łożysko

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

łożysko

Post autor: Maros » pn lut 04, 2008 23:35

Hałasuje mi od jakiegoś czasu prawe przednie łożysko (chyba). Myślałem na początku, że to opony bo zjawisko zaczęło się po wizycie w ułężu 2 miesiące temu. Ale po zmianie opon, nie zniknęło, a nawet nasiliło się. Dzisiaj podniosłem auto i zakęciłem przednimi kołami i zdecydowanie prawe dość wyraźnie hałasuje. Lewe jest ok. Co ciekawe podczas jazdy przy skręcaniu w lewo (przy prędkościach >60) objaw się nasila, a przy skretach prawo, znika. Jest ktoś w stanie stwierdzić czy to napewno łożysko? jeśli tak to czy ono może sobie hałasować, czy może to mieć jakieś konsekwencje?

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: łożysko

Post autor: Bombel » pn lut 04, 2008 23:37

Nie ma reguly na halas lozyska, raz obciazone, raz nieobciazone. Ale wedlug objawow tez bym na nie stawial na 99%
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: łożysko

Post autor: Marcin_Os » pn lut 04, 2008 23:39

MaRoS pisze:Hałasuje mi od jakiegoś czasu prawe przednie łożysko (chyba).
...
Co ciekawe podczas jazdy przy skręcaniu w lewo (przy prędkościach >60) objaw się nasila, a przy skretach prawo, znika.
Czytając to napewno łożysko.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: łożysko

Post autor: Maros » pn lut 04, 2008 23:41

ok, dzięki, a co z konsekwencjam?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: łożysko

Post autor: Marcin_Os » pn lut 04, 2008 23:44

MaRoS pisze:ok, dzięki, a co z konsekwencjam?
Początkowo będzie tylko głośniej pracowało, z czasem będzie hamować samochód. Przy takim użytkowaniu jak nasze, wymieniłbym je od razu.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: łożysko

Post autor: Maros » pn lut 04, 2008 23:48

jak wymieniać to pojedyncze ? czy z jakiegos nie znanego mi powodu trzeba wymienic 2?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: łożysko

Post autor: Marcin_Os » pn lut 04, 2008 23:52

MaRoS pisze:jak wymieniać to pojedyncze ? czy z jakiegos nie znanego mi powodu trzeba wymienic 2?
Spokojnie można wymienić jedno, nie ma żadnej zależności.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: łożysko

Post autor: Maros » wt lut 05, 2008 00:02

to widzimy się jutro :wink:

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: łożysko

Post autor: kostek_ja » śr lut 06, 2008 17:01

Marcin_Os pisze:Początkowo będzie tylko głośniej pracowało, z czasem będzie hamować samochód.
A jest możliwość że łożysko które trochę hałasowało samo się ułożyło i działa normalnie? Czy po prostu jest cicho, ale hamuje samochód?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: łożysko

Post autor: Marcin_Os » śr lut 06, 2008 20:09

kostek_ja pisze:
Marcin_Os pisze:Początkowo będzie tylko głośniej pracowało, z czasem będzie hamować samochód.
A jest możliwość że łożysko które trochę hałasowało samo się ułożyło i działa normalnie? Czy po prostu jest cicho, ale hamuje samochód?
Z tym ułożeniem to nie mam pojęcia czy kest to możliwe.
Hamowanie samochodu poprzez łożysko mozesz sprawdzić np. tak: ruszasz samochodem lekko, tak żeby się toczył, powiedzmy z prędkością 10 km/h. Wrzucasz luz i nie dotykając pedału hamulca, czekasz, aż samochód się sam zatrzyma. Jeżeli wyczujesz opór, tak jakbyś lekko nacisnął hamukec to znaczy, że coś go blokuje, powinien swobodnie się zatrzymać.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: łożysko

Post autor: Maros » wt lut 12, 2008 18:22

Łożysko wymienione! Nastała cisza... względna :smile:

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: łożysko

Post autor: mateush » wt lut 12, 2008 18:49

Jaki to koszt?
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: łożysko

Post autor: Maros » wt lut 12, 2008 19:27

łożysko po zniżkach w aso 600zł, wymiana (trzeba było też dodatkowo zamówić pare dupereli) 150zł.

Robiłem to u Pawła z ul.Mineralnej (była siedziba KSR) i szczerze go polecam!

Awatar użytkownika
tom_kulturysci
Posty: 685
Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
Auto: E46 M3 & 335D
Lokalizacja: Podlaskie

Re: łożysko

Post autor: tom_kulturysci » wt lut 12, 2008 22:54

sorry za OT ale wlasnie mialem zapytac co i kto i czy dobrze robia w bylej siedzibie KSR...?

no ale jak Maros mowi ze good to znaczy ze good :)

beemek

Re: łożysko

Post autor: beemek » wt lut 12, 2008 23:35

MaRoS pisze:łożysko po zniżkach w aso 600zł, wymiana (trzeba było też dodatkowo zamówić pare dupereli) 150zł.

Robiłem to u Pawła z ul.Mineralnej (była siedziba KSR) i szczerze go polecam!
calkiem sporo to wychodzi :???: Jak by ktos jeszcze potrzebowal to ja mam P i L strone kompletna (Mc'person+piasta) po przejechanych okolo 25.000 km z auta z 10.2003 roku.Czesci sa ok bo auto nie bylo rozbite tylko zapalilo sie od filtra paliwa :-D

ODPOWIEDZ