Nowy dupowozik :)
Nowy dupowozik :)
Witam Was fani MPWR,
Wreszcie znalazłem chwilę czasu by i tu opisać swoje ///M.
Po trwającej przeszło 6 lat przygodzie z BMW, z czego po ponad 4 latach spędzonych z silnikiem m52b28 i przetestowaniu jego możliwości do
końca jeżeli chodzi o względnie tanie modyfikacje i lekką budę w E30 stwierdziłem, że czas na zmiany. Wynikało to też poniekąd z tego, że
sytuacja życiowa i stan E30 oraz jego walory użytkowe przekreśliły codzienną eksploatację. Potrzebowałem czegoś uniwersalnego łączącego frajdę z jazdy z osiągami, komfortem, bezpieczeństwem i w miarę ekonomicznego. Okazało się, że ciężko połączyć to wszystko w całość, z początku myślałem o M3 E46, ale brakowało mi trochę budżetu na zdrową sztukę, a chciałem coś mieć na sezon już w kwietniu, a angol to jednak angol... Potem wymyśliłem sobie S4 B5 400+ i 500+, ale tutaj nie doczekałem się na jeden egzemplarz godny uwagi, a i skoro już i tak miał być sedan i manual do tego w takiej konfiguracji wcale nie tańszy w utrzymaniu od ///M to czemu nie M5? Przepraszam za jakość zdjęć, ale tak jak pisałem to auto ma być dupowozem, a nie ołtarzykiem, z czasem pewnie porobię jakieś lepsze fotki. Te zrobione kilka miesięcy temu świeżo po zakupie. Auto nie jest idealne, ma kilka wad, ale ma też dużo zalet. Ogólnie jest to niezłe M5 spełniające kryteria na dupowóz całoroczny.
Tutaj ogromne podziękowania dla Przemka, którego na pewno znacie z forum, bo ma niemal bliźniaczy egzemplarz tylko trochę szybszy. Gdyby nie on to na 90% nie kupiłbym tego egzemplarza.
W ostatnim czasie było trochę inwestycji:
- nowe wygłuszenie maski ASO
- nowa gałka zmiany biegów ASO
- listwy ori wnętrza titan M5
- nowe opony SP sport
- nowe przepływki bosch
- nowe fajki
- nowe świece (tu były zmienione na OEM, ale wywaliłem ten syf od 316i i wstawiłem irydowe NGK o stopień zimniejsze, auto lepiej chodzi)
- nowa linka maski ASO
- nowy czujnik położenia wału ASO
- ori felgi po regeneracji
Auto było niedawno na hamowni, jeszcze przed wymianą czujnika położenia wału stąd misfire przed odcinką i wykres obcięty, ale Pmax udało się wyhamować. Hamowane już na customowych wydechach, które podobno mogą zabrać kilka koni. Obecnie po wymianie czujnika jeszcze nie byłem na hamowni.
palenie oleju jakby kogoś ciekawiło - 300 ml na tysiąc przy dość ciężkiej nodze.
auto ma ori wydech, katy na miejscu. oczywiście obecnie tylko końcowe zmieniłem, ale jak się znudza to mam ori
Pierwsze co auto przeszło gruntowny przegląd, przy okazji wleciały customowe końcowe:
https://www.youtube.com/watch?v=MdjVgysRYTM" onclick="window.open(this.href);return false;
byłem na wadze - ori koła, końcowe wydechy zmienione na nieco lżejsze, przedlift bez szybra i pół baku - 1745 kg zważone.
Jak widać w M5 jest fajna funkcja cyfrowego licznika, który pokazuje identycznie jak GPS (a nawet kapkę mniej jakby) co zostało przedstawione poniżej. Na pewno da się jeszcze coś z tego urwać na zmianie biegu chociażby, wychodzi jakieś realnie 11s 100 - 200 przy 5 stopniach na dworzu. Na pokładzie moje skromne 100 kg i plecak kolegi z bliżej nieokreśloną zawartością oraz torba moja.
https://www.youtube.com/watch?v=IbE4KOd ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=T7NOr8S ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=uo-sbtY ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=A9eL6cy ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Wreszcie znalazłem chwilę czasu by i tu opisać swoje ///M.
