BMW M4 2017 /556KM/Apex 20"/Eibach/GiroDisc/MPerformance/Schnitzer
Re: BMW M4 2017
Po wielogodzinnym zglebianiu tego tematu, analizujac przede wszystkim Bimmerpost, podjalem decyzje, ze nie bede wymienial calego crank huba, a jedynie zaloze CBC. Jesli ktos sie zastanawia nad ta operacja to ponizej podsumowanie:
Ogolnie:
- usterka ta zdarza sie bardzo rzadko
- wrazenie ich mnogosci jest nakrecane z jednej strony dlatego, ze wiesci o rozwalonych przez to silnikach niosa sie szybko. Jesli jest 1 przypadek na 100 to fora koncetruja sie wlasnie na nim pomijajac calkowicie pozostalych 99 przypadkow
- z drugiej strony lekka panika jest dodatkowo nakrecana przez producentow, sprzedawcow czesci zastepczych i niektore warsztaty chcace zarobic na wymianie
- caly temat ma wiele znakow zapytania, jest slabo udokumentowany i przepelniony spekulacjami
- usterka jesli juz wystapi to rzadko oznacza, ze tloki uderza w zawory (chyba ze w manualu ktos przekreci silnik przy redukcji). Najczesciej konczy sie na lekkim przekreceniu, moze zaczac nierowno pracowac na wolnych obrotach i wyskoczy blad rozrzadu, umozliwiajac zgaszenie silnika oraz wymiane huba i ustawienie rozrzadu bez koniecznosci remontu czy wymiany silnika
- nie wszystkie rozwiazania zastepcze gwarantuja eliminacje problemu, byly rowniez takie, ktore wrecz pogarszaly sytuacje
Moje M4:
- zeby wymienic te czesc nalezy rozebrac pol silnika. Nie ma mozliwosci zebym pozwolil komukolwiek na ten moment rozgrzebac ten silnik, z niskim przebiegiem, 4-ro letni, nigdy wczesniej nie rozbierany. Nie ma po prostu takiej opcji.
- rocznik rocznikowy nierowny. Od 2/2017 dokonano fabrycznej rewizji tego mechanizmu wymieniajac kilka czesci na nowsze, moja jest 04/2017 (nie, podobno nie eliminuje to calkowicie ryzyka)
- DCT sa narazone bardziej niz manuale, byc moze ma to zwiazek z mozliwoscia kick downu oraz gwaltowniejsza zmiana biegow. Na Bimmerpost panuje przekonanie, ze jedyne przypadki przekrecenia w manualach mialy miejsce po nieudolnej redukcji skutkujacej wyjsciem poza czerwone pole obrotow - na ile tak bylo faktycznie, nie wiem.
- ZCP maja zrewidowany tzw. bedplate, ktory mial poprawic te sytuacje (wciaz chyba nie eliminowalo to calkowicie ryzyka) poprzez redukcje wibracji bedacych glowna przyczyna poluzowania sruby
- zdania sa podzielone czy moc/moment a tym samym ich podniesienie ma cokolwiek z tym wspolnego. Wg niektorych jedyna sila i opor jakie tu dzialaja to te potrzebne do napedzania rozrzadu. Bez zwiazku z momentem z jakim oddzialowuja tloki na wal korbowy. Podobnie jak zwiekszenie mocy silnika nie ma wplywu na sile z jaka silnik napedza alternator
- samochod nie byl i poki co nie bedzie na torze, jest eksploatowany relatywnie umiarkowanie oraz obecnie robi niewielkie przebiegi
Biorac pod uwage niewielkie ryzyko wystapienia tej usterki ogolnie, bedace dodatkowo mitygowane manualem/liftem/zcp oraz koniecznosc rozbiorki silnika by wymienic crank hub, ktorej nie zaakceptuje na ten moment, zdecydowalem sie na CBC (Crank Bolt Capture), ktore kosztuje ulamek i nie wiaze sie z koniecznoscia rozbiorki. Na Bimmerpost sa osoby majace zawodowo stycznosc z wieloma s55, w tym takimi po 700KM i wiecej, i jeszcze nie widzialy by zębatka sie obrocila przy zalozonym CBC. Sa warsztaty, ktore przerabialy te usterke i relacjonuja, ze jeszcze nie zdarzylo sie, zeby w takim wypadku sruba nie byla poluzowana, co jest eliminowane wlasnie przez to rozwiazanie. Dlatego na ten moment podjalem decyzje tylko o montazu tej czesci.
