E30 z silnikiem S30B30 -co i jak?
: śr paź 29, 2008 10:38
Witam, juz sie chyba witalem gdzies, ale przypomne, mam na imie Robert i bylem na ostatnim M-tracku z tygrysiem.
Kupilem silnik S50B30 do mojej E30, jako ze jest to moj ulubiony model BMW (mialem ich z 15 i nawet sie M3 trafila) chce wpakowac go w bude coupe ktora posiadam. Najwiekszym problemem jest to ze tu gdzie mieszkam nie ma chyba osoby ktora zrobi to szybko i dobrze, bo wczesniej tego nikt nie robil. Myslalem o zawiezieniu auta do Puza, ale pokonujac 3 krotnie trase Bialystok-Torun wydam troche kasy, a przy takich projektach liczy sie kazdy grosz, wole wpakowac to w zawieszenie. I tutaj mam wielka prosbe do osob ktore mialy stycznosc z tego typu swapem, chcial bym wiedziec jakie konkretnie potrzebuje miec czesci zeby zapakowac ten silnik, na co uwazac i jakie zastosowac rozwiazania.
Nie oczekuje rozwiazania mojego problemu na tym forum, ale chce sprobowac, wiem ze nasi Polscy swapperzy podchodza do tematu pomocy przy takich przypadkach jakby ktos chcial im zabrac chleb -z jednej strony to rozumiem, ale jak sie zdecyduje robic to we wlasnym zakresie to czy bede mial te informacje czy ich miec nie bede, postaram sie zrobic wszystko we wlasnym zakresie i dzialac metoda prob i bledow. O kazde podpowiedzi prosze chociaz na PW.
Z tego co mi sie wydaje potrzebuje:
-przerobic i skrocic przednia czesc walu tak aby pasowala na skrzynie M3 (chyba ze podejdzie jakis bez przerabiania)
-miec kompletny silnik ze skrzynia i wiazka, z rozkodowanym EWSem, ewentualnie zamontowac go z immo
-chlodnica z 324TD -mam taka duza z 325i, ale chyba jest wezsza i bedzie za mala
-lapy silnika prawdpodobnie trzeba zamienic stronami
-nie wiem jak sytuacja z miska i pompa oleju, czy w tej kwestii trzeba cos zmieniac
-serwo hamulcowe musi byc wydajne i oprocz tego sie zmiescic -mam te z IXa ale chyba nie podejdzie
-wydajniejsza pompa paliwa
Dobrze kombinuje?
Kupilem silnik S50B30 do mojej E30, jako ze jest to moj ulubiony model BMW (mialem ich z 15 i nawet sie M3 trafila) chce wpakowac go w bude coupe ktora posiadam. Najwiekszym problemem jest to ze tu gdzie mieszkam nie ma chyba osoby ktora zrobi to szybko i dobrze, bo wczesniej tego nikt nie robil. Myslalem o zawiezieniu auta do Puza, ale pokonujac 3 krotnie trase Bialystok-Torun wydam troche kasy, a przy takich projektach liczy sie kazdy grosz, wole wpakowac to w zawieszenie. I tutaj mam wielka prosbe do osob ktore mialy stycznosc z tego typu swapem, chcial bym wiedziec jakie konkretnie potrzebuje miec czesci zeby zapakowac ten silnik, na co uwazac i jakie zastosowac rozwiazania.
Nie oczekuje rozwiazania mojego problemu na tym forum, ale chce sprobowac, wiem ze nasi Polscy swapperzy podchodza do tematu pomocy przy takich przypadkach jakby ktos chcial im zabrac chleb -z jednej strony to rozumiem, ale jak sie zdecyduje robic to we wlasnym zakresie to czy bede mial te informacje czy ich miec nie bede, postaram sie zrobic wszystko we wlasnym zakresie i dzialac metoda prob i bledow. O kazde podpowiedzi prosze chociaz na PW.
Z tego co mi sie wydaje potrzebuje:
-przerobic i skrocic przednia czesc walu tak aby pasowala na skrzynie M3 (chyba ze podejdzie jakis bez przerabiania)
-miec kompletny silnik ze skrzynia i wiazka, z rozkodowanym EWSem, ewentualnie zamontowac go z immo
-chlodnica z 324TD -mam taka duza z 325i, ale chyba jest wezsza i bedzie za mala
-lapy silnika prawdpodobnie trzeba zamienic stronami
-nie wiem jak sytuacja z miska i pompa oleju, czy w tej kwestii trzeba cos zmieniac
-serwo hamulcowe musi byc wydajne i oprocz tego sie zmiescic -mam te z IXa ale chyba nie podejdzie
-wydajniejsza pompa paliwa
Dobrze kombinuje?