na początek OLEJ
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: na początek OLEJ
Jako że dużo jeżdżę i całoroczne ( przeszło 15tyś/r emką), kupowałem zawsze 10w60 TWS Castrola (były 3 wymian), Emku jadło około 2l na 10 tyś, jazda na pewno nie mająca żadnego związku z przepisami , Po zalania liqui moly 10w60 synthoil race tech gt1 jak narazi zapowiada się ,że będzie może 1l /10k km ; Chyba wyższa temp spalania w tym oleju działa
Re: na początek OLEJ
Pojawił się nowy Motul 8100 X-POWER 10W-60. Do niedawna wyszukiwarka olejów Motula przy e39 M5 wyrzucała informację, że zalecany jest specjalny olej rekomendowany przez producenta, teraz wyrzuca ten.
http://motul.sklep.pl/pl/home/477-motul ... 60-5l.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://motul.sklep.pl/pl/home/477-motul ... 60-5l.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: na początek OLEJ
Cena jedna z najlepszych na rynku w pełni syntetycznych 10w-60. Ja obecnie testuje 5W-60 i przy niższych temperaturach czuć, że silnik ma troszkę lżej.
Re: na początek OLEJ
Witam, polecam Millers CFS 10w60 NT wcześniejszy olej Valvoline VR1 10w60, znaczny spadek zużycia oleju po przejściu na Millers`a. Jednak po ok 5 tyś na Millersi`e zużycie wraca do normy
Re: na początek OLEJ
przeczytalem wszystkie strony i wkoncu nie wiem co zalac TWS-a czy Millersa?
-
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz sty 18, 2015 12:05
- Auto: BMW E39 M5 `01
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: na początek OLEJ
TWS'a bym Ci odradził, osobiście jeździłem na LM 10W-60 super olej, ale teraz mam zalany Eneos Sustina 0W-50 juz po kolejnej wymianie i jestem bardzo zadowolony silnik inaczej pracuje, myśle ze Konrad też potwierdzi moje słowa bo również go testuje.
http://www.petrocar.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: na początek OLEJ
SMYLO pisze:przeczytalem wszystkie strony i wkoncu nie wiem co zalac TWS-a czy Millersa?
wszystko byle nie TWS, może być Millers, Motul, Fuchs ważne żeby lepkość była odpowienia dla twojego S62 czyli 10W-60
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Re: na początek OLEJ
co do lepkosci to wiem, do tej pory zalewalem Valvoline VR1 10w60, mysle nad zmiana na Millersa, chodzi o przedlifowe S62
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: na początek OLEJ
przedliftowe, poliftowe... bez znaczenia
S62 wymaga oleju 10W60, może być Valvo może być Millers
Millers ostatnio zbiera dobre opinie dlatego też sam leje Millersa
S62 wymaga oleju 10W60, może być Valvo może być Millers
Millers ostatnio zbiera dobre opinie dlatego też sam leje Millersa
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Re: na początek OLEJ
a lal ktos Liqui Moly Race Tech GT1 10W60 tez cieszy sie dobrymi opiniami
-
- Posty: 148
- Rejestracja: pt cze 05, 2015 21:05
- Auto: E39M5 E60M5 E93 335i E39 V8
- Lokalizacja: Puławy
Re: na początek OLEJ
ja lałem, było OK, silnik widac czysciutki pod korkiem łańcuszek srebrny. LM mozna polecać, millersa też bym przetestował
Re: na początek OLEJ
Ja zmieniłem z Castrola na Xado 10w60 i Xado wydaje się byc olejem bardziej stabilnym temperaturowo. Ale zaczął zuzywac mi go wyraznie wiecej.
Re: na początek OLEJ
Do S62 lepkość 10W60 nie jest "dedykowana"(czyt.odpowiednia) a sugerowana do założeń i przeznaczeń tego silnika. W stanach zalecają oleje 0W do tego samego silnika...Foinix pisze:wszystko byle nie TWS, może być Millers, Motul, Fuchs ważne żeby lepkość była odpowienia dla twojego S62 czyli 10W-60
Problemem jest fakt, że oleje 0W są projektowane w celach energooszczędności i spełniania kolejnych norm emisji spalin a nie są olejami zabezpieczającymi przed wysokimi obciążeniami....
