Jak dbać o klasyka?
Jak dbać o klasyka?
Witam , może temat wyda się Wam banalny.W związku z tym ,że to moja pierwsza M i przeważnie stoi miesiąc lub dłużej w garażu chciałbym prosić bardziej doświadczonych użytkowników o porady lub jakieś detale na ,które zwrócić uwagę.Według mnie najważniejsze jest to ,aby auto stało w garażu umyte ,nawoskowane i co najważniejsze SUCHE ,żeby wigloć się nie tworzyła a później rdza.Tak naprawdę moja wiedza na tym się kończy.Aha, po każdym myciu zawsze przecieram uszczelki silikonem w spray'u.Prosiłbym o wskazówki i detale na co zwracać uwagę.Dla przykładu jak mało jeżdżę tzn. ok. 100 km i spowrotem do garażu to odpinać akumulator po każdej jeździe czy lepiej go nie odpinać bo może się coś zepsuć w elektrycę?Czy z drugiej strony jak odepnę to "sterowniki sobie odpoczną" .Co sądzicie o pokrowcach ,warto ?Jeśli ktoś posiada sprawdzony prosiłbym podać model takiego pokrowca.Nie myślcie ,że jestem chory na punkcie tego auta ale wolę ,żeby jej nic nie dolegało ja mogę się nie znać i na pierwszy rzut oka może być wszystko ok a ja poprostu mogę coś przeoczyć.Pozdrawiam
- listek
- Posty: 459
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Jak dbać o klasyka?
tez bym był zainteresowany opinią na jakiś pokrowiec na auto
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
Re: Jak dbać o klasyka?
Moja m-ka stoi 5 miesiecy w okresie zimowym.
Pokrowiec polecam ale... Nie badziew z allegro tylko coś porzadnego, jak do porsche, ferrari itd. Musi byc to z dobrego, oddychajacego materialu. Pokrowcem mozna przykryc auto tylko jak jest garazowane w suchym, przewietrznym garazu, inaczj pod pokrowcem bedzie sie zbierac wilgoc.
Co do smarowaniwa uszczelek to troche przesadzasz. Jesli auto stoi dluzej nieruchomo to trzeba co jakis czas obrocic kola aby opony sie nie uszkodzily.
Nie polecam odpalania auta tak aby pochodzil i gasic bo to ma tylko negatyne konsekwencje, powinno sie zalac bak paliwa do pelna, zabezpieczyc wszytkie gumowe elementy zawieszenia, ukladu chlodzenia itd.
Temat rzeka
Pokrowiec polecam ale... Nie badziew z allegro tylko coś porzadnego, jak do porsche, ferrari itd. Musi byc to z dobrego, oddychajacego materialu. Pokrowcem mozna przykryc auto tylko jak jest garazowane w suchym, przewietrznym garazu, inaczj pod pokrowcem bedzie sie zbierac wilgoc.
Co do smarowaniwa uszczelek to troche przesadzasz. Jesli auto stoi dluzej nieruchomo to trzeba co jakis czas obrocic kola aby opony sie nie uszkodzily.
Nie polecam odpalania auta tak aby pochodzil i gasic bo to ma tylko negatyne konsekwencje, powinno sie zalac bak paliwa do pelna, zabezpieczyc wszytkie gumowe elementy zawieszenia, ukladu chlodzenia itd.
Temat rzeka
Re: Jak dbać o klasyka?
dzięki chudini3 , z tym odpaleniem masz w 100% rację jak miałem hondę cbr wolałem nie odpalać przez całą zimę tylko tak jak mówisz bak do pełna i eliminować wilgoć.Temat rzeka jest jak najbardziej dlatego każdy ma tam jakieś swoje doświadczenie jak najlepiej zadbać.Generalnie lepiej zapobiegać niż leczyć i tego każdemu życzę ,aby ///M nasze były zadbane i zdrowe w 100% .Pozdrawiam
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Jak dbać o klasyka?
Dobrze zadbać o dodatkową wentylację w garażu, ja osobiście mam wentylację sterowaną czasowo, którą się włącza 3 razy dziennie na 3h. Oczywiście garaż też powinnien być suchy i wolny od wilgoci.
Pokrowiec wg mnie jest zbędny, choć sam używałem przez jakiś czas.
Po dłuższym czasie bez pokrowca auto jest lekko zakurzone, ale nie szkodzi to na lakier w żaden sposób.
Jeśli nie masz ubytków prądu to nie musisz odlączać akumulatora w trakcie sezonu. Na zimę natomiast ja zawsze zabieram do domu.
Przy długim postoju warto od czasu do czasu popompować hamulcami, skręcić kierownicą, wcisnąc sprzęgło, zmienić biegi - bez odpalania.
Pełny bak, na pewno na plus.
Pokrowiec wg mnie jest zbędny, choć sam używałem przez jakiś czas.
Po dłuższym czasie bez pokrowca auto jest lekko zakurzone, ale nie szkodzi to na lakier w żaden sposób.
Jeśli nie masz ubytków prądu to nie musisz odlączać akumulatora w trakcie sezonu. Na zimę natomiast ja zawsze zabieram do domu.
Przy długim postoju warto od czasu do czasu popompować hamulcami, skręcić kierownicą, wcisnąc sprzęgło, zmienić biegi - bez odpalania.
Pełny bak, na pewno na plus.
Re: Jak dbać o klasyka?
Swego czasu w Lidlu były fajne pokrowce samochodowe. Kupowałem przed ubiegłą zimą - używałem i pokrowiec w ogóle nie jest zniszczony. Tej zimy nie zakładałem, bo nie była ona aż tak sroga. Jakiś czas temu znowu widziałem w koszykach Lidlowskich, że były pokrowce, więc trzeba po prostu śledzić ofertę, na pewno jeszcze będą nie raz.listek pisze:tez bym był zainteresowany opinią na jakiś pokrowiec na auto
Re: Jak dbać o klasyka?
Mój luby kiedyś właśni chciał kupić w takich tanich miejscach jak Lidl,ale nie było nigdzie. Wbrew pozowim często nie ma co kupować drgoich rzeczy albo nie kupować bo miejsce nieodpowiednie..a tak wnioskuję po wyśmiewczym komentarzu powyzej.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak dbać o klasyka?
Gówniany pokrowiec rysuje lakier i nie oddycha większe szkody niż bez niego także jak kupować to porządne.
- listek
- Posty: 459
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Jak dbać o klasyka?
pewien fachowiec powiedział, że bardzo dobry pokrowiec kosztuje ok 800 pln
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
Re: Jak dbać o klasyka?
Ja znalazłem za 300, ale okazało się, że to niezły szmelc! Tak, że z własnego doświadczenia ostrzegam - lepiej na tym nie oszczędzać.
- listek
- Posty: 459
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: Jak dbać o klasyka?
http://allegro.pl/plandeka-3-warstwy-bm ... 72521.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
Re: Jak dbać o klasyka?
pod pokrowiec auto musi być czyste inaczej mamy porysowane całe auto ...