PS A jesli jednak rozwali silnik to pozostanie tylko zorientowac sie jak upchac tam S63 i cieszyc sie, ze jednak nie zamowilem rejestracji S5 5B30 bo by wtedy lekko przestala pasowac
Ogolnie:
- usterka ta zdarza sie bardzo rzadko
- wrazenie ich mnogosci jest nakrecane z jednej strony dlatego, ze wiesci o rozwalonych przez to silnikach niosa sie szybko. Jesli jest 1 przypadek na 100 to fora koncetruja sie wlasnie na nim pomijajac calkowicie pozostalych 99 przypadkow
- z drugiej strony lekka panika jest dodatkowo nakrecana przez producentow, sprzedawcow czesci zastepczych i niektore warsztaty chcace zarobic na wymianie
- caly temat ma wiele znakow zapytania, jest slabo udokumentowany i przepelniony spekulacjami
- usterka jesli juz wystapi to rzadko oznacza, ze tloki uderza w zawory (chyba ze w manualu ktos przekreci silnik przy redukcji). Najczesciej konczy sie na lekkim przekreceniu, moze zaczac nierowno pracowac na wolnych obrotach i wyskoczy blad rozrzadu, umozliwiajac zgaszenie silnika oraz wymiane huba i ustawienie rozrzadu bez koniecznosci remontu czy wymiany silnika
- nie wszystkie rozwiazania zastepcze gwarantuja eliminacje problemu, byly rowniez takie, ktore wrecz pogarszaly sytuacje
Moje M4:
- zeby wymienic te czesc nalezy rozebrac pol silnika. Nie ma mozliwosci zebym pozwolil komukolwiek na ten moment rozgrzebac ten silnik, z niskim przebiegiem, 4-ro letni, nigdy wczesniej nie rozbierany. Nie ma po prostu takiej opcji.
- rocznik rocznikowy nierowny. Od 2/2017 dokonano fabrycznej rewizji tego mechanizmu wymieniajac kilka czesci na nowsze, moja jest 04/2017 (nie, podobno nie eliminuje to calkowicie ryzyka)
- DCT sa narazone bardziej niz manuale, byc moze ma to zwiazek z mozliwoscia kick downu oraz gwaltowniejsza zmiana biegow. Na Bimmerpost panuje przekonanie, ze jedyne przypadki przekrecenia w manualach mialy miejsce po nieudolnej redukcji skutkujacej wyjsciem poza czerwone pole obrotow - na ile tak bylo faktycznie, nie wiem.
- ZCP maja zrewidowany tzw. bedplate, ktory mial poprawic te sytuacje (wciaz chyba nie eliminowalo to calkowicie ryzyka) poprzez redukcje wibracji bedacych glowna przyczyna poluzowania sruby
- zdania sa podzielone czy moc/moment a tym samym ich podniesienie ma cokolwiek z tym wspolnego. Wg niektorych jedyna sila i opor jakie tu dzialaja to te potrzebne do napedzania rozrzadu. Bez zwiazku z momentem z jakim oddzialowuja tloki na wal korbowy. Podobnie jak zwiekszenie mocy silnika nie ma wplywu na sile z jaka silnik napedza alternator
- samochod nie byl i poki co nie bedzie na torze, jest eksploatowany relatywnie umiarkowanie oraz obecnie robi niewielkie przebiegi
Biorac pod uwage niewielkie ryzyko wystapienia tej usterki ogolnie, bedace dodatkowo mitygowane manualem/liftem/zcp oraz koniecznosc rozbiorki silnika by wymienic crank hub, ktorej nie zaakceptuje na ten moment, zdecydowalem sie na CBC (Crank Bolt Capture), ktore kosztuje ulamek i nie wiaze sie z koniecznoscia rozbiorki. Na Bimmerpost sa osoby majace zawodowo stycznosc z wieloma s55, w tym takimi po 700KM i wiecej, i jeszcze nie widzialy by zębatka sie obrocila przy zalozonym CBC. Sa warsztaty, ktore przerabialy te usterke i relacjonuja, ze jeszcze nie zdarzylo sie, zeby w takim wypadku sruba nie byla poluzowana, co jest eliminowane wlasnie przez to rozwiazanie. Dlatego na ten moment podjalem decyzje tylko o montazu tej czesci.
PS A jesli jednak rozwali silnik to pozostanie tylko zorientowac sie jak upchac tam S63 i cieszyc sie, ze jednak nie zamowilem rejestracji S5 5B30 bo by wtedy lekko przestala pasowac
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW M4 2017
Juras bardzo dobre wnioski mam dokładnie takie same.
CBC tak dla świętego sppokoju.
Też nie rozbierał bym fabrycznie złożonego silnika bez potrzeby zawsze zaraz pojawią się wycieki itp.
Nie ma co panikować bo to marginalna sprawa.
CBC tak dla świętego sppokoju.
Też nie rozbierał bym fabrycznie złożonego silnika bez potrzeby zawsze zaraz pojawią się wycieki itp.
Nie ma co panikować bo to marginalna sprawa.
