E39 M5 - wykresy z hamowni

1998-2003 | silnik: S62B50
Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: rypik » pt sty 15, 2010 13:58

Fajnie byłoby gdyby udało się zbudować choć małą bazkę danych nt. osiągów naszych M.
Podniosłem łapkę, to może zacznę. Kompletny stock i po 130kkm ma się chyba nieźle :-D

Obrazek
Auto ex-rypik | Prezes



Auto ex-Bombel | 2010-11-04

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lis 04, 2010 22:04 przez rypik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: kostek_ja » pt sty 15, 2010 15:22

rypik pisze:Kompletny stock
W opisie masz zmieniony wydech, więc chyba nie do końca seria ;)

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: rypik » pt sty 15, 2010 16:08

kostek_ja pisze:
rypik pisze:Kompletny stock
W opisie masz zmieniony wydech, więc chyba nie do końca seria ;)
Tak tylne puszki mam jak z podpisu. Mialem na mysli cala reszte pojazdu. Zadnych strumienic, decat itp.

Fajnie byloby porownac jednak z czyms wynik, mogloby dac to odpowiedz czy koniec wydechu ma tu kluczowe znaczenie. Osobiscie doceniam walory dzwiekowe, ale nie wydaje mi sie zeby wplywalo to na osiagi w mierzalny sposob.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: kostek_ja » pt sty 15, 2010 18:54

Maros kiedyś pisał że po zmianie tłumika końcowego czas 0-100 według G-techa spadł mu o ok 0,1s, więc jednak może to lekko wpływać na plus.

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Konrad95x » pt sty 15, 2010 23:28

Myślę ,że bardzo dobrze. Gdzieś czytałem ,że w serii nowe M5 miały po ok.396KM ,(a nie jak zapewniane 400). Ja swoją zchamuję na wiosnę...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Maros » sob sty 16, 2010 01:03

kostek_ja pisze:Maros kiedyś pisał że po zmianie tłumika końcowego czas 0-100 według G-techa spadł mu o ok 0,1s, więc jednak może to lekko wpływać na plus.
Ale mimo że tak się stało to i tak w przyrosty od samego końcowego tłumika nie wierze. To była prędzej jakaś róznica pogodowa czy poprostu fart.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Venom » sob sty 16, 2010 10:45

Moze troche nie na temat, ale jak widze przebieg momentu w tym silniku to az mi sie nogi trzesa... Prawie jak silnik elektryczny :) (nie liczac dziury z dolu). Niesamowicie to musi jezdzic.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Marcin_Os » sob sty 16, 2010 10:54

Tak szczerze to tam żadnej dziury z dołu nie ma, nie zależnie od biegu :wink: .
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: rypik » sob sty 16, 2010 11:46

Panowie, znaleźć 30 minut czasu , wyskrobać drobniaki i hamować :!:

--
Przed wjazdem na rolki bezpiecznik 17 i 30 ze schowka - do kieszeni :mrgreen:
Ostatnio zmieniony sob sty 16, 2010 16:17 przez rypik, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Marcin_Os » sob sty 16, 2010 12:24

Też się wybiorę jak ceweczkę wymienię.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Bombel » sob sty 16, 2010 12:29

Ja też się mogę Marcin wybrać, jak nią będę w Wawie, żeby tłumiczki wymienić ;)

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: boogie » sob sty 16, 2010 23:51

rypik pisze:Kompletny stock
taka uwaga:
grzebałem za hamowaniem M5 na m5board i z tego co widze, to masz u siebie bardzo duże straty mocy w układzie przeniesienia napędu - 101 KM.
Z tego co czytałem, większość M5 ma wyniki 305-340 RWHP - bo tylko taką mierzą wszyscy na forum (moc na kołach).
Widziałem też wyniki 350-360 RWHP.
Dalej estytmują ludzie procentowe straty całości i moc silnika.

W sumie wychodzi ok. 70 KM straty w układzie przeniesienia napędu. U Ciebie jest zdecydowanie za dużo.....

Konrad95x pisze:Gdzieś czytałem ,że w serii nowe M5 miały po ok.396KM
Pomyliły Ci sie KM z BHP :)))
Pozdrówka!

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: Marcin_Os » sob sty 16, 2010 23:57

Bombel pisze:Ja też się mogę Marcin wybrać, jak nią będę w Wawie, żeby tłumiczki wymienić ;)
Załatwione.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: rypik » ndz sty 17, 2010 00:06

boogie pisze:
rypik pisze:Kompletny stock
taka uwaga:
grzebałem za hamowaniem M5 na m5board i z tego co widze, to masz u siebie bardzo duże straty mocy w układzie przeniesienia napędu - 101 KM.
Z tego co czytałem, większość M5 ma wyniki 305-340 RWHP - bo tylko taką mierzą wszyscy na forum (moc na kołach).
Widziałem też wyniki 350-360 RWHP.
Dalej estytmują ludzie procentowe straty całości i moc silnika.

W sumie wychodzi ok. 70 KM straty w układzie przeniesienia napędu. U Ciebie jest zdecydowanie za dużo.....
Nie znam się na technologii hamowni natomiast sympatyczny Krzyś pokazał kciuk do góry - moja babcia wg. niego jest zdrowa i myślę, że można wierzyć w jego jak nie patrzeć, duże doświadczenie w temacie.
Nie pierwszym samochodem u Mastersa się hamowałem i wyniki zawsze były OK.
Daleko nie masz - przejedź się, i zarzuć wykresem to się przekonamy o Twoich 420KM :cool:

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: E39 M5 - wykresy z hamowni

Post autor: boogie » ndz sty 17, 2010 00:17

Przy takich dużych stratach mocy na wale, może mi tam nawet pokazać 440 KM :grin:
Pozdrówka!

ODPOWIEDZ