatego 15% ceny wstrzymane do momentu ustalenia czy blok jest caly. W cenie komplet z osprzetem, wiazka i skrzynia. Za dodatkowe cale 100 PLN mozemy wyciagnac wal, dyfer z wozkiem, polosiami i calym zawiasem. Po wypatroszeniu bez pospiechu buda wraca na zlom, a silnik zostanie rozebrany do ostatniej srubki i przejdzie kompletny remont bez zadnego oszczedzania. Wszystko co ma sens wleci nowe, cala reszta do regeneracji. Calosc silnika ma byc jak nowa. Auto ma dawac max radosc z jazdy, a nie rozkminki co sie tym razem wysra. Przy okazji stroker, wiec zaczynam poszukiwania dolu od M54. Przyszly tarcze, klocki i zaciski. Te ostatnie w przyszlym tygodniu jada do kompleksowej regeneracji.


pawel1234
Posty: 151
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: pawel1234 » sob lut 24, 2018 21:38

Kierownice ma spoko ten trup. Wykręć ją :) Ta kierka to prodziadek tej co masz w M4. Mi się zawsze podobała w E30tkach ta kiera. W E36 też :)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » sob lut 24, 2018 22:10

Mtech II, miałem wiele lat temu w e36. Zarąbista. Można ją obszyć i sprzedać.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » śr mar 07, 2018 22:22

Obrazek

Przyszły fotele. Mirco XL. Ekoskóra + alcantara. Są ok, aczkolwiek spodziewałem się ekoskóry gładkiej a nie ziarnistej. Nie wygląda źle, ale myślałem, że będzie lepiej. Wciąż zamówiłbym takie, a nie materiałowe. Nić miała być żółta, do koloru z pasami, ale gdyby kiedyś przyszło rozsprzedać środek to łatwiej pójdą z białą nicią. Oprócz tego przelotki z tyłu mogłyby być lepiej spasowane. Alcantara jest profi, poduszki na rzepach. Za niecałe 2k PLN komplet z przesyłką jest git.

Przyszło też w międzyczasie kompletne OBC 18 z wiązką, ładny front, nieschamiony. Nowe dysze do spryskiwacza, stare się połamały poprzedniemu właścicielowi podczas lakierowania. Zaliczkowałem gwint ISC.

Prace nad samochodem zostały rozpoczęte. Zaciski hamulcowe z 330 są w renowacji. Dyfer jest spawany, zdzieramy naklejki i folię z szyb. Lampy zostaną przerobione tak jak te, tyle że bez ringów:

http://alltech24.pl/blog/customowa-mody ... epo-black/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kompletujemy listę spinek, uszczelek, poliuretanów, itp. W niedzielę może uda się wytargać silnik i całą resztę z dawcy. Mam części z M54 do strokera. Czekam na kierę i pasy szelkowe QSP. Wulkanizator zakłada nowe Kumho 215/40/18 i 225/40/18 na styling-72 w nowym lakierze (8" i 8,5" / 18", et47 i et50). Szukam jakiegoś sensownego dystansu, myślę że 20mm będzie w sam raz.

Obrazek

spine
Posty: 38
Rejestracja: pt mar 12, 2010 12:53
Lokalizacja: wawa

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: spine » czw mar 08, 2018 00:18

za wąskie opony, proponuję 235 przód, 255 tył

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » sob mar 10, 2018 20:44

Obrazek Obrazek

Na strokera wystarczy. Jezdzilem w identycznym setupie w e90 330, ktora ma podobna moc, moze nawet wieksza niz m50b30 i bylo git (naciag na 10" z tylu). To ma byc w efekcie do latania bokiem a nie do wyscigow. Pod turbo w ogole wleca inne kola, te sa na jakis rok, felgi moze zostana na zime. Poza tym jeśli już to 225 zamiast 235 bo przy profilu 40 będą mieć tę samą średnicę co 255/35/18.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Auto odżyło po ściągnięciu ciemnej folii z szyb. Z dawcy został wytargany cały zawias przód / tył. Oprócz tego, że w ten sposób mamy zapasowe wahacze, to mogą one pojechać do odnowienia bez unieruchamiania auta. Później tylko przekładka jak przyjdzie już gwint. Blok silnika raczej jest cały,

pawel1234
Posty: 151
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: pawel1234 » pn mar 12, 2018 09:14

Fajny projekt. Jest zajawka :) Kibicuje !! :)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » pn mar 12, 2018 11:20

Dzieki. Dluga droga przed nami, ale pierwszy etap ze strokerem juz niedlugo.


Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » pn kwie 16, 2018 20:17

Pierwszy etap zmierza ku końcowi. Odebrałem jakieś pierdoły z ASO:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Ciekawostką jest to, że było to ostatnie oryginalne podszybie dostępne w europejskim ASO. Przekazano mi, że niewykluczone, że ostatnie wyprodukowane przez BMW, choć nie do końca w to wierzę. Spinki, listwy dolne tylnych szyb, uszczelka bagażnika, nakładki wewnętrzne progowe. Całość 1.000 PLN. Do tego doszło 320 PLN za komplet używanych uszczelek drzwi przednich. Stare były dziurawe. Te nie są idealne, ale spokojnie mogę powiedzieć, że są bardzo dobre. Minusem jest kolor tego zamszyku wykończeniowego - szary. Ale jako że ma to po prostu zapewniać szczelność, a nie służyć do ocierania się - zostanie zerwany i po sprawie. Oryginalne nowe uszczelki 2700 komplet...

Wnętrze zostało doszczętnie wyprute i pomalowane na czarno. Razem wyleciało 100-150kg. Różnica w masie samych foteli to spokojnie ponad 40kg. Reszta to standardowo wygłuszenia, wykładziny, boczki drzwiowe, kanapa, podsufitka. Wypruta została w całości wiązka elektryczna i w odchudzonej postaci ułożona od nowa. Mam nadzieję za tydzień odebrać samochód. Pomimo kosztów i pracy włożonej w niego - to nadal 318iS. Dlatego jak tylko odbiorę to zaczynamy rozbierać czekające już na palecie M50...

ODPOWIEDZ