Re: BMW M4 2017
Zastanawialem sie wlasnie co Ty na to. Thx.--==maly==---- pisze: ↑ndz kwie 04, 2021 22:11Juras bardzo dobre wnioski mam dokładnie takie same.
CBC tak dla świętego sppokoju.
Też nie rozbierał bym fabrycznie złożonego silnika bez potrzeby zawsze zaraz pojawią się wycieki itp.
Nie ma co panikować bo to marginalna sprawa.
Re: BMW M4 2017
Ja właśnie zamówiłem CBC z firmy VTT i niebawem ma przypłynąć ze stanów też stwierdziłem że nie będę rozbierał silnika który w chwili obecnej ma 30 tysięcy przejechane, przeanalizowałem wszystko i to rozwiązanie jest najłatwiejsze i mało inwazyjne dla tego silnika, jak tylko to przyjdzie to montuje to u siebie i myślę że to zabezpieczy silnik, juras napisz ile kosztowało Cię podniesienie mocy u Wojtka w Dynosofcie może być na priv. Auto naprawdę pedantycznie utrzymane, trzeba się spotkać bo jestem z Żor także mam niedaleko. Pozdrawiam.
Re: BMW M4 2017
PWmario335d pisze: ↑pn kwie 05, 2021 18:44Ja właśnie zamówiłem CBC z firmy VTT i niebawem ma przypłynąć ze stanów też stwierdziłem że nie będę rozbierał silnika który w chwili obecnej ma 30 tysięcy przejechane, przeanalizowałem wszystko i to rozwiązanie jest najłatwiejsze i mało inwazyjne dla tego silnika, jak tylko to przyjdzie to montuje to u siebie i myślę że to zabezpieczy silnik, juras napisz ile kosztowało Cię podniesienie mocy u Wojtka w Dynosofcie może być na priv. Auto naprawdę pedantycznie utrzymane, trzeba się spotkać bo jestem z Żor także mam niedaleko. Pozdrawiam.
Re: BMW M4 2017
Wlasnie przyszedl interface bluetooth vgate vlinker. Z allegro za 200. Do tego za 150 ze sklepu Play nabylem Bimmercode. Razem tyle co standardowa stawka za kodowanie na rynku. Tyle, ze nigdzie nie trzeba jezdzic i mozna sobie samemu zakodowac wszystko do woli kiedy sie chce. Przyjazny interface apki, oczywiscie nie trzeba sie znac na samym kodowaniu. Wszystko dziala idealnie.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: ndz lis 29, 2020 00:37
- Auto: F82 M4 Competition, E46 M3
- Lokalizacja: Wlkp
Re: BMW M4 2017
Czy tym interfejsem da się dopisać przegląd w aucie?Juras pisze: ↑śr kwie 07, 2021 12:48Wlasnie przyszedl interface bluetooth vgate vlinker. Z allegro za 200. Do tego za 150 ze sklepu Play nabylem Bimmercode. Razem tyle co standardowa stawka za kodowanie na rynku. Tyle, ze nigdzie nie trzeba jezdzic i mozna sobie samemu zakodowac wszystko do woli kiedy sie chce. Przyjazny interface apki, oczywiscie nie trzeba sie znac na samym kodowaniu. Wszystko dziala idealnie.
Ew. jakas inna apka która można to wpisać?
Mam kabel e-net ale mam Macbooka i średnio widzi mi się majstrowanie nim w aucie
Re: BMW M4 2017
Niestety ale nie pomoge. Nie ma tam na 99% opcji.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: ndz lis 29, 2020 00:37
- Auto: F82 M4 Competition, E46 M3
- Lokalizacja: Wlkp
Re: BMW M4 2017
Kupilem, interfejs fajny, ale możliwości edycji historii serwisowej tak jak pisałeś - brak
Re: BMW M4 2017
Skonczyla 4 lata kilka tyg temu i tym samym wygasly wszelkie pakiety naprawcze i serwisowe. Przebieg 38.9kkm. Stan jest bez zadnych zastrzezen. Troche wypiaskowana przednia szyba, reszta przodu na szczescie cala w folii wraz z reflektorami. Ciezko doszukac sie gdziekolwiek na nadwoziu nawet drobnych rysek. Mechanicznie tip-top.
Pojechalem tez na rozebranie i dokladne wyczyszczenie hamulcow. Sa znane z halasow, ktore bardzo nasilaja sie m.in. od zabrudzen z klockow, ktore lubia zarowno przywierac do powierchni tarcz (nie powinno sie na cieplych hamulcach trzymac nogi na pedale np. na swiatlach, zawsze trzymam ja wtedy na recznym) jak i wchodzic w nawierty. Dalej nie sa to hamulce ciche i gladkie jak np. w moim Audi ale jest super poprawa, powiedzmy, ze sa znosne. Przy czym nic co napisalem nie ma zwiazku ze skutecznoscia hamowania bo ta zawsze byla na moje potrzeby do uzytku drogowego bardzo dobra. Ale z czasem zrobily sie naprawde glosne i zaczely wibrowac przy ostrzejszych dohamowaniach z wiekszych predkosci.