Po trwającej przeszło 6 lat przygodzie z BMW, z czego po ponad 4 latach spędzonych z silnikiem m52b28 i przetestowaniu jego możliwości do
końca jeżeli chodzi o względnie tanie modyfikacje i lekką budę w E30 stwierdziłem, że czas na zmiany. Wynikało to też poniekąd z tego, że
sytuacja życiowa i stan E30 oraz jego walory użytkowe przekreśliły codzienną eksploatację. Potrzebowałem czegoś uniwersalnego łączącego frajdę z jazdy z osiągami, komfortem, bezpieczeństwem i w miarę ekonomicznego. Okazało się, że ciężko połączyć to wszystko w całość, z początku myślałem o M3 E46, ale brakowało mi trochę budżetu na zdrową sztukę, a chciałem coś mieć na sezon już w kwietniu, a angol to jednak angol... Potem wymyśliłem sobie S4 B5 400+ i 500+, ale tutaj nie doczekałem się na jeden egzemplarz godny uwagi, a i skoro już i tak miał być sedan i manual do tego w takiej konfiguracji wcale nie tańszy w utrzymaniu od ///M to czemu nie M5? Przepraszam za jakość zdjęć, ale tak jak pisałem to auto ma być dupowozem, a nie ołtarzykiem, z czasem pewnie porobię jakieś lepsze fotki. Te zrobione kilka miesięcy temu świeżo po zakupie. Auto nie jest idealne, ma kilka wad, ale ma też dużo zalet. Ogólnie jest to niezłe M5 spełniające kryteria na dupowóz całoroczny.
Tutaj ogromne podziękowania dla Przemka, którego na pewno znacie z forum, bo ma niemal bliźniaczy egzemplarz tylko trochę szybszy. Gdyby nie on to na 90% nie kupiłbym tego egzemplarza.
W ostatnim czasie było trochę inwestycji:
- nowe wygłuszenie maski ASO
- nowa gałka zmiany biegów ASO
- listwy ori wnętrza titan M5
- nowe opony SP sport
- nowe przepływki bosch
- nowe fajki
- nowe świece (tu były zmienione na OEM, ale wywaliłem ten syf od 316i i wstawiłem irydowe NGK o stopień zimniejsze, auto lepiej chodzi)
- nowa linka maski ASO
- nowy czujnik położenia wału ASO
- ori felgi po regeneracji
Auto było niedawno na hamowni, jeszcze przed wymianą czujnika położenia wału stąd misfire przed odcinką i wykres obcięty, ale Pmax udało się wyhamować. Hamowane już na customowych wydechach, które podobno mogą zabrać kilka koni. Obecnie po wymianie czujnika jeszcze nie byłem na hamowni.
palenie oleju jakby kogoś ciekawiło - 300 ml na tysiąc przy dość ciężkiej nodze.
auto ma ori wydech, katy na miejscu. oczywiście obecnie tylko końcowe zmieniłem, ale jak się znudza to mam ori
Pierwsze co auto przeszło gruntowny przegląd, przy okazji wleciały customowe końcowe:
https://www.youtube.com/watch?v=MdjVgysRYTM" onclick="window.open(this.href);return false;
byłem na wadze - ori koła, końcowe wydechy zmienione na nieco lżejsze, przedlift bez szybra i pół baku - 1745 kg zważone.
Jak widać w M5 jest fajna funkcja cyfrowego licznika, który pokazuje identycznie jak GPS (a nawet kapkę mniej jakby) co zostało przedstawione poniżej. Na pewno da się jeszcze coś z tego urwać na zmianie biegu chociażby, wychodzi jakieś realnie 11s 100 - 200 przy 5 stopniach na dworzu. Na pokładzie moje skromne 100 kg i plecak kolegi z bliżej nieokreśloną zawartością oraz torba moja.
https://www.youtube.com/watch?v=IbE4KOd ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=T7NOr8S ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=uo-sbtY ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=A9eL6cy ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
palantini3
Re: Nowy dupowozik :)
Ehh... opony miałem praktycznie nówki, ale co zrobisz... Chwila nieuwagi, nieprzespana noc, mały błąd, gówniany zakręt i lipa...
