Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: --==maly==---- » sob sie 06, 2011 20:19

Witam
Jak w temacie czy ktoś wie jakie jest poprawne ładowanie w M3 E46?
Wczoraj założyłem alternator po regeneracji ale moim zdaniem ładowanie jest zbyt niskie.
Jak wszystko mam wyłączone 13,8v jak włączę nawiew światła i radio 13.4v jak dołożę klimatyzację podgrzewanie szyby i coś tam jeszcze zaczyna być w okolicach 12.9-13v a moim zdaniem to dużo za mało. W momencie załączenia pompy od SMG spada o 0,5v nawet do 12.5v więc tu już jest zdecydowanie za mało.
Chce jechać w poniedziałek autem do tego zakładu bo na alternator jest gwarancja na rok więc niech poprawiają tylko chce wiedzieć jakie powinno być prawidłowe ładowanie,żebym wiedział czego od nich wymagać.
Ostatnio zmieniony pn sie 08, 2011 11:29 przez --==maly==----, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: rypik » sob sie 06, 2011 21:10

13.8-14.4
Jeżeli masz zepsuty/zasiarczony/zuzyży zwał jak zwała akumulator, to może występować spadek napięcia no ale 12.5V ciut za mało.

Moim zdaniem.

Beny
Posty: 82
Rejestracja: pn sie 06, 2007 15:13
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: Beny » sob sie 06, 2011 21:20

kiedys rozmawiałem z typkiem co siedzi w tym temacie i pamiętam mowil 13.6V to minimum w regenerowanym/nowym przy obciązeniu, klima, radio, swiatla itp

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: --==maly==---- » ndz sie 07, 2011 11:50

Czyli tak jak myślałem jest za małe. Gdzieś czytałem,że powinno być do 14.4v ale znowu znajomy elektryk mówił,że 13.8-13,5 i sam już nie wiem a chciał bym,żeby było jak największe bo wyposażenie mam pełne i dochodzi jeszcze pompa smg która robi bardzo duże obciążenie.
Akumulator mam nowy więc to raczej nie jego wina.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: --==maly==---- » pn sie 08, 2011 11:28

Jak by ktoś mógł zmierzyć ładowanie w swojej M3 będę bardzo wdzięczny wolał bym wersję z SMG ale nie koniecznie.
Interesują mnie dwa pomiary jeden na wyłączonych odbiornikach drugi z włączonymi światłami radiem klimą podgrzewaniem szyby siedzeń itd wszystko co się da.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: djset » pn sie 15, 2011 12:30

W BMW z akumulatorami z tyłu zawsze jest problem z ładowaniem, tzn ze spadkiem napięcia na przewodach alternator-akumulator-pokrywa silnika. Warto sprawdzić styki, te masowe również lub najlepiej zakuć od nowa końcówki przewodów (miedź sie z czasem utlenia i stawia pewien opór właśnie na tych zaciśnietych końcówkach przewodów, tych grubych). Chodzi mi o te główne prądowe zakończone oczkami. Ja miałem ten sam problem w X5. U mnie było tak:
Napięcie alternatora na stole warsztatowym 14,4V (nowy regulator i szczotki - oryginalne),
Napięcie na alternatorze w aucie 14,3-14,5V
i teraz:
Napięcie na akumulatorze (w bagażniku) 13,8-13,9V
Napięcie pod maską 13,1-13,4V!
Poprawiłem to, tamto, siamto... Niewiele pomogło. Aku nowe, czasami pozwole silnikowi popracować kilka minut bez obciążenia prądowego i jakoś tam narazie jezdze...

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: --==maly==---- » pn sie 15, 2011 12:35

Dokładnie tak jest u mnie. Oddałem w czwartek alternator do sprawdzenia jeszcze raz ale pracuje idealnie zresztą wszystko co się dało wymienione jest w nim na nowe. Mierzyłem inne M3 i jedną E46 325Ci i jest nawet gorzej niż u mnie więc chyba tak musi być.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: djset » pn sie 15, 2011 12:54

--==maly==----, na zaciskach aku powinno być 14,2V minimum! Jak jest mniej akumulator jest łądowany do max 70% swojej pojemności! Więc posłuchasz muzyki przy sprzątaniu, lampki włączone wewnątrz i po godzinie nie odpalisz auta :( Kilka takich rozładowań i aku do wymiany, bo się zasiarczy. Tak czy siak jest jeszcze jeden myk!
Pod maską masz plusowy zacisk, pod takim plastikowym czarnym zatrzaskiem. Mam nadzieje ze wiesz o czym mówie... Kabel idzie: alternator-akumulator-ten plusowy zacisk i dopiero elektronika. Ja w najbliższym czasie myślę połączyć alternator z tym plusem i wtedy prąd będzie szedł dwoma kablami do alternatora i wtedy może spdek będzie mniejszy ;) Mam nadzieje ze rozumiesz mój plan ;)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: --==maly==---- » pn sie 15, 2011 21:49