Przed:
Po:
W srodku piasty to nie rdza tylko smar miedziowy. Roznica jest ogromna. Choc nie sadze bym kupil ponownie OEM. Do momentu, w ktorym sie skoncza zasiegne dalszch opinii o zestawie Alcon+DS2500, ktory chodzi mi po glowie, nienawiercane, drozsze niz OEM. Klocki sa po pierwszej wymianie w tym roku, tarcze sa od nowosci, pewnie sa w polowie, do wymiany przy kolejnych klockach.
Sprawdzono tez bicie boczne - miesci sie w normie 0.03.
Pojechalem tez na rozebranie i dokladne wyczyszczenie hamulcow. Sa znane z halasow, ktore bardzo nasilaja sie m.in. od zabrudzen z klockow, ktore lubia zarowno przywierac do powierchni tarcz (nie powinno sie na cieplych hamulcach trzymac nogi na pedale np. na swiatlach, zawsze trzymam ja wtedy na recznym) jak i wchodzic w nawierty. Dalej nie sa to hamulce ciche i gladkie jak np. w moim Audi ale jest super poprawa, powiedzmy, ze sa znosne. Przy czym nic co napisalem nie ma zwiazku ze skutecznoscia hamowania bo ta zawsze byla na moje potrzeby do uzytku drogowego bardzo dobra. Ale z czasem zrobily sie naprawde glosne i zaczely wibrowac przy ostrzejszych dohamowaniach z wiekszych predkosci.
Przed:
Po:
W srodku piasty to nie rdza tylko smar miedziowy. Roznica jest ogromna. Choc nie sadze bym kupil ponownie OEM. Do momentu, w ktorym sie skoncza zasiegne dalszch opinii o zestawie Alcon+DS2500, ktory chodzi mi po glowie, nienawiercane, drozsze niz OEM. Klocki sa po pierwszej wymianie w tym roku, tarcze sa od nowosci, pewnie sa w polowie, do wymiany przy kolejnych klockach.
Sprawdzono tez bicie boczne - miesci sie w normie 0.03.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW M4 2017
Nie stosuje się smaru miedzianego na piasty! Stąd właśnie mogłeś mieć wibracje. Piasta ma być wylizana do czysta bez żadnych smarów.
Re: BMW M4 2017
Tak tez stwierdzil ten mechanik, ze miedziwowy slabo wiec go nie zastosowali, tylko dokladnie calosc wyczyscili ale dali chyba na to grafitowy. To tez zle wg Ciebie? Czyms ja chyba trzeba zabezpieczyc przed korozja. Nie wiem czy w innych autach tej klasy to jest normalne, ze sie tam pojawia ale ewidentnie tutaj nie powinna zostac gola po doczyszczeniu. Mozna kupic nowe piasty ale pewnie za chwile bedzie to samo.
Wibracje byly jeszcze nim trafil tam smar miedziowy. Te tarcze znane sa powszechnie z wibracji i halasow. Jak z tym u Ciebie?
Wibracje byly jeszcze nim trafil tam smar miedziowy. Te tarcze znane sa powszechnie z wibracji i halasow. Jak z tym u Ciebie?
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW M4 2017
Juras na piasty w żadnym aucie nie stosuje się żadnego smaru bo powoduje nie równe przyleganie i krzywienie tarczy to jest na wszystkich szkoleniach. Co do hałasu to po rozgrzaniu tarcze we wszystkich M3 od E46 halasują/wyją. Co do wibracji u mnie nie ma ale ja mam jeszcze fabryczne tarcze. Znajomy miał wibracje zmienił na nowe OE i zaraz było to samo. Zmienił zaciski na dużo większe z AMG i problem ustąpił. F8X ma bardzo mały klocek który przegrzewa tarczę bo hamuje małą powierzchnią.
Klocek amg vs m3
Klocek amg vs m3
Re: BMW M4 2017
Roznica kosmiczna, niewiarygodne co oni mysleli opracowujac taki design.
Poki co nie wibruje wiec zostawiam. Jak beda znowu kiedys jaja to kupie nowe piasty. Czyli wg Ciebie po wyczysczeniu rdzy pozostawic calkiem gole? Bedzie dalej zrec... Twoje nie rdzewieja?
Poki co nie wibruje wiec zostawiam. Jak beda znowu kiedys jaja to kupie nowe piasty. Czyli wg Ciebie po wyczysczeniu rdzy pozostawic calkiem gole? Bedzie dalej zrec... Twoje nie rdzewieja?