Ciekawą propozycję stworzył ENEOS aktualnie produkuje olej 'wyczynowy' o parametrach przewyższających oleje 10W60 w lepkości 0W50. Początkowo zalałem tylko na zimę ale bez wątpienia S62 pracuje równiej i dynamiczniej... Właściwie silnik pracuje całkowicie inaczej w porównaniu z 10W. W mojej ocenie korzystniej dla wszelkich zmysłów (subiektywizm w pełni świadomy) dlatego jeździ dalej. Aktualnie zrobiłem na oleju 8000km i zdecydowanie polecam, nie miałem okazji go jeszcze testować w Poznaniu.
Wcześniej mój silnik skutecznie zabijały Cast**le typu TWS czy EDGE, rewolucje temperaturową i ulgę na torze przyniosło LQM, teraz planuję wypad torowy na Sustinie. Generalnie do tej pory wszystkie dane o olejach zbieram empirycznie dlatego jeszcze muszę je uzupełnić o kilka składowych, zanim zacznę się merytorycznie (a nie subiektywnie) wypowiadać o marce ENEOS.
Nie mniej jednak polecam spróbowanie i wyciągnięcie własnych wniosków. Pamiętajmy również ,że oleje 10W60 do jazdy na co dzień nie są lukratywnym rozwiązaniem dla silników... Nie korzystamy z zalet tych oleji a tylko z wad...(Za wyjątkiem użytkowników którzy regularnie doprowadzają temp.oleju pow.120-130st ) Jeśli tego nie robisz zachęcam do poczytania kart technologicznych czym te oleje się różnią...
Cytując Clarksonna z pewnością przytoczył by anegdote o chodzeniu w butach narciarskich przez cały rok tylko z powodu, z pasji jaką jest jazda na nartach...
PS: VALVO* 10W60 nie posiada nawet syntetycznej bazy...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: na początek OLEJ
Dokładnie jak Konrad pisze 10w60 na codzień wcale nie jest idealny bo ma bardzo wujxxx parametry na zimne starty a tych w ciągu roku mamy w aucie codziennym pewnie z 1000 za to jest dobry podczas mega katowania gdzie olej się "gotuje" ale jak ktoś jeździ rozsądnie to takie sytuacje są sporadyczne. Przy delikatnym i umiarkowanym stylu jazdy lepiej sprawdzi się cos w stylu 0w50 ew 5w50 ochrona przy zimnych startach to przepaść w stosunku do 10w60 pisząc ogólnie bo każdy olej ma inne parametry ale wystarczy poczytać karty charakterystyki i zwrócić uwagę na lepkość w 40 stopniach dla 0w i 10w.
Sam teraz mocno zastanawiam się co wlać jednak jeżeli chodzi o markę to największe zaufanie mam do liqui moly sprawdzona firma z porządnym lamolatorium i sporym doświadczeniem a millers ma dobre opinie ale dla mnie to wielka niewiadomoa i nie będę ryzykował.
Sam teraz mocno zastanawiam się co wlać jednak jeżeli chodzi o markę to największe zaufanie mam do liqui moly sprawdzona firma z porządnym lamolatorium i sporym doświadczeniem a millers ma dobre opinie ale dla mnie to wielka niewiadomoa i nie będę ryzykował.
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: na początek OLEJ
Ja swoją wypowiedź opieram o specyfikację z którą się zapoznałem.
Biuletyn Serwisowy BMW z roku 2003 ---> http://www.lindvigs.com/obioban/BMWEngineOils.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Specyfikacja 10w60 w przypadku Castrola (interesuje mnie tu tylko klasa lepkości, nie producent) ---> http://www.lindvigs.com/obioban/EDGE_10W-60.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Biuletyn Serwisowy BMW z roku 2003 ---> http://www.lindvigs.com/obioban/BMWEngineOils.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Specyfikacja 10w60 w przypadku Castrola (interesuje mnie tu tylko klasa lepkości, nie producent) ---> http://www.lindvigs.com/obioban/EDGE_10W-60.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva