Dzień dobry,
posiadam S50B32 z przerobioną skrzynią na wersję manualną. Zostało to wykonane dość profesjonalnie, ponieważ wizualnie nie widać, że kiedyś siedział system SMG. Po wielu wnikliwych lekturach nt. niniejszego systemu i jego konwersji na SMG nasuwa mi się jedno pytanie: Między wersją SMG, a manualną jest różnica w dwóch czujnikach tj. czujnik wskaźnika biegu poz.11 (jest w wersji manualnej) oraz włącznika ciśnieniowego poz. 25 znajdującego się na przewodzie hydraulicznym wybieraka (tylko w wersji manualnej), czujniki te w wersji manual występują tylko w S50B32. Połączone one są jedną wiązką zasilaną z pinu19 DME i dają sygnał na pin80. Moje pytanie brzmi: jakie mają zadanie w wersji manualnej oraz co się dzieje jeśli przy konwersji nie dołożymy tych czujników, a śledząc różne fora nie znalazłem ani jednej osoby, która je dołożyła. Może dlatego, że dla ich dokładki trzeba wymienić sam DME, wersja z SMG może nie czytać sygnałów. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Konwersja SMG na manual pytanie
-
- Posty: 42
- Rejestracja: pn sie 16, 2021 18:28
- Auto: E36 m3
Re: Konwersja SMG na manual pytanie
Nr 25 to czujnik na wężu od pedału sprzegła do wysprzeglika , nawet go kiedys kupilem lezy nowy w domu ale do tego potrzebny jest inny waz nr 23 , i jak pamietam doczytałem ze to powoduje ograniczenie zuzycia koła zamachowego i zaniechałem montażu tego .
Czujnik nr 11 w skrzynii nie mam pojęcia czemu ma służyć w wersji z manualem .
Nie poradziłem sobie z tym tematem bo widziałem ze pisałes do mnie maila . Uwazasz ze drgania od tego moga być ? czy od przestawionego rozrzadu ? Ogolnie rozrzad wydaje mi się ze to jest przyczyna drgań , ustawialismy kilka razy przy pierwszym odpaleniu auto ma odczuwalny power i chodzi bez drgań ale po zgaszeniu tak jakby sie przestawiał i juz pozniej chodzi hu**** . Ustawiane jak książka pisze później jak rozbierasz to widzisz ze wałek wydechowy nie jest w cechach tak jak powinien być .
Czujnik nr 11 w skrzynii nie mam pojęcia czemu ma służyć w wersji z manualem .
Nie poradziłem sobie z tym tematem bo widziałem ze pisałes do mnie maila . Uwazasz ze drgania od tego moga być ? czy od przestawionego rozrzadu ? Ogolnie rozrzad wydaje mi się ze to jest przyczyna drgań , ustawialismy kilka razy przy pierwszym odpaleniu auto ma odczuwalny power i chodzi bez drgań ale po zgaszeniu tak jakby sie przestawiał i juz pozniej chodzi hu**** . Ustawiane jak książka pisze później jak rozbierasz to widzisz ze wałek wydechowy nie jest w cechach tak jak powinien być .
-
- Posty: 42
- Rejestracja: pn sie 16, 2021 18:28
- Auto: E36 m3
Re: Konwersja SMG na manual pytanie
Tez miałem przestawiony wałek wydechowy, do tego uszkodzone elektrozawory vanos. Vanos został zregenerowany a rozrzad ustawiony. A drga i nie ma mocy dalej. Możliwe żeby sam się przestawiał. Co do czujników, o których piszesz to czujnik na węży to presostat więc załącza się lub rozłącza z wciśnięciem sprzęgła i współpracuje z czujnikiem na skrzyni.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: pn sie 16, 2021 18:28
- Auto: E36 m3
Re: Konwersja SMG na manual pytanie
A wałek przestawił Ci pewnie vanos