Rozumiem o czym piszesz kwestia czy można tak zrobić po drodze jest też klema pirotechniczna którą w ten sposób chyba ominiesz i ciekawe czy nie ma czegoś jeszcze.
Ogólnie ja raczej nie będę tak kombinował ale nie podoba mi się,że ładowanie jest takie słabe bo pompa od SMG w momencie włączenia zabiera 0,3-0,5V jak auto stoi w korkach w upale dochodzi wentylator,który również zabiera 0,3-0,5v a to już robi się dużo ale we wszystkich E46 które mierzyłem jest to samo (3 sztuki) moja po regeneracji alternatora ma najlepsze ładowanie i najmniejsze spadki jednak moim zdaniem powinno być lepiej.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: djset » wt sie 16, 2011 08:13

Trzeba sprawdzic jak jest w E90-E93. Może jedynie wymiana przewodów tych głównych lub zakucie ich od nowa coś pomoże. Ja sobie na chwile obecną darowałem...

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: rypik » wt sie 16, 2011 10:52

Panowie czym wy mierzycie to ładowanie i kiedy ? Podczas jazdy czy na postoju ?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: --==maly==---- » wt sie 16, 2011 10:57

rypik pisze:Panowie czym wy mierzycie to ładowanie i kiedy ? Podczas jazdy czy na postoju ?
Ja mierzyłem dwoma sposobami.
Inpą podczas jazdy i na postoju a miernikiem już tylko na postoju ewentualnie dodając gazu ale odczyty z inpy są bardzo zbliżone do miernika.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: rypik » wt sie 16, 2011 11:07

No tak, ale wszystkie altki w naszych autach mają LRC - celowo - aby na postoju/przy pełnym ogniu nie ładowały za bardzo aku. Funkcja ta często przeszkadza w poprawnym określeniu napięcia ładowania. Jakbyś zbadał miernikiem napięcie ładowania przy przepustnicy 100% to będzie chwilowo poniżej 12V i tak ma być.

Na autku robi się tak - pod altka podłącza się tool BMW (do sprawdzenia nr w tis) ewentualnie podaje się wypełniony maksymalnie sygnał pwm żeby altek ładował na 100% - i wtedy widać napięcie ładowania czy "dochodzi" do 14.4V.
Jeszcze prosciej możesz odpiąć wtyczusie z altka, i wtedy jak na stole, będzie dawał 100%. Sprawdź przy 3,5K rpm i pewno będzie te 14.4V

W nowszych (E9x/E6x) BMW zwykłym miernikiem nie ma co mierzyć napięcia ładowania ale to inna historia, dlaczego i po co może być nawet 15,5V :) choć teoretycznie jest to więcej niż zniesie jakikolwiek aku.

Na waszym miejscu nie czyniłbym cudów jakie opisuje djset, ani szuka dziury w całym bo jest zapewne wszystko wporządalu.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: --==maly==---- » wt sie 16, 2011 11:17

Rypik ja szukałem przyczyny bo dwa razy miałem przypadek,że w korkach w upalne dni jak używałem klimy wentylator zaczynał pracować na max po pewnym czasie wyskakiwał błąd skrzyni nic nie mówiący "switch on time hydraulic unit" i samochód wyrzucał na N.
Szukałem na obcych forach i dużo ludzi miało takie przypadki i zawsze było to coś z brakiem napięcia lub słabym aku. Zregenerowałem alternator i ładuje ciut lepiej ale nie ma jakiejś przepaści od tego co było minimalna poprawa do tego nowy akumulator i niby błędy nie wyskakują już ale dla pewności chciał bym lepsze ładowanie hehe nie lubię jak coś w aucie jest nie tak.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: rypik » wt sie 16, 2011 11:30

No tak ale w upalne dni wentylator elektryczny pracujący na 90 czy 100% nie jest niczym nienormalnym ? Jak stoisz, skraplacz się gotuje więc wentylator musi go schładzać żeby klima działała.

Ja Ci proponuje zdjąć wtyczkę z altka, i podczas jazdy zamknąć kogoś w bagażniku i zmierzyć ładowanie, albo poprostu zdjąć dolną osłonę kolumny i ze stacyjki zmierzyć bo tak samemu jest prościej - tam jest wtyczka i można ładnie w nią wpiąć mierniczek i nie trzeba trzymać kabelków

Owszem jak bateria jest słaba różne jaja się lubią dziać, ale jak masz nowy akku i szczotki w altku to nie martwiłbym się na zapas.

Switching-on time hyd. unit. może wyskoczyło bo bateria była za słaba, a może poprostu coś tam w skrzyni strajkuje czego nie życzę.

ODPOWIEDZ