Będę szukał takiej samej nówki, a jak nie to muszę kupić dwie, ktoś coś poleca do M5? Z tych sp sport w sumie byłem zadowolony.
Będę szukał takiej samej nówki, a jak nie to muszę kupić dwie, ktoś coś poleca do M5? Z tych sp sport w sumie byłem zadowolony.
palantini3
- e39540
- Posty: 156
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nowy dupowozik :)
Michelin PS2, PSS, Pirelli P Zero
Re: Nowy dupowozik :)
wybór padł na semislick Toyo R1R 265/35/18
http://i.imgur.com/nRXOydF.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/nRXOydF.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
palantini3
Re: Nowy dupowozik :)
daj koniecznie znac jak sie spisuja na mokrym. ja wybralem PZERO ale korci mnie semi slick toyo lub cup2
Re: Nowy dupowozik :)
Szkoda ze tak dobra sztuka trafiła w takie ręce...
Re: Nowy dupowozik :)
Będzie Pan zadowolonyjiGsaw pisze:wybór padł na semislick Toyo R1R 265/35/18
Re: Nowy dupowozik :)
Toyo R1R rewelacja na suchym, jest tak jak ma być. Z początku słabo łapały, ale to normalne dla nowiuśkich opon, teraz jak się ułożyły i lakierek zdarty to kleją jak porąbane. Na mokrym szału nie ma, ale bez tragedii... z resztą kto normalny wariuje na mokrym, zwłaszcza RWD?
Od jakiegoś ponad miesięca zmagałem się z pooszarpywaniem w zakresie 1500 - 2500 rpm, od razu pachniało mi to vanosem. Trochę z braku czasu, trochę z chęci odpoczynku po walce z misfire nie interesowałem się jakoś szczególnie tą średnio dokuczliwą usterką, jedynie wykryłem standardowe kody błędów w takim przypadku. Dziś jednak w końcu udało się zgrać terminy i otworzyłem magiczne pudło. Na szczęście tym razem skończyło się na naprawie lutów:
Teraz już silnikowo jest praktycznie na tip top.
Od jakiegoś ponad miesięca zmagałem się z pooszarpywaniem w zakresie 1500 - 2500 rpm, od razu pachniało mi to vanosem. Trochę z braku czasu, trochę z chęci odpoczynku po walce z misfire nie interesowałem się jakoś szczególnie tą średnio dokuczliwą usterką, jedynie wykryłem standardowe kody błędów w takim przypadku. Dziś jednak w końcu udało się zgrać terminy i otworzyłem magiczne pudło. Na szczęście tym razem skończyło się na naprawie lutów:
Teraz już silnikowo jest praktycznie na tip top.
palantini3
Re: Nowy dupowozik :)
Ostatnio emka niestety mnie zawiodła i 300 km jechałem bez sprzęgła... Winny okazał się wysprzęglik lub pompa wysprzęglania, oba elementy nie były w idealnym stanie, więc wymieniłem oba. Na wysprzęglik przyszło mi chwilkę poczekać, bo jechał aż z ASO z Niemiec, bo do M5 jest inny zupełnie. Natomiast pompę kupiłem LUK, bo wszędzie ta sama występuje.
palantini3
Re: Nowy dupowozik :)
Czas 0 - 100 według mnie do poprawy, bo druga próba już wywaliła taki wynik, a za dużo nie trenowałem na tych oponach....
temp. 14 stopni
temp. 14 stopni
palantini3
Re: Nowy dupowozik :)
Kolega nagrał kilka filmików jak emka gada
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... 5rSjV4NjJ3" onclick="window.open(this.href);return false;
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... 5rSjV4NjJ3" onclick="window.open(this.href);return false;
palantini3